Itse olen sen verran liberaali, etteivät edes osin ihan puhtaalle biologialle perustuvat ryhmäidentiteetit niin kauheasti kiinnosta. Meidän kaikkien tulisi olla vapaita yksilöitä, ei jotain sukupuolia. Tietysti on totta, että jonkinlainen keskimääräinen, yleisen tason maskuliinius on selkeästi kriisissä, mutta hyvin pitkälle juuri niiden epäkohtien takia, mistä hyvin monet feministit ovat jo vuosikymmeniä puhuneet. Parasta ihmisten olisi olla omia yksilöitään. Minua ei sinänsä esim yhtään haittaa vaikka perinteiset sukupuoliroolit, jos ne on aidosti vapaasti ja yksilöllisesti valittu, mitä pahaa, ja voi hyvin olla biologiaakin taustalla. Sen sijaan sellaiset yhteiskunnalliset rakenteet, jotka irrationaalisesti ja väkisin puristavat yksilöt tiettyihin rooleihin, ovat äärimmäisen vastenmielisiä.Muutenkin jos halutaan täyttää vene molempien sukupuolten näkemyksillä, sinne veneeseen täytyy ensin tehdä kunnolla tilaa. Kuten aiemmin sanoin, ei ole kovin houkuttelevaa olla ainoa miesasiamies 15 naisasianaisen joukossa. Se voi olla hyvin lannistava työympäristö.
Viimeksi muokattu: