Peilistä. Seuraan liikennettä sekä edessä, että takana ja tiedän, mitä myös takana tapahtuu. Siinä kyllä myös huomaa, onko takana tulevalla menohaluja vai ei.
Ruuhka-aikoja Suomessa on ylipäätään vähän ja itse usein Helsinki-Tampere -motaria ajavana ajan niissä, voin sanoa, että esimerkiksi pahimpaan ruuhka-aikaan esim. Tampereen suuntaan viimeistään Hyvinkäällä loppuu ne ns. "ruuhkat". Ja silti siellä on aina yllättävän paljon niitä, jotka ajavat letkassa kilometritolkulla, kun eivät vaivaudu siirtymään oikealle ohituksen jälkeen, kun se seuraava ohitettava jo näkyy siellä jossain horisontissa.
Tämä on vain valitettava tosiasia ja itselle ei käy järkeen, miksi näin toimitaan.
Minä olen sitä mieltä, että se on monella pelkästään totuttu tapa, että ajanpa nyt tässä vasemmalla kaistalla, ihan sama, onko letkassa vai yksin, kun se seuraava ohitettava tulee sitten joskus tulevaisuudessa, eikä väliä, onko perässä nopeampia vai ei.
Itse ihmettelen, miten ainakin itse pystyn menemään oikealle kaistalle, kun en ole ohittamassa, myös silloin, jos seuraava ohitettava on vaikkapa 200 metrin päässä, oli takanani ketään tai ei mutta aika monelle se tuntuu olevan aivan mahdotonta toimintaa.
En näillä kirjoituksilla mollaa näitä kirjoittajia, joita kommentoin, vaan yleisesti annan mielipiteeni tästä toiminnasta.