HIFK kaudella 2019–2020

  • 746 783
  • 3 319

tommy36

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sallinen on pelannut niin saatanan hyvää lätkää sentterinä koko harjoituskauden etten itse missään nimessä miettisi hänen siirtämistään laitaan. Tuo Sallisen ketju laidoillaan Saarinen ja Dyk on valmis kylvämään tuhoa Liigassa. Meillä riittää kyllä laatua kolmeen ketjuun, mutta ainut mikä tuolta puuttuu on se laadukas voimahyökkääjä. Tallberg ei mielestäni riitä, Keräsestä ja Petrellistä ei varmaan tarvitse edes keskustella, että riittääkö? Voimahyökkääjän voisi istuttaa mielestäni pelaamaan joko Paajasen ja Turusen kanssa tai sitten Jääskän ja Lundellin kanssa. Luonnollisesti Kangasniemi olisi tämä toinen liikuteltava palanen tässä, Sallisen ketju on lyöty lukkoon jo, todennäköisesti toki myös Paajasen ketju jossa olisi laidoilla siis Turunen ja Kangasniemi. Kolmoseen jää Jääskä ja Lundell sekä joku, luultavasti Tallberg näin alkuun.

Laadukkaan voimahyökkääjän lisäksi tuolta puuttuu se isäntä pakistosta, turha miettiä alkaako siellä olemaan ruuhkaa niin se vain tuppaa menestyvissä jengeissä olemaan, että laatua ja leveyttä piisaa. Kousan tasosta en olisi huolissaan, aivan A-luokan pakki ja omasta mielestäni parempi kuin Eronen. Toki Eronen olisi ollut kiva myös pitää vaikka hänessä vahva narrileima on aina ollut ja tulee aina olemaan.

Viimeisenä muttei vähäisimpänä se nelosketjun sentteri, tärkeä palanen joka puuttuu yhä joukkueesta.

Toivottavasti Salmelainen hoitaa joukkueenrakennuksen ns. maaliin asti sillä mielestäni tuossa on aihiot taistella mestaruudesta tosissaan, mutta en usko sen tapahtuvan ellei saada noita mainittuja tärkeitä palasia joukkueeseen. Kärpät ja Tappara eivät tunnu koskaan jättävän rosteriaan arvailujen varaan, katsotaan miten Salmelaisen HIFK toimii...
Mitenkään haluamatta manailla yhtään mitään erityisemmin, niin on syytä huomioida myös se kiusallinen tosiasia, että Kangasniemi, joka parhaimmillaan on huikea ja huonoimmillaan vaipuu varjojejn maille, tuntuu myös olevan erittäin loukkaantumisherkkä, ja kova pelko onkin että tälläkään kaudella ei koko kauttaa tule pelaamaan.

Kun Sallisen tasoinen laituri on jo sieltä tontilta sitten poissa ja lisäksi Kangasniemi syö popparia, niin kyllä musta vaan alkaa kovin tuo tasapainottumuus lisääntymään. Tähän kun ynnätään muutenkin vähäinen sentterien määrä, ja erityisesti se "syöttökone"/"huippualoittaja" joka puuttuu -oli se sitten nelosen tai vaikka kutosen sentteri - niin kyllä mulle tulee vähän sellainen fiilis, että joukkueen ollessa muutenkin hitusen tasapainoton, on se lisäksi äärimmäisen veitsenterällä noiden loukkaantumisten realisoituessa. Joko siis laidalla ja/tai senttereissä on vajausta, sekä ehdottomasti puuttuu se veretseisauttava pakki.

Maalivahtipeliä en osaa arvioida, koska Tuohimaalta ei peliäkään ole näkynyt, mutta tilastojen valossa ei ainakaan sen epäonnistumiseen ole vähäisintäkään varaa, koska niin paljon työtä IFK:n pitää edelleen yhtä tehtyä maalia kohti tehdä j asitävastoin kohtuu pienellä duunilla vastustaja tuntuu niitä reikiä löytävän, joko maalivahdilta tai puolustuksesta. Ihan saa itse valita että kummasta.

Jos siis joko laidan "Sallista" tai keksustan "Sallista" ei saada jumpattua, eikä puolustuspäätä terävöitettyä, niin melkoisen hankalaa voi kaudesta jälleen tulla. Taas sellaisia "tiukkoja" tappioita, ja maaliero jälleen IFK:n tyyliin +/- 3.

Ei nyt vaan perhana pitäisi jättää hommaa puolitiehen, kun kerran se hyvä linja hankinnoissa on ollut.
 

EPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Nyt ihan perusjuttuna, ettei ylivoimalla kerry plussaa, miinusta voi tulla kun omiin tehdään. Samoin alivoimalla ei kerry miinuksia, mutta plussaa voi tulla jos tehdään itse maali.

Teräväinen on kaikissa, paitsi yhdessä pelissä pelannutkin enemmän kuin Seppälä. Osassa useamman minuutin.
Seppälä -98 syntyneenä pelaa mun mielestä jo väärässä sarjassa. Nyt täytyisi saada aikuisten pelejä alle, joko sitten Mestiksessä tai Liigassa. Ymmärrän jos silloin tällöin lyödään junnuihin pelaamaan ja pitämään pelifiilistä yllä, mutta ei se 21-vuotiaalle, jolla pitäisi olla potentiaalia Liigaan, olla lähtökohtaisesti pelipaikkana. Sama homma Winbergin osalta.

Vain niin. No tuota en tiennytkään. Luulin että automaattisesti yv:t ja av:t vaikuttavat.

Samaa mieltä olen siitä, että 21-vuotiaan ei pitäisi junnuissa pelata, ainakaan lähtökohtaisesti. Mutta oli minkä ikäinen tahansa, niin mun silmään on ollut paljon näkyvämpi kuin Teräväinen ja siltä osin mitä olen nähnyt, niin joukkueelle hyödyksi. Teräväinen on liian arka A-junnuissa, joten vaikea uskoa että liigassa olisi yhtään sen rohkeampi. Seppälää odotin lähtökohtaisesti Jokipoikiin kasvamaan täksi kaudeksi.
 

EPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Ei ylivoimista saa plussia sen enempää kuin alivoimistakaan miinuksia. Vain tasakentällisillä pelatessa kerääntyy tehomerkintöjä.

Parin vuoden pipolätkä kokemuksella olin varma että menisi juuri päin vastoin. Jotenkin kelasin viime kaudella, että Kangen ja Lennun miinustilasto johtui juuri tuosta av ajasta, mutta nyt kun täällä jo useampi toteaa että näin ei ole, niin täytyy todeta, että aika kovat - tilastot ko. ukkeleilla. Hymiö.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Jos siis joko laidan "Sallista" tai keksustan "Sallista" ei saada jumpattua, eikä puolustuspäätä terävöitettyä, niin melkoisen hankalaa voi kaudesta jälleen tulla. Taas sellaisia "tiukkoja" tappioita, ja maaliero jälleen IFK:n tyyliin +/- 3.

Laadukas voimahyökkääjä, sitä tuo tuonne huutaa niin on leveyttäkin sitten riittävästi. Jos miettii puhaasti top-6 tason laitureita niin meillä on niitä jo ennestään Saarinen, Dyk, Turunen ja Kangasniemi. Harvalla joukkueella löytyy noin paljon kärkiketjun tasoisia laitureita. Sitten top-6 tason senttereitä on mun papereissa Sallinen, Lundell ja Paajanen, tämäkin osasto on siis todella hyvässä kunnossa kun on kolmosketjun keskelle heittää tuon tason pelaajaa. Tähän päälle vielä potentiaaliset top-6 tason laiturit Jääskä ja Nordgren niin hyvältä näyttää mun silmään, Jääskä stunttaa poissaoloja keskellä. Tuonne jos saadaan se laadukas voimahyökkääjä jota voi kutsua kärkiketjujen tasoiseksi kaveriksi niin meillä on pullat enemmän kuin hyvin uunissa hyökkäyksen osalta. Nelosketjuun pitää toki myös löytää se sentteri eikä vähätellä tuota pelipaikkaa.

Jos sitä laadukasta voimahyökkääjää ei saada eikä myöskään nelosketjun sentteriä niin sitten olen myös samaa mieltä, että mennään turhan kapealla taas hyökkäyksen osalta.

Ps. Mitäköhän noi Melart ja Järvinen meinaavat? Kelpaisi kumpi tahansa herroista kyllä minun IFK:hon heti.
 

Warrington

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tämä kolmikko pelaavassa kokoonpanossa ei kuulu eurooppalaiseen huippujoukkueeseen.

Kankaanperästä ja Laaksosta olen ihan samaa mieltä. Motin taas 3.parin puolustavana pakkina ei minusta ole katastrofaalinen tilanne.

Näitä juttuja saa lukea joka kesä. Ja myöhemmin syksyllä jengi ihmettelee kun sieltä on 3 pakkia sivussa miksi pakisto on mikä on.

Ota Tapparalta tai Kärpiltä tai vaikka St.Louis Bluesilta kolme pakkia pois ja katso mitä tulee tilalle. Eikä vain se mitä tulee tilalle, ne jäljelle jäävät 3 pakkiakin joutuu paikkomaan ja mahdollisesti pelaamaan liian isoissa saappaissa.

Tämä olkiukko menee överiksi. Ei nuo kolme voi sijoille 7-10 tippua yhden hankinnan myötä, koska eivät ole sijoilla 6-9 tällä hetkellä. Motin-Laakso on 5-6, Kankaanperä on 7.

Tarkistappa olkinukke hälyttimen paristot. Mutta kyllä vain, faktavirhe, laskin Laakson numeron väärin. Laaksoa ei heitetä joka tapauksessa mihinkään, varsinkaan koska hän on eri profiilin pakki kuin Motin ja Kanki, ja kiekollisia pakkeja meillä ei todellakaan ole liikaa. Jos tuonne edelleen yksi pakki hankitaan ja Motin tai Kankaanperä on halukas purkamaan sopimuksen, niin kädenpuristus, äijähali ja näkemiin mun puolesta. Jos Motin ja Kanki ovat maltillisilla palkoilla IFK:n listoilla, niin ei noiden purkaminen toki ole pakollista. Winbergiltä haluaisin nähdä vielä lisää pelejä, koska en ihmettelisi vaikka olisi jo nyt tasoltaan Kankea edellä.

Siis... Peruspakkia ei voi hankkia ilman että ovi käy toiseen suuntaan, mutta silti myönnät että puolustavissa pakeissa otetaan takkiin?

Voi hankkia, yritin havainnollistaa että nykyisen pakiston ongelma on määrän sijaan laatu. Tästä olemme ilmeisesti molemmat samaaa mieltä? Ihmeen pisteliäästi tartuttiin ehdotukseen että meillä olisi yhden peruspakin hankinnan jälkeen viiden puolustavan pakin sijaan neljä puolustavaa pakkia, kun yhdelle kokoonpanon ulkopuolelle jäävälle annettaisiin mahdollisuus vaihtaa seuraa.

No niin just. Eikö noihin kolmeen nimenomaan auttaisi yksi "Järvinen"?

Kyllä auttaisi, vaan ei se PAPP:n toimivuutta takaisi. Ahonen on hyvä peruspakki, mutta ei ihan Järvinen/Ohtamaa -osastoa. Optimi olisi että Ahonen olisi 2.parissa, Varakas 3.parissa ja ykkösessä laadukkaampi luuta. Tämän optimin puuttuminen ei kuitenkaan minun papereissa vie meiltä mahdollisuutta runkosarjan voittoon. Se mikä mahdollisesti hävitään pakistossa Tapparalle ja Kärpille, voidaan mahdollisesti voittaa kaksinkerroin takaisin maalivahtipelissä. Eiköhän tuonne pakkia ole vielä tulossa, mutta saa nähdä tuleeko kauden alussa vai lähempänä siirtorajaa.
 
Viimeksi muokattu:

EPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Laadukas voimahyökkääjä, sitä tuo tuonne huutaa niin on leveyttäkin sitten riittävästi. Jos miettii puhaasti top-6 tason laitureita niin meillä on niitä jo ennestään Saarinen, Dyk, Turunen ja Kangasniemi. Harvalla joukkueella löytyy noin paljon kärkiketjun tasoisia laitureita. Sitten top-6 tason senttereitä on mun papereissa Sallinen, Lundell ja Paajanen, tämäkin osasto on siis todella hyvässä kunnossa kun on kolmosketjun keskelle heittää tuon tason pelaajaa. Tähän päälle vielä potentiaaliset top-6 tason laiturit Jääskä ja Nordgren niin hyvältä näyttää mun silmään, Jääskä stunttaa poissaoloja keskellä. Tuonne jos saadaan se laadukas voimahyökkääjä jota voi kutsua kärkiketjujen tasoiseksi kaveriksi niin meillä on pullat enemmän kuin hyvin uunissa hyökkäyksen osalta. Nelosketjuun pitää toki myös löytää se sentteri eikä vähätellä tuota pelipaikkaa.

Jos sitä laadukasta voimahyökkääjää ei saada eikä myöskään nelosketjun sentteriä niin sitten olen myös samaa mieltä, että mennään turhan kapealla taas hyökkäyksen osalta.

Ps. Mitäköhän noi Melart ja Järvinen meinaavat? Kelpaisi kumpi tahansa herroista kyllä minun IFK:hon heti.

Kuka voisi mielestäsi olla (esim. vaikka koodinimenä) se laadukas voimahyökkääjä?

Ottaisin mielelläni jengiin laadukkaan voimahyökkääjän laitaan, mutta jos huippupakkia ja 4. senaa haetaan ja pitää jättää vielä siirtorajalle rahaa laadukkaaseen paikkoon jos joku avainpelaaja loukkaantuu, ei varmaan ole rahaa enää laadukkaaseen voimahyökkään.

Mä luulen että Tallbergistä on kaavailtu sitä voimahyökkääjää. Siitä voi sitten olla monta mieltä, riittääkö. On totta että kaikki eivät ole aina pelikunnossa, mutta en usko että on ajatus lähtökohtaisesti pitää rotaatiossa Lennu, Tallberia ja Nykoppia. Noistahan 2 olisi rotaatiossa, jos tulisi vielä sentteri ja laituri. Toki Nykoppin paikka olisi olla rotaatiossa taistelemassa peliajasta, mutta jos ei ole niin odotan tasonnostoa viime kaudesta.

Tuli sellainen ajatus, kun Jääskä viime matsissa palasi Paajasen ja Turusen kanssa, että voisiko olla niin, että Sallinen on antanut niin kovat näytöt, että vaikka Jääskästä IFK "tiedottikin" pari viikkoa sitten, niin Jääskä on ensisijaisesti laidalla ja pelaa keskellä vaan paikkaamassa muita. Jos näin olisi, niin ketjut (1-3) menisivät kuten alla, ei tuokaan musta huono olisi;

Turunen Paajanen Jääskä
Saarinen Sallinen Dyk
Tallberg Lundell Kangasniemi

Vaikea tuosta on enää pudottaa mun mielestä ketään 4. kenttään tai rotaatioon, kaikki 9 varmaan kaavailtu noille paikoille ja palkka sen mukainen. Jos pudotettaisiin alaspäin, niin mitä 4 kentälle ja rotaatiolle kävisi kaikkien ollessa terveinä? Varmaan Lennua ja Kerästä on tarkoitus tarpeen mukaan nostaa 3. laidoille.

Petrell Nykopp Keränen
Åsten Hämäläinen Engberg

Jos taas 4. sentteri olisi laadukas oman paikkansa pelaaja, ei Kerästä tarvitsisi peluuttaa keskellä, vaan voisi tarvittaessa nostaa 3. laitaan. Toki jos Jääskää kaavailtu 4. keskelle, mitä kovasti epäilen, niin silloin tietenkin tilanne muuttuisi ja voimalaiturille olisi tilaa. Nykoppin pitäisi saada nyt vaan ainakin 5 "lisäukkoa" ja löytää Nordiksen käytäviltä joku "speed boost" laatikko, joka kestäisi koko kauden ajan sekä aloituksia varten vielä erillinen "mad skills" laatikko, kuten seikkailupeleissä näitä välillä löytyy.

Joku sanoi että Melartilla olisi sopimus SHL:ään, mutta Elitessä ei niin sanota. Ehkä siellä Melart ja Järvinen odottavat tarjouksia euroopasta mutta toivotaan että IFK:n tarjous on riittävän hyvä ja että IFK:lla olisi vähän tuuria mukana. Pelkään kuitenkin että sieltä tulee ulkomaalainen pakki. Toki AHL:n kautta voi tulla hyväkin pakki tai sitten joku joka ei saa NHL sopimusta.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
En ole kaikkia nähnyt, 3/5. Mun silmään Teräväinen on saanut tehopisteet olemalla oikeaan aikaan kentällä. Syötöt ei ole olleet kovinkaan oivaltavia, vaan perusjuttuja, levitys laitaan tai syöttö sinne minne pitääkin syöttää. +7 on tullut siitä kun on ollut ylivoimalla mukana. Seppälä taas pelaa alivoimat ja siitä väkisinkin miinuksia. Seppäläinen on hoitanut 1 vs 1 puolustamisen paljon Teräväistä paremmin, on fyysinen ja liike ollut hyvää. Toki välillä Seppälä on ollut yv:ssä maalin edessä vääntämässä. Parissa viime matsissa Seppälä oli todellä näkyvä kentällä, Teräväinen taas jää pakkiparinsa varjoon. Teräväisen plussa tulleet varmaan myös siitä, että on pelannut tuloshyökkäysosaston kanssa suht samoja vaihtoja. Teräväisen laukaukset, joita on aika vähän laukonut, ovat olleet todella köykäisiä.

Nimimerkit @F#21 ja @Lemieaux ehtivät ensin, mutta erikoistilanteet tuota eroa eivät tosiaan selitä kun ylivoima ei kerrytä plussia eikä alivoima miinuksia. Kunnioitan havaintojasi, mutta sen takia ihmettelin asiaa ääneen, koska tuo 8 napsun ero viiden ottelun tehotilastossa on merkittävä kahdelle samassa joukkueessa pelaavalle puolustajalle. Puhutaan joukkueen parhaasta sekä joukkueen toiseksi huonoimmasta lukemasta ja keskustelussa siis oletusarvona oli se, että huonomman tehotilaston omaava pelaaja on pelannut paremmin. Tämän vuoksi lähinnä vain ihmettelin asiaa, sillä harvoin tilastot ihan näin paljon valehtelevat.

Seppälä oli myös viime preseasonilla melko näkyvä, jonka johdosta hänelle avattiin tänne oma ketjukin, mutta lopultahan hän osoittautui melko virheherkäksi pelaajaksi, jonka vuoksi liigadebyytti on edelleen tekemättä eikä oikein onnistunut Mestiksessäkään vakuuttamaan. Toki kehitystä on voinut tapahtua, mutta kyllä tuossa iässä ja tuolla junnukokemuksella pitäisi pystyä A-nuorissa loistamaan myös tilastollisesti.
 

Pekka Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadi
Mutta kyllä Sallinen joka pelaa keskellä on pois laidalta ja vice versa, joten jommalla kummalla tontilla on puutetta.
Wau. Mikä lyömätön logiikka. Eikös tähän ajatusketjuun kuulu myös se, että mikäli Sallisen paikkaaja tulisi, ei tiedettäisi kumpaa paikataan — laitaa vai keskustaa. Eli pitäisi hommata Salliselle kaksi paikkaajaa? Eiku.
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Wau. Mikä lyömätön logiikka. Eikös tähän ajatusketjuun kuulu myös se, että mikäli Sallisen paikkaaja tulisi, ei tiedettäisi kumpaa paikataan — laitaa vai keskustaa. Eli pitäisi hommata Salliselle kaksi paikkaajaa? Eiku.
Ei se noin mene. Sallinen on pelannut hyvin keskellä mutta voi olla että laidalla vielä paremmin. Ei se sattumaa ole että laidalla se ura on lähinnä pelattu. Olishan se optimaalista että jokainen pelaisi siinä roolissa missä on paras.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: WPK

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Aika kehnot tehot Tobias Winberg:llä viime kaudella Jokipojissa. 14 ottelua 0+1 -7. Jos joku on seurannut häntä viime kaudella niin saa vapaasti kertoa minkälainen pelaaja on kyseessä. Vertailun vuoksi Eero Teräväinen: 50 ottelua 3+18 +13 ja Jokipoikien pakeista tehokkain.

Minä kävin katsomassa viime kaudella Kiekko-Vantaa - Jokipojat pelin ja minusta Winberg oli siinä hyvä ja erityisesti minusta parempi ja valmiimpi kuin Teräväinen. Winberg pelasi minusta varmaa peruspeliä eikä hötkyillyt. Ei ollut kyllä hyökkäyssuuntaan mitenkään erityinen, mutta isokokoisena puolustavana peruspakkina vaikutti minusta erittäin lupaavalta tuon yhden pelin otannalla. Sitä en osaa sanoa, miten tuo teholukema on kuitenkin noin huono. Ehkä tuo yksi peli meni sitten jotenkin yläkanttiin.

Kerroin näkemykseni täälläkin jo silloin tuoreeltaan, mutta täällä oltiin vähän sitä mieltä, että olen nähnyt väärin, en ymmärrä lätkästä ja Teräväinen on paljon parempi ja lupaavampi.
 

EPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Nimimerkit @F#21 ja @Lemieaux ehtivät ensin, mutta erikoistilanteet tuota eroa eivät tosiaan selitä kun ylivoima ei kerrytä plussia eikä alivoima miinuksia. Kunnioitan havaintojasi, mutta sen takia ihmettelin asiaa ääneen, koska tuo 8 napsun ero viiden ottelun tehotilastossa on merkittävä kahdelle samassa joukkueessa pelaavalle puolustajalle. Puhutaan joukkueen parhaasta sekä joukkueen toiseksi huonoimmasta lukemasta ja keskustelussa siis oletusarvona oli se, että huonomman tehotilaston omaava pelaaja on pelannut paremmin. Tämän vuoksi lähinnä vain ihmettelin asiaa, sillä harvoin tilastot ihan näin paljon valehtelevat.

Seppälä oli myös viime preseasonilla melko näkyvä, jonka johdosta hänelle avattiin tänne oma ketjukin, mutta lopultahan hän osoittautui melko virheherkäksi pelaajaksi, jonka vuoksi liigadebyytti on edelleen tekemättä eikä oikein onnistunut Mestiksessäkään vakuuttamaan. Toki kehitystä on voinut tapahtua, mutta kyllä tuossa iässä ja tuolla junnukokemuksella pitäisi pystyä A-nuorissa loistamaan myös tilastollisesti.

No nyt kun mäkin olen samalla sivulla sääntöjen suhteen, niin kyllä tuo ero ihmetyttää. Toivottavasti joku Kolleja enemmän seuraava osaisi ottaa asiaan kantaa. Kolleilla toki 5 peliä vasta pelattuna, joten lukema voi muuttua, mutta on totta että ero on huima. Jos Teräväinen ei kentällä näy eikä juuri erotu, niin onhan tuo näkymättömälle pelaajalle hyvä saavutus, tiedä sitten mitä paukuttaa tauluun kun on näkyvillä. Se mikä Seppälässä pisti eniten silmään juuri tuossa lauantain pelissä jossa teki 2 häkkiä, oli ahkeruus, rohkeus ja päättäväisyys joka puolella kenttää, eniten juuri puolustuspäässä. Mistä näkee esim. tuon lauantain matsin tilastot, tekisi mieli käydä katsomassa miten usein silloin oli kentällä kun Ässät teki maaleja? Noissa A-junnu matseissa on hankala maalitilanteista saada käsitystä, kun hidastuksia ei tule kun ei ole kuutiota katossa, ei ehdi katsoa tavallaan maaliinjohtaneen tilanteen koko kuvaa ja pelaajien sijoittumista yms.
 
Viimeksi muokattu:

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Kuka voisi mielestäsi olla (esim. vaikka koodinimenä) se laadukas voimahyökkääjä?

En tiedä, viime kaudella Kärpät hankki kesken kauden Osalan. Kenties Max Wärn voisi olla semmoinen laadukas voimahyökkääjä mikä meiltä puuttuu nyt, mutta en osaa tähän sanoa mitään varmaa, koska viimeisimmät havainnot miehestä ovat niinkin kaukaa kuin kaudelta 2013-14, silloin Wärn oli todella hyvä voimahyökkääjä Liigaan.

Meiltä löytyy kaikki muu tuolta kärjestä, löytyy kiekkotaitureita, löytyy vahvaa kahdensuunnan pelaamista, mutta semmoista pelaajaa joka ajaa taklaukset loppuun asti ja parkkeeraa vastustajan maalille tekemään maskia ja hämmentämään sekä on valmis kahakoihin niin ei löydy, semmoinenkin olisi mielestäni hyvä olla ettei esim. Tapparan Blood heittele meidän mikkihiirejä ihan miten huvittaa vailla mitään pelkoa, että joku saattaa antaa takaisinkin.
 

EPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
En tiedä, viime kaudella Kärpät hankki kesken kauden Osalan. Kenties Max Wärn voisi olla semmoinen laadukas voimahyökkääjä mikä meiltä puuttuu nyt, mutta en osaa tähän sanoa mitään varmaa, koska viimeisimmät havainnot miehestä ovat niinkin kaukaa kuin kaudelta 2013-14, silloin Wärn oli todella hyvä voimahyökkääjä Liigaan.

Meiltä löytyy kaikki muu tuolta kärjestä, löytyy kiekkotaitureita, löytyy vahvaa kahdensuunnan pelaamista, mutta semmoista pelaajaa joka ajaa taklaukset loppuun asti ja parkkeeraa vastustajan maalille tekemään maskia ja hämmentämään sekä on valmis kahakoihin niin ei löydy, semmoinenkin olisi mielestäni hyvä olla ettei esim. Tapparan Blood heittele meidän mikkihiirejä ihan miten huvittaa vailla mitään pelkoa, että joku saattaa antaa takaisinkin.

Mallu on ilman sopimusta edelleen ja pystyy pelaamaan myös keskellä, joten jos voimahyökkääjä tulee, niin voisi olla ratkaisu. Mun näkökulmasta kuitenkin vain yksi tykkikausi takana ja muita kausia kun pisteiden valossa katsoo, niin kunnossa oleva Tallberg voisi pistepotentiaaliltaan ja taklauspeliltä tuoda saman lisän. Myös samankokoisia pelaajia, Mallulla ehkä enemmän höpinää töttörössä. Toki Mallulla myös kokemusta ulkomailta ja voi liigassa tehdä hyvää jälkeä, kuten Sallinenkin. Diggaisin kyllä oman pojan kotiuttamisesta.

Tuo viimeksi mainitsemasi on melkein ainut syy, miksi Jonne Virtasen voisi jengiin ottaa.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Mallu on ilman sopimusta edelleen ja pystyy pelaamaan myös keskellä, joten jos voimahyökkääjä tulee, niin voisi olla ratkaisu. Mun näkökulmasta kuitenkin vain yksi tykkikausi takana ja muita kausia kun pisteiden valossa katsoo, niin kunnossa oleva Tallberg voisi pistepotentiaaliltaan ja taklauspeliltä tuoda saman lisän. Myös samankokoisia pelaajia, Mallulla ehkä enemmän höpinää töttörössä. Toki Mallulla myös kokemusta ulkomailta ja voi liigassa tehdä hyvää jälkeä, kuten Sallinenkin. Diggaisin kyllä oman pojan kotiuttamisesta.

Tuo viimeksi mainitsemasi on melkein ainut syy, miksi Jonne Virtasen voisi jengiin ottaa.

Mä itse en kyllä näe Tallbergissa voimahyökkääjän aineksia. Aivan liian kiltti eikä taklaa niin lujaa kuin tuolla kropalla voisi. Viime kausi piloille vielä loukkaantumisen takia ja tällä harjoituskaudella ei ole Tallbergin meno kovinkaan hyvältä näyttänyt.

Turhan heiveröinen meidän rosteri on vaikka itsekin olen sitä mieltä, että mieluummin kasaa nopea ja taitava joukkue tänä päivänä kuin hidas, mutta fyysinen. Mutta pari semmoista voimapesääkin pitäisi löytyä myös pelaavammista rooleista kuin nelosketjun Lennu ja Keränen.
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Meiltä löytyy kaikki muu tuolta kärjestä, löytyy kiekkotaitureita, löytyy vahvaa kahdensuunnan pelaamista, mutta semmoista pelaajaa joka ajaa taklaukset loppuun asti ja parkkeeraa vastustajan maalille tekemään maskia ja hämmentämään sekä on valmis kahakoihin niin ei löydy, semmoinenkin olisi mielestäni hyvä olla ettei esim. Tapparan Blood heittele meidän mikkihiirejä ihan miten huvittaa vailla mitään pelkoa, että joku saattaa antaa takaisinkin.

Taitaa Generous olla vielä ilman sopparia, mahtuisi kyllä mun jengiin aina seiskapakiksi. Toki taitaa Kanki viedä sen seiskapakin paikan tällä kaudella.
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Taitaa Generous olla vielä ilman sopparia, mahtuisi kyllä mun jengiin aina seiskapakiksi. Toki taitaa Kanki viedä sen seiskapakin paikan tällä kaudella.
Oli aivan surkea viime kaudella Ilveksessä. Aika on mennyt ohi. 0+0 ja ylivoimaisesti huonoin tehotilasto.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Melart kun saatais kiinnitettya vihdoin, niin sitten olis kyllä pakistokin tosi hyvässä kuosissa. Vaikka tota rosteria nyt miten pyörittelee, niin eipä se mun mielestä edelleenkään (vielä ainakaan) oikeen tarvii kun just sen hyvän pakin sinne.

Quincey olis ajanut asian siinä oikein hyvin, kun sopeutui lopulta niin hyvin alkuvaikeuksien jälkeen. Hitto kun olis vuoden jatkanu vielä. Mutta olis toi Melart kyllä tosi hyvä muutaman vuoden sopparilla. Tulis nyt vaan. Eikös sille nyt joku 200-250k€ kaudessa riitä ihan hyvin :)
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Taitaa Generous olla vielä ilman sopparia, mahtuisi kyllä mun jengiin aina seiskapakiksi. Toki taitaa Kanki viedä sen seiskapakin paikan tällä kaudella.

Me kyl tarvitaan kärkipakki. 7.pakkeja on jo pari. Gene on hieno mies, muttei mestaruutta janoavan joukkueen mies.
 

tommy36

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Wau. Mikä lyömätön logiikka. Eikös tähän ajatusketjuun kuulu myös se, että mikäli Sallisen paikkaaja tulisi, ei tiedettäisi kumpaa paikataan — laitaa vai keskustaa. Eli pitäisi hommata Salliselle kaksi paikkaajaa? Eiku.
Kysyn vaan, että näinkö -miten siis ilmeisesti pyrit osoittamaan minun olevan idiootti- se logiikka IFK:ssa sitten toimii, ja siksi ei hommata ketään koska Sallinenhan varmaankin vetää molemilla paikoilla. On se niin kova jätkä.

Vai olisiko kyse siitä että kun ei oikein tiedä että mitä kukakin pelaa niin ei osata hommata ketään kun ei ole hajuakaan mitä sieltä ehkä puuttuu.

Sää btw vaan jatkat edelleen ihastuttavan alentuvalla linjalla muita kirjoittajia kohtaan. Mutta kukin tyylilään toki, ja voihan se olla että sihen sortuu itsekin, vaan toivottavasti ei kuitenkaan. Ainakaan usein.

Mutta kyllä. Olet oikeassa että siellä ei taida olla hajuakaan mitä puuttuu. Ei kai pitäisi hommata moisia Sallisia jos sitten sekoaa kokonaan iso kuva asioista eikä osaa tehdä enää mitään.

Toki voi olla että se mun logiikkani on juuri niin tyhmmä jota haluat hyvin vahvasti alentuvalla ilmaisullasi esiin tuoda. Aika näyttää. Ja edelleen -ettet nyt repeä pöksyissäsi - olen ihan onnellinen jos olet oikeassa. En mää siitä edellenkään saa kiksejä jos IFK pelaa paskasti, enkä myöskään jätä riemuitsematta jos se pelaa hyvin, hankki sitten ketään tahi ei.
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Me kyl tarvitaan kärkipakki. 7.pakkeja on jo pari. Gene on hieno mies, muttei mestaruutta janoavan joukkueen mies.

Näinhän se tietenkin järjellä ajateltuna onkin. Diggaan vaan niin sairaasti kun Genellä menee vati nurin :-)

Ja omia puolustaa joka kerta.
 
Suosikkijoukkue
IFK
Olenko ainoa, jonka mielestä Motin pelatessaan viime kevään tasolla on ihan riittävä peruspakki? Pleijareissa pelasi fyysisemmin ja oli toimiva ratkaisu.

Voimahyökkääjäasiaa sivuten, niin Tallbergillä on saumat kunnossa ollessaan pelata tuota roolia. Siis se Tallberg joka tuli kesken kauden vääntämään hyvät pleijarit joiden ansiosta sai sopparin.

Molemmat argumentit nyt sortuvat hieman jossitteluun ja optimismiin, mutta kumpikin herroista on pystynyt pelaamaan aika hiljattain kohtuullisen hyvällä tasolla.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Olenko ainoa, jonka mielestä Motin pelatessaan viime kevään tasolla on ihan riittävä peruspakki? Pleijareissa pelasi fyysisemmin ja oli toimiva ratkaisu.
Samaa mieltä kanssasi! Motin menee ihan hyvin kolmosparin stay-at-home puolustajana ja alivoimaraatajana, mutta jos roolina isot minuutit ykkös-kakkosparissa niin sitten rupeaa tulemaan niitä hasardisyöttöjä vastustajan lapaan ja nukahtelua. Kousan viereen, kun saataisiin "Quincey" niin mielestäni puolustuksessa olisi pullat enemmän kuin hyvin uunissa. Silloin loput pelaavasta kuusikosta muodostaisivat Ahonen, Lyytinen, Varakas sekä Motin. 7. puolustajan paikasta sitten kisaavat Kanki, Laakso sekä nuorukaiset. Nuorukaiset pystyisivät tässäkin skenaariossa ryöstämään omien otteidensa kautta paikan kokoonpanossa.
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Voimahyökkääjäasiaa sivuten, niin Tallbergillä on saumat kunnossa ollessaan pelata tuota roolia. Siis se Tallberg joka tuli kesken kauden vääntämään hyvät pleijarit joiden ansiosta sai sopparin.
Samaa mieltä että eväät pitäisi olla mutta onko tahtoa? Pikkuisen häijyyttä lisää peliin niin hyvää tulee.
 

Lemieaux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Total hockey / Totaalvoetbal
Etenkin @Walkin (oliko joku muu myös?) kovasti nyt viestistä toiseen peräänkuuluttaa voimahyökkääjää. Rohkenen olla eri mieltä. Minusta kaksi ensimmäistä ketjua ovat erittäin hyvässä balanssissa, riippumatta siitä onko Saarisen ja Dykin keskellä Sallinen vai Jääskä (tai jopa Lundell). Paajanen on riittävä fyysinen preesens (nimelliseen) ykkösketjuun, etenkin jos siinä Kangasniemen tilalla pelaisi esim. Jääskä, ja (nimellinen) kakkosketju on kokonaisuudessaan verrattaen fyysinen. Jokaisessa ketjussa on sekä vääntövoimaa että taklausvalmiutta.

Taisi olla @EPK joka ansiokkaasti toi esille pointin siitä, miten meidän tulosketjujen taitopelaajat (Saarinen, Dyk, jopa Turunen) ovat astetta fyysisempiä kuin esim. Thorell ja Salminen. Tämä on minusta erittäin hyvä pointti, ja alleviivaa suhteellisen pientä tarvetta (puhtaalle) voimahyökkääjälle ylemmissä ketjuissa.

Kolmosketjusta ei taas puutu juurikaan voimaa tai etenkään kokoa, vaan enemmänkin kokemusta. Antaisin Tallbergille aikaa näyttää pystyykö nousemaan takaisin toissakauden tasolle, mutta toki jos joku Osala on saatavilla niin olisihan se iso upgrade. Joku Wärn ei mielestäni edes sitä olisi, ei ainakaan hinta/laatusuhteeltaan Tallbergia parempi.

Neloseen tarvitaan hyvä aloittaja, hyvä av-pelaaja, hyvä puolustava hyökkääjä sentterin tontille. Siihen sopisi niin "JuhaniJasu" kuin myös "JonneVirtanenIlmanLätkänUlkopuolisiaSekoiluja".

Myös pakistoon tarvitaan lisää fyysisyyttä.
 
Viimeksi muokattu:

Pekka Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadi
Kysyn vaan, että näinkö -miten siis ilmeisesti pyrit osoittamaan minun olevan idiootti- se logiikka IFK:ssa sitten toimii, ja siksi ei hommata ketään koska Sallinenhan varmaankin vetää molemilla paikoilla. On se niin kova jätkä.
Nyt vedät jo omistakin jutuistasi mutkat suoriksi. En tiedä onko tää Sallisjuttu saanut alkunsa jostain laatikkoleikistä (x korvaa y:n), mutta sitä on vaikea ymmärtää. Sallinen on nyt mitä ilmeisimmin palkattu IFK:hon sentterin tontille. Silloin Sallinen ei ole pois mistään – muualta kuin muiden jengien kokoonpanoista ja pelipäivinä himasta.

Vai olisiko kyse siitä että kun ei oikein tiedä että mitä kukakin pelaa niin ei osata hommata ketään kun ei ole hajuakaan mitä sieltä ehkä puuttuu.
Meikästä toi jengi on tosi hyvin balanssissa. "Ei hommata ketään"? --> Sallinen, Paajanen, Dyk, Turunen, Kousa, Tuohimaa. Joidenkin IFK-osion nimimerkkien mukaan puuttuu "lättymestari yv:ltä" – vaikka yv:lle on heittää aivan jäätävät kokoonpanot ja kiekko liikkui todella nätisti koko harjoituskauden. Toiset huutelee "nelosen senan" perään – vaikka sille tontille on heittää useampikin kaveri. Veikkaan, että IFK:ssa ollaan ihan hyvin perillä siitä mitä sinne tarvitaan. Meikä kaipaisi lähinnä stayathomekovanaamaa puolustukseen, mutten pidätä hengitystäni. Ehkä sieltä jotain tulee kauden mittaan.

Sää btw vaan jatkat edelleen ihastuttavan alentuvalla linjalla muita kirjoittajia kohtaan. Mutta kukin tyylilään toki, ja voihan se olla että sihen sortuu itsekin, vaan toivottavasti ei kuitenkaan. Ainakaan usein.
Älä ota ittees. Jos kirjoittelee sekavia, saa sekavia vastauksia. Jätä uhriutuminen muille.

Mutta kyllä. Olet oikeassa että siellä ei taida olla hajuakaan mitä puuttuu. Ei kai pitäisi hommata moisia Sallisia jos sitten sekoaa kokonaan iso kuva asioista eikä osaa tehdä enää mitään.
Mitähän tähänkin keksisi. Harmi kun hommasivat?

Toki voi olla että se mun logiikkani on juuri niin tyhmmä jota haluat hyvin vahvasti alentuvalla ilmaisullasi esiin tuoda. Aika näyttää. Ja edelleen -ettet nyt repeä pöksyissäsi - olen ihan onnellinen jos olet oikeassa. En mää siitä edellenkään saa kiksejä jos IFK pelaa paskasti, enkä myöskään jätä riemuitsematta jos se pelaa hyvin, hankki sitten ketään tahi ei.
Mä en oo ihan varma sun kikseistä. Sinä ja muutama muu nimimerkki tuntuu oikeen odottavan, että pääsisi purkamaan pahaa oloaan tähän osioon. Oon lähinnä yrittänyt ymmärtää tuota logiikkaasi; esimerkiksi tämän viestisi perusteella en kyllä todellakaan tiedä missä nyt mennään: Olet ensin sitä mieltä, että Sallinen pitää korvata, pelasi hän keskellä tai laidassa. Sen jälkeen toivot (?), että koko jätkää ei olisi edes hommattu. Mulla ei ole tarvetta olla tässä oikeassa; tuo on kummallinen ajatteluketju vailla sellaista logiikkaa, jota ymmärtäisin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös