Aivan samaa mieltä.
Silloin kun on joku tosi pitkä satojen kilometrien matka tuolla maanteitä pitkin taitettavana, niin kyllä se vaan ihan ymmärrettävää on, että ne jonojen kerääjät silloin ongelma on, ja ihmisiä alkaa noin pitkien matkojen ollessa kyseessä jo vähän kiinnostelemaan sekin, että mitenkäs paljon aikaa tähän jonoissa hidasteluun oikein kuluukaan.
Perustelut tähän ovat aika kummallisia, että eihän mikään laki kiellä ajamasta selkeääkään rajoitusten alle menevää nopeutta. No ei kielläkään, mutta kun nyt kerran siitä muiden huomioimisesta liikenteessä puhutaan, niin ei tämä näiltä hidastelijoilta ihmeitä vaatisi, että kun jonoa rupeaa perään kertymään, niin kurvaa sitten auton vaikka juuri jonnekin levähdyspaikalle, kuten sanoit, ja laskee muut ohitseen. Jos sitä kaasua ei kerta jostakin syystä sen vertaa enempi voi painaa, että niiltä pitkiltä taakse kertyviltä jonoilta ei omalla ajotyylillä välty.
Tuollainen ajattelutapa se vasta itsekästä onkin, että minä ajan juuri niin hiljaa, kuin huvittaa ja muut sopeutukoot siihen. Yöllä nollaliikenteessä se ei toki ole mikään ongelma mennä sinusta ohitse. Keskellä päivää jonkun isojen kaupunkien lähellä, jossa on tosi kovasti liikennettä, niin siellä se sitä ihan oikeasti on, kun ne ohituspaikat on todella vähissä.
Ihan sama juttu pätee sitten tuohon takapuskurissa roikkumiseenkin, että jos se ohittaminen pelottaa niin helvetisti, etkä kertakaikkiaan mitenkään tajua/uskalla ohittaa, niin ymmärrä nyt sitten edes pitää sitä väliä.
Silloin kun kanssa-autoilijat pitävät suunnilleen tuota +10% rajoitusten yli menevää vauhtia mittarissaan, niin tuo liikenne vaan soljuu niin hiton paljon sulavammin. Turvavälejä on helppo pitää itsekin, ja kun siellä liikenteessä aina kuitenkin on niitä kiireisiä, joiden pitää päästä noissakin nopeuksissa ohitse, niin noiden kanssa ei tarvitse jännitellä itse mitään eikä tarvitse tuskastella tuollaisen kuskin roikkumista omassa takapuskurissaan, kun pystyy itse siihen edellä ajavaan pitämään hyvää etäisyyttä ja nämä pääsee heti sieltä takaani ohitse.