McTorson voimasuhdearvio kaudelle 2023–2024

  • 853 442
  • 4 009
Juuri tällainen tympeä tylyily himmentää sitä yhteisölle tehtävää suurta palvelusta ja sädekehää jota kirjoituksillasi olet luomassa, et alentuisi näihin vaan antaisit perässä hiihtävän peukuttajaryhmän hoidella nämä.

Samaa mieltä, mutta onhan se nyt järjenköyhyyttä tai silkkaa idiotismia olla ymmärtämättä mikä ero noilla on.
 

Beukeboom

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät / Mamba!
Kärpillä ei huomioida loukkaantumisia, muilla huomioidaan.
Miikka Koiviston vajaat kaudetkin on pelkkää tilastoharhaa.

Juurihan Torso kertoi, että ei huomio loukkaantumisia kenellekkään, kun niitä tulee kaikille.

Mitä järkeä tässä ketjussa on jänkätä Torsosta ja Kärpistä jatkuvasti? Jos ketju aiheuttaa noin paljon ärsytystä ja mielipahaa, jätä lukematta.

Tämä on edelleen ainoastaan Torson mielipiteisiin rakentuva ketju, ei ylipäällikön päiväkäsky.
 

Normandia

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, TuTo
Parin päivän takainen ketjunootti ei tuonut järkeä toimintaan. Käyttäjä on saanut pelikiellon.
Juurihan Torso kertoi, että ei huomio loukkaantumisia kenellekkään, kun niitä tulee kaikille.

Mitä järkeä tässä ketjussa on jänkätä Torsosta ja Kärpistä jatkuvasti? Jos ketju aiheuttaa noin paljon ärsytystä ja mielipahaa, jätä lukematta.

Tämä on edelleen ainoastaan Torson mielipiteisiin rakentuva ketju, ei ylipäällikön päiväkäsky.
Ai niin, tuolla.

Väärää kommentointia. Sori siitä!
 

Jääkaappi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga
Mitä järkeä tässä ketjussa on jänkätä Torsosta ja Kärpistä jatkuvasti? Jos ketju aiheuttaa noin paljon ärsytystä ja mielipahaa, jätä lukematta.
Tämä. Lukekaa pelkästään muiden joukkueiden arviot, niissä ollaan ihan hyvin kartalla. Sijoittakaa sitten itse Kärpät sinne minne se teidän mielestänne kuuluu. Tämä siis yleisesti, ei Beukeboomille.

En kyllä osaa sanoa. Jos noin, niin HPK:n hyökkäys on aikalailla sarjan heikoin.
Liukas ei HPK:ssa ensi kaudella pelaa, jos tämä nyt jotenkin arvioihin vaikuttaa.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Juuri tällainen tympeä tylyily himmentää sitä yhteisölle tehtävää suurta palvelusta ja sädekehää jota kirjoituksillasi olet luomassa, et alentuisi näihin vaan antaisit perässä hiihtävän peukuttajaryhmän hoidella nämä.
No voi hellanlettas. Minä annan harvoin edes pientä lempeää poikkaria. Tässä tapauksessa niin tein ja ihan syystä. Vuorovaikutus on kaksisuuntaista. Tuskinpa kukaan asialliseen keskusteluun antautuva on minulta saanut muita kuin asiallisia vastauksia.
 

Taze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Red Wings
Samaa mieltä, mutta onhan se nyt järjenköyhyyttä tai silkkaa idiotismia olla ymmärtämättä mikä ero noilla on.

Toisaalta järjenköyhyyttä ja silkkaa idiotismia on olla kokonaan huomioimatta pelaajaa, vaikka sellainen kokoonpanossa on. Ja sitten käyttää sitä perusteena huonommalle arvosanalle.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Toisaalta järjenköyhyyttä ja silkkaa idiotismia on olla kokonaan huomioimatta pelaajaa, vaikka sellainen kokoonpanossa on. Ja sitten käyttää sitä perusteena huonommalle arvosanalle.
Minkä arvosanan olisit itse antanut pelaajalle, joka ei ole moneen vuoteen juuri pelannut loukkaantumisten vuoksi? Jos oikein olen ymmärtänyt, niin jonkinsortin hermovaurion vuoksi jäänyt pelit lähes pelaamatta. Minun on mahdoton arvioida tuollaisen pelaajan tasoa ja pelikuntoa. Katsotaan nyt rauhassa, montako peliä tälle kaudelle lopulta saa kasaan. Hienoa, jos oikeasti pystyy nousemaan tuollaisesta alhosta terveiden kirjoihin ja kovalle tasolle. Preseason on mennyt hyvin, sen olen kuullut.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Hyökkäys
9. JYP 7,75p

JYPin hyökkäys ei ole juuri muuttunut sitten viime kauden. Ei sillä, että muutokseen olisi erityistä tarvetta ollut, koska JYPin hyökkäyspelaaminen oli perin raikasta. Toisaalta hyökkäyksen isoin haaste, eli sentteristö on edelleen haaste, ellei uusi hankinta kanadalainen Giorgio Esteban ylitä kaikkia odotuksia. Laituriosasto sen sijaan kyllä riittää. No, yhtäkaikki, hyvä jatkuvuus, eikä Raukorven ja Niemisen tarvitse aloittaa työstämistä uudestaan nollasta, vaan prosessi etenee.

JYPin keskushyökkääjien hierarkia on selvä. Ulkomaalaiset Christoffer ja Esteban ovat kärkisentterit ja nuoret kotimaiset Perttu ja Lassila ovat alaketjujen sentterit. Christoffer on kelpo sentteri tähän sarjaan ja mielestäni sentteristön ykkösmies vakaana yli 30 pisteen miehenä. Esteban on arvoitus. Kaksi kautta Tšekin pääsarjaa kelpo tehoilla ja sitä ennen ECHL:ssä yli piste per peli -kausi. Jypiläiset voivat harjoituspelien perusteella kertoa, minkälainen pelaaja on kyseessä ja uskotteko kykyjen riittävän menestyvän liigajoukkueen kärkisentteriksi.

No, jos ei Estebananilla riitä, niin Mikko Pertulla voi riittääkin. Preseasonilla Perttu on kaapannut kolmosentterin roolin, vaikka alla on vain kaksi liigaottelua. Se on vähän 22-vuotiaalle pelaajalle. Mutta mutta, viime kaudella Mestiksessä 50 otteluun 71 pistettä, aikamoista. Isokokoinen sentteri, joka kelpaa ainakin meikäläiselle vahvaksi ehdokkaaksi vuoden liigatulokkaaksi, jos tuon vakipaikan JYPissä todella saa ja pitää. Nelossentterinä sitten lahjakas juniormaajoukkueet läpi kolunnut Jere Lassila. Minulle hän on jäänyt mieleen taitavana, mutta heiveröisenä pelaajana ja siinä mielessä ei ole profiililtaan luontainen nelossentteri.

Laituriosastolla riittää tulivoimaa, taitoa ja santapaperiakin. Taitoa tarjoilevat urheilijana viime kaudella eteenpäin mennyt Severi Lahtinen ja säkenöivä Jerry Turkulainen. Tulivoimaa Gardiner, Puustinen ja Rooba. Toki Puustisen ja kapteeni Rooban ruuti oli viime kaudella päässyt kostumaan. No, taas on uusi mahdollisuus, enkä minä tuollaisia Liigassa yhdellä kaudella 30 maalia takoneita maaliruiskuja kovin helposti roskakoriin heitä. Nelosketjussa santapaperia tarjoilevat räväkkä Mikko Petman sekä jämäkkä Aaro Vidgren. Vidgren tehoili muuten mukavat 9+8 viime kaudella. Sehän melkein haastaa itse Marko Mörkö Anttilan. No joo, kova kamppailija ja pystyy tehoilemaankin. Hyvä pelaaja.

Patrik Siikanen on harjoituskauden perusteella nappaamassa paikan pelaavassa kokoonpanossa. Heljanko, Koskela ja Tohila ovat rotaatiossa. Näillä perustein JYPille arvosanaksi mukava 8-.
 

KOLT

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Heljanko, Koskela ja Tohila ovat rotaatiossa.
Tähän otettava heti kiinni, koskien sentteristön hierarkiaa, mistä puhuitkin. Santeri Koskela loukkaantui Turussa pelatussa harkkamatsissa ja on sen takia ollut sivussa toistaiseksi. Käteen otti jotain osumaa, ilmeisesti ei pitäisi olla kovin vakavaa ja ainakin joidenkin puheiden mukaan olisi syyskuun loppuun mennessä mukana taas. Kuuluisi kyllä siis lähtökohtaisesti pelaavaan sentteristöön muutoin.

Estephan taas on vaikuttanut jotenkin kankealta tähän asti mitä olen itse nähnyt, vaikkakin edellisessä pelissä Kuopiossa oli jo jotain merkkejä heräilystä. Laukaus miehellä on kohdillaan kyllä, sitä on vähän väläytellytkin. Jotkut meidän omalla puolella ovat jo aika rajullakin kädellä mananneet ettei joulua täällä nää eikä mihinkään riitä, mutta en itse pelkkien harkkamatsien perusteella kyllä tuohon lähtisi alkuunkaan.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät

KOLT

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
miten tuo Perttu, minkälainen pelaaja?
Vaikuttanut omaan silmään kyllä ihan lupaavalta, että onnistuisi nostamaan tasoaan riittävästi ollakseen 3. sentteri tällä kaudella. Rehellisesti itsessä herätti kyllä isoja epäilyksiä, että noinkohan olisi miehestä vielä Liigaan, vaikka Mestiksessä hurjat tehot mättikin. Ne kun ei tunnetusti siirry ihan tuosta vaan, kuilu sarjojen välillä on niin iso. Pertulta kuitenkin vaikuttaisi löytyvän taitoa ja pelisilmää. Lisäksi liike on näyttänyt hyvältä. Isokokoinen jässikkä, mutta vielä tarvitsee kyllä ns. ruista ranteeseen.

Kovin kattavaa näkemystä ei itsellä ole, kun vain vajaan kolmen harkkamatsin verran olen nähnyt. Joku muu voi jatkaa tai kumota omia näkemyksiäni, jos löytyy parempaa käsitystä jo.
 

Taze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Red Wings
Minkä arvosanan olisit itse antanut pelaajalle, joka ei ole moneen vuoteen juuri pelannut loukkaantumisten vuoksi?

Mun puolesta voit antaa vaikka ykkösen, mutta se että esität kuin ko. pelaajaa ei olisi olemassa on tyhmää. Ja se että käytät sitä vielä jatkoperusteluna (vain 7 pakkia = kapea rosteri) on vielä typerämpää.
 

Yön Kärppä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Oli muuten aikaisemmin mielenkiintoinen tilasto, että juuri JYPiä on McTorso eniten yliarvioinut viimeisten vuosien aikana. Tämä tuli mieleen nyt, koska nyt koen hänen aliarvioivan JYPin hyökkäystä. Viime kaudella JYP teki 159 maalia eli hyökkäys ei pettänyt vaan kyllä heidän ongelmat löytyivät omalta alueelta. Hyökkäys on pysynyt nimittäin aika samana kuin viime kaudella, ainoa tehoilija joka poistui on Kyle Platzer, joka ei hänkään kuitenkaan mitään ihmetekoja tehnyt. Toinen nimekäs hyökkäyspoistuja on Joakim Kemell, joka viime kaudella Liigassa ei tosin saanut juuri mitään aikaiseksi, myöhemmin samalla kaudella AHL:ssä kyllä homma toimi hienosti. Eiköhän Estephan kykene täyttämään Platzerin saappaat. Minä en näe JYPin hyökkäystä heidän huonoimpana osa-alueena. Jos jokin JYPissä on minulle kysymysmerkki niin valmennus tai puolustajien oman pään pelaaminen.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Vaikuttanut omaan silmään kyllä ihan lupaavalta, että onnistuisi nostamaan tasoaan riittävästi ollakseen 3. sentteri tällä kaudella. Rehellisesti itsessä herätti kyllä isoja epäilyksiä, että noinkohan olisi miehestä vielä Liigaan, vaikka Mestiksessä hurjat tehot mättikin. Ne kun ei tunnetusti siirry ihan tuosta vaan, kuilu sarjojen välillä on niin iso. Pertulta kuitenkin vaikuttaisi löytyvän taitoa ja pelisilmää. Lisäksi liike on näyttänyt hyvältä. Isokokoinen jässikkä, mutta vielä tarvitsee kyllä ns. ruista ranteeseen.

Kovin kattavaa näkemystä ei itsellä ole, kun vain vajaan kolmen harkkamatsin verran olen nähnyt. Joku muu voi jatkaa tai kumota omia näkemyksiäni, jos löytyy parempaa käsitystä jo.

En osaa sinällään ottaa kantaa siihen, miten tulee pärjäämään JYPissä, mutta Mestiksessä tuli seurattua Perttua aika tarkasti. Ekalla kaudellaan Ketterässä ns. opetteli viisikkopelaamista. Jäi vähän sellainen kuva, että on pärjännyt junnuissa koolla ja taidolla, eikä kokonaisuus ole välttämättä ollut ihan huipputasoa.

Imatralla häntä peluutettiin melkein koko kausi nelosketjussa, eli ei päässyt juurikaan varsinaisiin tuloskenttiin. Väläytteli kuitenkin jo siellä potentiaaliaan, kasvatti kauden aikana peliaikaansa ja pelasi viimeistään pudotuspeleissä fiksusti joukkueelle. Näillä otteilla pitkä ja ulottuva pelaaja pärjää varmasti myös Liigassa pienessä roolissa, vaikka ne avut kiekollisessa pelissä olisikin.

Viime kausi oli sitten ihan toisenlainen. Sai KeuPassa oikeastaan aika lailla vapaat kädet puuhata ihan mitä haluaa. Hurja tulos hyökkäyspäässähän siitä seurasi, en olisi itsekään ihan tuollaiseen uskonut. Mutta kyllä siinä samalla sitten luistettiin muista sentterin velvollisuuksista jonkin verran. Jos tuo sankarimoodi jää hetkeksikään päälle Liigassa niin veikkaan että vilttikomennus kutsuu saman tien.

Heljanko muuten pelasi ainakin KeuPassa pääosin Pertun laidalla.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Mun puolesta voit antaa vaikka ykkösen, mutta se että esität kuin ko. pelaajaa ei olisi olemassa on tyhmää. Ja se että käytät sitä vielä jatkoperusteluna (vain 7 pakkia = kapea rosteri) on vielä typerämpää.
Et nyt vastannut kysymykseeni lainkaan. Miten sinä olisit arvioinut miehen, joka ei ole moneen vuoteen voinut hermovaurion takia pelata kuin muutaman hajapelin ja koko edellinen kausi jäänyt myös väliin?
 

Taze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Red Wings
Et nyt vastannut kysymykseeni lainkaan. Miten sinä olisit arvioinut miehen, joka ei ole moneen vuoteen voinut hermovaurion takia pelata kuin muutaman hajapelin ja koko edellinen kausi jäänyt myös väliin?
Ei kai toi nyt mitään rakettitiedettä ole muidenkaan osalta? Olisin katsonut tason ehjiltä kausilta ja tiputtanut siitä pari pykälää. En usko, että loukkaantumisten jälkeen on samassa vireessä ainakaan heti lähdöstä. En kuitenkaan olisi olettanut, ettei pelaa yhtään peliä, kuten sinä käytännössä teit, vaikka sekin lienee mahdollista.
 

JPP8

Jäsen
Et nyt vastannut kysymykseeni lainkaan. Miten sinä olisit arvioinut miehen, joka ei ole moneen vuoteen voinut hermovaurion takia pelata kuin muutaman hajapelin ja koko edellinen kausi jäänyt myös väliin?
Kysymys myös sinulle, olisitko arvioinut/arvioitko Joni Pitkäsen paluun Kärppiin samoin? Rohkenen epäillä. Mutta sitähän nämä on, tsemppiä loppukiriin!
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kysymys myös sinulle, olisitko arvioinut/arvioitko Joni Pitkäsen paluun Kärppiin samoin? Rohkenen epäillä. Mutta sitähän nämä on, tsemppiä loppukiriin!
En olisi arvioinut Pitkästä ollenkaan. Kaksi kautta pelaamatta ja teki Kärppiin sopimuksen muistaakseni vasta helmikuussa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös