Onneksi uskon - ja erityisesti toivon - että @McTorso ja muut huippuluokan palstaveljet ilmeisen vahvoina persoonina tietävät oman arvonsa.
Aina, kun ihminen kirjoittaa jotain julkisesti, asettaa hän tuotoksensa arvostelun kohteeksi. Tämä koskee niin toimittajia, kirjailijoita kuin meitä keskustelupalstan nimimerkkejä ja toki itseilmaisua laajemminkin. Mielestäni arvostelun vastaanottamisessa on tärkeää huomioida kokonaisuus, eikä jäädä kiinni yksittäiseen vittuiluun tai toisaalta myöskään kehuun. Iso kuva on ainakin minulle arvokkaampi.
Se, että kirjoituksia luetaan ja ne kiinnostavat on merkityksellistä. Minä en usko, että ihmisten kiinnostus tätä kyseisestä ketjua kohtaan johtuu vaikkapa siitä, että Kärppien arvioit ovat valtaosan mielestä yltiöpäisen optimistisia. Minä luulen, että kiinnostus johtuu siitä, että arviot ovat hyvin kirjoitettu. En minä usko, että ihmiset jaksaisivat lukea läheskään tässä mittakaavassa yltiöpäistä paskaa tai edes tavallista paskaa. Laadukas teksti ja erilaiset tulokulmat kiinnostavat.
Enkä minä sano todellakaan olevani asiantuntija jääkiekossa ja ammattilainen kirjoittamisessa. Näen itseni intohimoisena urheiluihmisenä ja harrastelija kirjoittajana, joka yhdistää tällä palstalla kaksi harrastustaan, eli kirjoittamisen ja jääkiekon. Kirjoitan kannattajan näkökulmasta ja se poikkeaa ehkäpä virkistävällä tavalla objektiivisten ammattilaisten kirjoituksista.