Naisasiat

  • 7 491 372
  • 26 542

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Onko tuo Viivin mies hänen kuudes lapsensa, jonka kanssa pitää jo ajoissa tehdä selväksi, mikä tänään sopii ja mikä ei. Ja silti loukkaannutaan, vaikka kuinka asia on tehty selväksi. Varsin vaivalloiselta vaikuttaa puolisoiden keskinäinen kommunikointi.
 

Nahkasohva

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ronnie O'Sullivan, Sunderland
Se, että nainen puhuu puolisostaan seksin saajana on sairainta tuossa yo. artikkelissa.
Mikä tahansa suhde, jossa on "saaja" ja "antaja", on tuomittu epäonnistumaan.
 

444

Jäsen
Minua ihmetyttää tuossa se, että onko seksi tuossa suhteessa jokin vallankäytön ja -näytön väline? Että toinen ilmoittaa jo hyvissä ajoin, että ”tänään ei sitten irtoa”, ja siitä sitten pidetään kiinni kynsin ja hampain. Ja sitten taivastellaan sitä oikein iltapäivälehdissä, että ”ei se vaan usko, vaan haluaa silti itse”.
Mä ainakin itse olen niin outo, että elän hetkessä. Ehkä juuri nyt ei tee mieli, mutta ehkä tunnin päästä tekee, jos tunnelma on sopiva. Mutta että tekisin päätöksen nyt, että ei tänään missään nimessä, niin kyllähän siinä hirttää myös itsensä siihen päätökseen. Mutta onhan se hyvä näyttää miehelle, kuka talossa määrää. Oppiipahan olemaan. Paitsi ettei opi, kun ei osaa kytkeä omia tunteitaan pois päältä naisen mieltymysten mukaan.

En mä tiedä. Kuulostaa vain näillä taustatiedoilla hiton toksiselta suhteelta.
 

Brooklyn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Varsinais-Suomalainen juniorikiekko
Kyllähän tuossa, kuten yhteiskunnassa muutenkin vähän liikaa, nimenomaan seksiä käytetään maskuliinisuuden kukistamiseen ja jonain vallanvälineenä. Tuossa ollaan ytimessä sen suhteen, mikä nykypäivän parisuhteissa ja todella monen naisen minäkuvassa on vialla.

Kiihkoilijoille: kyllä, myös monen miehen minäkuvassa on lienee ongelmia.

E:

Parisuhdeseksissä pitäisi olla kyse yhteisestä nautinnosta, yhteisestä vaivannäöstä, panostuksesta, oppimisesta ja toisen huomioinnista. Aivan fataalia tuo Viivi-nimisen naisen sekoilu ja vielä somessa ruodinnat päälle. Hyhhyh.
 

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mua jäi kiusaamaan, miksi Viivi jankkasi seksistä, jos oli tarkoitus olla yhdessä muuten vain rennosti.

Tuli mieleen, että käykö näille niin, että toinen vain jauhaa, että tänään ei ole sitten seksiä tiedossa ja toinen kyllästyy höpinään, että mitä sä jankkaat seksistä, kun mä haluan katsoa tätä elokuvaa. No jankkaaja loukkaantuu, että taas toinen otti nokkaansa, kun yritin vain sanoa, että ei seksiä tänään ja katsotaan vain tätä elokuvaa. Jessus!
 
Viimeksi muokattu:

SlamDunk71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tarinaan jäi muutama oleellinen aukko. Jos Viivi useasti ilmoitti ettei tule niin miksi mies kuitenkin oletti että voisi olla saumaa? Onko siellä ollut kuitenkin pieniä pusutteluja, halailuja, silittelyjä ja läheisyyttä? Flirttiä?
 

marso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saipa
Tarinaan jäi muutama oleellinen aukko. Jos Viivi useasti ilmoitti ettei tule niin miksi mies kuitenkin oletti että voisi olla saumaa? Onko siellä ollut kuitenkin pieniä pusutteluja, halailuja, silittelyjä ja läheisyyttä? Flirttiä?
Flirttailuhan ei ole mikään suora soidinkutsu. Flirttailla voi hyvinkin, vaikka ei olisi minkäänlaista välitöntä pyrkimystä seksiin.

Suhteessa on kyllä keskustelun paikka, jos

a) pitää useinkin jo hyvissä ajoin etukäteen päättää, että tänään ei ole haluja.
b) loukkaannutaan, kun toinen ei aina olekaan valmis seksiin.

Parisuhteessa pitää voida luottaa siihen, että toisen seksitarjouksesta voi kieltäytyä vasta tilanteen ollessa käsillä. Etukäteen kieltämällä epää myös itseltään mahdollisuuden myöhemmälle spontaanille innostumiselle. Toisaalta kummankin pitää myös ymmärtää sellaisenkin intiimin läheisyyden mahdollisuus, joka ei johda seksiin.

Sitten jos seksuaaliset odotukset ovat aivan eri planeetoilta, kannattaa miettiä koko suhteen mielekkyyttä sen enempää kumpaakaan osapuolta syyllistämättä.
 

SlamDunk71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Flirttailuhan ei ole mikään suora soidinkutsu. Flirttailla voi hyvinkin, vaikka ei olisi minkäänlaista välitöntä pyrkimystä seksiin.

Suhteessa on kyllä keskustelun paikka, jos

a) pitää useinkin jo hyvissä ajoin etukäteen päättää, että tänään ei ole haluja.
b) loukkaannutaan, kun toinen ei aina olekaan valmis seksiin.

Parisuhteessa pitää voida luottaa siihen, että toisen seksitarjouksesta voi kieltäytyä vasta tilanteen ollessa käsillä. Etukäteen kieltämällä epää myös itseltään mahdollisuuden myöhemmälle spontaanille innostumiselle. Toisaalta kummankin pitää myös ymmärtää sellaisenkin intiimin läheisyyden mahdollisuus, joka ei johda seksiin.

Sitten jos seksuaaliset odotukset ovat aivan eri planeetoilta, kannattaa miettiä koko suhteen mielekkyyttä sen enempää kumpaakaan osapuolta syyllistämättä.
Joo kyllä tämä on tiedossa. Avovaimoni kanssa on useinkin erilaista teerenpeliä menemättä siihen kauneimpaan.

Pointti oli lähinnä se kun kummasteli sitä että miten se mies nyt halusi/oletti vaikka olin kuinka eitä sanonut. Joku vastuu on Viivilläkin parisuhteessa.
 

marso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saipa
Joo kyllä tämä on tiedossa. Avovaimoni kanssa on useinkin erilaista teerenpeliä menemättä siihen kauneimpaan.

Pointti oli lähinnä se kun kummasteli sitä että miten se mies nyt halusi/oletti vaikka olin kuinka eitä sanonut. Joku vastuu on Viivilläkin parisuhteessa.
Juu ja kuten omassa viestissänikin sanoin, ei tuollainen hyvissä ajoin etukäteen kieltäytyminen kerro mitenkään varsinaisen tasapainoisesta parisuhteesta. Ajatuksena tuollainen voi tuntua omassa päässä järkeenkäyvältä, mutta terveessä suhteessa se ei ole tarpeellista.

Jos perusongelmana on kumppanin kyvyttömyys hyväksyä 'seksuaalista pettymystä' on tälläinen etukäteen kieltely käsien pesemistä varsinaisesta parisuhteen ongelmakohdasta ja osaltaan se voi hyvinkin pahentaa ongelmaa.
 

Jeffrey

Jäsen
Pointti oli lähinnä se kun kummasteli sitä että miten se mies nyt halusi/oletti vaikka olin kuinka eitä sanonut. Joku vastuu on Viivilläkin parisuhteessa.

Ja vastuu on myös niistä omista toiveista. Et sä nyt voi lähteä tällaiseen esileikkiin mukaan, jos ei ole tarkoitusta edetä toisen haluamaan suuntaan. Tämäkin on ehdottomasti tulkittavissa hyväksikäytöksi, jossa hyväksikäytät toisen läheisyyttä siihen omaan rajaan asti - ja sen yli sinulla ei ole aikomustakaan mennä toisen tarpeita tyydyttämään vaan tyydytät vain omasi.

Näitäkin tuli silloin sinkkuna vastaan. Sinkkumarkkinalla se oli ihan yleinen käytäntö jos nainen ilmoitti ettei hän alkuun halua paritella. Kuitenkin 99/100 kerroista jos ilta eteni mukavissa tunnelmissa kiihkeitä kuvioita kohti myös se parittelu sieltä lopulta löytyi keino kavalkadiin. Sitten löytyi se 1/100 jotka jääräpäisesti pysyi tässä etukäteispäätetyssä käsikirjoituksessa - ja tämähän on ihan fine! Mutta se ei ainakaan itselleni ollut fine, että osa näistä saattoi edetä sellaiseen koko illan kestävään parittelua-vaatteetpäällä moodiin, josta etenemistä ei kuitenkaan ollut luvassa. Pahin tällaisen jonka itse kohtasin oli muutoin todella kiinnostava joten tuohon kiehnäämiseen käytin jopa 3 iltaa. Lopulta sitten kun keskusteluissa ei selvinnyt kuitenkaan se koko käsikirjoitus niin annoin tämän tutustumisen jäädä siihen ja kieltämättä osin hyväksikäytetty fiilis tästä jäi.

Tietysti sitä voi myös miehenä asettaa omat rajansa. Itse asetin ne lopulta siihen, että yletön kiehnääminen seksikiellolla ei ollut minulle suotavaa. Toki hidas tutustuminen kuuluu asiaan ja kiusoittelu, pusuttelu yms, mutta kohtuu kaikessa. Jos sinä nyt aiot pitää periaatteista kiinni, niin et sinä silloin anna toisen ymmärtää ettet pitäisikään. Toki toinen keskustelu on sitten se, että kannattako periaatteisiin hirttäytyä parisuhteessa tai muutenkaan elämässä.
 

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Toisaalta kaikki eivät aina voi ymmärtää, mitä toinen haluaa tai tarkoittaa, mutta riippuu, minkälaisessa parisuhteessa kukin viihtyy. Ihmisissä on eroja, onko esim. halaaminen ollut lapsena luonnollista niin sitä ei liitä pelkkään seksuaalisuuteen.

Vauvafoorumilla on ollut näitä tarinoita, jolloin kaikki fyysinen läheisyys on alkanut tuntua vastenmieliseltä, kun toinen ei ymmärrä, että kaikki ei aina johda seksiin. Eli jos pyytää työpäivän jälkeen toista vaikka hieromaan hartioita, mikä tietysti voi johtaa mihin vaan, mutta jos toinen on heti kiinni tisseissä ja suuttuu jos toinen ei innostu, niin kyllä siinä saattaa alkaa aiheutua keskinäisiä ongelmia. Sama juttu, jos nainen olettaa, että mies on aina valmis, kun naiselle sopii.

Jos jokaista hipaisua pitää alkaa puolin ja toisin pelkäämään niin ei se hyvältä tunnu kenestäkään.
 
Viimeksi muokattu:

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Helpoin tapa saada ihminen haluamaan jotain, on kieltää se häneltä. Ihminen kun yleensä alkaa haluamaan sitä mikä siltä kielletään, riippumatta halusta tai tarpeesta. Pätee seksiinkin.
 

puuntakaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ipa Ipandeerus
Mulla ei ole juurikaan ollut naisasioita viime aikoina. Yksi juttu tässä voisi olla, mutta ei taida kuitenkaan olla.

Vähän kaukaa haettu juttu ehkä, mutta tapasin yhden naisen lentokoneessa reilu kymmenen vuotta sitten. Istuttiin vierekkäisillä paikoilla koneessa ja alettiin siinä juttelemaan ja neljän tunnin lento meni tosi nopeasti. Kaunis ja fiksu mimmi oli, mutta saattoi olla menossa sinne jonkun luigin porattavaksi, vaikka kuulemma oli ihan platonisessa mielessä menossa nettituttavuutta tapaamaan.

Oltiin samalla paluulennolla ja koitin siinä ulkomailla lentoasemalla törmätessä jatkaa juttua, mutta huonolla menestyksellä. Eikä nyt arpaonnikaan ollut paluumatkalla myötä ja istuttiin eri puolilla konetta. Vielä Suomessa satuttiin laukkuhihnalle samaan aikaan ja kysyin, että vaikka asutaan eri kaupungeissa, niin pidettäisiinkö yhteyttä? Annoin mun yhteystiedot.

Mitään ei hänestä kuitenkaan kuulunut, paitsi parin vuoden päästä, jolloin olin avoliitossa sittemmin tapaamani naisen kanssa. Mimmi laittoi mesen kautta viestiä ja kyseli kuulumisia ja ehdotteli, että voisi tulla mun nurkille ja nähtäisiin. No eihän se mun puolesta sitten silloin sopinut. Tänä aikana hän oli muuttanut naapurimaahan ja olisi siis tullut vain mun takia sinne.

No tästä meni vuosia ja mun avoliitto päättyi eroon. Mä sitten jotain vuoden päästä siitä keksin laittaa tälle naiselle viestiä ja kyselin kuulumisia. Alkuun ei tullut vastausta, mutta jotain parin viikon päästä hän vastaili lyhyesti. Mä sitten kerroin tarinani, mutta ei sen kummempaa keskustelua saatu aikaiseksi. Mimmi asui edelleen ulkomailla.

Jotain kuukausi sitten tuli viesti, jossa tämä mimmi kysyi, että asunko vielä samassa paikassa ja kertoi muuttavansa naapurikaupunkiin ainakin pariksi kuukaudeksi . Asunhan mä ja siitä lähtien sitten viestiteltiinkin tiiviimmin, kunnes tuli pieni erimielisyys, eikä sitten muutamaan päivään oltu yhteyksissä. Mä sitten kuitenkin kysyin, että voidaanko silti olla ystäviä, vaikka mielipide-ero meillä onkin? Tähän sain myöntävän vastauksen, mutta ei ole enää samanlaista viestittelyä mitä ennen. Mä laitan hänelle viestejä, mutta hän ei aina vastaile, eikä aloita itse mitään juttua, vaikka tuli naapurikaupunkiin pari päivää sitten.

Tässä pohdin mitä tekisin?
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
@puuntakaa , siis hetkinen… teillä tuli mielipide-ero ja nyt on ystävyys vaakalaudalla? Sopiiko kysyä, millaisesta mielipide-erosta on oikein kysymys?
 

puuntakaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ipa Ipandeerus
@puuntakaa , siis hetkinen… teillä tuli mielipide-ero ja nyt on ystävyys vaakalaudalla? Sopiiko kysyä, millaisesta mielipide-erosta on oikein kysymys?
Joo, kyse on venäläisistä. Mä olen epäluuloinen myös ihan tavallisia venäläisiä kohtaan, ja toinen osapuoli taas tykkää niistä.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joo, kyse on venäläisistä. Mä olen epäluuloinen myös ihan tavallisia venäläisiä kohtaan, ja toinen osapuoli taas tykkää niistä.

Riippuu toki siitä, mitä ja miten on sanottu, mutta voisi kuvitella, että tuollaisesta asiasta voisi päästä eteenpäin. Varsinkin, jos sä lupaat suhtautua yksittäisiin venäläisiin avoimesti, etkä dumaa ketään yksilöä vain pelkän kansallisuuden mukaan. Mutta kyllä mullakin saattaisi tulla tuollaisessa tilanteessa vähän sellainen ”blaah”-fiilis, koska kyllähän tällaiset asiat jotain ihmisestä ja hänen ajatusmaailmastaan kertoo.

Ja sanottakoon sekin, että en mäkään venäläisiin ”isona massana ja kansana” varsinaisesti luota, mutta yksilöiden osalta jokainen ihminen saa multa aina reilun mahdollisuuden näyttää, mikä on tyyppejään. Kaikki jenkit eivät ole pinnallisia idiootteja, britit renttuja lädejä tai venäläiset arrogantteja kusettajia. Ihan niin kuin kaikki suomalaisetkaan ei ole juoppoja hankeen sammuvia metsäläisiä.
 

puuntakaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ipa Ipandeerus
Riippuu toki siitä, mitä ja miten on sanottu, mutta voisi kuvitella, että tuollaisesta asiasta voisi päästä eteenpäin. Varsinkin, jos sä lupaat suhtautua yksittäisiin venäläisiin avoimesti, etkä dumaa ketään yksilöä vain pelkän kansallisuuden mukaan. Mutta kyllä mullakin saattaisi tulla tuollaisessa tilanteessa vähän sellainen ”blaah”-fiilis, koska kyllähän tällaiset asiat jotain ihmisestä ja hänen ajatusmaailmastaan kertoo.

Ja sanottakoon sekin, että en mäkään venäläisiin ”isona massana ja kansana” varsinaisesti luota, mutta yksilöiden osalta jokainen ihminen saa multa aina reilun mahdollisuuden näyttää, mikä on tyyppejään. Kaikki jenkit eivät ole pinnallisia idiootteja, britit renttuja lädejä tai venäläiset arrogantteja kusettajia. Ihan niin kuin kaikki suomalaisetkaan ei ole juoppoja hankeen sammuvia metsäläisiä.

Joo en heti ketään tuomitse yksilönä, mutta myönnän, että epäluuloa on kuitenkin.
 

ace

Jäsen
Minulla on kaveri joka treffailee sinkkuna ollessaan ahkerasti naisia ja kertoo pakit saatuaan että haluaisi pysyä kaverina. Monesti jälkeenpäin, jopa vuosien jälkeen miettii että mitähän sille ja sille kuuluu, olisi kiva vaihtaa kuulumisia.

En ymmärrä tätä ollenkaan. Omat deittailut on aika harvassa, mutta en minä deittailemaan lähde saadakseni kavereita, saati mieti mitä niille kuuluu vuoden-parin jälkeen jos homma ei toimi. Jos ei natsaa niin ei natsaa, kaikkea hyvää molemmille ja eteenpäin.
 

KVANTAA

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Vantaa
Minulla on kaveri joka treffailee sinkkuna ollessaan ahkerasti naisia ja kertoo pakit saatuaan että haluaisi pysyä kaverina. Monesti jälkeenpäin, jopa vuosien jälkeen miettii että mitähän sille ja sille kuuluu, olisi kiva vaihtaa kuulumisia.

En ymmärrä tätä ollenkaan. Omat deittailut on aika harvassa, mutta en minä deittailemaan lähde saadakseni kavereita, saati mieti mitä niille kuuluu vuoden-parin jälkeen jos homma ei toimi. Jos ei natsaa niin ei natsaa, kaikkea hyvää molemmille ja eteenpäin.
Haluaako heistä kuitenkin enemmän? Jos kavereita haluaa, niin mikäs siinä, kun ollaan sitten oikeasti vain kavereita.
 

Fiftie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku
Minulla on kaveri joka treffailee sinkkuna ollessaan ahkerasti naisia ja kertoo pakit saatuaan että haluaisi pysyä kaverina. Monesti jälkeenpäin, jopa vuosien jälkeen miettii että mitähän sille ja sille kuuluu, olisi kiva vaihtaa kuulumisia.

En ymmärrä tätä ollenkaan. Omat deittailut on aika harvassa, mutta en minä deittailemaan lähde saadakseni kavereita, saati mieti mitä niille kuuluu vuoden-parin jälkeen jos homma ei toimi. Jos ei natsaa niin ei natsaa, kaikkea hyvää molemmille ja eteenpäin.
Jokainen tavallaan, mutta ei kyllä epäonnistuneiden deittien jälkeen siitä naisesta mitään oikeaa kaveria saa, vaikka haluaisikin, joten siinäkin mielessä aivan turhaa hommaa. Toki poikkeuksia on. Lähinnä, jos toinen sanoo että haluaa olla kuitenkin kaveri, niin tarkoittaa et voi somessa vielä seurata, mutta mitään juttelua ei ikinä tule juuri tapahtumaan.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: ace
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös