Varkaus on varkaus ja huijaus on huijaus vaikka siitä ei saisi taloudellista hyötyä. Eli sun mielestä myös on ihan ok, mitä he tekivät, koska Hakkarainen on tehnyt ja eivät hyötyneet taloudellisesti?
Hakkaraiseen en ota kantaa, kun ei liity tähän tapaukseen mitenkään. Minun mielestäni on ihan ymmärrettävää, että ihmisille tulee unohduksia tällaisissa asioissa.
Katsotaanpa sitten varkauden määritelmää Minilexistä.
Varkausrikoksesta voidaan erotella kolme tunnusmerkkiä, joiden on täytyttävä, jotta kyse on rangaistavasta varkaudesta. Teon on kohdistuttava 1) toisen omaisuuteen, joka on 2) toisen hallussa, ja 3) tarkoituksena on saada esine omaksi.
Eli juu, ei ole mitään varkautta tapahtunut. Huijaukselle taas ei ole mitään varsinaista määritelmää, mutta pitäisin siinäkin olennaisena, että huijaaja itse tietää huijaavansa. Tässä taitaa kyllä olla kyse ihan rehellisestä unohduksesta, josta ei koitunut minkäänlaista hyötyä tai haittaa yhtään kenellekään.
Sinähän tässä syyttelit toisia siitä, että yrittävät saada asiaa näyttämään joltain mitä se ei ole, vaikka itse tasan tarkkaan ideologian palossasi syyllistyt juuri siihen mistä muita syytät. Aikamoista älyllistä epärehellisyyttä selittää mitään muuta. Joskus voi myös ottaa hatun kouraan ja todeta, että tuli mokattua, eteenpäin.