HIFK kaudella 2019–2020

  • 745 816
  • 3 319

Iris

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Kunnioitetaan siis kuitnekin jokaista mielipidettä ja yritetään ymmärtää sitä, miksi toinen näkee asiat kuten näkee.

scholl, luet tämän kuitenkin. Ich vermisse dich, alte Legende.
 

N.Vidic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Seattle Seahawks, HIFK, Man Utd
Onkohan kausi alkamassa, kun niin äkkiä meni totiseksi väännöksi homma boxin ulkopuolellakin :)

Tämähän se juuri tekeekin tilanteesta erityisen käsittämättömän. Kausi ei tosiaan ole vielä edes alkanut, ja se tuntuu muutaman mielestä olevan enemmän tai vähemmän hävitty. Pitäiskö pelata ensin?

Mä liityn kanssa niihin, joiden mielestä tuo alituinen negatiivisten asioiden korostus on hyvin rasittavaa luettavaa. Mä en kai oikein hiffaa, kun sanotaan, että oikein rakastetaan seuraa, mutta sitten ei siedetä siltä pienintäkään vastoinkäymistä. Hyvinä hetkinä ollaan niin alltid IFK, kuin aikuinen ihminen kehtaa, mutta tappion tullessa haukutaan toinen ikuiseksi epäonnistujaksi ja koetaan koko kannattaminen taakaksi. Hyi v***u mikä parisuhde. Toivottavasti negaspedejen himassa ei pelata samalla pelikirjalla.

Mun mielestä on nastaa, että kausi starttaa. Puhdas pöytä, paljon mielenkiintoista seurattavaa.

@Viherpuiston Ruoska :lta hyvä viesti yllä.
 

tommy36

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tämähän se juuri tekeekin tilanteesta erityisen käsittämättömän. Kausi ei tosiaan ole vielä edes alkanut, ja se tuntuu muutaman mielestä olevan enemmän tai vähemmän hävitty. Pitäiskö pelata ensin?

Mä liityn kanssa niihin, joiden mielestä tuo alituinen negatiivisten asioiden korostus on hyvin rasittavaa luettavaa. Mä en kai oikein hiffaa, kun sanotaan, että oikein rakastetaan seuraa, mutta sitten ei siedetä siltä pienintäkään vastoinkäymistä. Hyvinä hetkinä ollaan niin alltid IFK, kuin aikuinen ihminen kehtaa, mutta tappion tullessa haukutaan toinen ikuiseksi epäonnistujaksi ja koetaan koko kannattaminen taakaksi. Hyi v***u mikä parisuhde. Toivottavasti negaspedejen himassa ei pelata samalla pelikirjalla.

Mun mielestä on nastaa, että kausi starttaa. Puhdas pöytä, paljon mielenkiintoista seurattavaa.

@Viherpuiston Ruoska :lta hyvä viesti yllä.
Sitä se on se hetkessä ja tunteella eläminen. Tässä kesän ja syksyn "negailussa" taas on hyvin pitkälle kyse keskustelusta sen ympärillä että onko kaikki tarpeellinen tehty, vai olisiko jotakin vielä pitänyt tehdä. Se kai lienee jokaisen fanin oikeus kyseenalaistaa johodn toimintaa vaikka itse joukkuetta peleissä kannustaisikin.

Kun sitten taas pelaajat ovat siellä ns töissä, niin onhan se toki niin että jos ei muuta "tulosta" joukkueesta voi fanina ulosmitata kuin sen -kun kuitenkin osaltaan jokainen rahoittaa sitä resurssiensa mukaan- että tekevät työnsä kunnolla ja motivoituneina, niin ottahaan se pataan jos siellä vedellään ne kuuluisat kananmunat kainaloissa. Kai sitä silloin saa fanikin (vaikka olisiki ns "väärä fani) vetää herneen nokkaan, ja samalla vedellä ne itkupotkuraivarit kiukuttelemalla sitten julkisesti sitä kuinka paskaa kaikki oli taas.

Samalla toki taas se toinenkin äärilaita tuntuu ihan varmasti perkeleen isolta. tunteella kun senkin vetää niin on hitokseen kivempaa vaikka välillä verisuoni spragaakin päästä.

En mä näe tässä sun siten olevan yhtään enepää oikeassa tahi väärässä kuin muidenkaan. Erikoista kuitenkin on se, että niin paljon enemmän vituttaa toiset fanit kuin vaikkapa se paskassa tarpominen kausi toisensa jälkeen.

Ihan vaan kuriositeettina nyt kysäisen, että miten tänne pitäisi sitten kirjoittaa?

Onko siis kaikki kultaa, myös se kusikin?

Mielestäni tässä on pitkin kesää käyty keskustelua siitä onko nykyinen kokonpano riittävä mestaruuteen. Myös siitä on keskusteltu, että onko peli näyttänyt siltä miltä mestaruutta tavoittevan joukkueen peli pitäisi näyttää. Minun mielestäni ei, sillä siellä on edelleen ollut mukana niitä samoja ongelmia kuin monella edelliselläkin kaudella. Eli hirveä määrä duunia yhtä tehtyä maalia kohti, ja vastaavasti paljon vähemmän vaaditaan vastustajalta työtä yhtä IFK:n päästämää maalia kohti.

Tämä voi toki olla harhaa ja kausi sen kertonee hyvinkin pitkälle, että onko asia näin.

Lisäksi keskusteluissa on pyritty huomiomaan sitäkin, että jos ja kun (pahasti pelkään että todennäköisestikin) joku avainpelaja lokkaantuu (mulla mielessä lähinnä Kangasniemi), niin jo nyt hitusen puutteellinen kalusto voi äkkiä joutua vaikeuksiin. Ei näin ehkä tapahdu, ja se on hyvä niin jos ei, mutta tämänkin vuoksi on tärkeää ettei joukkuetta jätetä ytimeltään vajaalukuiseksi, josta taas kertoo jo sekin, ettei edes kaikkia lähtijöitäkään paikattu.

Junnut toki voivat ottaa isonkin loikan ja se on vain ihana jos näin tapahtuu. Mutta mestaruudesta pelattaessa haluaisi näin faninakin vieläkin enemmän katetta puheille siitä eurooppalaisesta suurseurasta, joka ei muuten tällä kaudella ole edes mukana niiden muiden keralla pelaamassa siitä suurseurastatuksesta.


Onko siis oikeasti väärin -vaikka ei olekaan vielä sitä kautta ollenkaan pelattu- nostaa esiin, että toisinkin asiaa olisi voinut lähestyä. Se ei vähennä yhtään sen arvoa -ainakaan tässä kohtaa- että Salmelainen on tehnyt ihan hyvää duunia tähän astisten hankintojen suhteen, mutta ne puutteet mitä nähdään ovat nykyisessä kilpailutilanteessa paljon hankalempia korjata kauden aikana.

Toki sekin voi onnistua, mutta ainakin itse olen pyrkinyt myös esittämään senkin näkökulman, etten tykkä näistä liigan sisäisistä siirroista kauden loppuhetkillä, kun osa joukkueista lyö hanskat naulaan ja rahastaa pelaajillaan. Minusta se on urpoa toimintaa ja jonkun toisen mielestä taas ei.
 
Viimeksi muokattu:

Lemieaux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Total hockey / Totaalvoetbal
Jonkin aikaa seuraa ja palstaa seuranneena yhdyn mielipiteeseen siitä, että keskustelun taso on heikentynyt huomattavasti. Syy heikkoon tasoon ei kuitenkaan ole kitisijät ja vaatijat, jotka menemättä henkilökohtaisuuksiin tilittävät ainaisten pettymysten katkeroittamina tyytymisen kulttuurista, toimijoiden ammattitaidottomuudesta, puolivaloilla tekemisestä, asioiden puolitiehen jättämisistä, seuraa omana rahasamponaan kohtelevista iilimadoista tai täysin ala-arvoisesti hommansa hoitaneiden kultaisista kädenpuristuksista. Kaikki ei ole paskaa, mutta aito paska pitää tunnistaa ja tunnustaa paskaksi, eikä kuvitella suklaaksi.

Syy heikkoon tasoon on nimenomaan näiden kitisijöiden haukkujat. Henkilökohtaisuuksiin menevät fanipojut, pohjoiskorealaiset virallisen totuuden edustajat ja seuraa panttivankeinaan pitävien lakeijat.

Kyse ei siis kuitenkaan ole varsinaisesti siitä narinasta narisemisen ilosta, vaan vastapainosta sille, että tyydytään. tyytyminen kun on ollut seuran helmasyntejä jo vuosia, ja se näyttää olevan sitä myös monille faneille.

Tämä tyytyminen ja puolivillaisesti asioiden hoitaminen on se suurin syy miksi itsekin olen asioista kitissyt. Se tyytyminen on lähtöisin country clubilta, ja seuran paskoja toimintatapoja verrattaen asiallisesti kritisoineiden masinoitu mollaaminen on ollut kuvottavaa.

Kun joukkue on rakennettu hyvin, kuten kesällä 2010 ja 2015, olen hyvissä ajoin ennen kautta tuonut esille erittäin paljon positiivisia, optimistisia ja tyytyväisiä kannanottoja. Niin olen tänäkin kesänä. Tämän kauden joukkueesta puuttuu vielä pari palaa, mutta ne palat ovat aivan helvetin paljon helpommin korjattavia kuin monena edellisvuotena. Ei sieltä puutu nyt mitään Kousaa, Turusta, Tuohimaata ja Saarista, vaan sieltä puuttuu lähinnä "Jasu" ja "Järvinen", joskin mahdollisesti myös kolmosparin kiekollista pakkia ja/tai kolmosketjun laituria.. Mutta välttämättä ei tarvita kuin kaksi ensinmainittua, ja neljälläkin tarpeella uskon näiden hommaamiseen Salmelaisen pystyvän - enkä ole lainkaan huolissani.

Tämän kauden jengin osalta olen tyytyjä, koska Salmelainen on kasannut jengin, joka antaa syyn tyytyä, toivoa ja uskoa!

Niin se pointti oikeastaan olikin siinä, että jos ne muiden mielipiteet todella käyvät niin luonnon päälle (kuten lainaamani viestin perusteella on käynyt), niin silloin voi myös valita olla lukematta niitä. Tai voi valita lukea niitä, vittuuntua niistä ja sitten valittaa muiden valittamisesta. Ignorea ei kannata käyttää, mikäli sille ei näe tarvetta. Vähän kuin kortsu: kivempaa ilman, mutta mahdollisia haittavaikutuksia on vaikeampi hallita.

Musta tuntuu, että moni käyttää kortsua, vaikka toisella on kuparikierukka ja asutaan autiolla saarella ilman minkäänlaisia kilpailevia uroksia ja potentiaalisia taudinkantajia. Kontrolloidaan täysin turhaan olemattomia "haittavaikutuksia", koska uskotaan omiin mielikuviin, virheellisiin johtopäätöksiin ja väärinkäsityksiin faktojen yli, kuin flattarit ja mandelat konsanaan.
 
Viimeksi muokattu:

N.Vidic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Seattle Seahawks, HIFK, Man Utd
En mä näe tässä sun olevan ythään enepää oikeassa tahi väärässä kuin muidenkaan. Erikoista kuitenkin on se, että niin paljoan enemmän vituttaa toiset fanit kuin vaikkapa se paskassa tarpominen kausi toisensa jälkeen.

Ihan vaan kuriositeettina nyt kysäisen, että miten tänne pitäisi sitten kirjoittaa?
Onko siis kaikki kultaa, myös se kusikin?

Voi veikkonen, en minä tässä yritä olla mitenkään oikeassa. Enkä kertomassa miten jonkun tulee kirjoittaa tai jättää kirjoittamatta. Kirjoittakaa mitä ja miten lystäätte. Teiltähän se kompetenssi löytyy rakentaa mestaruuden voittavat joukkueet ja dynastiat, sekä keinot varmistaa laadukkaat juniorityöt. Mä olen vain yksinkertainen kannattaja, joka elää toivosta, mutta ei kaadu pettymykseen. Sehän sieltä pahimmillaan nimittäin tulee, pettymys. Mutta vasta kauden päätteeksi, eikä aina silloinkaan.

Sitä se on se hetkessä ja tunteella eläminen.

Tässä uskallan väittää sinun olevan väärässä. Hetkessä eläminen tarkoittaa nimenomaan ikävien tunteiden kierteen katkaisua tarkkailemalla omia tuntemuksia ja ohjaamaan omaa ajattelua kohti positiivisia tuntemuksia. Hetkessä eläminen harjoittaa olemaan omille tuntemuksilleen ja itselleen armollinen.
 

N.Vidic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Seattle Seahawks, HIFK, Man Utd
Syy heikkoon tasoon on nimenomaan näiden kitisijöiden haukkujat. Henkilökohtaisuuksiin menevät fanipojut, pohjoiskorealaiset virallisen totuuden edustajat ja seuraa panttivankeinaan pitävien lakeijat.

Sieltä se Pohjois-Korea ja pojittelu taas tuli. Rrräyhhh!

Tämä tyytyminen ja puolivillaisesti asioiden hoitaminen on se suurin syy miksi itse olen asioista kitissyt. Se tyytyminen on lähtöisin country clubilta, ja seuran paskoja toimintatapoja verrattaen asiallisesti kritisoineiden masinoitu mollaaminen on ollut kuvottavaa.

Vai että paskoja toimintatapoja verrattain asiallisesti kritisoineet. Mee ny jo menee!

e. Mitä sinä muuten olet konkreettisesti tehnyt IFK:n menestymisen eteen, kun kerran panoksesi on meihin tyytyjiin verrattuna mainittavasti merkittävämpi?
 
Viimeksi muokattu:

Lemieaux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Total hockey / Totaalvoetbal
Sieltä se Pohjois-Korea ja pojittelu taas tuli. Rrräyhhh!

Vai että paskoja toimintatapoja verrattain asiallisesti kritisoineet. Mee ny jo menee!

Ihan objektiivisesti asiaa katsastaen on paskaa toimintatapaa pyörittää nakkikiskaa, jonka tarkoitus ei ole tavoitella urheilullista menestystä, vaan taata feikkiomistajilleen statusta ja luontaisetuja. Tämän esilletuominen ilman henkilökohtaisia loukkauksia on ihan asiallista kritiikkiä.

Lähdin ajat sitten menee. Ja nyt vihdoin tajusin laittaa sinutkin menee, kortsuun nimittäin.
 

tommy36

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sieltä se Pohjois-Korea ja pojittelu taas tuli. Rrräyhhh!



Vai että paskoja toimintatapoja verrattain asiallisesti kritisoineet. Mee ny jo menee!
Vilpitön kiitos siitä, että vahvistit aivan kaiken jo aiemmin kirjoittamani, eikä siihen tarvittu edes pitkää viestiä. Ja ei. Hetkessä oleminen ja pysyminen -ja nimenomaan se kuuluisa NYT-hetkessä siis- voivat olla sitä mitä kuvasit, mutta koska olen sitä mieltä että kaikenlaiset tunteet ovat oikeuteuttja, ja loukkaantumisesta sekäreaktioista voi vastata vain jokainen itse itsenään, niin hetkessä "eläminen" on myös sitä että reagoit silloin kun tilanne on.

Toki voit sitten kohtakysyä iteltäsi, että voinko vaikuttaa asiaan jotenkin. Jos voit, niin tee se, jos et, niin arvioi tilanne myöhemmin uudestaan kun sellaiset fasiliteetit ovat kohdannaisia itse asian kanssa, jolla voit pyrkiä sen ratkaisemaan.

Meillä faneilla -vaikka ei olisi tottakaan- yksi tapa on "kiukutella" täällä siinä toivossa että viesti menisi perille sinne missä nihin voidaan ihan ruohonjuuritasolla vaikuttaa.

Se taas miten arvioit itse kunkin mahdollisia resursseja tehdä työt vaikkapa Salmelaista paremmin onkin jo kokonaan toinen asia, ja viestistäsi saa jotenkin sellaisen kuvan, että olet jo mielessäsi päättänyt ettei se olisi mahdollista. Mä -kas vaan- olen tässä taas positivinen, ja uskon että täältä voisi oikeasti löytyä sellaista "out of the box" ajattelua joka ei olisi lähtökohtaisesti niin sisäsiittoista, että voisi jopa onnistua nykysitä poppoota paremmin.

Kyllähän se pelin seuraaminenkin hyvällä intensiteetillä lisää lajituntemusta kuin myös kykyä tunnistaa virheitä.

Saanko kysyä, että miten teillä osalla nyt tuntuu käyvän niin pahasti hermon päälle että viesti toisensa jälkeen sisältää tällaista toisten ihmisten älyn vähättelemistä. ellei suoraan, niin vähintäänkin rivien välistä.

Tosin tunnustan vilittömästi, että kyllähän minäkin sorrun meidän politikkojemme älykkyyden vähättelemiseen useinkin.
 

N.Vidic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Seattle Seahawks, HIFK, Man Utd
Ihan objektiivisesti asiaa katsastaen on paskaa toimintatapaa pyörittää nakkikiskaa, jonka tarkoitus ei ole tavoitella urheilullista menestystä, vaan taata feikkiomistajilleen statusta ja luontaisetuja. Tämän esilletuominen ilman henkilökohtaisia loukkauksia on ihan asiallista kritiikkiä.

Olen eri mieltä kaikesta. IFK tavoittelee urheilullista menestystä, ja sen kieltäminen ei ole asiallista kritiikkiä. Seuran omistajien tituleeraaminen egoisteiksi feikkiomistajiksi on henkilökohtainen loukkaus omistajia kohtaan (koska se on valhe) ja lisäksi se ei ole asiallista kritiikkiä. Ollaan varmaan taas kuitenkin eri mieltä ja mä olen pohjoiskorealainen poju kortsussa, eiks nii?
 

M.Rönkkö-83

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, New York Islanders
Ihan objektiivisesti asiaa katsastaen on paskaa toimintatapaa pyörittää nakkikiskaa, jonka tarkoitus ei ole tavoitella urheilullista menestystä, vaan taata feikkiomistajilleen statusta ja luontaisetuja. Tämän esilletuominen ilman henkilökohtaisia loukkauksia on ihan asiallista kritiikkiä.

Lähdin ajat sitten menee. Ja nyt vihdoin tajusin laittaa sinutkin menee, kortsuun nimittäin.
"Objektiivisesti asiaa katsastaen" on heittona jotakuinkin absurdi, kun miettii nimimerkkisi kirjoitushistoriaa tällä palstalla. Samassa kappaleessa muuten kerrot, että on asiallista kritisoida omiin kuvitelmiisi perustuvaa toimintamallia :D...ja eihän se väärin ole, hauskaa vain.

Kaikesta huolimatta nimimerkkisi tuo väriä tälle palstalle keskimääräistä enemmän. Eli, "stop the building, rocking is closed, I ain't no houmou" (Remu Aaltonen, late 70's).
 

Lemieaux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Total hockey / Totaalvoetbal
@M.Rönkkö-83 Mikäs oma kuvitelma se nyt on? En ole koskaan sanallakaan arvostellut aitoja omistajia kuten Björnbergiä, Benskyä tai Swanljungia, jotka ovat sijoittaneet valtansa vastineeksi omaa, oikeaa rahaa seuraan. Kritiikkini on kohdistunut yksinomaan niihin feikkiomistajiin, jotka suurimman omistajan edustajien ominaisuudessa käyttävät valtaa, vaikka eivät ole sijoittaneet omaa rahaa seuraan - mutta sen sijaan ovat hyötyneet siitä henkilökohtaisesti. Ja siksi ovat minun silmissäni vapaamatkustajia ja feikkiomistajia. Näkemykseni on käsittääkseni vallan objektiivinen ja täyttää asiallisen kritiikin määritelmän. En ole heitäkään arvostellut ihmisinä, ainoastaan heidän tekemisiään.

En tiedä mihin viittaat kirjoitushistoriallani, lienee juuri yllä mainitsemaani mielikuviin, virheellisiin johtopäätöksiin ja väärinkäsityksiin perustuvaa höttöä. Et ehkä ole ymmärtänyt lukemaasi, ja tehnyt virheellisiä päätelmiä intentioistani, tarkoitusperistäni, viittauksistani ja konnotaatioistani.

Kaksi näistä feikkiomistajista on jopa julkisesti myöntänyt, ettei IFK:n tarkoitus ole voittaa mestaruuksia, vaan tehdä taloudellista voittoa.
 
Viimeksi muokattu:

Bafforosso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK parhaimmillaan
Katselin sateella ajankulukseni ja kun lomalla on aikaa, hieman harjoitusotteluiden tilastoja ja sain jonkinlaisen ennakoivan vertailun joukkueiden voimasuhteista.
Eihän se paljoa kerro, sillä jotkut ovat pelanneet yli kymmenen ottelua ja vastustajia on jollakin Venäjältä toisilla CHL:stä ja jollakin Mestiksestä. Pisteiden valossa Ilves olisi ykkönen samoin tehtyjen maalien osalta. Päästettyjen maalien osalta taas Kärpät olisi paras. Mitä enemmän pelejä, sen varmempi keskiarvo tietenkin. Toivottavasti laskin oikein.
Pisteet laskettuna per ottelu ja otteluiden määrä:
Ilves 2,17 pistettä/ottelu - 6 ottelua
Kärpät 2,14 - 7
KalPa 2,00 - 6
Sport 1,85 - 7
HIFK 1,67 - 9
Jukurit 1,57 - 7
Lukko 1,55 - 11
Pelicans 1,54 - 13
Ässät 1,40 - 10
HPK 1,37 - 8
Tappara 1,28 - 7
TPS 1,27 - 11
KooKoo 0,85 - 9
SaiPa 0,75 - 8
JYP 0,71 - 7
Tehdyt maalit/ottelu:
Ilves 4,50
Kärpät 3,71
KalPa 3,33
Jukurit 3,14
JYP 3,00
HPK 2,87
Lukko 2,72
Pelicans 2,61
Tappara 2,57
SaiPa 2,37
Sport 2,28
HIFK ja KooKoo 2,22
Ässät 2,20
TPS 2,00
Päästetyt maalit/ottelu:
Kärpät 1,57
HIFK 2,33
Ässät 2,40
Lukko 2,45
TPS 2,54
Tappara 2,57
Ilves 2,66
KooKoo 2,88
HPK, KalPa ja Sport 3,00
JYP 3,28
Jukurit 3,42
Pelicans 3,46
SaiPa 3,62
Mitä tuosta sitten saa irti? Ainakin sen, että Kärpät ja Ilves vaikuttaisivat olevan loppukesän kärkeä. Jotkut joukkueet, kuten HIFK ovat keskittyneet harjoituskaudella pistämään viisikkopuolustuksen kuntoon ja/tai heillä on hyvä(t) maalivahdit. Toiset ovat ehkä keskittyneet hyökkäysvoittoiseen peliin. Yhtään vähättelemättä yllättävää on KalPan, Sportin, Jukurien ja Ässien pisteet.
Neljä heikointa maalintekojoukkuetta ovat HIFK, KooKoo, Ässät ja TPS. Päästettyjen puolella heikoimman nelikon muodostavat JYP, Jukurit, Pelicans ja SaiPa.
Sarja-avauksesta tulee mielenkiintoinen.
 

Pekka Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadi
Asiasta kukkaruukkuun. Kun te uudet kirjoittajat tulette tänne niin se on hieno juttu. Mutta pyydän että kunnioitaitte myös meitä vanhoja veteraaneja. Itse olen ollut mukana alusta asti ja jo ennen sitä kiekkopesässä joka oli kaiken alku. Silloin oli tosi intohimoista kirjoittelua eikä modet paljon peliin puuttuneet. Hienoa aikaa joka ei enää palaa. Kannattaa muistaa että osa meistä on seurannut rakastamaamme seuraa jos 60-luvulta asti. Itse vuodesta 74. Kaikkea on nähty mutta kaikkea ei hyväksytä. Siksi tietty kritiikki on monesti veteraanien kirjoutuksissa. Täältä on moni lähtenyt pois joita kaipaan. Kirjoittajia jotka seurasivat seuraamme jo paljon ennen kuin itse. Olisi hienoa nähdä heitä vielä täällä.
Ensinnäkin, meikä dikkaa mixu sun lyhyistä ja ytimekkäistä viesteistä suurimmaksi osaksi.

Mutta mun mielestä tän sun viestin osalta mennään pahasti metsään. Annas kun avaan:

Jos olet kirjoittanut tänne pitkään (puhun nyt yleisesti, en siis juuri sinusta mixu) niin ei pelkästään sillä voi saada mitään "koskemattomuutta". Vaikka olisit kirjoittanut 20 vuotta tänne, mutta sisältösi on paskaa, en arvosta kirjoituksiasi. Vaikka olisit kannattanut IFK:ta 20-luvulta, ei se tarkoita sitä, että sisältösi olisi automaattisesti huippua.

Multa löytyy toki kunnioitusta useampaakin "veteraania" kohtaan; se ei silti estä minua arvostelemasta jonkin heidän viestin sisältöä tai sen puutetta. Kuten ei tässäkään tapauksessa.
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Ensinnäkin, meikä dikkaa mixu sun lyhyistä ja ytimekkäistä viesteistä suurimmaksi osaksi.

Mutta mun mielestä tän sun viestin osalta mennään pahasti metsään. Annas kun avaan:

Jos olet kirjoittanut tänne pitkään (puhun nyt yleisesti, en siis juuri sinusta mixu) niin ei pelkästään sillä voi saada mitään "koskemattomuutta". Vaikka olisit kirjoittanut 20 vuotta tänne, mutta sisältösi on paskaa, en arvosta kirjoituksiasi. Vaikka olisit kannattanut IFK:ta 20-luvulta, ei se tarkoita sitä, että sisältösi olisi automaattisesti huippua.

Multa löytyy toki kunnioitusta useampaakin "veteraania" kohtaan; se ei silti estä minua arvostelemasta jonkin heidän viestin sisältöä tai sen puutetta. Kuten ei tässäkään tapauksessa.
Ymmärrän mitä tarkoitat. Minun vikani on se että kirjoitan liikaa tunteella ja se että pitäis joskus odottaa 10 minuuttia niin ehkä ei sitä enteriä sitten ehkä painaiskaan. Minä en ole koskaan ollut mikään analyytikko vaan kirjoitan siten miten minusta sillä hetkellä tuntuu. Ja lähinnä sitä tarkoitin että erilaisillekin näkökulmille annetaan arvoa. Täältä on lähtenyt vanhoja kirjoittajia, sellaisia jotka osas tuoda asiat julki paljon paremmin kuin minä. Ne ovat väsyneet siihen että vain ne fanipoika kirjoitukset ovat hyviä. Että kun joukkue pelaa päin mäntyä niin se että ollaan suurta Ifk-perhettä ja taputetaan huonon pelin jälkeen pelaajille niin vain se on oikeaa kannatusta. Mielestäni Ifk ei ollut tälläinen 70-80 luvuilla. Tappioita vihattiin ja hävettiin. En ole koskaan ollut mikään hyvä kirjoittaja enkä ole sitä kyllä väittänytkään. Toivon vaan että erilaisetkin mielipiteet sallitaan ilman että mennään henkilöön. Mua ei sinänsä haittaa jos mua haukutaan. Olen mennyt sellaisten asioiden läpi elämässä että ei niillä ole mulle mitään merkitystä.
Huomenna alkaa kausi. Toivon menestystä ja varsinkin sitä että kaikki jätetään kentälle. Se on tärkeintä. Hyvää kautta kaikille faneille!
 

tommy36

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Katselin sateella ajankulukseni ja kun lomalla on aikaa, hieman harjoitusotteluiden tilastoja ja sain jonkinlaisen ennakoivan vertailun joukkueiden voimasuhteista.
Eihän se paljoa kerro, sillä jotkut ovat pelanneet yli kymmenen ottelua ja vastustajia on jollakin Venäjältä toisilla CHL:stä ja jollakin Mestiksestä. Pisteiden valossa Ilves olisi ykkönen samoin tehtyjen maalien osalta. Päästettyjen maalien osalta taas Kärpät olisi paras. Mitä enemmän pelejä, sen varmempi keskiarvo tietenkin. Toivottavasti laskin oikein.
Pisteet laskettuna per ottelu ja otteluiden määrä:
Ilves 2,17 pistettä/ottelu - 6 ottelua
Kärpät 2,14 - 7
KalPa 2,00 - 6
Sport 1,85 - 7
HIFK 1,67 - 9
Jukurit 1,57 - 7
Lukko 1,55 - 11
Pelicans 1,54 - 13
Ässät 1,40 - 10
HPK 1,37 - 8
Tappara 1,28 - 7
TPS 1,27 - 11
KooKoo 0,85 - 9
SaiPa 0,75 - 8
JYP 0,71 - 7
Tehdyt maalit/ottelu:
Ilves 4,50
Kärpät 3,71
KalPa 3,33
Jukurit 3,14
JYP 3,00
HPK 2,87
Lukko 2,72
Pelicans 2,61
Tappara 2,57
SaiPa 2,37
Sport 2,28
HIFK ja KooKoo 2,22
Ässät 2,20
TPS 2,00
Päästetyt maalit/ottelu:
Kärpät 1,57
HIFK 2,33
Ässät 2,40
Lukko 2,45
TPS 2,54
Tappara 2,57
Ilves 2,66
KooKoo 2,88
HPK, KalPa ja Sport 3,00
JYP 3,28
Jukurit 3,42
Pelicans 3,46
SaiPa 3,62
Mitä tuosta sitten saa irti? Ainakin sen, että Kärpät ja Ilves vaikuttaisivat olevan loppukesän kärkeä. Jotkut joukkueet, kuten HIFK ovat keskittyneet harjoituskaudella pistämään viisikkopuolustuksen kuntoon ja/tai heillä on hyvä(t) maalivahdit. Toiset ovat ehkä keskittyneet hyökkäysvoittoiseen peliin. Yhtään vähättelemättä yllättävää on KalPan, Sportin, Jukurien ja Ässien pisteet.
Neljä heikointa maalintekojoukkuetta ovat HIFK, KooKoo, Ässät ja TPS. Päästettyjen puolella heikoimman nelikon muodostavat JYP, Jukurit, Pelicans ja SaiPa.
Sarja-avauksesta tulee mielenkiintoinen.
Sen tuosta ainakin saa irti (toki ei ihan kuin piru raamattua lukien mutta kuitenkin), ettei IFK:n tilastot ole kovin mairittelevia, eikä asiaa juurikaan auta edes se, että ne vastustajatkaan ei kaiken kaikkiaan ole olleet edes sieltä kovimmasta päästä. Tukee myös käsitystäni siitä, että IFK:lle edelleen maalintekeminen suhteessa sen päästämiseen, ei ole sellaisella tolalla kuin pitäisi. Maali sis päästetään helpommin kuin tehdään.

Edelleenkin menee liian helpolla omiin vs. se kuinka paljon työtä vaatii että vastustaja päästää sen yhden. Mikä siisnä on vialla, että asia on näin jos IFK:lla on hyökkäykseltään niin kova joukkue kuin kerrotaan ja toisaalta joukkue myös hyvin tasapainossa kuten niinikään väitetään?

Tämä on siis sellaista veitsenterällä olemista jossa suunnan saattaa usein määrätä se seikka, että kumpi tekee ensimmäisen maalin. Kaiva vielä -kun vauhdissa olet- tilastoon mukaan laukaisumäärät ja torjunnat, niin saatan huomata olevani väärässä tässä asiassa.

ja ei, IFK ei edelleenkään ole vain paskaa, ja voi olla että tähän tulee muutos jo heti nyt liiga IFK:n osalta alkaa tai vähintäänkin jos IFK tällä kaudella pääsee pelaamaan edes vähän sillä parhaalla kokoonpanollaan. Se ei tietenkään saisi olla ratkaisevassa asemassa sen suhteen, että miten homma menee koska muillakin niitä loukkaantumisia tulee ja muutenkin joukkueen rakenteen pitää olla sellainen että se kestää poissaolojakin. Ainakin IFK:lla pitäisi, koska siellä tehdään niin kovaa duunia officella että.

Edit. Hyvä pointti tosiaankin oli se, että pitsissä IFK pelasi junnuilla,joka siis varmastikin osin vääristää tillastoja. sen sijaan en vielä osaa sanoa että onko IF oppinut voittamaan ns helppoja, koska sitä harjoituskausi ei oikeastaan kerro ja kovin veitsenterällähän nuo maalisuhttesta lukien ovat olleet. Eli varsin tehotonta pörräämistä on IFK:lla hyvin paljon peleissä ollut.
 
Viimeksi muokattu:
(1)
  • Tykkää
Reactions: mixu

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Sen tuosta ainakin saa irti, ettei IFK:n tilastoto ole kovinkaan mairittelevia, ja asiaa ei auta edes se, että n eei kaikenkaikkiana ole olleet edes sieltä kovimmasta päästä. Tukee myös käsitystäni siitä, että IFK:lle edelleen maalintekeminen suhteessa sen päästämiseen, ei ole sellaisella tolalla kuin pitäisi.

Edelleenkin menee liian helpolla omiin vs. se kuinka paljon työtä vaatii että vastustaja päästää sen yhden. Mikä siisnä on vialla, että asia on näin jos IFK:lla on hyökkäykseltään niin kova joukkue kuin kerrotaan ja toisaalta joukkue myös hyvin tasapainossa kuten niinikään väitetään?

Tämä on siis sellaista veitsenterällä olemista jossa suunnan saattaa usein määrätä se seikka, että kumpi tekee ensimmäisen maalin. Kaiva vielä -kun vauhdissa olet- tilastoon mukaan laukaisumäärät ja torjunnat, niin saatan huomata olevani väärässä tässä asiassa.

ja ei, IFK ei edelleenkään ole vain paskaa, ja voi olla että tähän tulee muutos jo heti nyt liiga IFK:n osalta alkaa tai vähintäänkin jos IFK tällä kaudella pääsee pelaamaan edes vähän sillä parhaalla kokoonpanollaan. Se ei tietenkään saisi olla ratkaisevassa asemassa sen suhteen, että miten homma menee koska muillakin niitä loukkaantumisia tulee ja muutenkin joukkueen rakenteen pitää olla sellainen että se kestää poissaolojakin. Ainakin IFK:lla pitäisi, koska siellä tehdään niin kovaa duunia officella että.

Toisaalta tätä voisi myös katsoa kuntopuntarin kanssa. Eli tyyliin 5-6 viimeistä peliä kaikilta ja siinä kuntopuntarissa taidetaan olla ihan huippua ellei kärkijoukkue.

HIFK on yksi niistä joukkueista, joissa oli iso vaihtuvuus ja se vaihtuvuus oli nimenomaan koko 1. ja 2. ketjut, 1. pakkipari. Oikeastaan kaikki johtavat pelaajat (duunarikapteenistoamme lukuunottamatta) on vaihtuneet. Siten meidän peli parani myös harjoituskaudella koko ajan ison harppauksin, kun jätkät oppi tuntemaan toisenta. Uskon kyllä, että (mitä pidemmälle syksyyn mennään) tää jengi hitsautuu ja lunastaa noita ennakoissakin tehtyjä ennustuksia runkosarjan 1. tai 2. sijasta.

Edit: Unohtui Kangasniemi. Se nyt on jäljellä noista viime vuoden tärkeistä pelaajista.
 
Viimeksi muokattu:

tommy36

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Toisaalta tätä voisi myös katsoa kuntopuntarin kanssa. Eli tyyliin 5-6 viimeistä peliä kaikilta ja siinä kuntopuntarissa taidetaan olla ihan huippua ellei kärkijoukkue.

HIFK on yksi niistä joukkueista, joissa oli iso vaihtuvuus ja se vaihtuvuus oli nimenomaan koko 1. ja 2. ketjut, 1. pakkipari. Oikeastaan kaikki johtavat pelaajat (duunarikapteenistoamme lukuunottamatta) on vaihtuneet. Uskon kyllä, että (mitä pidemmälle syksyyn mennään) tää jengi hitsautuu ja lunastaa noita ennakoissakin tehtyjä ennustuksia runkosarjan 1. tai 2. sijasta.

Edit: Unohtui Kangasniemi. Se nyt on jäljellä noista viime vuoden tärkeistä pelaajista.
Toki aivan mahdollinen skenaario sekin. Nyt vaan näyttää ihan peri IFK:lta, ja kuntopuntaria en tässä tapauksessa käyttäisi, sillä sen verran eritasoisia pelejä kuitenkin ollut kyseessä, niin motiiveiltaan kuin tasoltaankin.

Katsellaan nyt miten kausi lähtee menemään ja toivotaan toki parasta, mutta ainakaan ensimmäinen viesti ei tue ajatusta siitä, että mikään tekemisen tasossa olisi juurikaan muuttunut. Siis nimenomaan siltä osin, että onko joukkue nytkään tasapainossa. Johtuuko ongelma siitä, vai jostakin muusta kuten niistä uusista pelaajista, pelisysteemistä, pelaajien taosta vai puutteista noilla tonteilla. Onko kuilu kentällisten pelien välillä jälleen liian iso? En tiedä ja voi olla että ei mikään noista, ja peli loksahtaa heti huomenna sellaisiin uomiin joissa IFK mättää ja muut vikisee.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Toki aivan mahdollinen skenaario sekin. Nyt vaan näyttää ihan peri IFK:lta, ja kuntopuntaria en tässä tapauksessa käyttäisi, sillä sen verran eritasoisia pelejä kuitenkin ollut kyseessä, niin motiiveiltaan kuin tasoltaankin.

Katsellaan nyt miten kausi lähtee menemään ja toivotaan toki parasta, mutta ainakaan ensimmäinen viesti ei tue ajatusta siitä, että mikään tekemisen tasossa olisi juurikaan muuttunut. Siis nimenomaan siltä osin, että onko joukkue nytkään tasapainossa. Johtuuko ongelma siitä, vai jostakin muusta kuten niistä uusista pelaajista, pelisysteemistä, pelaajien taosta vai puutteista noilla tonteilla. Onko kuilu kentällisten pelien välillä jälleen liian iso? En tiedä ja voi olla että ei mikään noista, ja peli loksahtaa heti huomenna sellaisiin uomiin joissa IFK mättää ja muut vikisee.

Kyllä mun silmään tekemnen on paljon parempaa kuin viimeisenä parina kautena samaan aikaan. En tarvitse sitä nähdäkseni numeroita. Ollaan voitettu viimeiset 4 harjoituspeliä. Se on mulle riittävä data, koska se kertoo joukkueen oppineen voittamaan. Ne sarjan heikommatkin jengit kun pitää kuitenkin voittaa, jos mielii saada hyvän runkosarjasijoituksen.

Toisaalta niin kuin @Bafforosso kirjoittaa, ei näistä nyt niin paljon näe. Eri joukkueilla on eri tavoitteita harjoituskaudella. mm. HIFK oli Pitsissä junnuvoittoisella miehistöllä ja lohkon vastustajat melkein parhaallaan jne.

Ehkä tuo päästetyt maalit kertoo jotain viisikon tiiveydestä ja maalivahtipelistä.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Meidän kakkosylivoimassa kaikki jätkät ovat leftejä. Tuossa on kyllä pieni (tai aika isokin) ongelma, joukkueen sisältä joku Nordgren tuohon vai jostain hyökkäävä/kiekollinen rightin pakki? Ykkösylivoimaan on heittää lähes täydelliset kätisyydet (ainoastaan maalinedustaa pelaavan Paajasen pitäisi vielä olla right kun peliä pyörittää leftin Saarinen oikealla).

Ostoslistani tietää kyllä kaikki jo niin ei siitä sen enempää, mutta tuon havainnon tänään tein...
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Koska yhden pelin jälkeen on kivaa antaa ”näin tässä tulee käymään” ennustuksia, niin heitän pienen ennustuksen hankintapolitiikasta..


Ja tiedän, että pitkä kausi vielä edessä ja moni pelaaja kerkiää nostamaan tasoaan. Toivottavasti joku junnu yllättäisi ja nousisi isoksi pelaajaksi. Nordgren taitaa olla se ainoa jolla on realistiset mahdollisuudet. Myllylä toisena.

Ennustukseen liittyen, että minusta Jääskä pelaa Piken systeemissä paremmin sentterinä ja en yllättyisi jos Sallinen siirtyy sen takia jossain vaiheessa laitaan.

Eli jos on rahaa vain kahteen hankintaan (yhdet hillot menee pakkiin) ja Nordgren ei nouse huipulle, niin ennustan, että sentterin sijaan tonne tuleekin laatulaituri tyyliin ”Osala” tammikuussa. Sillä on hieman vaaraa, että toi Turunen-Kangasniemi duo on hajoitettava. Ovat ehkä liian samasta puusta veistetty ollakseen samassa ketjussa. Toki voivat löytää sen oman roolinsa vielä ketjussaan.

Ja koska Lundell on keväällä mahdollisesti noussut jo EHT-tason sentteriksi, voisi pleijareissa siten olla nämä hyökkäysketjut:

Dyk-Lundell-Saarinen
Turunen-Paajanen-Sallinen
Kangasniemi-Jääskä-”Osala”
Tallberg-Keränen-Petrell
 

EPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Kaksi matsia takana ja ihan hyvältä näyttää. Osa täällä on puhunut Max Wärnistä ja kyllä mulle on sellainen fiilis tullut, että jos olisi saatavilla ja ei maksa liikaa, niin hänet pitäisi kotiuttaa. Jos pari 1-2 kentän laituria putoaa, niin rotaatiosta saa toki Nordgrenin ja voi nostaa Tallbergin sekä keräsen ylemmäs, mutta ei se ole pitkässä juoksussa hyvä ratkaisu.

Engbergiltä voi odottaa kehitystä, mutta pystyisikö kukaan muu kuin Jääskä tuomaan 1-2 kenttiin riittävästi kahden suunnan vakaata pelaamista, nopeutta ja maalipaikoille nousuja? Mallu käsittääkseni pystyy pelaamaan keskellä laidan lisäksi. Olisiko 4. sentteriä tärkeämpi paikka juuri se, minkä Mallu voi täyttää? Sentterit / sentterin tonttia pelaamaan pystyvät boldattu.

Saarinen - Sallinen - Dyk
Turunen - Paajanen - Kangasniemi
Jääskä - Lundell - Wärn
Petrell - Nykopp/Keränen - Tallberg/Keränen

+ Åsten, Hämäläinen, Engberg, Nordgren

Poissaoloista johtuen, kauden aikana Tallberg pääsee pelaamaan myös kolmosessa, Wärn ja Jääskä kakkosessa, sekä Nordgren 1-3 laidassa. Wärn antaisi myös valmennukselle lisää palikoita kasata ketjuja eri tavalla. Esim:

Wärn - Jääskä - Kangasniemi
Turunen - Paajanen - Wärn
Petrell - Wärn - Keränen
Wärn - Lundell - Kangasniemi

Tällä saisi 4. kentän kuntoon niin että Keränen tai Åsten voisi pelata sitä tonttia Nykoppin ollessa pois ja nelosesta ei tarvitsisi nostaa ketään ylemmäs, vaan kaikki kentät olisivat paremmin tasapainossa.

Sitten Mallun lisäksi tough customer tyyppinen kahden suunnan pakki.

"Melart" - Kousa
Ahonen - Lyytinen
Winberg/Laakso - Varakas
Motin
+ Kanki, Teräväinen, Seppälä(..?)

Noilla kahdella hankinnalla saataisiin runkosarjaa, mutta varsinkin kevättä ajatellen laadukkaampi rotaatio, lisää kovuutta ja hyvää fiilistä.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Siirretty ketjukoostumuksista tänne:

Itse en samalla tavalla näe, että miksi joukkueessa vallitsisi erityinen tarve nelosketjun sentterille. Tiedän, että Nykoppin seuraava loukkaantuminen voi olla vain ajan kysymys, mutta hän on hoitanut tonttinsa itse asiassa varsin kelvollisesti näissä parissa ottelussa ja kaapinut hyvällä prosentilla myös aloituksia. Jos se loukki sitten tulee, niin kyllä Keränen pystyy paikkaamaan aivan riittävällä tasolla.

Tästä tulee niin mieleen tyytyminen johonkin mikä tässä seurassa on toki hyvin ominaista. Joo, Keränen pystyy kyllä paikkaamaan ehkä nippa nappa riittävällä tasolla, mutta itse en vain ymmärrä sitä, että miksi tuommoinen solidi laituri pitäisi siirtää keskelle sitten jos/kun se Nykoppin loukki sieltä tulee? Nykopp on pelannut ihan ok, mutta kyllä mä itse jos oisin Salmelaisen paikalla niin kuumeisesti etsisin sitä mitat täyttävää nelosketjun sentteriä tuonne joukkueeseen, Nykopp voi olla tällöin rotaatiossa. Näin toimisi myös Kärpät ja Tappara, eivät noi jätä mitään osastoa arvailujen varaan ja "ihan riittävälle" tasolle.

Isäntä pakistoon ja nelosketjun sentteri, sitten voidaan katsoa mitä Nordgren ja Tallberg pystyvät tuomaan pöytään ja jos ei riitä niin jostain vielä se yksi voimalaituri tulosketjuihin. Hyvä tilanne on toki se, että meillä löytyy jo tulosketjun jätkiä mallia Saarinen, Dyk, Turunen ja Kangasniemi sekä loistavat kolme sentteriä Sallinen-Paajanen-Lundell. Ja Jääskä voi hyvin pelaa itsensä tällä kaudella ns. top-6 tason pelaajaksi.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Siirretty ketjukoostumuksista tänne:



Tästä tulee niin mieleen tyytyminen johonkin mikä tässä seurassa on toki hyvin ominaista. Joo, Keränen pystyy kyllä paikkaamaan ehkä nippa nappa riittävällä tasolla, mutta itse en vain ymmärrä sitä, että miksi tuommoinen solidi laituri pitäisi siirtää keskelle sitten jos/kun se Nykoppin loukki sieltä tulee? Nykopp on pelannut ihan ok, mutta kyllä mä itse jos oisin Salmelaisen paikalla niin kuumeisesti etsisin sitä mitat täyttävää nelosketjun sentteriä tuonne joukkueeseen, Nykopp voi olla tällöin rotaatiossa. Näin toimisi myös Kärpät ja Tappara, eivät noi jätä mitään osastoa arvailujen varaan ja "ihan riittävälle" tasolle.

Lainasit sitten hienosti vain ensimmäisen kappaleen (ja siitäkin vain osan) viestistäni ja jätit huomioimatta muun osan missä perustelin, että miksei mielestäni nimenomaan nelosketjun sentteriä tarvita. Silläkin uhalla, että menee itseni toistamiseksi, niin lainaan myös loppuosan viestistäni. Jos tämä on sinun mielestäsi "tyytymistä johonkin mikä tässä seurassa on ominaista", niin sille en voi mitään.

Muutenkin tämän hetken laituriosastolta löytyy kaksi sentteripelin hanskaavaa pelaajaa. Jos hankitaan "Osala" tai "Wärn", niin sitten heitä on kolme, mikä on mielestäni aivan riittävä määrä mahdollisten poissaolojen varalle.

Mielestäni tämänhetkinen laituriosasto on siinä mielessä ongelmallinen, että siellä on nyt hieman vajausta kahden suunnan pelaamisen, kamppailuvoiman sekä fyysisyyden osalta, mikä hankaloittaa neljän järkevästi roolitetun kentällisen muodostamista. Tai siis löytyyhän joukkueesta fyysisyyttä Lennujen, Kerästen ja kumppanien muodossa, mutta heidän kohdallaan yleinen osaaminen rajoittuu nelosketju-tasolle, jonka vuoksi en heitä kolmeen ensimmäiseen tulosyksikköön lähde hahmottelemaan. Tässä vähän näkyy se, että laskin Sallisen ennen kauden alkua laitahyökkääjäksi, mutta nyt kun hänet istutettiinkin keskelle sen sijaan, että oltaisiin hankittu sentteri, niin nyt sitten laidalla ammottaa kyseisen profiilin pelaajan kokoinen aukko, jota siis tässä tilanteessa lähtisin tilkitsemään.

Sitä mikä toimii ei kannata rikkoa, jonka vuoksi itse en koskisi tämänhetkiseen ykkösketjuun. En tiedä paljonko Wärn maksaisi, mutta ei noilla viime kauden statseilla hirveästi voi rahastaa enkä tämän vuoksi lähde kommentoimaan mahdollista hinta-/laatusuhdetta. Sen silti tiedän, että kyseessä olisi liigatasolle erittäin monipuolinen pelaaja, joka toisi runsaasti kamppailuvoimaa sekä fyysisyyttä tähän joukkueeseen ja tämän vuoksi käytän häntä esimerkkinimenä myös alla olevassa hahmotelmassani. Jos kyseessä on mielestäsi liian kallis pelaaja kolmosketjuun, niin kasataan ne ketjut sitten seuraavalla tavalla:

Saarinen - Sallinen - Dyk
Turunen - Paajanen - "Wärn"
Jääskä - Lundell - Kangasniemi (/Nordgren)
Keränen (/Tallberg) - Nykopp (/Keränen) - Petrell

Rautalangasta väännettynä: koska Sallisesta vastoin ennakko-odotuksia tehtiin sentteri ja on vieläpä pelannut erinomaisesti ko. roolissa, niin tästä johtuen paikkaisin mielummin hänen jättämän aukon laituriosastolle kuin täydentäisin keskikaistaa. Ja eihän se tietenkään olisi ollenkaan pahitteeksi jos tuo paikko kykenisi pelaamaan samalla tavoin myös sentterin roolissa (Osala, Wärn) -> tällöin laituriosastolta löytyisi kentällisen verran osaamista paikkaamaan mahdollisia keskikaistan poissaoloja.

Ymmärtäisin keskustelun uudesta nelossentteristä jos Nykopp olisi tällä hetkellä telakalla, mutta kun ei ole ja on vieläpä hoitanut tonttinsa kelvollisesti. Ajattelitko oikeasti, että seura toimii niin kannustavasti, että hankkii jollekin pelaajalle korvaajan ikäänkuin valmiiksi olettaen, ettei korvattava pelaaja pysy kuitenkaan koko kautta kasassa?
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös