Ei liity ehkä kaikki YLEen, mutta kun nostit puolueita esille polarisaation aiheuttajina, niin minulla myös yksi ihan hyvä ehdotus nykyajan ilmapiirin parantamiseen.
Mitä jos joku iso oikeistolainen puolue hoksaisikin, että ei tästä nyt tulekaan sitä mitä me hallitusohjelma-pärinöissä mietittiin? Eurooppa ei lähtenytkään kevään vaaleissa täysin oikealle, vaikka se yksi meidän oikeistolainen puolue koitti Suomen tilannetta niin kovasti lobbatiinkin. Mitäpä jos se suomalainen oikeistopuolue huomaisikin, että Suomen ilmapiiri on menossa kohti syvää persettä ja sen syynä on se toinen puolue, jonka kanssa tämä hallitusohjelma-päissään operoiva puolue tekee läheistä yhteistyötä? Puolueen nuoret ja sosiaalisen median soturit ovat jo täysillä hypänneet mukaan kulttuurisotiin, niin pitäisikö vaikka sen puolueen nöyristyä ja todeta, että vituiksi meni?
En minä tiedä, kunhan mietiskelen, että voisikohan olla, että joku meidän "keskusta-oikeistolainen" puolue syventää vaan railoja?
Olen pitkälti samaa mieltä. Sen jälkeen kun PS:n johtopaikkoihin kuuluvat jatkoivat 2024 erilaisia rasistisia ulostuloja, minusta Kokoomuksen olisi tullut viheltää peli poikki. Ei yhtään lisää tai Orpo hajottaa hallituksen. Ja teinkin tästä esityksen Kokoomuksen eri kanavissa. Rasismin arkipäiväistäminen monen (myös minun) poimimilla suorilla lainauksilla mm. Purralta ylitti rajan sen jälkeen kun sellaista ei enää pitänyt kuulua.
Mutta Kokoomus katsoo puolueena, että hallituksen tulee kaikesta huolimatta jatkaa, koska hallituksen mahdollinen kaataminen tässä vaiheessa hyödyttää oppositiota ja persuja. Olisi vaarassa, että Kokoomus putoaisi vaalien jälkeen sijalle kolme.
Tärkein syy taitaa olla se, että Kokoomuksen jäsenet ja kannattajat ovat pääosin hyvin tyytyväisiä tai tyytyväisiä hallituspolitiikkaan. Viimeisin kysely 7/2024, jossa Kokoomuksen kannattajista 80 prosenttia on tyytyväisiä hallituksen toimiin. HS-gallup | Tyytymättömyys pääministeri Orpoon ja hallitukseen on lisääntynyt