Suomalainen liikennekäyttäytyminen

  • 1 986 269
  • 12 228

Simolainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Länsirannikko
Viime lauantaina hitsas ihan kunnolla kiinni pään sisällä, onneksi sain pysyttyä rauhallisena ja annettua hyvän esimerkin pojalleni joka siinä mun vieressä ratin takana oli.

Opetan siis poikaani opetusluvalla ja oltiin liikenteessä tässä lähellä kotia, olisikohan ollut viides tai kuudes ajokerta mutta joka tapauksessa kytkimen käyttö pojalla alkaa olla jo ihan OK tasolla, kymmenestä kerrasta ehkä 8 menee ihan nappiin.

Pysähdyttiin punaisiin valoihin ja kun valo vaihtui vihreäksi ja oli lähdön aika niin poika stumppasi auton, sanoin että rauha maahan ja uusi yritys, toinenkin yritys päättyi auton sammumiseen. Meidän takana oli ihana perheenisä Skodansa ratissa ja hän sitten päätti nojata äänimerkkiin, jumaliste että mulla kiehahti. Se valkoinen kolmio siellä takana merkkaa sitä että ollaan opettelemassa eikä räikän huudattaminen auta asiaa ollenkaan, pikemminkin päinvastoin. V..un idiootti.

Mun kaveri opettaa myös poikaansa, toki poika on ottanu myös joitakin tunteja autokoulussa, kun kaveri oli sitä mieltä, että hän ei ihan kaikkee osaa opettaa kuten pitää.
no asiaan: tismalleen samoin oli käynyt ja ukkeli takana makaa töötin päällä. Oli hiljainen risteys, eikä ketään tullu mistään.
Kaveri pyys poikaansa pistämään vapaalle ja kässärin päälle. Nousi ulos autosta ja meni takanaolevan ukkelin ikkunan alle.
ukkeli avas ikkunan, niin kaveri ukkelille: ” Jos mä tuun makaa sen töötin päälle, niin meetkö sä opettaa tota kundii ajaa?”
Ukkeli oli ollu suu ympyränä eikä sanonu mitään. Peruutti vaan rauhassa, kiersi auton ja jatkoi matkaa.
Toki ei tollasta voi varmaan ihan joka risteyksessä alkaa tehdä :)
 
Tänään näin Lahti - Mikkeli välillä ammattikuskin taidonnäytteen. Tiellä oli kahdeksankympin rajoitus näin talviaikaan ja siinä on aika tiheään ohituskaistoja. Edelläni ajava rekka oli saavuttanut edellä menevän farkku Volvon , jonka nopeus ei ilmeisesti ollut tarpeeksi paljon yli kahdeksankympin Rekka lähti ohittamaan Volvoa vastaan tulevan suunnan ohituskaistalla. Pääsi ohi, ei juuri kaksi keltaista viivaa häirinnyt ohitustilannetta. Ajoitus ohitukselle oli täydellinen, sillä ketään ei juuri sillä hetkellä tullut vastaan. Tosin ei kovin montaa sekuntia myöhemmin tuli rekka vastaan ja sen perässä auto valmistautumassa turvalliseen ohitukseen omalla ohituskaistaosuudellaan.
 

Glove

Jäsen
Tänään näin Lahti - Mikkeli välillä ammattikuskin taidonnäytteen. Tiellä oli kahdeksankympin rajoitus näin talviaikaan ja siinä on aika tiheään ohituskaistoja. Edelläni ajava rekka oli saavuttanut edellä menevän farkku Volvon , jonka nopeus ei ilmeisesti ollut tarpeeksi paljon yli kahdeksankympin Rekka lähti ohittamaan Volvoa vastaan tulevan suunnan ohituskaistalla. Pääsi ohi, ei juuri kaksi keltaista viivaa häirinnyt ohitustilannetta. Ajoitus ohitukselle oli täydellinen, sillä ketään ei juuri sillä hetkellä tullut vastaan. Tosin ei kovin montaa sekuntia myöhemmin tuli rekka vastaan ja sen perässä auto valmistautumassa turvalliseen ohitukseen omalla ohituskaistaosuudellaan.
Viime vuonna ajelin Helsingistä kohti Oulua jossain Pihtiputaan eteläpuolella. Olin kahden rekan perässä ja minun perässä oli semmoinen puolenkymmentä autoa. Ohituskaistan alkaessa nostin vauhtia ja ajelin rekoista ohi ja ainakin osa perässä tulleista ehti myös ohittaa ne rekat. Sitten alkoi vastaantulevien ohituskaista ja eiköhän joku sankari vedellyt sitä pitkin koko jonosta ohi. Taisi olla vielä ylämäkikin. Ei se kovin paljoa siitä ehtinyt hyötyä kun olin vielä näköetäisyydellä auton kurvatessa ensimmäisen huoltiksen pihaan. Oisko ollu kakkahätä tai jotain?
 

zet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anssi Ritari
Oman ärsytyskynnyksen ylittävät ne ketkä rampilta kiihdyttävät oman autoni vierelle, mutta vain vierelle vaikka takana tai edessä olisikin tilaa liittyä sujuvasti tielle. Periaatteessa tämä ei ole minun ongelma, mutta silti se sapettaa koska olettavat että minä muuttaisin ajonopeuttani tai vaihtaisin kaistaa että pääsevät tielle.
 

MePu

Jäsen
Oman ärsytyskynnyksen ylittävät ne ketkä rampilta kiihdyttävät oman autoni vierelle, mutta vain vierelle vaikka takana tai edessä olisikin tilaa liittyä sujuvasti tielle. Periaatteessa tämä ei ole minun ongelma, mutta silti se sapettaa koska olettavat että minä muuttaisin ajonopeuttani tai vaihtaisin kaistaa että pääsevät tielle.

Juuri tämä. Syksyllä Jyväskylässä ajallessa 4-tietä Palokan kohdalla kaveri tulee rampilta rinnalle ja yrittää kiilata päälle (olin ajanut itse jatkuvasti vakkarilla n.104 ja edessä eikä takana autoja). Painan vaistomaisesti tööttiä, niin eiköhän sielä nouse finkku pystyyn. WTF?
Muutenkin tuntuu, että Keski-Suomessa tykätään ajaa kaikki välit kiinni kun vaihtaa kaistaa. Pk-seudulla näiden suhteen ei ole ikinä mitään ongelmaa, kunhan käyttää vilkkua ja ei ihan holtittomasti siirry kaistalta toiselle.
 

zet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anssi Ritari
Juuri tämä. Syksyllä Jyväskylässä ajallessa 4-tietä Palokan kohdalla kaveri tulee rampilta rinnalle ja yrittää kiilata päälle (olin ajanut itse jatkuvasti vakkarilla n.104 ja edessä eikä takana autoja). Painan vaistomaisesti tööttiä, niin eiköhän sielä nouse finkku pystyyn. WTF?
Muutenkin tuntuu, että Keski-Suomessa tykätään ajaa kaikki välit kiinni kun vaihtaa kaistaa. Pk-seudulla näiden suhteen ei ole ikinä mitään ongelmaa, kunhan käyttää vilkkua ja ei ihan holtittomasti siirry kaistalta toiselle.
Täsmälleen näin. Tuolla Palokan rampilla varsinkin näkee molempiin suuntiin hyviä suorituksia.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Just äsken lähin kauppareissulla kävellen ylittämään suojatietä, kun huomasin, että oikealle kääntyvällä autolla ei ole aiettakaan väistää minua. Sieltä tuli vielä keskisormeakin, vaikka minä olin se, joka tilanteen havaitsi ja pysähtymällä esti tilanteessa onnettomuuden. Hän ihan varmasti näki minut, koska keskisormen ehti ylös nostamaan, mutta ei pysähtymään.

Mikä noissa suojateissä on joillekin niin vaikeata?
 

ultrar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal
Pitääpä vaihteeksi purkautua tänne. Kaksi asiaa taas kerran tänään aamulla jäi mietityttämään. Aamulla oli pääkaupunkiseudulla osin kohtuullisen liukasta, joten sujuva muut huomioiva ajaminen säästäisi kaikkien hermoja. Jouduin taas kerran kokemaan, että osalle autoilijoista ei kuulu näyttää suuntamerkkejä poistuttaessa liikenneympyrästä. Niinpä sinne pyrkivät joutuvat odottelemaan turvallista kohtaa, milloin siellä ei ole ketään tai löytyy se kuski, kuka ymmärtää liikenteessä olevan muitakin ja käyttää suuntamerkkiä. Prosentti tuntui olevan tänään noin 50, ketkä tuntuvat tietävän suuntavilkun paikan. Tämä tänään kuuden liikenneympyrän kokemuksella.

Sitten on eräs kohtuullisen vilkas liittymä, vanhalla Lahdentiellä, jossa hiukan ennen "mmalta" tulevien nopeusrajoitus muuttuu 60:een hiukan ennen risteystä eli autoilijat tulevat siihen usein aika reippaasti ja fine, sopii minulle. Tänään aamulla sieltä tuli autoja fiksujen turvavälien kanssa, mistä tunnustus heille, mutta kaikki 5 ensimmäistä autoa vetivät ensin liinat kiinni ja sitten suuntamerkin eli mitään järkevää mahdollisuutta ei ollut lähteä tielle ajamatta suoraan etenevän eteen. Toisaalta suuntamerkkiä ensin käyttäen ja sitten jarruttaen olisin lähtenyt jokaiseen noista väleistä ja todennäköisesti muutama auto takaakin olisi päässyt sujuvasti liikenteeseen.

Olen ylpeä itsestäni, en näyttänyt keskaria yhdellekään näistä kuskeista, vaikka kirosin jokaisen mielessäni alimpaan pohjasakkaan. Joskus tuntuu, että joillakin autoilijoilla on tärkeää vain kiusata muuta liikennettä mahdollisuuksien mukaan vai johtuuko se oikeasti siitä, ettei siellä yläpäässä liiku ne muutamat aivosolut minnekään. Pieniä asioita tavallaan ja en todellakaan myöhästynyt työmaaltani, mutta väitän itse noissa tilanteissa aina ajattelevani muuta liikennettä myös.
 

Hamu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Just äsken lähin kauppareissulla kävellen ylittämään suojatietä, kun huomasin, että oikealle kääntyvällä autolla ei ole aiettakaan väistää minua. Sieltä tuli vielä keskisormeakin, vaikka minä olin se, joka tilanteen havaitsi ja pysähtymällä esti tilanteessa onnettomuuden. Hän ihan varmasti näki minut, koska keskisormen ehti ylös nostamaan, mutta ei pysähtymään.

Mikä noissa suojateissä on joillekin niin vaikeata?
Olin Tampereella autojonon ensimmäisenä liikennevaloissa isossa risteyksessä. Risteyksen takaosassa nuorehko mies oli ilmeisesti sitä mieltä, että punaisia päin saa kävellä.

Kun valo vaihtui, lähdin ripeästi liikkeelle, jotta mahdollisimman moni auto pääsisi valoista. Tämä sankari sitten kääntyi näyttämään keskisormea, vaikka lähdin vihreällä liikkeelle enkä edes ollut missään vaiheessa kovin lähellä häntä. Hän nimittäin ehti hyvin kääntää rintamasuuntansa ja asettaa keskisormensa viestimään, että Tampereella jalankulkija on keisari ja kuningas. Minun olisi kai pitänyt lähteä paljon hitaammin, jotta hän voi lapsia punaisia päin ihan rauhassa.

Mikä niissä liikennevaloissa on joillekin jalankulkijoille niin vaikeaa?
 

444

Jäsen
Pitääpä vaihteeksi purkautua tänne. Kaksi asiaa taas kerran tänään aamulla jäi mietityttämään. Aamulla oli pääkaupunkiseudulla osin kohtuullisen liukasta, joten sujuva muut huomioiva ajaminen säästäisi kaikkien hermoja. Jouduin taas kerran kokemaan, että osalle autoilijoista ei kuulu näyttää suuntamerkkejä poistuttaessa liikenneympyrästä. Niinpä sinne pyrkivät joutuvat odottelemaan turvallista kohtaa, milloin siellä ei ole ketään tai löytyy se kuski, kuka ymmärtää liikenteessä olevan muitakin ja käyttää suuntamerkkiä. Prosentti tuntui olevan tänään noin 50, ketkä tuntuvat tietävän suuntavilkun paikan. Tämä tänään kuuden liikenneympyrän kokemuksella.

Sitten on eräs kohtuullisen vilkas liittymä, vanhalla Lahdentiellä, jossa hiukan ennen "mmalta" tulevien nopeusrajoitus muuttuu 60:een hiukan ennen risteystä eli autoilijat tulevat siihen usein aika reippaasti ja fine, sopii minulle. Tänään aamulla sieltä tuli autoja fiksujen turvavälien kanssa, mistä tunnustus heille, mutta kaikki 5 ensimmäistä autoa vetivät ensin liinat kiinni ja sitten suuntamerkin eli mitään järkevää mahdollisuutta ei ollut lähteä tielle ajamatta suoraan etenevän eteen. Toisaalta suuntamerkkiä ensin käyttäen ja sitten jarruttaen olisin lähtenyt jokaiseen noista väleistä ja todennäköisesti muutama auto takaakin olisi päässyt sujuvasti liikenteeseen.

Olen ylpeä itsestäni, en näyttänyt keskaria yhdellekään näistä kuskeista, vaikka kirosin jokaisen mielessäni alimpaan pohjasakkaan. Joskus tuntuu, että joillakin autoilijoilla on tärkeää vain kiusata muuta liikennettä mahdollisuuksien mukaan vai johtuuko se oikeasti siitä, ettei siellä yläpäässä liiku ne muutamat aivosolut minnekään. Pieniä asioita tavallaan ja en todellakaan myöhästynyt työmaaltani, mutta väitän itse noissa tilanteissa aina ajattelevani muuta liikennettä myös.
Tämä on valitettavan totta. Monelle suuntavilkku on se pakollinen paha, jota on ”pakko” käyttää, koska autokoulussa kerrottiin, että pitää käyttää, mutta ei jäänyt mieleen, että miksi. Ja sitten sitä käytetään, jos muistetaan ja jaksetaan. Minulle tuo on keino viestiä ennakkoon muille tien käyttäjille, että kohta on tarkoitus kääntyä, jotta pystyvät sen huomioimaan. Järjestyksessä 1. vilkku 2. jarrutus. Ja mikäli tieltä poistumiseen on olemassa ramppi tai oma kaista, pyrin ryhmittymään sille ennen jarrutusta. Tuo ei aina ole mahdollista, jos ko. kaista ennen jyrkkää mutkaa on kovin lyhyt, jolloin on turvallisempaa jarruttaa jo ennen sille ryhmittymistä.

Uskoisin siis vastauksen olevan niinkin yksinkertainen, että ajattelukyky ei veny niin pitkälle, että pystyisi huomioimaan myös muuta liikennettä. Ei vain kiinnosta, kun ajatukset on kiinni omissa asioissa ja juuri siinä asiassa, jota juuri sillä hetkellä on tekemässä.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Ehkä samaa kuin jalkakäytävä-kevyen liikenteen väylä-pyörätie-akselilla. Tuo tuntuu Helsingissä olevan munamankelisteille
täyttä hepreaa...
Hiukan tähän liittyen, nykyisin aika paljon polkupyörällä liikkuvana olen havainnut, että autoilijat antavat nöyremmin tietä, jos lähestyn suojatietä pyörää ajamalla enkä pyörää taluttamalla (siis suojatie, jonka yli liikennesääntöjen mukaisesti pitää pyörä taluttaa). Mistä johtunee?
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hiukan tähän liittyen, nykyisin aika paljon polkupyörällä liikkuvana olen havainnut, että autoilijat antavat nöyremmin tietä, jos lähestyn suojatietä pyörää ajamalla enkä pyörää taluttamalla (siis suojatie, jonka yli liikennesääntöjen mukaisesti pitää pyörä taluttaa). Mistä johtunee?
En osaa vastata varsinaiseen kysymykseesi, mutta sen verran kommentoin että liikennesäännöt eivät vaadi taluttamaan pyörää suojatien yli. Väistämissäännöt toki ovat eri työntäjällä ja ajajalla.
 

ColCbj

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC Sierre
Hiukan tähän liittyen, nykyisin aika paljon polkupyörällä liikkuvana olen havainnut, että autoilijat antavat nöyremmin tietä, jos lähestyn suojatietä pyörää ajamalla enkä pyörää taluttamalla (siis suojatie, jonka yli liikennesääntöjen mukaisesti pitää pyörä taluttaa). Mistä johtunee?
Varmaankin suurempi pelko siitä, että sattuu mahdollinen onnettomuus, mikäli ei anna tietä. Ajamalla suojatietä lähestyvä vaikuttaa todennäköisemmin siltä, ettei aio pysähtyä kuin taluttamalla lähestyvä. Lisäksi suuremmalla nopeudella liikkuvan henkilön liikkeisiin on vähemmän aikaa reagoida, joten on turvallisempaa pelata ns. varman päälle.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
En osaa vastata varsinaiseen kysymykseesi, mutta sen verran kommentoin että liikennesäännöt eivät vaadi taluttamaan pyörää suojatien yli. Väistämissäännöt toki ovat eri työntäjällä ja ajajalla.
Niinpä. Sen takia sieltä satulasta hyppään, että minua väistettäisiin, mutta todella usein ne autot siitä edestä suihkivat, jopa silloin kun olen jo ehtinyt suojatielle asti taluttaa.
 

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Helsinki-Tampere moottoritiellä Helsingin suuntaan tänään ajaessa oli jollain kanssa-autoilijalla ns. hermo pinnassa. Minulla oli vakionopeudensäädin asetettu 115 km/h lukemaan ja rajoitus näin talvikaudella on 100 km/h. Ohitin jonkun oikeaa kaistaa ajavan auton ihan normaalisti enkä huomannut tilanteessa mitään ihmeellistä. No, tämä ohitettu ampaisi heti ohituksen jälkeen perääni ja piti turvavälinä oikeasti noin 1-2m etäisyyttä. Annoin toki tilaa ja vaihdoin oikealle kaistalle ja kaveri tuli rinnalle keskisormi pystyssä ja tehden sillä jonkinlaista pumppausliikettä. Näytin toki peukaloa takaisin, jonka jälkeen hän kiilasi eteeni, vaappui siinä hetken ja painoi taas kaasun pohjaan ja katosi horisonttiin.

En keksi mitä tein väärin. Olikohan autoni sitten väärää merkkiä tai jotain.
 

Cranbrooker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Red Wings
Helsinki-Tampere moottoritiellä Helsingin suuntaan tänään ajaessa oli jollain kanssa-autoilijalla ns. hermo pinnassa. Minulla oli vakionopeudensäädin asetettu 115 km/h lukemaan ja rajoitus näin talvikaudella on 100 km/h. Ohitin jonkun oikeaa kaistaa ajavan auton ihan normaalisti enkä huomannut tilanteessa mitään ihmeellistä. No, tämä ohitettu ampaisi heti ohituksen jälkeen perääni ja piti turvavälinä oikeasti noin 1-2m etäisyyttä. Annoin toki tilaa ja vaihdoin oikealle kaistalle ja kaveri tuli rinnalle keskisormi pystyssä ja tehden sillä jonkinlaista pumppausliikettä. Näytin toki peukaloa takaisin, jonka jälkeen hän kiilasi eteeni, vaappui siinä hetken ja painoi taas kaasun pohjaan ja katosi horisonttiin.

En keksi mitä tein väärin. Olikohan autoni sitten väärää merkkiä tai jotain.
Tuota tietä tullut sahattua eestaas aivan liikaa, aivan helvetin tylsä kyllä ajaa niinkuin kaikki moottoritiet. Mutta tuolla välillä näkee kyllä uskomattomia suorituksia. Itellä vasemmalla kaistalla mittarin mukaan 132, navi 126. Sormea tuli.

Arvaisin että väli on ollut karkeasti Tervakoski-Hyvinkää
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Helsinki-Tampere moottoritiellä Helsingin suuntaan tänään ajaessa oli jollain kanssa-autoilijalla ns. hermo pinnassa. Minulla oli vakionopeudensäädin asetettu 115 km/h lukemaan ja rajoitus näin talvikaudella on 100 km/h. Ohitin jonkun oikeaa kaistaa ajavan auton ihan normaalisti enkä huomannut tilanteessa mitään ihmeellistä. No, tämä ohitettu ampaisi heti ohituksen jälkeen perääni ja piti turvavälinä oikeasti noin 1-2m etäisyyttä. Annoin toki tilaa ja vaihdoin oikealle kaistalle ja kaveri tuli rinnalle keskisormi pystyssä ja tehden sillä jonkinlaista pumppausliikettä. Näytin toki peukaloa takaisin, jonka jälkeen hän kiilasi eteeni, vaappui siinä hetken ja painoi taas kaasun pohjaan ja katosi horisonttiin.

En keksi mitä tein väärin. Olikohan autoni sitten väärää merkkiä tai jotain.

Ens kerralla teet peukalo/etusormella ampumaliikkeen häntä kohti tai vaan ihan tyylikkään kurkunleikkauksen...
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ens kerralla teet peukalo/etusormella ampumaliikkeen häntä kohti tai vaan ihan tyylikkään kurkunleikkauksen...
Noin kun tekee jollekin henkisesti häiriintyneelle, niin ajaa vielä mahdollisesti tarkoituksella kylkeen.
 

444

Jäsen
Samainen tie kuin edellä mainituissa tapauksissa, tällä kertaa jossain Hämeenlinnan pohjoispuolella. Vakkari asetettu 103km/h, gps:n mukaan 99km/h eli ilmeisen vaarallinen alinopeus. Edessä lähestyy peräkärry-yhdistelmä, oletettavasti n. 80km/h nopeudella. Vilkaisu peileihin ja olan yli, ei ongelmaa, joskin jonkin matkan päässä takana joku ajoi huomattavasti minua kovempaa, mutta ei ollut vielä ohittamassa. Vilkku päälle ja vasen kaista, ja ohitettavan saavutettuani tämä takaani lähestynyt keski-ikäinen Lexus-kuski pisti full road rage moden päälle ja tuli todella tappituntumalle. Kiemurteli siinä kuin formulakuski renkaitaan lämmitellessään ja todellakin niin lähellä, että taustapeilin kautta pystyi laskemaan paikat hampaissa, kun tyyppi meuhkasi siellä. Ilmeisesti oli kova kiire. Se kiire kuitenkin loppui, kun palasin takaisin oikealle kaistalle n. 16 sekuntia myöhemmin. Ensin jäi jumittamaan siihen viereen, en jaksanut vilkaista kohti, edessä oli mielenkiintoisempaa seurattavaa. Sen jälkeen rivakka kiihdytys ohi, muutaman metrin päästä keulasta eteen ja sellainen jarrutus, että absit oli liukkaalla tiellä koetuksella. Ja ilmeisesti myös luistonesto. Tämän jälkeen taas rivakka kiihdytys ja horisonttiin.

Melkoisen arvaamatonta käytöstä ja kun tien pinta tosiaan on liukas, niin olisi voinut käydä huonomminkin. Tuolla ajotyylillä ja hermokontrollilla pidän ihmeenä, jos joku päivä ei rytise toden teolla. Ellei ole jo rytissyt.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Samainen tie kuin edellä mainituissa tapauksissa, tällä kertaa jossain Hämeenlinnan pohjoispuolella. Vakkari asetettu 103km/h, gps:n mukaan 99km/h eli ilmeisen vaarallinen alinopeus. Edessä lähestyy peräkärry-yhdistelmä, oletettavasti n. 80km/h nopeudella. Vilkaisu peileihin ja olan yli, ei ongelmaa, joskin jonkin matkan päässä takana joku ajoi huomattavasti minua kovempaa, mutta ei ollut vielä ohittamassa. Vilkku päälle ja vasen kaista, ja ohitettavan saavutettuani tämä takaani lähestynyt keski-ikäinen Lexus-kuski pisti full road rage moden päälle ja tuli todella tappituntumalle. Kiemurteli siinä kuin formulakuski renkaitaan lämmitellessään ja todellakin niin lähellä, että taustapeilin kautta pystyi laskemaan paikat hampaissa, kun tyyppi meuhkasi siellä. Ilmeisesti oli kova kiire. Se kiire kuitenkin loppui, kun palasin takaisin oikealle kaistalle n. 16 sekuntia myöhemmin. Ensin jäi jumittamaan siihen viereen, en jaksanut vilkaista kohti, edessä oli mielenkiintoisempaa seurattavaa. Sen jälkeen rivakka kiihdytys ohi, muutaman metrin päästä keulasta eteen ja sellainen jarrutus, että absit oli liukkaalla tiellä koetuksella. Ja ilmeisesti myös luistonesto. Tämän jälkeen taas rivakka kiihdytys ja horisonttiin.

Melkoisen arvaamatonta käytöstä ja kun tien pinta tosiaan on liukas, niin olisi voinut käydä huonomminkin. Tuolla ajotyylillä ja hermokontrollilla pidän ihmeenä, jos joku päivä ei rytise toden teolla. Ellei ole jo rytissyt.
Pitäs olla kamerat edessä ja takana, siitä sitten rikosilmoitusta poliisille. Tokihan hän ei mitään tuomiota saa, koska varmaan rikkoisit kuvaamalla hänen oikeuksiaan. Ei väliä, että tyyppi leikki sinun hengelläsi.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Saman tien soitto 112. Kyllä tuollainen todennäköinen rattijuoppo tai huumekuski poliisia kiinnostaa, jos ovat yhtään lähimailla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös