Viime lauantaina hitsas ihan kunnolla kiinni pään sisällä, onneksi sain pysyttyä rauhallisena ja annettua hyvän esimerkin pojalleni joka siinä mun vieressä ratin takana oli.
Opetan siis poikaani opetusluvalla ja oltiin liikenteessä tässä lähellä kotia, olisikohan ollut viides tai kuudes ajokerta mutta joka tapauksessa kytkimen käyttö pojalla alkaa olla jo ihan OK tasolla, kymmenestä kerrasta ehkä 8 menee ihan nappiin.
Pysähdyttiin punaisiin valoihin ja kun valo vaihtui vihreäksi ja oli lähdön aika niin poika stumppasi auton, sanoin että rauha maahan ja uusi yritys, toinenkin yritys päättyi auton sammumiseen. Meidän takana oli ihana perheenisä Skodansa ratissa ja hän sitten päätti nojata äänimerkkiin, jumaliste että mulla kiehahti. Se valkoinen kolmio siellä takana merkkaa sitä että ollaan opettelemassa eikä räikän huudattaminen auta asiaa ollenkaan, pikemminkin päinvastoin. V..un idiootti.
Mun kaveri opettaa myös poikaansa, toki poika on ottanu myös joitakin tunteja autokoulussa, kun kaveri oli sitä mieltä, että hän ei ihan kaikkee osaa opettaa kuten pitää.
no asiaan: tismalleen samoin oli käynyt ja ukkeli takana makaa töötin päällä. Oli hiljainen risteys, eikä ketään tullu mistään.
Kaveri pyys poikaansa pistämään vapaalle ja kässärin päälle. Nousi ulos autosta ja meni takanaolevan ukkelin ikkunan alle.
ukkeli avas ikkunan, niin kaveri ukkelille: ” Jos mä tuun makaa sen töötin päälle, niin meetkö sä opettaa tota kundii ajaa?”
Ukkeli oli ollu suu ympyränä eikä sanonu mitään. Peruutti vaan rauhassa, kiersi auton ja jatkoi matkaa.
Toki ei tollasta voi varmaan ihan joka risteyksessä alkaa tehdä :)