Puhelinmyyjät – nuo ”ystävämme”

  • 332 588
  • 1 378

Mäyräkoira

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK En gång-alltid-aina
Täytyy jakaa aika rasittava kokemus puhelinmyyjästä , tästä on jo monta vuotta
mutta koska tämä oli sen verran räikeä tapaus niin kerrotaan :

Minulle soitti kunnon pohjois-Suomalaista murretta puhuva DNA:n puhelinmyyjä,
vastasin kun numero oli täysin tavallisen näköinen kännykkänumero. En tarttunut
hänen tarjoukseensa päivittää oma liittymäni koska taisin ajaa autoa enkä jaksanut
miettiä asiaa sen enempää, mutta hän yritti väkisin toimittaa minulle tabletti-pc:n
vuokralle, tai jollain ihmeen osamaksusopimuksella.

Sanoin etten tarvitse sellaista, minulla on jo sellainen ihan työn puolesta
johon tämä reipas nuori mies vaan totesi " Kuuleppas "Mäyräkoira" nyt tehhään niin että
minäpä laitan sinulle nyt sen taplettipeeseen tulemaan ". Sitten karjuin hänelle että
"v**ut laitat yhtään mitään , saatanan juntti", ja painoin punaista luuria.

Mietin vaan että onkohan moni vanhus saanut hänen toimestaan "taplettipeeseen"
jota ei tarvitse mihinkään jos toimii noin röyhkeästi, en tuossa kohtaa vaan enää
viitsinyt olla asiallinen ? Tuollainen meininki todellakin syljettää aika rankasti.
 

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos omistat Samsungin puhelimen, niin suosittelen tätä:
Toimii tosi hyvin, eli erottaa esimerkiksi huijauspuhelut ja vaikka operaattorin palvelumyyjän toisistaan jne.
Eikös tuo perustu Samsungille raportoituihin tietoihin soittajista? Toisin sanoen, jos tulee soitto uudesta numerosta jota ei ole raportoitu ei tuosta ole apua. Lisäksi eihän tuokaan osaa näyttää, jos soitto tulee salatusta numerosta jota jotkut jostain syystä käyttävät, muutkin kuin häiriköt ja kaupustelijat.
 

RexHex

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Sanoin etten tarvitse sellaista, minulla on jo sellainen ihan työn puolesta
johon tämä reipas nuori mies vaan totesi " Kuuleppas "Mäyräkoira" nyt tehhään niin että
minäpä laitan sinulle nyt sen taplettipeeseen tulemaan ". Sitten karjuin hänelle että
"v**ut laitat yhtään mitään , saatanan juntti", ja painoin punaista luuria.
Luin viestin useampaan kertaan ja olin jo ylpeä myyjän sanavalmiudesta kunnes huomasin ""-merkit ja ison alkukirjaimen Mäyräkoiran ympärillä.
 

Mäyräkoira

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK En gång-alltid-aina
Luin viestin useampaan kertaan ja olin jo ylpeä myyjän sanavalmiudesta kunnes huomasin ""-merkit ja ison alkukirjaimen Mäyräkoiran ympärillä.
Joo, kun täällä ei voi sanoa oikeaa nimeään ettei anonymiteetti vaarannu. Pitää noudattaa palstan
sääntöjä ettei vihjaile kuka itse on, tai kuka joku muu nimimerkki on.

Viime lauantaina sain tosin kuulla että oli aika helppo arvata että sinä olet se Mäyräkoira :)
 

BitterX

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Wacker, Punaportin vapaakaupunki
Mulla puskee nyt jo toista viikkoa kylmää hikeä aina, kun vieras numero soittaa. Olen näet töitä hakenut ja se on ihan 50/50 onko soittaja puhelinmyyjä vai kutsu työhaastatteluun. Ärsyttävää, koska olen jo vuosia skipannut suosiolla kaikki puhelut, joiden numeroa en tunnista.

Ei kai tämä haittaa?

Jätät vastaamatta ja soitat heti perään takaisin kyseiseen numeroon. Jos kyseessä on puhelinmyyjä, niin jossain määrin säällisten firmojen kohdalla vastaa se tekopirteä automaattiääni "Hei, kiitos soitostasi Enialle (firman nimi ehkä muutettu), olemme tavoitelleet sinua...". Tai jos kyseessä on hämärämpi puhelinmyyntilafka, niin tulee "valitsemanne numero ei ole käytössä". Jos taas kyseessä on potentiaalinen työnantaja, niin eivätköhän ne sinulle vastaa soittaessasi takaisin.
 

Rick Rother

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Kärpät
Nämä on kaduillakin ihmeen hankalia feissareita. Taannoin nuorempi herra jakoi minulle ilmaista Hesaria ja hymyilin kerrankin vastaten, että voisin ottaa, kun muutossa tarvitsin lehtiä. :D No siinä sitten vietinkin pitkän hetken selittäen, miksi en viitsi mitään heidän lehtiä tilailla. Jos mitään hyvää tuossa, eivät pommita sähköpostia ja soita koko ajan.

Minulla on olevinaan joku estopalvelu, mutta eräs numerosarja puskee tuosta kyllä läpi. Tunnistan jo numeron, johon ei kannata vastata. Onneksi numeromuistini on aivan huippuluokkaa ja tunnistan esim. terveysasioihini liittyvät numerot.
Sanoman spermatukka sähkönmyyntihousuissa: ”Moro saako esittää ministerille kysymyksen?”.

Rick, joka on odottanut tätä tilaisuutta vesi kielellä: ”No ilman muuta!”.

Spermatukka: ”Haluatko Hesarin tästä ilmaiseksi, kiinnostaisko samalla jutella meidän huipputarjouksesta?”.

Rick: ”Sori, en osaa lukea.”.

Sperma: ”Öööö…”.

Rick: ”Kävelee hitaasti pois vihellellen Bondin tunnaria.”.
 

Karhunkulta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Skellefteå AIK
Ei kai tämä haittaa?

Jätät vastaamatta ja soitat heti perään takaisin kyseiseen numeroon. Jos kyseessä on puhelinmyyjä, niin jossain määrin säällisten firmojen kohdalla vastaa se tekopirteä automaattiääni "Hei, kiitos soitostasi Enialle (firman nimi ehkä muutettu), olemme tavoitelleet sinua...". Tai jos kyseessä on hämärämpi puhelinmyyntilafka, niin tulee "valitsemanne numero ei ole käytössä". Jos taas kyseessä on potentiaalinen työnantaja, niin eivätköhän ne sinulle vastaa soittaessasi takaisin.
Joo no kyllä mielellään vastaan heti, jos kyseessä on potentiaalinen työnantaja. Tää saaga ehkä loppuu ensi viikolla, joten voi taas lopettaa jokaiseen vieraaseen numeroon vastailun tästä ikuisuuteen (tai työttömyyteen asti). Onneksi olen ollut vastaamatta niin pitkään noihin numeroihin, että eivät enää kovin usein edes yritä soitella.
 

BitterX

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Wacker, Punaportin vapaakaupunki
Joo no kyllä mielellään vastaan heti, jos kyseessä on potentiaalinen työnantaja. Tää saaga ehkä loppuu ensi viikolla, joten voi taas lopettaa jokaiseen vieraaseen numeroon vastailun tästä ikuisuuteen (tai työttömyyteen asti). Onneksi olen ollut vastaamatta niin pitkään noihin numeroihin, että eivät enää kovin usein edes yritä soitella.

Tämä varmaankin liittyy siihen nykypäivän oletukseen, että kaikkien pitäisi olla aina ja saman tien tavoitettavissa puhelimitse. Henkilökohtaisesti en pidä tästä oletuksesta, koska voihan sitä ihminen olla vaikkapa palaverissa, koulutuksessa, lenkillä, puolison kanssa lounaalla, päiväunilla, yms, yms, jolloin puhelimeen saman tien vastaaminen ei onnistu tai ei ole tarkoituksenmukaista.

Mutta ymmärrän kyllä toki näkemyksesi. Saatan itse hyvinkin olla mielipiteineni nykypäivänä vähemmistössä.

Onnea työnhakuun!
 

Ujcik#11

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Pittsburgh
Rick: ”Sori, en osaa lukea.”.

Sperma: ”Öööö…”.

Rick: ”Kävelee hitaasti pois vihellellen Bondin tunnaria.”.

Mitä olisit tehnyt jos myyjä olisikin sanonut, " näytätkin siltä, ettei kouluja ole käytynä. Siksi tätä lehteä sinulle tarjoan, voit katsella upeita kuvia ja kaikki väreissä. "
 

444

Jäsen
Mitä olisit tehnyt jos myyjä olisikin sanonut, " näytätkin siltä, ettei kouluja ole käytynä. Siksi tätä lehteä sinulle tarjoan, voit katsella upeita kuvia ja kaikki väreissä. "
Mulle soitti tänään Sanoman myyjä kaupitellen Lasten Hesaria. On kuulemma tosi hyvä vissiin 6-10 -vuotiaille, kun on paksumpaa paperia ja kaikkea. Totesin, että tuo meidän 1-vuotias ei vielä ihan osaa lukea, niin jätetään väliin. Onneksi ei kokeillut tuota sinun versiotasi, että ”no sulle mä tätä itse asiassa oon tarjoamassa, kun kuulostat siltä, ettei liian monimutkaisia uutisia kannata yrittää lukea”.
Tuon jälkeen menikin lähes kolme tuntia, niin Sanomalta soiteltiin uudelleen ja koitettiin kaupitella jotain muuta. Jätin vastaamatta, kuten lähtökohtaisesti aina noihin 040-923 -alkuisiin numeroihin. Joo, joskus sata vuotta sitten olen tilannut jostain kampanjasta digihesaria, sen jälkeen pommitus on jatkuvaa. Yhtenä päivänä kieltäydyin kolme eri kertaa samasta tarjouksesta, kahdelle viimeiselle sanoinkin, että en ostanut kaksi tuntia sitten enkä osta nytkään. Viimeisen jälkeen sai olla lähes kolme viikkoa rauhassa.
 

Rick Rother

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Kärpät
Mitä olisit tehnyt jos myyjä olisikin sanonut, " näytätkin siltä, ettei kouluja ole käytynä. Siksi tätä lehteä sinulle tarjoan, voit katsella upeita kuvia ja kaikki väreissä. "
Aina selitys löytyy. Värisokeus, puolisokeus ym. Istuin kerran autossa työkaverin vieressä lounastauolla, kun sille soitteli muistaakseni Elisan puhelinmyyjä. Valehteli vastanneensa työpuhelimeen ja kotona vain lankapuhelin. Myyjä ei luovuttanut, vaan tarjosi nettiä. Työkaverilla ei ollut tietokonetta, mutta tosi hyvä faksi! Siispä myyjä tarjosi seuraavaksi Elisa Viihdettä. Se olisikin ollut työkaverini mielestä kiinnostava, mutta kotoa löytyi vain Saloran kuvaputkitelkkari, jossa ”nuo sovellukset ei oikein toimi”.

En muista, miten puhelu loppui, mutta sitkeä myyjä oli.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Mietin vaan että onkohan moni vanhus saanut hänen toimestaan "taplettipeeseen"
jota ei tarvitse mihinkään jos toimii noin röyhkeästi, en tuossa kohtaa vaan enää
viitsinyt olla asiallinen ? Tuollainen meininki todellakin syljettää aika rankasti.
Nykyään tuskin ainakaan kovin moni, koska puhelimitse tehdyt kaupat pitää vahvistaa tekstarilla vielä puhelun jälkeen. Eli jos tulee katumapäälle niin jättää vahvistamatta. Ja jos tämänkin jälkeen tulee katumapäälle, niin sen kun jättää paketin hakematta postista niin tilaus peruuntuu ja asiakkaalle ei tule kuluja. Ja vielä postista hakemisen jälkeenkin on 14 vuorokauden peruutusoikeus.

Tuo jälkivahvistus tuli tänä vuonna, mutta kaikki postiin toimitukset ja peruutusoikeudet on olleet jo pitkään. Ja joo, tietysti näistä "taplettipeeseen" myyjistä osa on niitä jotka vetää vähintäänkin harmaalla alueella, mutta etämyynnissä kuluttajansuoja on kuitenkin sen verran vahva ja varsinkin tällaisissa tilanteissa missä asiakkaan pitää ihan oikeasti tehdä jotain konkreettista sen laitteen saadakseen, niin kyllä nämä kusetukset todennäköisesti aika vähissä ovat.

Tietysti asiakkaan selkeä harhauttaminen on väärin, mutta sanoisin että jossain määrin saa myös katsoa peiliin jos tilaa tuotteen, vahvistaa tilauksen, hakee sen ja ottaa vielä käyttöönkin ja kokee sitten tulleensa huijatuksi.
 
Kun niille puhelinmyyjille kerran vastaa ja ilmoittaa, että "minulle on suoramarkkinointikielto", niin eivät soita enää.

  • Ilmoita kiellosta markkinoijalle tai myyjälle, jolloin kielto koskee kyseistä yritystä.
    Ilmoitus voi olla vapaamuotoinen ja voit esittää sen esimerkiksi markkinointipuhelun aikana.

Intialaisten 'Microsoftin' helpdeskien kanssa on sitten tullutkin juteltua siitäkin edestä. Mikäpä tuossa, peltorit päässä puita pilkkoessa tuli yhteen aikaan juteltua pitempiäkin toveja. Ei ainakaan kukaan muu tullut skämmätyksi sen henkilön toimesta sinä aikana, minkä sain kulutettua kysellen tyhmiä 'Kaliforniassa' asuvalta 'Johnilta'. Tosin varmaan laittoivat suoramarkkinointikiellon päälle sieltäkin suunnasta, kun ei ole yli vuoteen soitelleet.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Tämä varmaankin liittyy siihen nykypäivän oletukseen, että kaikkien pitäisi olla aina ja saman tien tavoitettavissa puhelimitse. Henkilökohtaisesti en pidä tästä oletuksesta, koska voihan sitä ihminen olla vaikkapa palaverissa, koulutuksessa, lenkillä, puolison kanssa lounaalla, päiväunilla, yms, yms, jolloin puhelimeen saman tien vastaaminen ei onnistu tai ei ole tarkoituksenmukaista.

Mutta ymmärrän kyllä toki näkemyksesi. Saatan itse hyvinkin olla mielipiteineni nykypäivänä vähemmistössä.

Onnea työnhakuun!
Onko tämä tosiaan nykypäivän oletus? Olen ollut siinä luulossa, että nykyään soittaminen vähenee entisestään ja nekin harvat puhelut tulee "sopia" etukäteen. Minulla on lähes aina soittaessani tapana laittaa viesti (whatsapp tai sähköposti), jos pitää soittaa. Tietysti kiireelliset asiat erikseen, ne soitetaan heti ilman ennakkovaroitusta, mutta muuten on mahdollisuuksien mukaan kivempi soittaa ja varmistaa, että vastapuoli on varmasti puhelimen ääressä.

Toisesta suunnasta tulee kyllä välillä hauskoja tilanteita, kun ihmisillä ei ole mitään pelisilmää soittamisen suhteen. Muistan esimerkiksi erään työpaikan palaverin, jonka aikana kollega soitti minulle kolme kertaa 10 minuutin sisään. Kahdella ensimmäisellä kerralla löin punaista luuria, ja jo ensimmäisen punaisen kohdalla pistin Whatsappia kollegalle, että olen palaverissa. Kun kolmas soitto tuli, päätin vastata tähän, koska epäilin jo jotain hätätilannetta. No se kollegan asia oli sitten se, että hän on laittanut minulle sähköpostia ja lue se kun kerkeät. Ok, kiitos tiedosta.
 

Mäyräkoira

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK En gång-alltid-aina
Tietysti asiakkaan selkeä harhauttaminen on väärin, mutta sanoisin että jossain määrin saa myös katsoa peiliin jos tilaa tuotteen, vahvistaa tilauksen, hakee sen ja ottaa vielä käyttöönkin ja kokee sitten tulleensa huijatuksi.
Se on totta, tuon kaverin toiminnassa sen teki erityisen röyhkeäksi se että jos sanoo selkeästi ettei
tarvitse jotain, niin ei vaan uskota. Mietinkin että onkohan minulle nyt kuitenkin tulossa se tabeltti-pc,
en olisi tietenkään hakenut sitä enkä hyväksynyt mitään sopimusta. Siinä tuli jotenkin mieleen jonkun
sortin epätoivo saada jotain myyntiä aikaiseksi, ja sitähän noissa hommissa varmaan usein on.
 

BitterX

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Wacker, Punaportin vapaakaupunki
Onko tämä tosiaan nykypäivän oletus? Olen ollut siinä luulossa, että nykyään soittaminen vähenee entisestään ja nekin harvat puhelut tulee "sopia" etukäteen. Minulla on lähes aina soittaessani tapana laittaa viesti (whatsapp tai sähköposti), jos pitää soittaa. Tietysti kiireelliset asiat erikseen, ne soitetaan heti ilman ennakkovaroitusta, mutta muuten on mahdollisuuksien mukaan kivempi soittaa ja varmistaa, että vastapuoli on varmasti puhelimen ääressä.

Toisesta suunnasta tulee kyllä välillä hauskoja tilanteita, kun ihmisillä ei ole mitään pelisilmää soittamisen suhteen. Muistan esimerkiksi erään työpaikan palaverin, jonka aikana kollega soitti minulle kolme kertaa 10 minuutin sisään. Kahdella ensimmäisellä kerralla löin punaista luuria, ja jo ensimmäisen punaisen kohdalla pistin Whatsappia kollegalle, että olen palaverissa. Kun kolmas soitto tuli, päätin vastata tähän, koska epäilin jo jotain hätätilannetta. No se kollegan asia oli sitten se, että hän on laittanut minulle sähköpostia ja lue se kun kerkeät. Ok, kiitos tiedosta.

Oletus on se, että pitäisi olla tavoitettavissa jatkuvasti. WhatsApp (ja Telegram ja Signal) on vienyt asiaa vain pahempaan suuntaan.

Itseäni vierastuttaa ajatus siitä, että pikaviestisovelluksen kautta pitäisi olla tavoitettavissa koko ajan. Erityisesti ottaa päähän ne kaikki mahdolliset ryhmät ja niiden aiheuttama saatanallinen piipitys siinä määrin, että olen hiljentänyt koko sovelluksen sekä poistanut ilmoitukset. Vilkaisen WhatsAppin aina jokusen kerran päivässä, jos muistan.
 

Rick Rother

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Kärpät
Oletus on se, että pitäisi olla tavoitettavissa jatkuvasti. WhatsApp (ja Telegram ja Signal) on vienyt asiaa vain pahempaan suuntaan.

Itseäni vierastuttaa ajatus siitä, että pikaviestisovelluksen kautta pitäisi olla tavoitettavissa koko ajan. Erityisesti ottaa päähän ne kaikki mahdolliset ryhmät ja niiden aiheuttama saatanallinen piipitys siinä määrin, että olen hiljentänyt koko sovelluksen sekä poistanut ilmoitukset. Vilkaisen WhatsAppin aina jokusen kerran päivässä, jos muistan.
Vahva sama. Aikansa kesti, että ne ihmiset, joiden yhteydenotoilla on suurin merkitys, ymmärsivät soittaa tai lähettää henkilökohtaisen viestin akuuteissa asioissa. Aluksi hiljensin Whatsappin kokonaan, mutta sen verran meni ohi asioita, että henkilökohtaiset viestit aiheuttaa ilmoituksen.
 

Tami Talk

Jäsen
Suosikkijoukkue
Daespoo moderators
Puhelinmyyjät on siirtyneet nykyään feissareiksi, mikä tekee niiden välttelemisestä entistä hankalampaa.

Olin taannoin ravintelissa ja nojailin siinä yksikseni baaritiskiin, selailin jatkoaikaa, tietysti.
Viereen liimautui sellainen parikymppinen nuori neitokainen, joka alkoi juttelemaan ja kyselemään kuulumisia. Selvästi itseäni nuorempi, tämä vielä erikseen sanottakoon, kun itse olen jo tukevasti keski-ikäinen.

Ihmettelin hänen kiinnostusta, kun en ole mikään komistus. Mutta sitten se paljastui.
Hän kyseli, että olisko seura kiinnostanut.

Kieltäydyin kohteliaasti ja sanoin, että ei kiinnosta, viimeksi olen lukenut Seuraa joksus 1980-luvulla mummolassa, kun se tuli papalle ja mummolle. Siinä oli se vitsipalsta ja sain aloittaa ristikon, jonka pappa teki loppuun. Sanoin, etten edes tiennyt, että Seuraa enää julkaistaan ja muistelin siinä hetken lapsuutta, mummoa ja pappaa.

Siihen neitokainen totesi, että taidat tarvita Apua. Sanoin, että se tulee vanhemmilleni, saan sen heiltä, kun ovat lukeneet.

Neitokainen häipyi sivummalle kauppaamaan lehtiä seuraavalle uhrille ja jatkoin kaljani juontia. Hetkeä myöhemmin tajusin viedä käyntikorttini ja sanoin, että tässä on mun puhelinnumero jos heillä on tulossa hyviä tarjouksia Metsästys ja Kalastus tai Erä-lehdestä, saa soitella. Ei oo soitellut, olisko sitten eri kustantajan lehtiä nuo.

Mutta selvästi näkee, että yrittävät huijata vanhempia ihmisiä tekemään tilauksia, jopa yöaikaan baarissa. Onneksi olin itse skarppina.
 

Lankershim

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Detroit Red Wings, Los Angeles Dodgers
En mäkään ole puhelinmyyjien ylin ystävä, mutta tällä hermannilla Aamulehden tekstarit-osiossa oli mennyt kuppi nurin heidän kanssaan:

NO, mutta kiitos puhelinmyyjä, joka hoksasit soittaa kesken presidentti Ahtisaaren hautajaisten. Näin osaltasi nostit ammattikuntasi valmiiksi pilvissä olevaa mainetta! Nimim. Häirikkö
Sata ruoskaniskua ja potkut kyseiselle myyjälle, perkelettäkö menee kesken Maran hautajaisten soittelemaan! Kuinka kehtasikin. Tiesi ihan varmasti, että kyseinen henkilö katsoo ko. ohjelmaa juuri sillä hetkellä, kun luuri pirisee. Olisi pitänyt lopettaa töiden teko hautajaisten ajaksi, ja palata asiaan vasta niiden jälkeen, kuten kaikkien muidenkin kunnon kansalaisten. Niih.
 

Bird

Jäsen
Suosikkijoukkue
Urheilullisesti avoimet sarjat
Tästä ihan tutulta omalta operaattorilta Elisalta soitellaan, että meillä on nyt tällainen liittymien päivityskampanja meneillään ja blaa blaa. Saat tällaisen uuden 300 megan nopeudella olevan liittymän nyt tarjoushintaan vain 29,99€/kk. Ei varmaankaan oo mitään sitä vastaan, että laitetaan tää sulle?

Tällainen soitto tuli eilen. Onneksi sentään muistin, mikä nykyisen liittymäni kuukausimaksu on (20€/kk ja 200 megan maksiminopeus, nykyinen hinta voimassa kesään 2024 asti) ja vastaus oli hyvin lyhyt: "Ei todellakaan tällaista mulle, kiitos hei!" ja luuri kiinni.

En muista, että koskaan ennen olisi tullut näin vahvaa kusetuksen makua puhelinmyyjän soitosta. En ainakaan omakohtaisesti keksi sitten mitään syytä, miksi haluaisin maksaa kympin kuussa enemmän 300 megan netistä verrattuna 200 megan nettiin, kun jälkimmäinenkin on puhelinkäyttöön oikeastaan ihan tarpeettoman hyvä.

Sinällään aiempaa aavistuksen paremman liittymän tarjoamisessa ei toki ole mitään vikaa, jos vaikka nykyisen liittymän hintakausi olisi pian päättymässä. Mutta kun asia tehdään tähän tyyliin, mainitsematta puhelussa millään tapaa nykyisen ja tarjottavan uuden liittymän eroja, niin melkoisen paska maku jäi Elisan toiminnasta. Täähän on kato vaan tällainen päivitys, joka tietenkin kannattaa ottaa!
 

ColCbj

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC Sierre
Tästä ihan tutulta omalta operaattorilta Elisalta soitellaan, että meillä on nyt tällainen liittymien päivityskampanja meneillään ja blaa blaa. Saat tällaisen uuden 300 megan nopeudella olevan liittymän nyt tarjoushintaan vain 29,99€/kk. Ei varmaankaan oo mitään sitä vastaan, että laitetaan tää sulle?

Tällainen soitto tuli eilen. Onneksi sentään muistin, mikä nykyisen liittymäni kuukausimaksu on (20€/kk ja 200 megan maksiminopeus, nykyinen hinta voimassa kesään 2024 asti) ja vastaus oli hyvin lyhyt: "Ei todellakaan tällaista mulle, kiitos hei!" ja luuri kiinni.

En muista, että koskaan ennen olisi tullut näin vahvaa kusetuksen makua puhelinmyyjän soitosta. En ainakaan omakohtaisesti keksi sitten mitään syytä, miksi haluaisin maksaa kympin kuussa enemmän 300 megan netistä verrattuna 200 megan nettiin, kun jälkimmäinenkin on puhelinkäyttöön oikeastaan ihan tarpeettoman hyvä.

Sinällään aiempaa aavistuksen paremman liittymän tarjoamisessa ei toki ole mitään vikaa, jos vaikka nykyisen liittymän hintakausi olisi pian päättymässä. Mutta kun asia tehdään tähän tyyliin, mainitsematta puhelussa millään tapaa nykyisen ja tarjottavan uuden liittymän eroja, niin melkoisen paska maku jäi Elisan toiminnasta. Täähän on kato vaan tällainen päivitys, joka tietenkin kannattaa ottaa!
Nämä tapaukset, joissa viimeiset sanat tulevat retorisessa kysymysmuodossa tai suorana ilmoituksena saavat kyllä itseltäni aina tylyn vastauksen. Ala-arvoista toimintaa. Sama juttu koskee toki näitä "mitä johtaja" -ständimyyjiä.

Toisaalta itse ostan mielelläni myös puhelimesta, jos myyjä on asiallinen ja ennen kaikkea kohtelias. Jokunen aika sitten tuli uusittua puhelinsopimus, kun operaattorilta soitteli todella asiallinen ja ammattimainen herrasmies. Tulipa siinä puhelun aikana keskusteltua myös muusta kuin ainoastaan liittymistä. Hattua päästä, annoin hänelle totta kai myös positiivisen palautteen.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Bird

Kilgore Trout

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Minulle soitti Telian myyntimies ja tarjosi 200Mb/5G liittymien (4 kpl koska maksan vaimon ja aikuisten lastenkin liittymät) vaihtoa 300 Mb/5G samaan hintaan. No suostuin, mutta kun tilausvahvistus tuli, niin siitä oli tippunut vanhoissa liittymissä ollut alennus pois, joten hinta olisi noussut 6 €/liittymä.
No, minä tomerasti chattiin että mitäs mitäs ja kauppa peruttiin. Seuraavassa laskussa oli sitten laskutettu 8 euroa liittymän muutoksesta molempiin suuntiin eli yhteensä 64 €. No, taas chattiin ja Telia myönsi virheen ja hyvitti muutosmaksut. Eli kolme kontaktia ja olimme siinä mistä oli lähdettykin.

Siihen saumaan sattui soittamaan Elisan myyjä ja minä päätin että pitäköön Telia tunkkinsa. Sitten Telialta alettiin pommittamaan tekstiviesteillä ja soitoilla minua ja jokaista liittymää, hinta tippuisi ja saisin vielä 4kpl 50€ lahjakorttia Lidliin.

Sanoin, että jos ette lopeta spämmiä niin siirrän firmankin liittymät Elisalle.
 

Meiken

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Sama juttu koskee toki näitä "mitä johtaja" -ständimyyjiä.

Kuinkas sattuikin. Juuri tällä viikolla eräässä kaupassa oli Helenin ständimyyjä, joka huuteli, että "Jaahas, mikäs sähkösopimus herra ministerillä on". Tokaisin vaan takaisin, että ministerillä on sopimukset kunnossa ja jatkoin matkaani. Muksu vieressä ihmetteli, että mikä on ministeri.
 

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Kuinkas sattuikin. Juuri tällä viikolla eräässä kaupassa oli Helenin ständimyyjä, joka huuteli, että "Jaahas, mikäs sähkösopimus herra ministerillä on". Tokaisin vaan takaisin, että ministerillä on sopimukset kunnossa ja jatkoin matkaani. Muksu vieressä ihmetteli, että mikä on ministeri.
Noiden myyjien pikkupomot varmaan kutsuu toisiaan ministereiksi ja johtajiksi, sehän on niin ratkiriemukasta, että pitää alaisten huudella sitä asiakkaiksi hamuttaville. Jos olisin Tasavallan Presidentti, ex tai istuva, vetäisin herneet nokkaan tuommoisesta nimittelystä ja arvonalennuksesta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös