Marjamäkihän on jokaisen Jokeri-kauden jälkeen todennut, että tiedetään mitä muutoksia pitää tehdä ja asiat tulevat muuttamaan ja virheet on tarkkaan analysoitu.
Vaan joku on tainnut jäädä analysoimatta, jos joka syksy on joutunut samat korulauseet kertomaan.
Uskoisin, että
@massaonvoimaa muistaa/tietää paremmin tämän väitteen Marjamäestä.
Mutta ehkä nyt on se kuuluisa
seitsemäs kerta toden sanoo, kun on opittu virheistä.
Marjamäkihän on suorastaan maagisella tasolla kyvyssä myydä osaamisensa seurajohdolle. Jos perkaa kronologisesti Marjan aikaa Jokereissa:
-s1 menetti kopin pudotuspeleissä ja 6 pudotuspeliin 0 tehtyä ylivoimamaalia n.85min ylivoima-ajalla. Lauluun r1 4-2.
-s2 piti olla erikoistilanteiden kausi ja sitä se olikin kun Euroopan paras (sillä kaudella) kiekollinen pakki M Lehtonen tuli sisään. Loko pudotettiin vaiherikkaassa sarjassa, joka meinasi jo livetä käsistä. Jatkoon r1 4-2. Korona keskeytti kauden.
-s3 Marjan piti jatkaa siitä mihin jäi ja "hyökätä" mestariksi, mutta seurasikin yksi kaikkien aikojen ulospuhalluksista kun Loko harjasi Jokerit aivan pystyyn voitoin 4-0 ja maalein 13-2 tms. Näin alistuneen lauman olen nähnyt viimeksi Kärpissä viime kaudella. Yksi kauheimmista suorituksista mitä olen nähnyt. Ja olen ollut Jokereiden kelkassa neljättä vuosikymmentä.
-s4 muutettinkiin sitten asioita isolla pensselillä alkaen fysiikkatreenistä, jota kiristettiin pre-seasonilla aivan huolella vs entinen ja PAPP tuli tekemisen keskiöön. Noh kausi jäi kesken sodan takia.
Kiteyttäen Marjalla oli 3 kautta fundamentaalinen, pelitavallinen, harha siinä, että mies kuvitteli voittavansa hyökkäämällä. Lisäksi suuria ongelmia jengin lataamisessa. Otteet oli vuoristoratamaisia. Sama kaava toistui. PAPP vuoti säännöllisesti ja vasta s4 siihen tuli pientä valoa. Ylivoimaa pelattiin aina samalla tavalla siis monta vuotta putkeen, ja sama meno näkyi jatkuvan viime kauden Kärpissä.
Marjan pelejä viimeisen 5 vuoden aikana rapiat 250-300 nähneenä;aivan helvetin vaikea nähdä, että sieltä jokin isompi reinkarnaatio tulisi ja Kärpät voittaisi mestaruuden.