HIFK kaudella 2019–2020

  • 745 832
  • 3 319

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Etenkin @Walkin (oliko joku muu myös?) kovasti nyt viestistä toiseen peräänkuuluttaa voimahyökkääjää. Rohkenen olla eri mieltä. Minusta kaksi ensimmäistä ketjua ovat erittäin hyvässä balanssissa, riippumatta siitä onko Saarisen ja Dykin keskellä Sallinen vai Jääskä (tai jopa Lundell). Paajanen on riittävä fyysinen preesens (nimelliseen) ykkösketjuun, etenkin jos siinä Kangasniemen tilalla pelaisi esim. Jääskä, ja (nimellinen) kakkosketju on kokonaisuudessaan verrattaen fyysinen. Jokaisessa ketjussa on sekä vääntövoimaa että taklausvalmiutta.

Miettisin tämän niin, että onko meidän kolmea kärkiketjua vastaan liian mukava pelata? Jos mietitään näitä päävastustajia niin esim. myös Kukkonen on semmoinen ihmiskyrpä kentällä, että tulee olemaan jatkuvasti kahakoissa meidän kärkiäijien kanssa. Mitä jos meiltä löytyisi tuon valtavan määrän taidon lisäksi myös kovuutta tuolta viemään puolestaan vastustajan pakeilta pelihaluja pois? Aika vittumaista olisi olla vastustajan puolustajana kun ensin vedät omissa rallia minuutin ja sitten lopuksi kun pääset kiekkoon niin sieltä ajetaan vielä täydellä höyryllä päälle.

Sallinen ketju on mun mielestä kasassa jo nyt. Tämän haaveilemani voimahyökkääjän voisi istuttaa joko Paajasen ja Turusen vierelle tai sitten Lundellin ja Jääskän. Luonnollisesti Kangasniemi sitten toiseen ketjuista.

Taisi olla @EPK joka ansioikkaasti toi esille pointin siitä, miten meidän tulosketjujen taitopelaajat (Saarinen, Dyk, jopa Turunen) ovat astetta fyysisempiä kuin esim. Thorell ja Salminen. Tämä on minusta erittäin hyvä pointti, ja alleviivaa suhteellisen pientä tarvetta (puhtaalle) voimahyökkääjälle ylemmissä ketjuissa.

Tämä on helppo allekirjoittaa, niin huikea pelimies kun Thorell olikin niin olihan se myös aivan uskomattoman pehmeä.

Kolmosketjusta ei taas puutu juurikaan voimaa tai kokoa, vaan enemmänkin kokemusta. Antaisin Tallbergille aikaa näyttää pystyykö nousemaan takaisin toissakauden tasolle, mutta toki jos joku Osala on saatavilla niin olisihan se iso upgrade. Joku Wärn ei mielestäni edes sitä olisi, ei ainakaan hinta/laatusuhteeltaan Tallbergia parempi.

Tallbergille voi toki antaa aikaa näyttää, mutta itse en ole ollenkaan varma siitä, että Tallberg toisi mitään meidän tulosketjuihin. Harjoistuskaudella meno on ollut todellista tervanjuontia kuten Nykoppilla.

Wärn oli vain heitto. Kauden 2013-14 Wärn on helposti laadukkaampi pelaaja kuin Tallberg, mutta tuosta on jo aikaa eikä itsellä ole oikein tietoa Wärnin tasosta tänä päivänä.

Neloseen tarvitaan hyvä aloittaja, hyvä av-pelaaja, hyvä puolustava hyökkääjä sentterin tontille. Siihen sopisi niin "JuhaniJasu" kuin myös "JonneVirtanenIlmanLätkänUlkopuolisiaSekoiluja".

Myös pakistoon tarvitaan lisää fyysisyyttä.

Check ja check.

Minun silmissä meidän rosteri on kolmea palasta vaille valmis. Mitä ennakkojuttuja nyt paljon lukenut ja katsonut niin kyllä Tappara ja Kärpät yhä nostetaan meidän edelle, hirmuiset joukkueet ovat kasassa Tampereella ja Oulussa taas.
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Asiasta kukkaruukkuun. Kun te uudet kirjoittajat tulette tänne niin se on hieno juttu. Mutta pyydän että kunnioitaitte myös meitä vanhoja veteraaneja. Itse olen ollut mukana alusta asti ja jo ennen sitä kiekkopesässä joka oli kaiken alku. Silloin oli tosi intohimoista kirjoittelua eikä modet paljon peliin puuttuneet. Hienoa aikaa joka ei enää palaa. Kannattaa muistaa että osa meistä on seurannut rakastamaamme seuraa jos 60-luvulta asti. Itse vuodesta 74. Kaikkea on nähty mutta kaikkea ei hyväksytä. Siksi tietty kritiikki on monesti veteraanien kirjoutuksissa. Täältä on moni lähtenyt pois joita kaipaan. Kirjoittajia jotka seurasivat seuraamme jo paljon ennen kuin itse. Olisi hienoa nähdä heitä vielä täällä.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Vaikea nähdä, että tuonne laituria on tulossa ennen tammikuuta. Ihan senkin takia, että joukkueessa on niin paljon ostopelaajia, että ollaan varmasti kallis paketti

Jos Tallberg pääsee toissakevään kuntoonsa, on siinä hemmetin hyvä moderni voimahyökkääjä, jonka Corsi-lukemakin taisi olla hyvä viime vuonna.

Jos Nordgren pääsee kuntoon, niin siinä on todella erinomainen ja vikkelä pala kolmoseen ja paikkaamaan Kangasniemeä/Dykiä yms.

Sen lisäksi varmasti halutaan nyt syksyllä antaa ne muutamat ”tervetuloa maistelemaa liigaa” pelit Myllylälle ja Heljangolle. Heljankokin pelannee ne pelit laidassa.

Laitureiden kohdalla IFK katselee varmasti sinne jouluun asti, koska laitureita saa kyllä hankittua myöhemminkin. Ja nelosen senttereitäkin saa myöhemmin.

Pakkia varmasti scoutataan jatkuvasti ja siinä ollaan hereillä ja varmaan säästetään kaikki resurssit jotain mahdollista hintakilpailua varten.

Mutta kauden aikana ja viimeistään joulun jälkeen tulee se 2-3 lisäpalaa. Aina on tullut.
 

Bafforosso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK parhaimmillaan
Asiasta kukkaruukkuun. Kun te uudet kirjoittajat tulette tänne niin se on hieno juttu. Mutta pyydän että kunnioitaitte myös meitä vanhoja veteraaneja. Itse olen ollut mukana alusta asti ja jo ennen sitä kiekkopesässä joka oli kaiken alku. Silloin oli tosi intohimoista kirjoittelua eikä modet paljon peliin puuttuneet. Hienoa aikaa joka ei enää palaa. Kannattaa muistaa että osa meistä on seurannut rakastamaamme seuraa jos 60-luvulta asti. Itse vuodesta 74. Kaikkea on nähty mutta kaikkea ei hyväksytä. Siksi tietty kritiikki on monesti veteraanien kirjoutuksissa. Täältä on moni lähtenyt pois joita kaipaan. Kirjoittajia jotka seurasivat seuraamme jo paljon ennen kuin itse. Olisi hienoa nähdä heitä vielä täällä.
SIC! Ipso facto.
Kiitos!
 

Warrington

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olenko ainoa, jonka mielestä Motin pelatessaan viime kevään tasolla on ihan riittävä peruspakki? Pleijareissa pelasi fyysisemmin ja oli toimiva ratkaisu.

Kyllä Motin menettelee. Ei ole oikeasti huono pakki, vaikka ei edustakkaan modernia ja hyvin liikkuvaa peruspakkia. Sen minkä Motin häviää liikkeessä, hän pystyy usein korvaamaan fysiikassa ja sijoittumisessa ihan ok. Motinia ei suurimmassa osassa peleistä tule erityisemmin noteerattua, koska hoitaa noin 90% ajasta duuninsa hyvin, ja tuohon kymmeneen prosenttiinkin noteeratut virheet ovat usein pieniä hyökkäysalueen virheitä. Motin pelasi esim. Lukossa Rony Ahosta vajaa 2min per/peli enemmän, ja myös meillä viime kauden runkosarjassa oli pakkien peliajassa neljäntenä, ja playoffeissa peliaika nousi mm. Lyytisen ohi. Nämä peliajat kertoo siitä, että useampi koutsi luottaa tai on luottanut Motiniin pitkässä juoksussa, eikä niitä katastrofi-iltoja hirveästi ole. Motinissa ärsyttää lähinnä kädettömyys, ja se näkyy lähinnä katkeavina hyökkäysalueen pyörityksinä.

Asiasta kuudenteen, viime kausien pakistoissa meidän kärkipakkien (pl. Heiskanen) ja 3.parin pakkien peliajalliset erot ovat olleet alle 2 minuuttia per/peli , joka korostaa koko pakiston laadun tärkeyttä. Eli sinne 3.pariin asti pitäisi olla laatua, koska peluutus on aika tasaista, ja 5-6.pakitkin pelaa sen n. 17-18 minuuttia. Tappara on suosinut jo monena kautena jopa seitsemän laadukkaan pakin taktiikkaa, ja tuon kannattavuus on helppo perustella. Meillä tuo pakisto sisältää usein hyviä palasia, mutta turhan usein joka pakkiparissa vähintään toisen pakin laatu vuotaa hieman.
 
Viimeksi muokattu:

N.Vidic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Seattle Seahawks, HIFK, Man Utd
Asiasta kukkaruukkuun. Kun te uudet kirjoittajat tulette tänne niin se on hieno juttu. Mutta pyydän että kunnioitaitte myös meitä vanhoja veteraaneja. Itse olen ollut mukana alusta asti ja jo ennen sitä kiekkopesässä joka oli kaiken alku. Silloin oli tosi intohimoista kirjoittelua eikä modet paljon peliin puuttuneet. Hienoa aikaa joka ei enää palaa. Kannattaa muistaa että osa meistä on seurannut rakastamaamme seuraa jos 60-luvulta asti. Itse vuodesta 74. Kaikkea on nähty mutta kaikkea ei hyväksytä. Siksi tietty kritiikki on monesti veteraanien kirjoutuksissa. Täältä on moni lähtenyt pois joita kaipaan. Kirjoittajia jotka seurasivat seuraamme jo paljon ennen kuin itse. Olisi hienoa nähdä heitä vielä täällä.

Tämä viesti ja etenkin tuo boldaamani kohta on sairain juttu Jatkoajassa hetkeen. Nyt jumalauta oikeasti! Ethän sä nyt voi kunnioitusta pyytää. Ansaitse se!

Minäpä vuorostani pyydän kaikkia nuoria, tuoreita kirjoittajia pistämään nämä vanhat, kitisevät jarrut koville. Mixukin valittaa jatkuvasti kaikesta IFK:n toiminnasta kuin ameriikan presidentti, ja silti kehtaa korostaa, kuinka muka rakastaa seuraa. Jos rakastaisit IFK:ta niinkuin väität, et jatkuvasti pyrkisi muuttamaan sitä itsesi kaltaiseksi.

En yhtään ihmettele, että vanhat kirjoittajat häipyvät vähin äänin, kun koko HIFK-osion tunnelma on välillä kuin persujen puoluekokouksessa, ts. pelkkää paskaa ja synkkiä aikoja näköpiirissä. Kuka jaksaa lukea ja tukea palstaa, jossa ilmapiiri on jatkuvasti tuomitseva, vähättelevä ja vihamielinen?

"Pyydän että kunnioitatte", eissaatana...
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Vaikea nähdä, että tuonne laituria on tulossa ennen tammikuuta. Ihan senkin takia, että joukkueessa on niin paljon ostopelaajia, että ollaan varmasti kallis paketti

Jos Tallberg pääsee toissakevään kuntoonsa, on siinä hemmetin hyvä moderni voimahyökkääjä, jonka Corsi-lukemakin taisi olla hyvä viime vuonna.

Jos Nordgren pääsee kuntoon, niin siinä on todella erinomainen ja vikkelä pala kolmoseen ja paikkaamaan Kangasniemeä/Dykiä yms.

Sen lisäksi varmasti halutaan nyt syksyllä antaa ne muutamat ”tervetuloa maistelemaa liigaa” pelit Myllylälle ja Heljangolle. Heljankokin pelannee ne pelit laidassa.

Laitureiden kohdalla IFK katselee varmasti sinne jouluun asti, koska laitureita saa kyllä hankittua myöhemminkin. Ja nelosen senttereitäkin saa myöhemmin.

Pakkia varmasti scoutataan jatkuvasti ja siinä ollaan hereillä ja varmaan säästetään kaikki resurssit jotain mahdollista hintakilpailua varten.

Mutta kauden aikana ja viimeistään joulun jälkeen tulee se 2-3 lisäpalaa. Aina on tullut.

Varmasti on rahaa vielä hyvin käytössä, tai ainakin pitäisi olla. Paljos jossittelua, Tallbergin kuvausta "hyvä moderni voimahyökkääjä" en osta. Nordgren voi olla hyvä, tai sitten loukkaantumiset näkyvät eikä kehitystä ole tapahtunut. Nuorille aukeaa aivan varmasti saumoja edareissa, hei tämä on meidän HIFK! Vähintään kymmenen vakioukkoa on sivussa jossain vaiheessa kautta ja pitkin kautta on se kentällinen miehiä sivussa.

Mulle kelpaisi ihan hyvin, että ensiksi katsotaan nykyisten pelaajien riittävyys ja kesken kauden tuotaisiin se nelossentteri (tälle paikalle en kyllä näe kenelläkään meidän nykyisitä pelaajista potentiaalia) ja voimalaituri, mutta mielestäni on hyvä ottaa myös huomioon, että menetetäänkö pisteitä kuinka paljon taas pitkin kautta kun joukkueessa ei ole leveyttä riittävästi päivästä yksi alkaen ja millaisia miehiä me noille tonteille saadaan kesken kauden? Keväällä ratkotaan pelejä vasta joo, mutta kyllä runkosarjassakin pitää pystyä jo yleisölle tarjoamaan jotain ja muutenkin joukkue pitää pelata hyviin asemiin kevättä silmällä pitäen.

Mun tuomio on tällä hetkellä se, että leveys ei vain riitä. Pakistoon tarvitaan nopeiten sitä Joonas Järvisen ja Ilari Melartin tyylistä isäntää, mutta hyökkäyskin on hyvin haavoittuvainen, pari ukkoa sivuun ja meillä ei olekaan enää kuin pari ketjua jolta voi odottaa tehoilua.
 
Viimeksi muokattu:

EPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Asiasta kukkaruukkuun. Kun te uudet kirjoittajat tulette tänne niin se on hieno juttu. Mutta pyydän että kunnioitaitte myös meitä vanhoja veteraaneja. Itse olen ollut mukana alusta asti ja jo ennen sitä kiekkopesässä joka oli kaiken alku. Silloin oli tosi intohimoista kirjoittelua eikä modet paljon peliin puuttuneet. Hienoa aikaa joka ei enää palaa. Kannattaa muistaa että osa meistä on seurannut rakastamaamme seuraa jos 60-luvulta asti. Itse vuodesta 74. Kaikkea on nähty mutta kaikkea ei hyväksytä. Siksi tietty kritiikki on monesti veteraanien kirjoutuksissa. Täältä on moni lähtenyt pois joita kaipaan. Kirjoittajia jotka seurasivat seuraamme jo paljon ennen kuin itse. Olisi hienoa nähdä heitä vielä täällä.

Mä en jostain syystä saa kiinni siitä, mistä tässä oli kyse? Onko ollut epäkunnioittavaa käytöstä?
 

tommy36

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Asiasta kukkaruukkuun. Kun te uudet kirjoittajat tulette tänne niin se on hieno juttu. Mutta pyydän että kunnioitaitte myös meitä vanhoja veteraaneja. Itse olen ollut mukana alusta asti ja jo ennen sitä kiekkopesässä joka oli kaiken alku. Silloin oli tosi intohimoista kirjoittelua eikä modet paljon peliin puuttuneet. Hienoa aikaa joka ei enää palaa. Kannattaa muistaa että osa meistä on seurannut rakastamaamme seuraa jos 60-luvulta asti. Itse vuodesta 74. Kaikkea on nähty mutta kaikkea ei hyväksytä. Siksi tietty kritiikki on monesti veteraanien kirjoutuksissa. Täältä on moni lähtenyt pois joita kaipaan. Kirjoittajia jotka seurasivat seuraamme jo paljon ennen kuin itse. Olisi hienoa nähdä heitä vielä täällä.
Mää olen seuraillut jostain tuolta liki samoilta ajoilta asti, ja vaikka en olekaan kirjoittelun suhteen kuin vähän myöhäisherännäinen sinuun verrattuna, niin olen kanssasi samaa mieltä siitä, että nämä ns nuoremman sukupolven fanit voisivat olla vähemmän alentuvia kirjoituksissaan. Eikä se heidänkään aikanaan mitään menestyksen riemumarssia ole ollut, tämä IFK:n touhu siis, joten vähemmäniin henkseleiden paukuttelua riittäisi varmaankin monenkin osalta. On tätä touhua siis hetkinen tillitelty, joten pohjaakin kritiikille kyllä löytyy. Se saa varmaankin olemaan ihan hemmetin vaativa sen suhteen, miten touhua nyt viedään, koska niin kauan vietiin ihan päin...no sitä itseään.

Kiitos siis @mixu hyvästä kannanotosta.
 

tommy36

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mä en jostain syystä saa kiinni siitä, mistä tässä oli kyse? Onko ollut epäkunnioittavaa käytöstä?
Ei kai siitä varsinaisesti ollut kyse. Uskoisin enemmänkin kyse olleen sitä, että jengi ei jäisi aina kiinni siihen kritikkiinsä siitä, jos joku haluaa, ehkä vaatiikin mutta vähintäänkin toivoo, asiat tehtävän paremmin. Se mikä teitä ahdistaa siinä vanhemman polven kritiikissä, sillä on paljon pohjaa kun on seuraillu touhua jo ennen SM-liigan perustamista, ja tosiasiahan on se, että IFK:ss aon aina enemmän riiittänyt puhetta kuin tekoja. Mutta saahan tämänkin nyt taas ymmärtää väärin tai kääntää sellaiseksi alentuvaksi suhtautumiseksi, joka siis tuntuu olevan jonkinlaista uusmuotista touhua. Ja kun tästä mainitsee vedetään se uhritumiseksi, josta taas ei ole kyse.
Valitettavasti elämmme aikaa jossa kaikenlainen loukaantuminen on muotia ja se näkyy ikävä kyllä täällä kirjoittelussakin. Kuten muuten tulemme kohta huomaamaan kun tämä(kin) viesti käsittelyyn päätyy.

Intressit meillä loppuviimeksi kuitnekin lienevät kaikilla samat, eli tahot IFK:n menestymisestä. Ja iavan hemmetin eri intensiteetilllä, kuin nyt on nähty viimeiset reilut 40-vuotta. Suuruus on antanut totisesti odottaa itseään.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: WPK

KooJii_#1

Jäsen
Suosikkijoukkue
★ HIFK ★ Detroit Red Wings ★ Dallas Stars ★
Ei kai siitä varsinaisesti ollut kyse. Uskoisin enemmänkin kyse olleen sitä, että jengi ei jäisi aina kiinni siihen kritikkiinsä siitä, jos joku haluaa, ehkä vaatiikin mutta vähintäänkin toivoo, asiat tehtävän paremmin. Se mikä teitä ahdistaa siinä vanhemman polven kritiikissä, sillä on paljon pohjaa kun on seuraillu touhua jo ennen SM-liigan perustamista, ja tosiasiahan on se, että IFK:ss aon aina enemmän riiittänyt puhetta kuin tekoja. Mutta saahan tämänkin nyt taas ymmärtää väärin tai kääntää sellaiseksi alentuvaksi suhtautumiseksi, joka siis tuntuu olevan jonkinlaista uusmuotista touhua. Ja kun tästä mainitsee vedetään se uhritumiseksi, josta taas ei ole kyse.
Valitettavasti elämmme aikaa jossa kaikenlainen loukaantuminen on muotia ja se näkyy ikävä kyllä täällä kirjoittelussakin. Kuten muuten tulemme kohta huomaamaan kun tämä(kin) viesti käsittelyyn päätyy.

Intressit meillä loppuviimeksi kuitnekin lienevät kaikilla samat, eli tahot IFK:n menestymisestä. Ja iavan hemmetin eri intensiteetilllä, kuin nyt on nähty viimeiset reilut 40-vuotta. Suuruus on antanut totisesti odottaa itseään.
Itelle tulee ainakii vaa mieleen teistä ''vanhoista'' tekijöistä, että tunnutte haaveilevan sellasesta -98 joukkueesta, joka ei vaan nykypäivänä ole mahdollinen. Vaikka onkii fyrkkaa ja on lupailtu ummet ja lammet kovasta joukkueesta ni silti. Ei mitään joukkuetta koskevaa tervettä kritiikkiä kohtaan, mutta joka asiasta nariseminen on vaan hiton raskasta luettavaa ku kasassa on nyt kuitenkii todella hyväntasonen nippu nykyliigaan. Toki etenkii puolustus vaatii vielä täsmähankintaa, mutta ei tilanne nyt niin lohduton mun mielestä oo ku teiän jutuista vois kuvitella.

Mutta se omalta osaltani tästä asiasta. Respect kuitenkii teitä vanhoja tekijöitä kohtaan.
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Vai että ollaan alentuvia ja kunnioittaa pitäisi, ihan varmasti juu.

Mitä jos toteaisitte itsellenne, että kun kannattaminen on noin saatanan tuskaa niin kannattaisiko tehdä jotain muuta.

HIFK - hieno seura, paljon paskoja kannattajia jotka tuskin ovat sitä listaa jolle pelaajat pelaavat
 

EPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Ei kai siitä varsinaisesti ollut kyse. Uskoisin enemmänkin kyse olleen sitä, että jengi ei jäisi aina kiinni siihen kritikkiinsä siitä, jos joku haluaa, ehkä vaatiikin mutta vähintäänkin toivoo, asiat tehtävän paremmin. Se mikä teitä ahdistaa siinä vanhemman polven kritiikissä, sillä on paljon pohjaa kun on seuraillu touhua jo ennen SM-liigan perustamista, ja tosiasiahan on se, että IFK:ss aon aina enemmän riiittänyt puhetta kuin tekoja. Mutta saahan tämänkin nyt taas ymmärtää väärin tai kääntää sellaiseksi alentuvaksi suhtautumiseksi, joka siis tuntuu olevan jonkinlaista uusmuotista touhua. Ja kun tästä mainitsee vedetään se uhritumiseksi, josta taas ei ole kyse.
Valitettavasti elämmme aikaa jossa kaikenlainen loukaantuminen on muotia ja se näkyy ikävä kyllä täällä kirjoittelussakin. Kuten muuten tulemme kohta huomaamaan kun tämä(kin) viesti käsittelyyn päätyy.

Intressit meillä loppuviimeksi kuitnekin lienevät kaikilla samat, eli tahot IFK:n menestymisestä. Ja iavan hemmetin eri intensiteetilllä, kuin nyt on nähty viimeiset reilut 40-vuotta. Suuruus on antanut totisesti odottaa itseään.

Se jäi vähän auki, että oliko kyse täällä pidempään olleista, vai iältään nuoremmista. Monihan on voinut seurata IFK:ta aktiivisesti 15-20 vuotta, vaikka ei täällä olisi ollut vuotta pidempään, tai edes vuotta. Epäasiallinen kommentointi on rasittavaa, kuten myös muiden tylyttäminen ja vittuilu, jota välillä valitettavasti täällä esiintyy. Ostan sen, että 20-30 vuotta IFK:ta aktiivisesti seuranneilla on perspektiiviä, mutta en tiedä onko se ikäkysymys vai puhtaasti subjektiivinen kokemus iästä riippumatta, näkeekö että IFK:ssa tehdään hyviä tai huonoja asioita, tai että joukkue on hyvä tai huono. Se että nyt vaikuttaa IFK:n tekemisessä olevan paljon positiivista, jota täälläkin on pitkään odotettu ja toivottu, ei voi mielestäni olla asia, joka pitää painaa alas pitkällä historialla tai kokemuksella. Keskustelu olisi aika yksipuolista jos aina lähdetään siitä että "ei riitä". Varsinkin kun nyt täällä tuntuu olevan aika suuri konsensus siitä, että pakki ja sentteri sisään = touchdown. Toki voimalaiturista kolmosen laitaan taitaa eniten jakaa näkemyksiä. Ehkä tätä keskustelua olisi hyvä jatkaa sopivammassa osiossa (sorry en osaa itse siirtää keskusteluita eri osioihin tms.).
 

tommy36

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itelle tulee ainakii vaa mieleen teistä ''vanhoista'' tekijöistä, että tunnutte haaveilevan sellasesta -98 joukkueesta, joka ei vaan nykypäivänä ole mahdollinen. Vaikka onkii fyrkkaa ja on lupailtu ummet ja lammet kovasta joukkueesta ni silti. Ei mitään joukkuetta koskevaa tervettä kritiikkiä kohtaan, mutta joka asiasta nariseminen on vaan hiton raskasta luettavaa ku kasassa on nyt kuitenkii todella hyväntasonen nippu nykyliigaan. Toki etenkii puolustus vaatii vielä täsmähankintaa, mutta ei tilanne nyt niin lohduton mun mielestä oo ku teiän jutuista vois kuvitella.

Mutta se omalta osaltani tästä asiasta. Respect kuitenkii teitä vanhoja tekijöitä kohtaan.
Ei kai kysymys ole edes siitä lohduttomuudesta. Toteat nyt itsekin, että sieltä edelleen puuttuu pelaajia joiden myötä joukkueen tasapaino paranisi. Ei kukaan olel sanonut -ainakaan muistaakseni - että ihan paska joukkue kasattu. On vaan -toki useamman kerran jankaten- että miksi jättää homma (jälleen muuten) jotenkin puolitiehen, koska ottaa vähän useampaakin taas pataan jos kausi hyvästä pohjasta huolimatta päättyyisi pettymykseen.

Jokainen on varmaankin huomannut jo sen, että voitoistakin huolimatta on maalinteko edelleen ollut haastavaa ja suhteessa paljon pienemmällä duunilla se kiekko uppoaa IFK:n päätyyn. Se voi olla että tämä asia asettuu itsestään ja mahdollisten hyvien otteluunlähtöjen myötä se ei niin korostu ja voittoja tulee, Mutta yhtä lailla se voi olla myös ratkaisevaa toiseenkin suuntaan. Peli-ilo katoaa kun vastustaja lyö kiekon maalaain ensimmäistä tilanteestaan

Kyse ei siis kuitenkaan ole varsinaisesti siitä narinasta narisemisen ilosta, vaan vastapainosta sille, että tyydytään. Tyytyminen kun taas on ollut seuran helmasyntejä jo vuosia, ja se näyttää olevan sitä myös monille faneille.

En minä siis kenenkään tietämystä kyseenalaista, ja suurin osa varmastikin tietää asioista enemmän kuin minä, ja erityisesti jääkiekosta.
Itse en vaan diggaa sellaisesta puolivillaisesta tekemisestä, ja siksi olen ottanut oikeudekseni kiukutella asioista, joita sillä mentaliteetilla tehdään.

Kun on syytä vaihtaa tuo mielipide/käsitys, niin toivon totisesti että sen myös osaan tehdä tuolloin.

Edelleen suon ilolla teille tyytyjille ja positiivareille sen lällättelyn ilon jos ja kun IFK mestariksi kruunataan keväällä. Mutta yhtä kaikki, lupaan myös vinkua ja haukkua kaikki jos näin ei käy. Ja erityisesti jos homma taas on kiinni juurikin niistä puuttuvista palasista joita ei "jumpattu" silloin kun se vielä oli mahdollista.

Korostan vielä sitä seikkaa, että en tiedä mitään niin tyhmää systeemiä kuin liigassa, että keväällä pidetään ne väliaikaiset "tyhjennysmyynnit" joiden myötä joukkueisiin saapuu pelaajia joiden pitäisi tehdä työtä sillä kaudella ihan toisen joukkueen eteen. Jos saisin päättää itse, niin liigan sisäiset siirrot kielettäisiin kokonaan tai ainakin ne pitäisi tapahtua reilusti ennen vuoden vaihdetta. Ei kiinnosta pätkääkään systeemi joka mahdollistaa toisten jjoukkueiden tähtipelaajien siirtymisen pelamaan mestaruudesta pariksi kuukaudeksi, ja vielä lainalle. Ja tämä on ainoastaan minun mielipiteeni asiasta. Joukkue siis kasataan valmmiksi kauteen ja kaikkiin peleihin, eikä vasta sinne parille viime kuukaudelle.

Mua ei ainakan kiinnosta yhtään sellainen "läpsyttelyasenne", että pelaillaan nyt jotenkin sinne poffien tuntumaan ja katsellaan sitten ketä voidaan muilta lainaan saada. Joka peli -alkaen niistä CHL-matseista- mennään voittamaan, ja jos ei voiteta niin homma on ainakin siinä kuosissa ettei tarvitse enää selitellä.

Mun mielestä tämä kauden joukkueeseen -sen ehdottomasti erinomaisesta perustasta huolimatta - liittyy jälleen riskejä joiden realisoitumiseen on ihan erinomaiset mahdollisuudet. Siinä on liikaa odotuksia niistä "tasonnostajista" sekä selkeä "rukous" sille, että kukaan ei loukkaantuisi. Tämä olisi ollut riskiltään enemmän minimoitavissa, mutta niin ei tehty ja tällä mennään. Se voi onnistua, ja kiva jos niin käy, mutta kai siitä näkemyserosta saa jankata teidän kanssa joiden mielestä näin ei asia ole. Kiitos.
 
Viimeksi muokattu:

tommy36

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Se jäi vähän auki, että oliko kyse täällä pidempään olleista, vai iältään nuoremmista. Monihan on voinut seurata IFK:ta aktiivisesti 15-20 vuotta, vaikka ei täällä olisi ollut vuotta pidempään, tai edes vuotta. Epäasiallinen kommentointi on rasittavaa, kuten myös muiden tylyttäminen ja vittuilu, jota välillä valitettavasti täällä esiintyy. Ostan sen, että 20-30 vuotta IFK:ta aktiivisesti seuranneilla on perspektiiviä, mutta en tiedä onko se ikäkysymys vai puhtaasti subjektiivinen kokemus iästä riippumatta, näkeekö että IFK:ssa tehdään hyviä tai huonoja asioita, tai että joukkue on hyvä tai huono. Se että nyt vaikuttaa IFK:n tekemisessä olevan paljon positiivista, jota täälläkin on pitkään odotettu ja toivottu, ei voi mielestäni olla asia, joka pitää painaa alas pitkällä historialla tai kokemuksella. Keskustelu olisi aika yksipuolista jos aina lähdetään siitä että "ei riitä". Varsinkin kun nyt täällä tuntuu olevan aika suuri konsensus siitä, että pakki ja sentteri sisään = touchdown. Toki voimalaiturista kolmosen laitaan taitaa eniten jakaa näkemyksiä. Ehkä tätä keskustelua olisi hyvä jatkaa sopivammassa osiossa (sorry en osaa itse siirtää keskusteluita eri osioihin tms.).
Kiitos vastauksestasi joka oli asiallinen. Se sisälsi kuitenkin maininnan kaikista niistä pelaajista (hankinnoista) joita se vanhakin polvi on narinoissaan esiin tuonut. En mä ketään halua kuitenkaan alentuvasti kohdella, ja jos niin olen tehnyt niin pahoittelen sitä asiaa ja yritän parantaa tapani sen suhteen.
Mä en tiedä kiekosta läheskään kaikkea, jos edes tarpeeksi, mutta on mulla käsitys siitä mikä toistuvasti on mennyt pieleen ja alkaa rasittamaan ne iänikuiset selitykset asioiden suhteen kun on kuitenkin mahis tehdä ihan sitä duuniakin.

Tälle kaudell on konsensus siitä, että Salmelainen on tehnyt ihan hyvää duunia joukkueen suhteen, mutta meidän joidenkin mielestä se ei vaan vielä ihan riittä, ja olemme nähdäkseni yrittäneet sen myös perustella miksi ei riitä.

Toisille se taasen riittää, ja hekin toki ovat sen perustelleet, joten sikäli asia on fine. Keskustelemaanhan tänne kuitenkin on kaiketi tultu ja vaikka se osin kulkeekin samaa rataa ympäri, niin ei sekään oikeuta ketään kohtelemaan toisia epäkunniottavasti ja korottamaan itseään toisia vähättelemällä ja haukkumalla vaikkapa paskoiksi faneiksi.

Tänäänhän tämä sai jo sävyjä joissa arvioitiin jo sitäkin, että onko fani ensinkään. Logiikkakin varmasti löytyy jos asiat haluaa lukea muutoin kun siirtymällä heti toisten mielipiteiden vähättelyyn ja mielensäpahoittamiseen, jota erityisesti olen erään henkilön saanut nähdä tässä kovastikin harjoittavan jo pidempään, ja useampaakin kirjoittajaa kohtaan. Pidätän tässä itselläni pienen mahdollisuuden olla osin väärässä, jos vaikka pari nimimerkkiä on päässäni sekoittuneet ja muista siksi väärin jonkin viestin.

Kunnioitetaan siis kuitenkin jokaista mielipidettä ja yritetään ymmärtää sitä, miksi toinen näkee asiat kuten näkee, Meillä joillakin se tulee sieltä pitkästä historiasta ja kokemuksesta, jonka vuoksi luotto asioiden tekemiseen voi olla aika heikossa hapessa ajoittain.
 
Viimeksi muokattu:

tommy36

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vai että ollaan alentuvia ja kunnioittaa pitäisi, ihan varmasti juu.

Mitä jos toteaisitte itsellenne, että kun kannattaminen on noin saatanan tuskaa niin kannattaisiko tehdä jotain muuta.

HIFK - hieno seura, paljon paskoja kannattajia jotka tuskin ovat sitä listaa jolle pelaajat pelaavat
Mahdoitko lukea viestisi ennen lähettämistä? Lue uudestaan ja mieti sitten mitä sanoit. Jälleen ajattelit olla vissiin sarkastinen tai ironinen tai jotakin muuta, mutta olihan se taas vähän sellaista alentuvaa suhtautumista toisten fanittamiseen.

Etkä muuten ole ensimmäinen joka tarjoaa -nyt ehkä enemmänkin siellä rivien välissä - sitä hirttäytymistä ratkaisuksi.

Onko se oikeasti vaikeaa pitää kekustelu keskusteluna ja olla viemättä sitä henkilökohtaiselle tasolle?

Mä diggaan IFK:ta ihan koko sydämelläni ja vaikka aina joskus yrittää itselleen uskotella että tästä voisi luopua ja ottaakin ehkä vähän etäisyyttä, niin ei se kovin pitkiä aikoja kanna.

Ja jotta ei unohdu, niin jälleen oli sellainen alentuva suhtautuminen, jolla korostit sinun ainakin edustavan niitä oikeita faneja, joille pelaajat pelaavat. Ei siis ehkä ollut ihan asiallinen kommentti.
 
Viimeksi muokattu:

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
.

Ja jotta ei unohdu, niin jälleen oli sellainen alentuva suhtautuminen, jolla kerroit sinun ainkain edustavan niitä oikeita faneja, joille pelaajat pelaavat. Ei siis ehkä ollut ihan asiallinen kommentti.

Missä niin sanoin? Minun kannattamiseni on taantunut todella paljon juuri pääasiassa tämän palstan HIFK-sakin vuoksi. Kaikki on paskaa paitsi kusi. Ja välillä sekin on paskaa. Jokainen pelaaja haukutaan tänään ja huomenna tehdään mottipäistä. Kaikki tietää paremmin vaikka kukaan oikeasti tietää mitään. Käyn välillä kurkkaamassa ja aina odotukset täyttyy. Samaa paskaa.
 

Hattu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Missä niin sanoin? Minun kannattamiseni on taantunut todella paljon juuri pääasiassa tämän palstan HIFK-sakin vuoksi. Kaikki on paskaa paitsi kusi. Ja välillä sekin on paskaa. Jokainen pelaaja haukutaan tänään ja huomenna tehdään mottipäistä. Kaikki tietää paremmin vaikka kukaan oikeasti tietää mitään. Käyn välillä kurkkaamassa ja aina odotukset täyttyy. Samaa paskaa.

Vaikka argumentaatiosi on parissa viime viestissä ollutkin vähän arveluttavaa, niin tunnistan tästä viestistä kyllä aika monta palstaveljeä.

Ei oikein kaikki osaa kunnioittaa seuraa ja sen toimintatapoja samalla tavalla kuin toivoisi. Omaa rakkautta IFK:ta kohtaan se ei tietenkään poista, mutta tiedän monia lähipiiriini kuuluvia henkilöitä, jotka suhtautuvat melko varautuneesti meidän kannattajakuntaan. Joskus sitä on jopa ajautunut tilanteisiin, että pitää miettiä kehtaako myöntää olevansa IFK:n intohimoinen kannattaja.

Varmaan tulee paskaa niskaan tämänkin viestin kirjoittamisesta, mutta tiettyjä tosiasioita se ei poista.

Kuitenkin, olen aina IFK.
 

444

Jäsen
Missä niin sanoin? Minun kannattamiseni on taantunut todella paljon juuri pääasiassa tämän palstan HIFK-sakin vuoksi. Kaikki on paskaa paitsi kusi. Ja välillä sekin on paskaa. Jokainen pelaaja haukutaan tänään ja huomenna tehdään mottipäistä. Kaikki tietää paremmin vaikka kukaan oikeasti tietää mitään. Käyn välillä kurkkaamassa ja aina odotukset täyttyy. Samaa paskaa.
Mä ainakin itse kannatan joukkuetta, täysin riippumatta siitä minkälaisia debiilejä runkkareita toiset fanit ovat. Enkä nyt tarkoita, että omasta mielestäni olisivat, paitsi tietenkin osa. Perin juurin harmillista, että ihminen pyrkii tietoisesti lisäämään omaa mielipahaansa lukemalla vääriä mielipiteitä, vaikka tarjolla on jopa automatisoitu vaihtoehto: ignore. Mä ainakin voin myöntää ihan suoraan, että mulla on useita käyttäjiä ignoressa, suosikkijoukkueesta riippumatta, koska eivät tajua pitää vääriä mielipiteitään itsellään. Monesti vitutti lukea sitä sönkötystä ja flametusta ennenkuin ymmärsin tuon elämänlaatua parantavan ihmenappulan olemassa olon.

Turhaa luoda ongelmaa sellaisesta, mikä ei todellisuudessa ole ongelma.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Käyn välillä kurkkaamassa ja aina odotukset täyttyy. Samaa paskaa.

Puhutko nyt pelistä vai palstasta?

Fakta on se, että HIFK on ollut Liiga-historian pahin alisuorittaja. Toinen tämmöinen myytiin venäläisille kun seuralla ei ollut enää kuin negatiivinen arvo. Mun mielestä ei ole mikään ihme, että täällä esiintyy hyvin paljon kritiikkiä joukkueen rakentamista kohtaan jne. kun yleensä se on ollut perusteltuakin! Ei varmasti luottamus ole IFK-faneilla siellä tapissa, miksi se olisi? Seura ei ole antanut mitään syytä siihen, että luottakaa vain kyllä nämä hommat hoituu, yleensä ei hoidu.

Itse odottelen niitä paria palasta joukkueeseen vielä, en usko, että tuolla joukkueella mennään ihan päätyyn asti. Huippupakki tyyliä Melart/Järvinen ja nelosketjun sentteri sekä mahdollisesti se voimahyökkääjä niin annan Salmelaiselle kiitettävän arvosanan joukkueen kokoamisesta ja loppu on joukkueesta kiinni. Tällä hetkellä antaisin arvosanan 8-. Ihan hyvä, mutta noi aukot tuolla rosterissa on.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Onkohan kausi alkamassa, kun niin äkkiä meni totiseksi väännöksi homma boxin ulkopuolellakin :)

Mutta kunhan vaan muistatte sen kliseisen faktan, että näissä riitelee aina miehet/naiset eikä asiat, niin kaikki on hyvin ;)
 

tommy36

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mä ainakin itse kannatan joukkuetta, täysin riippumatta siitä minkälaisia debiilejä runkkareita toiset fanit ovat. Enkä nyt tarkoita, että omasta mielestäni olisivat, paitsi tietenkin osa. Perin juurin harmillista, että ihminen pyrkii tietoisesti lisäämään omaa mielipahaansa lukemalla vääriä mielipiteitä, vaikka tarjolla on jopa automatisoitu vaihtoehto: ignore. Mä ainakin voin myöntää ihan suoraan, että mulla on useita käyttäjiä ignoressa, suosikkijoukkueesta riippumatta, koska eivät tajua pitää vääriä mielipiteitään itsellään. Monesti vitutti lukea sitä sönkötystä ja flametusta ennenkuin ymmärsin tuon elämänlaatua parantavan ihmenappulan olemassa olon.

Turhaa luoda ongelmaa sellaisesta, mikä ei todellisuudessa ole ongelma.
Ihan hyvä pointti. Tosin itse olen lähestynyt asiaa siten, että en Ignoraa ketään. Ei mua niin kenenkään viestit niin luonnon päälle käy, ja ainakin multa se veisi terän keskustelusta. Mutta ymmärrän toki perustelut tällaisellekin toiminnalle ja ne perustelitkin hyvin tuossa myöhemmässä viestissäsi. Kiitos.
 
Viimeksi muokattu:

444

Jäsen
Ihan hyvä pointti. Tosin itse olen lähestynyt asiaa siten, että en Ignoraa ketään. Ei mua niin kenenkään viestiti luonnon päälle käy ja ainakin multa se veisi terän keskustelusta. Mutta ymmärrän toki perustelut tällaisellekin toiminnalle.
Niin se pointti oikeastaan olikin siinä, että jos ne muiden mielipiteet todella käyvät niin luonnon päälle (kuten lainaamani viestin perusteella on käynyt), niin silloin voi myös valita olla lukematta niitä. Tai voi valita lukea niitä, vittuuntua niistä ja sitten valittaa muiden valittamisesta. Ignorea ei kannata käyttää, mikäli sille ei näe tarvetta. Vähän kuin kortsu: kivempaa ilman, mutta mahdollisia haittavaikutuksia on vaikeampi hallita.
 

EPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
@tommy36 en tarkoittanut että olisit alentavaan sävyyn keskustellut tai kommentoinut, eikä nyt tule mieleen nimimerkkejä (enkä nyt ala perkaamaan keskusteluita), mutta osa on. Ne ovat olleet usein epäasiallisia vastauksia näihin em. "narina viesteihin". Toki siitä voi olla monta mieltä, mikä on epäasiallista. Tuntuu että viime vuosien aikana ihan kaikissa ikäluokissa nettikirjoittelu on mennyt epäasiallisempaan suuntaan. On kaikkien oikeus puhua vituista , ihmiskyrvistä ja runkkareista ja tunnetta pitää olla vähintään 150% puolesta ja vastaan. Onneksi täällä taso on huomattavasti parempi kuin esim. FB:n eri ryhmissä.

Yleisesti ottaen osa kirjoittajista voisi välillä hetken miettiä ennen kuin kirjoittaa. Tuntuu että aina ei huolella lueta ja mietitä mitä toinen on kirjoittanut/tarkoittanut, varsinkin jos on eri mieltä. Kyllä mä huomaan että osa jäsenistä on todella kriittisiä, mutta jos on hyvät perusteet ja realismia mukana, niin eihän se huono juttu ole. Mä en tiedä kuulunko näihin nuorempiin, vanhempiin varmaan en kuulu, mutta en ole ajatellut itseäni kategorisoida. Koen kuitenkin että olen suht kriittinen, vaikka välillä olenkin toisaalta suht optimistinen.

IFK:n viimeiset 10 kautta, joita olen aktiivisesti seurannut (ja kaikki matsit viimeisen 6 vuoden ajalta nähnyt), ovat olleet uskomattomia pettymyksiä, poislukien 2011 ja 2016 kaudet. Tämän 10 vuoden otannalla uskaltaisin todeta, että muutos jota IFK hakee (ja osittain jo toteuttaa) on raikas, rohkea ja objektiivinen. Objektiivisuudella tarkoitan sitä, että asioita mietitään analyyttisemmin, pidetään huolta rahan käytöstä ja valitaan meille sopivia pelaajia, eikä vain pyritä ostamaan parhaita hinnalla millä hyvänsä. Tietynlainen avoimmuus on lisääntynyt ja tuntuu että Salmelainen saattaisi nostaa IFK:n muutaman vuoden sisällä sille tasolle, mille Nybondaksen se olisi pitänyt pystyä nostamaan. Luulen että strategiatyöskentely on paremmalla pohjalla kuin aiemmin. On selkeitä visioita valmennuksen ja urheilullisuuden suhteen. Täksi kaudeksi kasattu joukkue on hyvä työnäyte jo tässä vaiheessa ja olisi todella iso yllätys, jos vähintään pakistoa ei vahvistettaisi. IFK:ssa tehdään asioita rauhassa ja junnuille annetaan reiluja näytönpaikkoja, mutta silti terävämpi kärki on kunnossa. Tuntuu myös että pelaajien valinnoille on olemassa perustelut. Tämä on uutta IFK:ssa. Varsinkin jos se jatkuu pidempään.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Mä oon seurannut IFK:n toilailuja - niitähän ne enimmäkseen on sinä aikana olleet - kohta 30 vuotta, ja Jatkoaikaan hankin tunnarit 13 vuotta sitten. En siis kuulu mixun mainitsemiin vanhoihin veteraaneihin kummallakaan mittarilla, mutta oon mä sentään riittävän kauan hakannut päätä seinään IFK:n edarimeiningin takia, että pää on kuhmuilla kesät, talvet. Tosin kesät 1998 ja 2011 oli virkistäviä poikkeuksia. Palstalle sentään oon skriivannut riittävän kauan, että muistan vielä ne ajat, jolloin täällä oli antoisaa ja rakentavaa keskutelua. Tietenkin itkumuurille oli asiaa useammin kuin ilokaasuketjuun, mutta sekin tehtiin hyvässä hengessä ja kaveria tukien.

Viime vuosina Jatkiksen ilmapiiri on tosiaan muuttunut ainakin IFK-osiossa niin negatiiviseksi, että tänne ei viitsi enää kovin usein kirjoittaa. Ei tätä malta olla lukematta, mutta kirjautumiset on harventuneet huomattavasti. Ilmeisesti sosiaalisen median huonot käytöstavat on tulleet tännekin, sillä ei täällä ennen haukuttu toisia "väärin kannattamisesta", vaan todettiin vain asiallisesti, että nyt ollaan näköjään eri mieltä, mutta mä olen tietysti oikeassa ja sä väärässä. Ei arvioitu - ja ylenkatsottu - toista kirjoitushistorian tai kannatusvuosien perusteella. Niin mä ainakin muistelen. Ehkä aika kultaa muistot, tai sitten dementia painaa päälle. Jälkimmäinen saattaakin olla IFK-fanille pelkästään hyvä asia, jos se auttaa unohtamaan 90-luvun narridynastian, 2000-luvun penailut ja tämän vuosikymmenen turbulenssit Mother Nature -lätkineen.

-----

Mitä tulee kauden 2019-20 jengiin, niin aika hyvältä näyttää tässä vaiheessa. Ei loistavalta, mutta eipä meillä ole vielä kertaakaan ollut paras kokoonpano jäällä. Esim. oletettu ykkösveska ei ole pelannut vielä peliäkään. Jo pelkästään sen takia mun on todella vaikea arvioida, mihin nää stigaukot riittää. Kuten moni muukin kirjoittaja, niin myös minä olen sitä mieltä, että ainakin yhdelle sentterille olisi tarvetta, mm. siksi, että Nykopp ei näköjään vieläkään pysy kasassa.

Mä en kuitenkaan ole sitä mieltä, että joukkueen on oltava lopullisessa muodossaan viimeistään juhannuksena. Mietitään esim. kevään 1998 jengiä. OJ taisi tulla vasta joskus lokakuun alussa. Samoin Thomas, kun Keklu totesi, että Sakke ei riitä. Halkidis hankittiin muistaakseni loppusyksyllä. Samoin vuoden 2011 mestarijengi täydentyi kauden aikana: Hamilton tuli artistirajalla sisään, Hyvönen kävi pelaamassa muutaman pelin keskitalvella ja Unkarin porakone tuli mukaan vasta siirtotakarajalla.

Samoin tapahtuu änärissä ja varmaan joka ikisessä sarjassa: joukkueet lähtevät kauteen mahdollisimman hyvällä kokoonpanolla, katsovat alkukierrosten aikana, onko jotain puutteita, ja tekevät lisähankintoja sen perusteella. Tietenkin hankinnat voi epäonnistua, ja IFK:n tapauksessa se on enemmän kuin todennäköistä, mutta en mä jaksa etukäteen julistaa kautta hävityksi, kun Office ei kuitenkaan osaa hankkia oikeanlaisia pelaajia - hyvä, jos osaa hankkia yhtään ketään. Kannattaminen muuttuu sillä lailla turhan raskaaksi. Mun mielestä on paljon hauskempaa olla jälkiviisas ja todeta, että pitihän se arvata, että näin tässä taas käy. Jos joku kuitenkin haluaa dumata kaiken jo etukäteen, niin siitä vaan. Toivoisin kuitenkin, ettei täällä valitettaisi ihan jokaisesta asiasta. Kuten sanottu, se tekee mun mielestä tästä palstasta älyttömän raskaan lukea. Eikä täältä kuitenkaan malta pysyä pois, koska aina välillä saattaa syntyä todella mielenkiintoista keskustelua. ihan niin kuin Nordikseltakaan ei malta pysyä kovin pitkään pois, vaikka jonkun rotsi auki hävityn matsin jälkeen vannoo mielessään, ettei edes vilkaise hallin suuntaan ennen pleijareita.

Joka tapauksessa toivotan kaikille hyvää kautta ja antoisia kannatusiltoja joko Nordiksella, striimin, radion tai teksti-tv:n äärellä. Tosin on selvää, että me ollaan jo hävitty tää kausi.

Alkais jo!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös