No onko antaa esimerkkejä niistä kovista neuvottelijoista, jotka olisivat saaneet Saksan polvilleen? Vai löytyvätkö ne vain jostain unelmistasi?Eli mielestäsi on hyvä kun rasvasivat pyllynsä valmiiksi. Ei meinaan satu pahemmin.
No onko antaa esimerkkejä niistä kovista neuvottelijoista, jotka olisivat saaneet Saksan polvilleen? Vai löytyvätkö ne vain jostain unelmistasi?Eli mielestäsi on hyvä kun rasvasivat pyllynsä valmiiksi. Ei meinaan satu pahemmin.
No onko antaa esimerkkejä niistä kovista neuvottelijoista, jotka olisivat saaneet Saksan polvilleen? Vai löytyvätkö ne vain jostain unelmistasi?
Eli et pysty nimeämään. Haluat vain sanoa että olisi pitänyt pystyä parempaan tulokseen ja siihen olisi pystynyt joku myyttinen suomalainen myyntitykki, joita hallituksella pitäisi olla töissä siltä varalta että valtio antaa Fortumin ostaa jonkun roskayhtiön itselleen joka räjähtää silmille kun Venäjä hyökkää Ukrainaan.Jaa lista jota rupeat sitten vääntämään? Olikosse tuo sittenkin kehno…. Keksi itse.
Eli et pysty nimeämään. Haluat vain sanoa että olisi pitänyt pystyä parempaan tulokseen ja siihen olisi pystynyt joku myyttinen suomalainen myyntitykki, joita hallituksella pitäisi olla töissä siltä varalta että valtio antaa Fortumin ostaa jonkun roskayhtiön itselleen joka räjähtää silmille kun Venäjä hyökkää Ukrainaan.
Eli et pysty nimeämään. Haluat vain sanoa että olisi pitänyt pystyä parempaan tulokseen ja siihen olisi pystynyt joku myyttinen suomalainen myyntitykki, joita hallituksella pitäisi olla töissä siltä varalta että valtio antaa Fortumin ostaa jonkun roskayhtiön itselleen joka räjähtää silmille kun Venäjä hyökkää Ukrainaan.
Eihän se haittaisi kokeilla, mutta epäilen tulisiko sieltä yhtään parempia sopimuksia. Eri asia sitten jos Saksan puolella on urapoliitikoita jotka eivät ymmärrä mistään mitään. Sinällään asiat menisivät paremmin jos poliitikot päättäisivät suuret linjat ja virkamiehet tms. näpräisivät keskenään sopimukset kasaan, yksityiskohtineen kaikkineen.Esim. suomalaisissa asianajotoimistoissa on erittäin kovia ammattilaisia joilla on käytössään kv sopimusjuridiikan taustatiimi. Esim. Roschier, HPP, Krogerus. Strategiaan ja skenaarioanalyyseihin voi käyttää siihen erikoistunutta konsulttia. McKinsey, Deloitte, Bain, Accenture yms. Näille tyypeille m&a ja divestoinnit on arkipäivää.
Urpo Häkkinen on Pahkasian mukaan Suomen vittumaisin mies.
Eihän se haittaisi kokeilla, mutta epäilen tulisiko sieltä yhtään parempia sopimuksia. Eri asia sitten jos Saksan puolella on urapoliitikoita jotka eivät ymmärrä mistään mitään. Sinällään asiat menisivät paremmin jos poliitikot päättäisivät suuret linjat ja virkamiehet tms. näpräisivät keskenään sopimukset kasaan, yksityiskohtineen kaikkineen.
Se että Marin on nimellisesti lomalla tarkoittanee että se normaalin 12 tuntisen päivän sijaan tekee vain neljä tuntista päivää tms. (luvut täysin hatusta vedettyjä, mutta pointti välittynee).Pääministerikin toki on lomansa ansainnut, varmasti ollut kuluttava vuosi, mutta aika ohuella rosterilla vedetään, kun pm:n sijaisena nyt ovat toimineet Tuppurainen ja Linden.
Olen ymmärtänyt, että tästä välivaiheesta luovutaankin ja siirrytään suoraan sotakommunismiin: yrittäjät ja kulakit kyyditetään Siperian puutteessa Inariin. Lopuksi ei evakuoida piikkilankaa.Ensi vuonna toteutuu vasemmistopuolueiden märkä uni, kun pienyrittäjiä ruvetaan kurittamaan oikein kunnolla YEL-uudistuksen myötä. Moni pikkufirma tulee laittamaan lapun luukulle.
Haluatko vähän avata, että miten olet tullut tähän kohteeseen? Eikös yrittäjien eläketurvan kehittäminen pitäisi olla hyvä juttu ?Ensi vuonna toteutuu vasemmistopuolueiden märkä uni, kun pienyrittäjiä ruvetaan kurittamaan oikein kunnolla YEL-uudistuksen myötä. Moni pikkufirma tulee laittamaan lapun luukulle.
Itse olen koko yrittäjäuran maksanut minimi YEL:ä ja ottanut sitten muita kustannustehokkaampia vakuutuksia siihen kylkeen, joten en ole tämän uudistuksen suhteen kovin myötämielinen.Ensi vuonna toteutuu vasemmistopuolueiden märkä uni, kun pienyrittäjiä ruvetaan kurittamaan oikein kunnolla YEL-uudistuksen myötä. Moni pikkufirma tulee laittamaan lapun luukulle.
"- Esityksen mukaan lakimuutokset tulevat voimaan 1.1.2023 ja niitä sovelletaan työtulon vahvistamiseen, joka tehdään lain voimaantulon jälkeen. Eläkeyhtiöt myös tarkistavat vuoden 2023 loppuun mennessä niiden yrittäjien työtulot, joilla työtulo on alle 15 000 euroa, ellei yrittäjän työtuloon ole tehty tarkistusta muulla perusteella viimeisen kolmen kalenterivuoden aikana. Muiden yrittäjien työtulot tarkistetaan vuosina 2024–2025. Jatkossa kaikki tarkistetaan aina kolmen vuoden välein.Itse olen koko yrittäjäuran maksanut minimi YEL:ä ja ottanut sitten muita kustannustehokkaampia vakuutuksia siihen kylkeen, joten en ole tämän uudistuksen suhteen kovin myötämielinen.
Pikkufirmojen luukkujen laputuksesta olen silti vähän eri mieltä, kun ymmärtääkseni siinä on 8000e raja kuinka paljon sitä työtuloa voi nostaa? Tämä tarkoittaa reilu huntin nostoa kuukausittaiseen vakuutusmaksuun, jos lähtötilanne on ~8200. Jos siihen kaatuu yritys, niin se kaatuisi kyllä muutenkin lähiaikoina.
Se miten tämä uudistus tullaan tekemään on kyllä mielenkiintoinen, kuka mahtaa olla niin viisas että pystyy minun ”oikean” työtulon arvioimaan paremmin kuin minä itse?
Se miten tämä uudistus tullaan tekemään on kyllä mielenkiintoinen, kuka mahtaa olla niin viisas että pystyy minun ”oikean” työtulon arvioimaan paremmin kuin minä itse?
Pikkufirmojen luukkujen laputuksesta olen silti vähän eri mieltä, kun ymmärtääkseni siinä on 8000e raja kuinka paljon sitä työtuloa voi nostaa? Tämä tarkoittaa reilu huntin nostoa kuukausittaiseen vakuutusmaksuun, jos lähtötilanne on ~8200. Jos siihen kaatuu yritys, niin se kaatuisi kyllä muutenkin lähiaikoina.
No joo, "pikkufirma" oli ehkä vähän epätarkka ilmaisu. Tässä yhteydessä tarkoitan niillä sellaisia, jotka työllistävät yrityksellään itsensä täyspäiväisesti, en mitään sivutoimista harrastelua.Itse olen koko yrittäjäuran maksanut minimi YEL:ä ja ottanut sitten muita kustannustehokkaampia vakuutuksia siihen kylkeen, joten en ole tämän uudistuksen suhteen kovin myötämielinen.
Mitenköhän tämä "mediaani" tullaan määrittämään? Parturiyrittäjällä ja lakimiehellä on kuitenkin vähän erilainen mediaani. Mitä jos teet siellä lakitoimistossa vain hallintoa, niin mikä silloin on mediaani?Käytännössähän tämä tarkoittaa sitä, että YELin minimi nousee ensin 2023 summaan 15 000 €, 2024 summaan 25 000€ ja 2025 ”mediaanipalkkaan”.
Mitenköhän tämä "mediaani" tullaan määrittämään? Parturiyrittäjällä ja lakimiehellä on kuitenkin vähän erilainen mediaani. Mitä jos teet siellä lakitoimistossa vain hallintoa, niin mikä silloin on mediaani?
Täytynee siis perustaa joku puutarhurifirma tai vastaava pöytälaatikkoon ja työskennellä siellä sitten, jos joku alkaa näiden mediaanien kanssa oikein hulluttelemaan.Ammattinimikkeiden mukaisesti.
Edit: Ymmärränköhän nyt siis ihan oikein, että jos vaikka rakennusalan konsulttina olisin maksanut minimi-YEL:iä tähän asti sen 130€/kk niin vuodenvaihteessa tuohon tulee lisää n. 170€/kk ja kun 2025 mennään mediaanipalkkoihin, niin summa on jo pitkälle toista tonnia kuukaudessa?