Laadukas voimahyökkääjä, sitä tuo tuonne huutaa niin on leveyttäkin sitten riittävästi. Jos miettii puhaasti top-6 tason laitureita niin meillä on niitä jo ennestään Saarinen, Dyk, Turunen ja Kangasniemi. Harvalla joukkueella löytyy noin paljon kärkiketjun tasoisia laitureita. Sitten top-6 tason senttereitä on mun papereissa Sallinen, Lundell ja Paajanen, tämäkin osasto on siis todella hyvässä kunnossa kun on kolmosketjun keskelle heittää tuon tason pelaajaa. Tähän päälle vielä potentiaaliset top-6 tason laiturit Jääskä ja Nordgren niin hyvältä näyttää mun silmään, Jääskä stunttaa poissaoloja keskellä. Tuonne jos saadaan se laadukas voimahyökkääjä jota voi kutsua kärkiketjujen tasoiseksi kaveriksi niin meillä on pullat enemmän kuin hyvin uunissa hyökkäyksen osalta. Nelosketjuun pitää toki myös löytää se sentteri eikä vähätellä tuota pelipaikkaa.
Jos sitä laadukasta voimahyökkääjää ei saada eikä myöskään nelosketjun sentteriä niin sitten olen myös samaa mieltä, että mennään turhan kapealla taas hyökkäyksen osalta.
Ps. Mitäköhän noi Melart ja Järvinen meinaavat? Kelpaisi kumpi tahansa herroista kyllä minun IFK:hon heti.
Kuka voisi mielestäsi olla (esim. vaikka koodinimenä) se laadukas voimahyökkääjä?
Ottaisin mielelläni jengiin laadukkaan voimahyökkääjän laitaan, mutta jos huippupakkia ja 4. senaa haetaan ja pitää jättää vielä siirtorajalle rahaa laadukkaaseen paikkoon jos joku avainpelaaja loukkaantuu, ei varmaan ole rahaa enää laadukkaaseen voimahyökkään.
Mä luulen että Tallbergistä on kaavailtu sitä voimahyökkääjää. Siitä voi sitten olla monta mieltä, riittääkö. On totta että kaikki eivät ole aina pelikunnossa, mutta en usko että on ajatus lähtökohtaisesti pitää rotaatiossa Lennu, Tallberia ja Nykoppia. Noistahan 2 olisi rotaatiossa, jos tulisi vielä sentteri ja laituri. Toki Nykoppin paikka olisi olla rotaatiossa taistelemassa peliajasta, mutta jos ei ole niin odotan tasonnostoa viime kaudesta.
Tuli sellainen ajatus, kun Jääskä viime matsissa palasi Paajasen ja Turusen kanssa, että voisiko olla niin, että Sallinen on antanut niin kovat näytöt, että vaikka Jääskästä IFK "tiedottikin" pari viikkoa sitten, niin Jääskä on ensisijaisesti laidalla ja pelaa keskellä vaan paikkaamassa muita. Jos näin olisi, niin ketjut (1-3) menisivät kuten alla, ei tuokaan musta huono olisi;
Turunen Paajanen Jääskä
Saarinen Sallinen Dyk
Tallberg Lundell Kangasniemi
Vaikea tuosta on enää pudottaa mun mielestä ketään 4. kenttään tai rotaatioon, kaikki 9 varmaan kaavailtu noille paikoille ja palkka sen mukainen. Jos pudotettaisiin alaspäin, niin mitä 4 kentälle ja rotaatiolle kävisi kaikkien ollessa terveinä? Varmaan Lennua ja Kerästä on tarkoitus tarpeen mukaan nostaa 3. laidoille.
Petrell Nykopp Keränen
Åsten Hämäläinen Engberg
Jos taas 4. sentteri olisi laadukas oman paikkansa pelaaja, ei Kerästä tarvitsisi peluuttaa keskellä, vaan voisi tarvittaessa nostaa 3. laitaan. Toki jos Jääskää kaavailtu 4. keskelle, mitä kovasti epäilen, niin silloin tietenkin tilanne muuttuisi ja voimalaiturille olisi tilaa. Nykoppin pitäisi saada nyt vaan ainakin 5 "lisäukkoa" ja löytää Nordiksen käytäviltä joku "speed boost" laatikko, joka kestäisi koko kauden ajan sekä aloituksia varten vielä erillinen "mad skills" laatikko, kuten seikkailupeleissä näitä välillä löytyy.
Joku sanoi että Melartilla olisi sopimus SHL:ään, mutta Elitessä ei niin sanota. Ehkä siellä Melart ja Järvinen odottavat tarjouksia euroopasta mutta toivotaan että IFK:n tarjous on riittävän hyvä ja että IFK:lla olisi vähän tuuria mukana. Pelkään kuitenkin että sieltä tulee ulkomaalainen pakki. Toki AHL:n kautta voi tulla hyväkin pakki tai sitten joku joka ei saa NHL sopimusta.