Kunnioitetaan siis kuitnekin jokaista mielipidettä ja yritetään ymmärtää sitä, miksi toinen näkee asiat kuten näkee.
scholl, luet tämän kuitenkin. Ich vermisse dich, alte Legende.
Kunnioitetaan siis kuitnekin jokaista mielipidettä ja yritetään ymmärtää sitä, miksi toinen näkee asiat kuten näkee.
Onkohan kausi alkamassa, kun niin äkkiä meni totiseksi väännöksi homma boxin ulkopuolellakin :)
Sitä se on se hetkessä ja tunteella eläminen. Tässä kesän ja syksyn "negailussa" taas on hyvin pitkälle kyse keskustelusta sen ympärillä että onko kaikki tarpeellinen tehty, vai olisiko jotakin vielä pitänyt tehdä. Se kai lienee jokaisen fanin oikeus kyseenalaistaa johodn toimintaa vaikka itse joukkuetta peleissä kannustaisikin.Tämähän se juuri tekeekin tilanteesta erityisen käsittämättömän. Kausi ei tosiaan ole vielä edes alkanut, ja se tuntuu muutaman mielestä olevan enemmän tai vähemmän hävitty. Pitäiskö pelata ensin?
Mä liityn kanssa niihin, joiden mielestä tuo alituinen negatiivisten asioiden korostus on hyvin rasittavaa luettavaa. Mä en kai oikein hiffaa, kun sanotaan, että oikein rakastetaan seuraa, mutta sitten ei siedetä siltä pienintäkään vastoinkäymistä. Hyvinä hetkinä ollaan niin alltid IFK, kuin aikuinen ihminen kehtaa, mutta tappion tullessa haukutaan toinen ikuiseksi epäonnistujaksi ja koetaan koko kannattaminen taakaksi. Hyi v***u mikä parisuhde. Toivottavasti negaspedejen himassa ei pelata samalla pelikirjalla.
Mun mielestä on nastaa, että kausi starttaa. Puhdas pöytä, paljon mielenkiintoista seurattavaa.
@Viherpuiston Ruoska :lta hyvä viesti yllä.
Kyse ei siis kuitenkaan ole varsinaisesti siitä narinasta narisemisen ilosta, vaan vastapainosta sille, että tyydytään. tyytyminen kun on ollut seuran helmasyntejä jo vuosia, ja se näyttää olevan sitä myös monille faneille.
Niin se pointti oikeastaan olikin siinä, että jos ne muiden mielipiteet todella käyvät niin luonnon päälle (kuten lainaamani viestin perusteella on käynyt), niin silloin voi myös valita olla lukematta niitä. Tai voi valita lukea niitä, vittuuntua niistä ja sitten valittaa muiden valittamisesta. Ignorea ei kannata käyttää, mikäli sille ei näe tarvetta. Vähän kuin kortsu: kivempaa ilman, mutta mahdollisia haittavaikutuksia on vaikeampi hallita.
En mä näe tässä sun olevan ythään enepää oikeassa tahi väärässä kuin muidenkaan. Erikoista kuitenkin on se, että niin paljoan enemmän vituttaa toiset fanit kuin vaikkapa se paskassa tarpominen kausi toisensa jälkeen.
Ihan vaan kuriositeettina nyt kysäisen, että miten tänne pitäisi sitten kirjoittaa?
Onko siis kaikki kultaa, myös se kusikin?
Sitä se on se hetkessä ja tunteella eläminen.
Syy heikkoon tasoon on nimenomaan näiden kitisijöiden haukkujat. Henkilökohtaisuuksiin menevät fanipojut, pohjoiskorealaiset virallisen totuuden edustajat ja seuraa panttivankeinaan pitävien lakeijat.
Tämä tyytyminen ja puolivillaisesti asioiden hoitaminen on se suurin syy miksi itse olen asioista kitissyt. Se tyytyminen on lähtöisin country clubilta, ja seuran paskoja toimintatapoja verrattaen asiallisesti kritisoineiden masinoitu mollaaminen on ollut kuvottavaa.
Sieltä se Pohjois-Korea ja pojittelu taas tuli. Rrräyhhh!
Vai että paskoja toimintatapoja verrattain asiallisesti kritisoineet. Mee ny jo menee!
Vilpitön kiitos siitä, että vahvistit aivan kaiken jo aiemmin kirjoittamani, eikä siihen tarvittu edes pitkää viestiä. Ja ei. Hetkessä oleminen ja pysyminen -ja nimenomaan se kuuluisa NYT-hetkessä siis- voivat olla sitä mitä kuvasit, mutta koska olen sitä mieltä että kaikenlaiset tunteet ovat oikeuteuttja, ja loukkaantumisesta sekäreaktioista voi vastata vain jokainen itse itsenään, niin hetkessä "eläminen" on myös sitä että reagoit silloin kun tilanne on.Sieltä se Pohjois-Korea ja pojittelu taas tuli. Rrräyhhh!
Vai että paskoja toimintatapoja verrattain asiallisesti kritisoineet. Mee ny jo menee!
Ihan objektiivisesti asiaa katsastaen on paskaa toimintatapaa pyörittää nakkikiskaa, jonka tarkoitus ei ole tavoitella urheilullista menestystä, vaan taata feikkiomistajilleen statusta ja luontaisetuja. Tämän esilletuominen ilman henkilökohtaisia loukkauksia on ihan asiallista kritiikkiä.
"Objektiivisesti asiaa katsastaen" on heittona jotakuinkin absurdi, kun miettii nimimerkkisi kirjoitushistoriaa tällä palstalla. Samassa kappaleessa muuten kerrot, että on asiallista kritisoida omiin kuvitelmiisi perustuvaa toimintamallia :D...ja eihän se väärin ole, hauskaa vain.Ihan objektiivisesti asiaa katsastaen on paskaa toimintatapaa pyörittää nakkikiskaa, jonka tarkoitus ei ole tavoitella urheilullista menestystä, vaan taata feikkiomistajilleen statusta ja luontaisetuja. Tämän esilletuominen ilman henkilökohtaisia loukkauksia on ihan asiallista kritiikkiä.
Lähdin ajat sitten menee. Ja nyt vihdoin tajusin laittaa sinutkin menee, kortsuun nimittäin.
Ensinnäkin, meikä dikkaa mixu sun lyhyistä ja ytimekkäistä viesteistä suurimmaksi osaksi.Asiasta kukkaruukkuun. Kun te uudet kirjoittajat tulette tänne niin se on hieno juttu. Mutta pyydän että kunnioitaitte myös meitä vanhoja veteraaneja. Itse olen ollut mukana alusta asti ja jo ennen sitä kiekkopesässä joka oli kaiken alku. Silloin oli tosi intohimoista kirjoittelua eikä modet paljon peliin puuttuneet. Hienoa aikaa joka ei enää palaa. Kannattaa muistaa että osa meistä on seurannut rakastamaamme seuraa jos 60-luvulta asti. Itse vuodesta 74. Kaikkea on nähty mutta kaikkea ei hyväksytä. Siksi tietty kritiikki on monesti veteraanien kirjoutuksissa. Täältä on moni lähtenyt pois joita kaipaan. Kirjoittajia jotka seurasivat seuraamme jo paljon ennen kuin itse. Olisi hienoa nähdä heitä vielä täällä.
Ymmärrän mitä tarkoitat. Minun vikani on se että kirjoitan liikaa tunteella ja se että pitäis joskus odottaa 10 minuuttia niin ehkä ei sitä enteriä sitten ehkä painaiskaan. Minä en ole koskaan ollut mikään analyytikko vaan kirjoitan siten miten minusta sillä hetkellä tuntuu. Ja lähinnä sitä tarkoitin että erilaisillekin näkökulmille annetaan arvoa. Täältä on lähtenyt vanhoja kirjoittajia, sellaisia jotka osas tuoda asiat julki paljon paremmin kuin minä. Ne ovat väsyneet siihen että vain ne fanipoika kirjoitukset ovat hyviä. Että kun joukkue pelaa päin mäntyä niin se että ollaan suurta Ifk-perhettä ja taputetaan huonon pelin jälkeen pelaajille niin vain se on oikeaa kannatusta. Mielestäni Ifk ei ollut tälläinen 70-80 luvuilla. Tappioita vihattiin ja hävettiin. En ole koskaan ollut mikään hyvä kirjoittaja enkä ole sitä kyllä väittänytkään. Toivon vaan että erilaisetkin mielipiteet sallitaan ilman että mennään henkilöön. Mua ei sinänsä haittaa jos mua haukutaan. Olen mennyt sellaisten asioiden läpi elämässä että ei niillä ole mulle mitään merkitystä.Ensinnäkin, meikä dikkaa mixu sun lyhyistä ja ytimekkäistä viesteistä suurimmaksi osaksi.
Mutta mun mielestä tän sun viestin osalta mennään pahasti metsään. Annas kun avaan:
Jos olet kirjoittanut tänne pitkään (puhun nyt yleisesti, en siis juuri sinusta mixu) niin ei pelkästään sillä voi saada mitään "koskemattomuutta". Vaikka olisit kirjoittanut 20 vuotta tänne, mutta sisältösi on paskaa, en arvosta kirjoituksiasi. Vaikka olisit kannattanut IFK:ta 20-luvulta, ei se tarkoita sitä, että sisältösi olisi automaattisesti huippua.
Multa löytyy toki kunnioitusta useampaakin "veteraania" kohtaan; se ei silti estä minua arvostelemasta jonkin heidän viestin sisältöä tai sen puutetta. Kuten ei tässäkään tapauksessa.
Sen tuosta ainakin saa irti (toki ei ihan kuin piru raamattua lukien mutta kuitenkin), ettei IFK:n tilastot ole kovin mairittelevia, eikä asiaa juurikaan auta edes se, että ne vastustajatkaan ei kaiken kaikkiaan ole olleet edes sieltä kovimmasta päästä. Tukee myös käsitystäni siitä, että IFK:lle edelleen maalintekeminen suhteessa sen päästämiseen, ei ole sellaisella tolalla kuin pitäisi. Maali sis päästetään helpommin kuin tehdään.Katselin sateella ajankulukseni ja kun lomalla on aikaa, hieman harjoitusotteluiden tilastoja ja sain jonkinlaisen ennakoivan vertailun joukkueiden voimasuhteista.
Eihän se paljoa kerro, sillä jotkut ovat pelanneet yli kymmenen ottelua ja vastustajia on jollakin Venäjältä toisilla CHL:stä ja jollakin Mestiksestä. Pisteiden valossa Ilves olisi ykkönen samoin tehtyjen maalien osalta. Päästettyjen maalien osalta taas Kärpät olisi paras. Mitä enemmän pelejä, sen varmempi keskiarvo tietenkin. Toivottavasti laskin oikein.
Pisteet laskettuna per ottelu ja otteluiden määrä:
Ilves 2,17 pistettä/ottelu - 6 ottelua
Kärpät 2,14 - 7
KalPa 2,00 - 6
Sport 1,85 - 7
HIFK 1,67 - 9
Jukurit 1,57 - 7
Lukko 1,55 - 11
Pelicans 1,54 - 13
Ässät 1,40 - 10
HPK 1,37 - 8
Tappara 1,28 - 7
TPS 1,27 - 11
KooKoo 0,85 - 9
SaiPa 0,75 - 8
JYP 0,71 - 7
Tehdyt maalit/ottelu:
Ilves 4,50
Kärpät 3,71
KalPa 3,33
Jukurit 3,14
JYP 3,00
HPK 2,87
Lukko 2,72
Pelicans 2,61
Tappara 2,57
SaiPa 2,37
Sport 2,28
HIFK ja KooKoo 2,22
Ässät 2,20
TPS 2,00
Päästetyt maalit/ottelu:
Kärpät 1,57
HIFK 2,33
Ässät 2,40
Lukko 2,45
TPS 2,54
Tappara 2,57
Ilves 2,66
KooKoo 2,88
HPK, KalPa ja Sport 3,00
JYP 3,28
Jukurit 3,42
Pelicans 3,46
SaiPa 3,62
Mitä tuosta sitten saa irti? Ainakin sen, että Kärpät ja Ilves vaikuttaisivat olevan loppukesän kärkeä. Jotkut joukkueet, kuten HIFK ovat keskittyneet harjoituskaudella pistämään viisikkopuolustuksen kuntoon ja/tai heillä on hyvä(t) maalivahdit. Toiset ovat ehkä keskittyneet hyökkäysvoittoiseen peliin. Yhtään vähättelemättä yllättävää on KalPan, Sportin, Jukurien ja Ässien pisteet.
Neljä heikointa maalintekojoukkuetta ovat HIFK, KooKoo, Ässät ja TPS. Päästettyjen puolella heikoimman nelikon muodostavat JYP, Jukurit, Pelicans ja SaiPa.
Sarja-avauksesta tulee mielenkiintoinen.
Sen tuosta ainakin saa irti, ettei IFK:n tilastoto ole kovinkaan mairittelevia, ja asiaa ei auta edes se, että n eei kaikenkaikkiana ole olleet edes sieltä kovimmasta päästä. Tukee myös käsitystäni siitä, että IFK:lle edelleen maalintekeminen suhteessa sen päästämiseen, ei ole sellaisella tolalla kuin pitäisi.
Edelleenkin menee liian helpolla omiin vs. se kuinka paljon työtä vaatii että vastustaja päästää sen yhden. Mikä siisnä on vialla, että asia on näin jos IFK:lla on hyökkäykseltään niin kova joukkue kuin kerrotaan ja toisaalta joukkue myös hyvin tasapainossa kuten niinikään väitetään?
Tämä on siis sellaista veitsenterällä olemista jossa suunnan saattaa usein määrätä se seikka, että kumpi tekee ensimmäisen maalin. Kaiva vielä -kun vauhdissa olet- tilastoon mukaan laukaisumäärät ja torjunnat, niin saatan huomata olevani väärässä tässä asiassa.
ja ei, IFK ei edelleenkään ole vain paskaa, ja voi olla että tähän tulee muutos jo heti nyt liiga IFK:n osalta alkaa tai vähintäänkin jos IFK tällä kaudella pääsee pelaamaan edes vähän sillä parhaalla kokoonpanollaan. Se ei tietenkään saisi olla ratkaisevassa asemassa sen suhteen, että miten homma menee koska muillakin niitä loukkaantumisia tulee ja muutenkin joukkueen rakenteen pitää olla sellainen että se kestää poissaolojakin. Ainakin IFK:lla pitäisi, koska siellä tehdään niin kovaa duunia officella että.
Toki aivan mahdollinen skenaario sekin. Nyt vaan näyttää ihan peri IFK:lta, ja kuntopuntaria en tässä tapauksessa käyttäisi, sillä sen verran eritasoisia pelejä kuitenkin ollut kyseessä, niin motiiveiltaan kuin tasoltaankin.Toisaalta tätä voisi myös katsoa kuntopuntarin kanssa. Eli tyyliin 5-6 viimeistä peliä kaikilta ja siinä kuntopuntarissa taidetaan olla ihan huippua ellei kärkijoukkue.
HIFK on yksi niistä joukkueista, joissa oli iso vaihtuvuus ja se vaihtuvuus oli nimenomaan koko 1. ja 2. ketjut, 1. pakkipari. Oikeastaan kaikki johtavat pelaajat (duunarikapteenistoamme lukuunottamatta) on vaihtuneet. Uskon kyllä, että (mitä pidemmälle syksyyn mennään) tää jengi hitsautuu ja lunastaa noita ennakoissakin tehtyjä ennustuksia runkosarjan 1. tai 2. sijasta.
Edit: Unohtui Kangasniemi. Se nyt on jäljellä noista viime vuoden tärkeistä pelaajista.
Toki aivan mahdollinen skenaario sekin. Nyt vaan näyttää ihan peri IFK:lta, ja kuntopuntaria en tässä tapauksessa käyttäisi, sillä sen verran eritasoisia pelejä kuitenkin ollut kyseessä, niin motiiveiltaan kuin tasoltaankin.
Katsellaan nyt miten kausi lähtee menemään ja toivotaan toki parasta, mutta ainakaan ensimmäinen viesti ei tue ajatusta siitä, että mikään tekemisen tasossa olisi juurikaan muuttunut. Siis nimenomaan siltä osin, että onko joukkue nytkään tasapainossa. Johtuuko ongelma siitä, vai jostakin muusta kuten niistä uusista pelaajista, pelisysteemistä, pelaajien taosta vai puutteista noilla tonteilla. Onko kuilu kentällisten pelien välillä jälleen liian iso? En tiedä ja voi olla että ei mikään noista, ja peli loksahtaa heti huomenna sellaisiin uomiin joissa IFK mättää ja muut vikisee.
Ottelusta tuli mieleen viime kevät ja avauspeli Pelsuja vastaan...Ok, avausmatsista 3-0 selkään. Niin paljon kuitenkin positiivista tuossa pelissä nähtävissä jo nyt, että enemmin olen innoissani kuin huolestunut.
Itse en samalla tavalla näe, että miksi joukkueessa vallitsisi erityinen tarve nelosketjun sentterille. Tiedän, että Nykoppin seuraava loukkaantuminen voi olla vain ajan kysymys, mutta hän on hoitanut tonttinsa itse asiassa varsin kelvollisesti näissä parissa ottelussa ja kaapinut hyvällä prosentilla myös aloituksia. Jos se loukki sitten tulee, niin kyllä Keränen pystyy paikkaamaan aivan riittävällä tasolla.
Siirretty ketjukoostumuksista tänne:
Tästä tulee niin mieleen tyytyminen johonkin mikä tässä seurassa on toki hyvin ominaista. Joo, Keränen pystyy kyllä paikkaamaan ehkä nippa nappa riittävällä tasolla, mutta itse en vain ymmärrä sitä, että miksi tuommoinen solidi laituri pitäisi siirtää keskelle sitten jos/kun se Nykoppin loukki sieltä tulee? Nykopp on pelannut ihan ok, mutta kyllä mä itse jos oisin Salmelaisen paikalla niin kuumeisesti etsisin sitä mitat täyttävää nelosketjun sentteriä tuonne joukkueeseen, Nykopp voi olla tällöin rotaatiossa. Näin toimisi myös Kärpät ja Tappara, eivät noi jätä mitään osastoa arvailujen varaan ja "ihan riittävälle" tasolle.
Muutenkin tämän hetken laituriosastolta löytyy kaksi sentteripelin hanskaavaa pelaajaa. Jos hankitaan "Osala" tai "Wärn", niin sitten heitä on kolme, mikä on mielestäni aivan riittävä määrä mahdollisten poissaolojen varalle.
Mielestäni tämänhetkinen laituriosasto on siinä mielessä ongelmallinen, että siellä on nyt hieman vajausta kahden suunnan pelaamisen, kamppailuvoiman sekä fyysisyyden osalta, mikä hankaloittaa neljän järkevästi roolitetun kentällisen muodostamista. Tai siis löytyyhän joukkueesta fyysisyyttä Lennujen, Kerästen ja kumppanien muodossa, mutta heidän kohdallaan yleinen osaaminen rajoittuu nelosketju-tasolle, jonka vuoksi en heitä kolmeen ensimmäiseen tulosyksikköön lähde hahmottelemaan. Tässä vähän näkyy se, että laskin Sallisen ennen kauden alkua laitahyökkääjäksi, mutta nyt kun hänet istutettiinkin keskelle sen sijaan, että oltaisiin hankittu sentteri, niin nyt sitten laidalla ammottaa kyseisen profiilin pelaajan kokoinen aukko, jota siis tässä tilanteessa lähtisin tilkitsemään.
Sitä mikä toimii ei kannata rikkoa, jonka vuoksi itse en koskisi tämänhetkiseen ykkösketjuun. En tiedä paljonko Wärn maksaisi, mutta ei noilla viime kauden statseilla hirveästi voi rahastaa enkä tämän vuoksi lähde kommentoimaan mahdollista hinta-/laatusuhdetta. Sen silti tiedän, että kyseessä olisi liigatasolle erittäin monipuolinen pelaaja, joka toisi runsaasti kamppailuvoimaa sekä fyysisyyttä tähän joukkueeseen ja tämän vuoksi käytän häntä esimerkkinimenä myös alla olevassa hahmotelmassani. Jos kyseessä on mielestäsi liian kallis pelaaja kolmosketjuun, niin kasataan ne ketjut sitten seuraavalla tavalla:
Saarinen - Sallinen - Dyk
Turunen - Paajanen - "Wärn"
Jääskä - Lundell - Kangasniemi (/Nordgren)
Keränen (/Tallberg) - Nykopp (/Keränen) - Petrell