Nyt kuulkaas palstalaiset kaipaisin neuvoa, miten lähestyisin erästä naista.
Olen tässä kevään ajan ollut yhdellä tanssikurssilla ja erityisesti kurssin loppupuolella huomasin, että eräs kurssilla ollut neiti katseli minua useasti. Katseessa oli mielestäni jotain muutakin kuin vain ”katselen tässä ympärilleni”. Se oli intensiivisempää ja se kesti pitempää kuin vilkaisu. Ja se oli tosiaankin niin päin, että hän haki sitä katsekontaktia ensiksi enkä minä. Vaikutti, että hän katsoi minua päästä varpaisiin suorastaan.
En ole mikään superhyvä aina lukemaan naisia ja katseen perusteella ei voi tehdä liian suuria analyysejä. En ole mikään Brad Pitt, mutta en ole rumakaan ja joidenkin mielestä jopa komea, joten ei ole mahdotonta, että hän piti näkemästään. Kurssin osallistujat olivat pitkälti naisia, joten oli helppo vertailla muiden käyttäytymistä. En havainnut vastaavaa käytöstä muilta naisilta. Tuntuu vaan, että toisella saattaisi olla kiinnostusta minua kohtaan, mikä herätti huomioni.
En puhunut hänen kanssaan kahden kesken kertaakaan kurssin aikana. Muutaman kerran oltiin samassa tilanteessa ja hän nauroi jollekin läpälle, minkä heitin. En siis tunne häntä kovin hyvin muuta kuin mitä olen epäsuorasti ja somevakoilun kautta hänestä oppinut. Ainakin meillä on yhteinen kiinnostuksenkohde, hän ei näytä ottavan itseään liian vakavasti, hän on pirtsakka ja hänellä on hyvä huumorintaju, mitkä ovat hyviä asioita. Kivannäköinenkin hän on. Tutustumisen arvoinen siis.
Haasteena on, että kurssi loppui ja mietin, että millä tavalla minun kannattaisi pyytää häntä ulos. Minulla on hänen numeronsa ja löysin hänet somesta, joten hänet kyllä tavoittaa. Mietin, että mikä olisi hyvä viesti, jolla lähestyä? Aika tuntemattomasta ihmisestä kuitenkin kyse. Ei voi oikein sanoa, että ”kanssasi on ollut kiva viettää aikaa jne” koska ei olla sellaista tehty. En myöskään halua laittaa mitään ”huomasin sinun katselevan minua”, koska tuo vaikuttaa aika typerältä. Kannattaisiko laittaa vain, että ”sain sinusta hyvän kuvan ja olisi kiva tutustua paremmin”? Vähän kivammin muotoiltuna toki.
Kertokaahan mielipiteitänne ja vinkkejä, miten lähestyisitte naista minun tilanteessani. En ole itselleni näin tuntematonta henkilöä pyytänyt ulos ja aiemmin olen ihan kasvotusten lähestynyt, niin siinäkin mielessä uusi tilanne.