Tuota voisi vielä parannella silleen, että ei ainoastaan sokea vaan myös kuuromykkä.Toinen hyvä on sanoa että on sokea.
Jos alkaa väittää vastaan, että kuuluuhan sieltä puhetta niin sanoo että en minä vain kuule mitään.
Tuota voisi vielä parannella silleen, että ei ainoastaan sokea vaan myös kuuromykkä.Toinen hyvä on sanoa että on sokea.
Hyvin pomo työntää yhden myyjän bussin alle. Todellisuudessa tuo on keksitty toimiston johdossa ja ohjattu käyttöön alemmaksi.![]()
Elisan puhelinmyyjät valehtelivat vuoden ajan järjestelmällisesti asiakkaille – ”Pyydämme anteeksi”
”Suomeksi sanottuna myyjä on valehdellut. Ei siitä pääse mihinkään.”www.is.fi
Elisan puhelinmyyjät (tai Elisan käyttämät puhelinmyyjät) ovat kunnostautuneet Pohjois-Suomessa epäasiallisesta markkinoinnissa, ja jopa Elisan johto on joutunut myöntämään kyseessä olleen ihan suoran valehtelun. Virallinen versio on, että joku yksittäinen myyjä keksi tuon markkinointikeinon, ja kun se tuntui toimivan, muutkin ryhtyivät käyttämään sitä.
Valitettavasti tuntuu, että näitä tapauksia olisi enemmänkin ja useammissakin yhtiöissä, jos vaan tutkittaisiin. Minullakin aikoinaan Soneran edustaja teki tarjouksen nopeammasta laajakaistasta samaan hintaan kuin nykyinen. No, hinta nousi välittömästi. Sonera kyllä korjasi tuon nopeasti, mutta ihmetytti kyllä, kun siellä sanoivat, ettei tällaista kampanjaa ole sillä hetkellä edes ollut käynnissä. Eli vähän epäilytti, että myyjät keksivät juttuja omasta päästään, ja olettivat, että harva jaksaa nähdä vaivaa asian korjaamiseksi.
Näinpä. Kyllä ne pikkupomot sen verran kuuntelevat puheluita että tietävät miten niitä tuotteita myydään. Siellä on toimiston johto perseillyt.Hyvin pomo työntää yhden myyjän bussin alle. Todellisuudessa tuo on keksitty toimiston johdossa ja ohjattu käyttöön alemmaksi.
Itsekin aloittelin työuraani lehtimyyjänä neljännesvuosisata sitten. Se oli hyvää ja tärkeää oppia tulevaisuuden myyntitehtäviä varten. Sen takia kannoin vuosia sympatiaa tuota niin epäkiitollista ammattikuntaa kohtaan, että saatoin usein tilata jonkun lehden, vaikka se ei kiinnostanutkaan, jos myyjä teki työnsä hyvin. Halusin tsempata ja antaa sille sen kaupan. Niissähän on usein joku tarjous tyyliin puolen vuoden lehdet kokeilujakso (kestotilaus) 39€. Ja sit toivotaan, ettei asiakas muista perua sitä ja tilaus jatkuu normaalihintaisena.Kun on itsellä kokemusta puhelinmyynnistä, niin nykyään ihan odotan koska joku myyjä soittaa. Olen esim. vastannut kaikkien puhelinoperaattoreiden kyselyihin ja antanut luvan soittaa parempi tarjous. No ei ole tullut parempaa tarjousta, mutta mukava jutella myyjien kanssa ja antaa vähän vinkkiäkin miten edetä uralla jos kiinnostusta on.
Naurattaa kun ne ei vaan laita luureja mulle, kun puhun kaikkea maan ja taivaan väliltä ja tuhlaan heidän työaikaansa. Jossain vaiheesa sanon itse, että en vie kallista työaikaasi tämän enempää.
Meillä on se ero, että en kyllä anna mitään kauppaa, jos tuote ei nappaa, vaikka saisi mitä kaupan päälle. Kerran ostin Tieteen Kuvalehden, kun julkaisu kiinnosti tytärtäni ja sai kaupan päälle virtapankin, joka tietty nyt on jo paskana reilun vuoden jälkeen.Itsekin aloittelin työuraani lehtimyyjänä neljännesvuosisata sitten. Se oli hyvää ja tärkeää oppia tulevaisuuden myyntitehtäviä varten. Sen takia kannoin vuosia sympatiaa tuota niin epäkiitollista ammattikuntaa kohtaan, että saatoin usein tilata jonkun lehden, vaikka se ei kiinnostanutkaan, jos myyjä teki työnsä hyvin. Halusin tsempata ja antaa sille sen kaupan. Niissähän on usein joku tarjous tyyliin puolen vuoden lehdet kokeilujakso (kestotilaus) 39€. Ja sit toivotaan, ettei asiakas muista perua sitä ja tilaus jatkuu normaalihintaisena.
Ei ne niin huonoja diilejä aina ole, kun kaupanpäälliset on jotain risteilylahjakortteja, pyyhkeitä tai jotain turhia hilavitkuttimia tyyliin joku paska kello tai termoskannu. Että sai niistä sitten myös vähän rahalla vastinetta.
Itselläni on vähän samaa vikaa, mutta olen joutunut tästäkin luopumaan. Otin muutaman kerran Hesarin, joka on ihan hyvä lehti muutamaksi päiväksi kampanjoilla. Peruutin hyvissä ajoin ja homma on silti osin kunnossa. Tämä oli iso virhe, koska he soittavat täysin käsittämättömän määrän sen jälkeen. Se on ikään kuin "oikeutus" soittaa seuraavan vuoden sisällä kaksi kertaa kuukaudessa. Ei ole myyjän ammattitaitoa enää aloittaa joka kerta sillä samalla spiikillä, että "hei tilasit kerran tämän ja nyt meillä on just sulle sopiva jatko." Tuo on rasittavaa.jos myyjä teki työnsä hyvin. Halusin tsempata ja antaa sille sen kaupan
Minua on aina ihmetyttänyt, miksi siihen tablettiin pitää hommata se erillinen SIM-kortti? Puhelimesta jaettu yhteys ei liene yhtään huonompi? Mullakin kaverit ostaneet näitä tabletti+nettiyhteys komboja ja kun olen kysynyt, että miksi, niin vastaus on se, et ne vain myi, en ajatellut sen enempää.No tuossa viime viikolta paljastui, että olihan se ympätty kuitenkin keskittäjän alennukseen. Kun tuollaisen ymppää siihen niin pikku juttu on se, että liittymän häipyessä tuon sopimuksen hinta kasvoi 35,90 € / kk. Tämä on vieläkin kuluttajaneuvonnan päässä selvityksessä. Eikä mitään myyjää vastaan, mutta puheluita on vaan vaikea muistaa ja jos osaat jättää "oikeat asiat sanomatta" ja muotoilla toiset asiat paremmin kuin ne ovat niin kyllä asiakas herkästi liukastuu paskaan. Niin minulle kävi.
Kumma juttu etteivät Hesarin myyjät ole soitelleet. Paikallisessa kauppakeskuksessa on Hesarin ständi ja aina olen sanonut heille, että "ei ole puusaunaa, minkä sytyttämiseen aviisi olisi omiaan". Toki olen myös kertonut feissareille, että ei kannattaisi yrittää tyrkyttää valemediaa ja kertonut myös miksi se on valemedia. Feissarit vaihtuvat viikottain, joten oletan että minun lörpötyksiin ollaan reagoitu :)Hesarin myyjät on mulle olleet kivoja. Olen joskus tilannut viikonloppuhesaria ja kun soittavat enkä sitä just silloin halua niin olen sanonut että katsotaan puolenvuoden päästä uudelleen. Ja ovat soittaneet sitten puolenvuoden päästä. Yleensä siksi kun sillä hetkellä tulee tuo paikallinen lehti.. En tiedä onko niillä sitten joku kanta mihin laittavat noita aikatoiveita mutta ei ole väliaikoina tarvinnut vastailla, mikä on hyvä...
Itsellä on erillinen nettiliittymä (5 euroa kuukaudessa) ihan jo senkin vuoksi, että jatkuva mobiilitukiaseman käyttö kuluttaa ja kuumentaa puhelinta akkuineen. Tämä luonnollisesti lyhentää puhelimen elinkaarta. Lisäksi edellä mainittu yhteyden jako vie rundaasti virtaa.Minua on aina ihmetyttänyt, miksi siihen tablettiin pitää hommata se erillinen SIM-kortti? Puhelimesta jaettu yhteys ei liene yhtään huonompi? Mullakin kaverit ostaneet näitä tabletti+nettiyhteys komboja ja kun olen kysynyt, että miksi, niin vastaus on se, et ne vain myi, en ajatellut sen enempää.
No okei. Älkää ostako sellaista, mitä ette oikeasti tarvitse.
Tässä myös oma syy. Minun budjettiini nähden OnePlus 8-puhelimeni on kallis. Käytän kyllä tuota yhteyden jakoa, jos se on aivan välttämätöntä, mutta pyrin siihen, ettei sitä käytetä yhtään. Minä en taas ymmärrä sitä, miksi joku tuollaisen 100 e:n tabletin takia tuhoaa monen sadan puhelimen ja lyhentää sen käyttöikää. Ja yleensä (pl. oma esimerkkini) noi diilit on ihan inhimillisä. Jos siis vähän tekee taustatöitä. Toisin kuin minä.Itsellä on erillinen nettiliittymä (5 euroa kuukaudessa) ihan jo senkin vuoksi, että jatkuva mobiilitukiaseman käyttö kuluttaa ja kuumentaa puhelinta akkuineen. Tämä luonnollisesti lyhentää puhelimen elinkaarta. Lisäksi edellä mainittu yhteyden jako vie rundaasti virtaa.