Mulla ei ole juurikaan ollut naisasioita viime aikoina. Yksi juttu tässä voisi olla, mutta ei taida kuitenkaan olla.
Vähän kaukaa haettu juttu ehkä, mutta tapasin yhden naisen lentokoneessa reilu kymmenen vuotta sitten. Istuttiin vierekkäisillä paikoilla koneessa ja alettiin siinä juttelemaan ja neljän tunnin lento meni tosi nopeasti. Kaunis ja fiksu mimmi oli, mutta saattoi olla menossa sinne jonkun luigin porattavaksi, vaikka kuulemma oli ihan platonisessa mielessä menossa nettituttavuutta tapaamaan.
Oltiin samalla paluulennolla ja koitin siinä ulkomailla lentoasemalla törmätessä jatkaa juttua, mutta huonolla menestyksellä. Eikä nyt arpaonnikaan ollut paluumatkalla myötä ja istuttiin eri puolilla konetta. Vielä Suomessa satuttiin laukkuhihnalle samaan aikaan ja kysyin, että vaikka asutaan eri kaupungeissa, niin pidettäisiinkö yhteyttä? Annoin mun yhteystiedot.
Mitään ei hänestä kuitenkaan kuulunut, paitsi parin vuoden päästä, jolloin olin avoliitossa sittemmin tapaamani naisen kanssa. Mimmi laittoi mesen kautta viestiä ja kyseli kuulumisia ja ehdotteli, että voisi tulla mun nurkille ja nähtäisiin. No eihän se mun puolesta sitten silloin sopinut. Tänä aikana hän oli muuttanut naapurimaahan ja olisi siis tullut vain mun takia sinne.
No tästä meni vuosia ja mun avoliitto päättyi eroon. Mä sitten jotain vuoden päästä siitä keksin laittaa tälle naiselle viestiä ja kyselin kuulumisia. Alkuun ei tullut vastausta, mutta jotain parin viikon päästä hän vastaili lyhyesti. Mä sitten kerroin tarinani, mutta ei sen kummempaa keskustelua saatu aikaiseksi. Mimmi asui edelleen ulkomailla.
Jotain kuukausi sitten tuli viesti, jossa tämä mimmi kysyi, että asunko vielä samassa paikassa ja kertoi muuttavansa naapurikaupunkiin ainakin pariksi kuukaudeksi . Asunhan mä ja siitä lähtien sitten viestiteltiinkin tiiviimmin, kunnes tuli pieni erimielisyys, eikä sitten muutamaan päivään oltu yhteyksissä. Mä sitten kuitenkin kysyin, että voidaanko silti olla ystäviä, vaikka mielipide-ero meillä onkin? Tähän sain myöntävän vastauksen, mutta ei ole enää samanlaista viestittelyä mitä ennen. Mä laitan hänelle viestejä, mutta hän ei aina vastaile, eikä aloita itse mitään juttua, vaikka tuli naapurikaupunkiin pari päivää sitten.
Tässä pohdin mitä tekisin?