Nyt on kyllä auto piukassa paikassa. Helsingissä varmaan on pulaa parkkipaikoista mutta ei sitä nyt noin lähelle toista autoa olisi hyvä parkkeerata...
”Mutta kun se näkee paremmin korkealta rekan hytistä!”Maanantai-aamu. Helsinki-Tampere-moottoritieruuhka Lakalaivasta etelään. Sanoin toverille, että kattos piruuttas tuota takana ajavan rekan turvaväliä. Rekan keula oli alle metrin päässä takalasistani ja se on way, way alle mun comfort-zonen eritoten moottorienopuksilla.
Vilkautin jarruvaloja ja se ilmeisesti kävi rekkakuskin ammattiylpeyden päälle aivan liikaa. Rekka lähti ohittamaan minua vaihtamatta kaistaa, joten jouduin väistämään sitä pientareen puolelle. Annoin rekan mennä ohitse ja siirryin piakkoin sen episodin jälkeen nopeammin etenevälle vasemmalle kaistalle ja kun olin rekan hytin kohdalla, vääryydellä loukkaamani rekka-autonkuljettaja heilutteli minulle miehekkäästi keskisormeansa. Vastasin näyttämällä hymyillen peukkua.
Vaikka tapahtumassa olisi ollut elementit jo rikosilmoituksenkin tekemiselle, minua olisi lähinnä kiinnostanut kuulla tuon ammattiautoilijan näkemys ja miten se tilanteen itse koki.
Vaikka tapahtumassa olisi ollut elementit jo rikosilmoituksenkin tekemiselle, minua olisi lähinnä kiinnostanut kuulla tuon ammattiautoilijan näkemys ja miten se tilanteen itse koki.
Ihan rispekt parkkeeraus. Suomessa se on pikemminkin maan tapa että auton molemmin puolin pitää jättää sellanen juuri vajaan auton kokoinen tila, ettei vaihngossakaan kukaan muu taskuparkkeeraa siihen koloon.Hesarin jutussa taustoitetaan tätä tilannetta ja ihan tuon valkoisen auton kuljettajan toimesta. Auton kuljettaja siis itse taskupysäköinyt Fiattinsa tuohon väliin. Rattinaisia kun noin ahtaaseen väliin on saanut autonsa taittumaan. Toivottavasti edessä ja takana olevilla autoilla oli hiekan enemmän tilaa poistua omista parkeistaan.
Pysäköinti | Kuva ”mahdottomasta” taskuparkista leviää netissä – Nyt puhuu kuljettaja
HS kertoi lauantaina autosta, joka vaikutti jääneen tiukkaan sumppuun kahden auton väliin. Nyt helsinkiläinen Vivi Mattsson kertoo, että itse asiassa hän taskuparkkeerasi autonsa keskimmäiseksi.www.hs.fi
Meillä korjailtiin joskus taloyhtiön runkovesiputkea ja käytännössä tuo tarkoitti kunnon kokoista kraateria autokatosten väliin ja autojen pysäköintiä kadunvarteen.Ihan rispekt parkkeeraus. Suomessa se on pikemminkin maan tapa että auton molemmin puolin pitää jättää sellanen juuri vajaan auton kokoinen tila, ettei vaihngossakaan kukaan muu taskuparkkeeraa siihen koloon.
Ilmeisesti syyksi roikkua perässä, tööttäillä miten sattuu pitkän aikaa ja yrittää vielä ohi, riitti se, että ajettiin rajoitusten mukaan, kun rekkakuski olisi varmaan halunnut/kyennyt ajaa lujempaa.
Ei tuohon voi todeta muuta kuin toistaa se, mitä olen aiemminkin sanonut, eli soitto 112 heti. Ei raskaan liikenteen kuljettajilla ole mitään erioikeutta vaarantaa muiden henkeä. Lisäksi noilla usein on firman nimi näkyvissä, eikä mikään firma ilahdu, jos niiden vaarallisesta toiminnasta kertoo julkisesti. Yhteys firmaan ja jatkot sen mukaan, mikä asenne palautetta kohtaan on.Vaikka tapahtumassa olisi ollut elementit jo rikosilmoituksenkin tekemiselle, minua olisi lähinnä kiinnostanut kuulla tuon ammattiautoilijan näkemys ja miten se tilanteen itse koki.
Mä luulen että suurin syy tuohon on kuskeille asetetut liian tiukat aikataulut. Toimistolla ajojärjestelijä on katsonut Google Mapsista paljonko siihen matkaan kuuluu kulua aikaa, ja jos sen ylittää minuutilla, koko homma leviää käsiin. Sitten kuskit ajavat saatanallisessa ristipaineessa™ tuli perseen alla.Onkohan näissä kyseessä jokin vielä diagnosoimaton ammattitauti, vai miten voi olla mahdollista, että päässä naksahtaa tavallisen ja varmasti ihan hyvin ajavan autoilijan kohdalla, jos tämä tekee jonkin yhden väärän ja laukaisevan liikkeen. Kuten vaikka sen, että ajaa sääntöjen mukaan.
Mä luulen että suurin syy tuohon on kuskeille asetetut liian tiukat aikataulut. Toimistolla ajojärjestelijä on katsonut Google Mapsista paljonko siihen matkaan kuuluu kulua aikaa, ja jos sen ylittää minuutilla, koko homma leviää käsiin. Sitten kuskit ajavat saatanallisessa ristipaineessa™ tuli perseen alla.
Ja ei, en tarkoita että se oikeuttaisi törttöilemään tai vaarantamaan ketään, ja kuskilla se vastuu siellä tien päällä on.
Moottoritiellä tuo vasta käsittämätöntä onkin. Ilmiötä ei samassa mitassa huomaa näin kesäkeleillä, mutta talvella hyvinkin yleistä.Anyways, varsinkin maanteillä en kyllä ymmärrä, miksi sitä ohituspaikkaa pitää kytätä puskurissa kiinni. Mutkaisella tiellä luulisi tajuavan, että juuri sillä hetkellä ei pääse vastaantulijan kaistan kautta ohi, vaan odottaisi rauhassa suoraa.
Eli ilmeisesti ei ottanut mittarivirhettä huomioon. Eli vakkari joka vielä toimi alakanttiin kun korjata pintakaasulla, asetettu nopeusrajoitukseen. Noissa vanhoissa japseissa jos jossain mittarivirhe on huomattava. Jos ajat saatana n. 70 km/h maantiellä / max. 90 satasen alueella, niin ei ihme että jonoa kertyy ja ohituksia syntyy.Hesarin toimittaja teki juuri testin, jossa ajoi täysin nopeusrajoituksen mukaan 500km.
Artikkeli maksumuurin takana, mutta juuri noita puskurissa roikkujia oli useampia.
En nyt kutsuisi vuoden vanhaa autoa vanhaksi. Tai sitten olen ajanut vain vanhoilla autoilla. Enkä usko että mittarivirhe noissa uusvanhoissa japanilaisissa autoissa on sen kummempi kuin vaikkapa tuossa 2013 Citroenissa mikä nyt on käytössä (3-5 km/h verrattuna GPS:ään).Noissa vanhoissa japseissa jos jossain mittarivirhe on huomattava. Jos ajat saatana n. 70 km/h maantiellä / max. 90 satasen alueella, niin ei ihme että jonoa kertyy ja ohituksia syntyy.
Kortti ja toimittajan oikeudet pois tollaiselta urpolta.
Tämä nyt kertoo ehkä enemmän siitä, kuinka kassalla tuo toimittaja on. Väittäisin, että suurin osa autoilijoista on aika hyvin kartalla, minkä verran heillä on mittarivirhettä. Jos ei ole ikinä käyttämyt mitään navigointisovullusta tai muuta, joka näyttää todellisne nopeuden, niin aika vaikea on välttyä ikinä ajamasta mihinkään nopeudennäyttötauluun ja todeta siitä asia. No sen uskon, että Nissan- ja Toyota-kuskien joukossa on varmasti enemmänkin niitä, joilla ei ole asiasta mitään käryä.Tuossa oli myös selitetty se, että miksi ei ajettu mittarin mukaan ylinopeutta: koska todennäköisesti suurin osa kuskeista tuskin seuraa todellista nopeuttaan jollain GPS-pohjaisella sovelluksella. Ja käytännössä mittarin mukaan ylinopeutta ajamisesta seuraa se, että liikenteessä moni ajaa vain oman mututuntumansa mukaan jonkinlaista ylinopeutta.
On aika uskomatonta, jos ei tiedä todellista nopeuttaan eli auton nopeusmittarin virhettä. Nopeusmittari on katsastusvaruste ja kuljettajan tehtävä ja vastuu on olla perillä autonsa hallintalaitteista.Tuossa oli myös selitetty se, että miksi ei ajettu mittarin mukaan ylinopeutta: koska todennäköisesti suurin osa kuskeista tuskin seuraa todellista nopeuttaan jollain GPS-pohjaisella sovelluksella. Ja käytännössä mittarin mukaan ylinopeutta ajamisesta seuraa se, että liikenteessä moni ajaa vain oman mututuntumansa mukaan jonkinlaista ylinopeutta.
Onhan tienpäällä ihan hitokseen kaikkia vuokra- ja lainavehkeitä, firmojen autoja (valkkaat rivistä jonkun ja lähdet liikenteeseen) jne, joilla ajetaan kuskin näkökulmasta satunnaisesti. Ei niissä kukaan jouda tarkistella mittarivirheitä jonkun 10-15 kisan siirtymän takia.On aika uskomatonta, jos ei tiedä todellista nopeuttaan eli auton nopeusmittarin virhettä. Nopeusmittari on katsastusvaruste ja kuljettajan tehtävä ja vastuu on olla perillä autonsa hallintalaitteista.
Jokainen ajakoon sitä nopeutta kun haluaa (lain ja rajoitusten puitteissa), mutta tienkäyttäjänä vaadin että kanssakäyttäjät tietävät oman nopeutensa yhtälailla kuin tietävät miten esim vilkkua tai jarrua käytetään.
Missä näitä nopusnäyttöjä valtateillä nykyään on? En ole vuosikausiin nähnyt yhtään.Tämä nyt kertoo ehkä enemmän siitä, kuinka kassalla tuo toimittaja on. Väittäisin, että suurin osa autoilijoista on aika hyvin kartalla, minkä verran heillä on mittarivirhettä. Jos ei ole ikinä käyttämyt mitään navigointisovullusta tai muuta, joka näyttää todellisne nopeuden, niin aika vaikea on välttyä ikinä ajamasta mihinkään nopeudennäyttötauluun ja todeta siitä asia. No sen uskon, että Nissan- ja Toyota-kuskien joukossa on varmasti enemmänkin niitä, joilla ei ole asiasta mitään käryä.
Vaaditko tienkäyttäjänä myös sitä, että kukaan ei aja ylinopeutta eli riko lakia? En usko, että oman auton mittarivirheen tietämättömyys rikkoo lakia tai aiheuttaa liikenteessä vaaraa itselle tai muille. Ei ole myöskään perusteltua, että jokainen kuljettaja tietäisi oman mittarivirheensä, jotta ei vain missään nimessä ajaisi esimerkiksi 3-4 km/h alle nopeusrajoituksen. Nopeusrajoitushan on edelleenkin se suurin sallittu nopeus.On aika uskomatonta, jos ei tiedä todellista nopeuttaan eli auton nopeusmittarin virhettä. Nopeusmittari on katsastusvaruste ja kuljettajan tehtävä ja vastuu on olla perillä autonsa hallintalaitteista.
Jokainen ajakoon sitä nopeutta kun haluaa (lain ja rajoitusten puitteissa), mutta tienkäyttäjänä vaadin että kanssakäyttäjät tietävät oman nopeutensa yhtälailla kuin tietävät miten esim vilkkua tai jarrua käytetään.