En nyt ihan ymmärrä mitä ajat takaa tällä. Mutta mun pointti siis se, että ilmeisesti Vala ja räppäri on torpattu, mutta syyt ovat epäselvät. Voi olla muutakin kuin väärä maailmankuva.
Siihen tämä kiteytyy. Kumpikaan ei voida lopulta tietää satavarmasti mikä on se todellinen syy.
Kun Sarkkiselta kysytään "Syntyikö sinulle sellainen käsitys että niitä vieraita jätettiin kutsumatta tai kiellettiin teitä ottamasta lähetykseen vieraiksi heidän ajatustensa tai mielipiteidensä takia?"
"kyllä mä henkilökohtaisesti koen niin että se oli se syy"
Taten kohdalla kävi niin että heillä oli ohjelma missä oli aiheena nuorten miesten mielenterveys.
Sarkkinen lainasi Taten tekstejä jonka sisältö käsitteli sitä että vaikka kuinka huonosti menisi nyt, voit silti luoda elämäsi uudelleen ja nousta menestykseen. Kuinka tärkeitä miehet ovat maailmassa jne.
Tuottaja leikkasi koko Taten osuuden pois koska kyseinen ihminen ei aja sellaisia arvoja mitä Yle haluaa tuoda esille. Sarkkinen kysyi tuottajalta millaisia arvoja Yle haluaa tuoda esille johon vastaus toistettiin että kyseinen ihminen ei aja sellaisia arvoja mitä Yle haluaa tuoda esille ja siksi me leikattiin koko osuus pois. Meitä kiellettiin puhumasta ollenkaan tästä henkilöstä, edes sanomaan hänen nimeään meidän sisällöissä.
"Mä koen että mun työsuhteen jälkimmäiseen kahteen vuoteen mahtui enemmänkin tuollaista ideologiaa että kiellettiin puhumasta tietyistä aiheista mutta jos me olisimme halunneet puhua aiheesta joka tukee vaikka vihervasemmistolaista ajattelua niin en joutunut kertaakaan tilanteeseen jossa tämä olisi torpattu"
Tuossa se mitä Tatesta sanottiin on aika tarkkaan avattu.