Puhelinmyyjät – nuo ”ystävämme”

  • 331 842
  • 1 378

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, Eddie Howe, Sir Bobby, Rock of Gibraltar
Hyvin pomo työntää yhden myyjän bussin alle. Todellisuudessa tuo on keksitty toimiston johdossa ja ohjattu käyttöön alemmaksi.

Näinpä. Kyllä ne pikkupomot sen verran kuuntelevat puheluita että tietävät miten niitä tuotteita myydään. Siellä on toimiston johto perseillyt.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Kun on itsellä kokemusta puhelinmyynnistä, niin nykyään ihan odotan koska joku myyjä soittaa. Olen esim. vastannut kaikkien puhelinoperaattoreiden kyselyihin ja antanut luvan soittaa parempi tarjous. No ei ole tullut parempaa tarjousta, mutta mukava jutella myyjien kanssa ja antaa vähän vinkkiäkin miten edetä uralla jos kiinnostusta on.

Naurattaa kun ne ei vaan laita luureja mulle, kun puhun kaikkea maan ja taivaan väliltä ja tuhlaan heidän työaikaansa. Jossain vaiheesa sanon itse, että en vie kallista työaikaasi tämän enempää.
 

Kale

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Tom Laaksonen
Kun on itsellä kokemusta puhelinmyynnistä, niin nykyään ihan odotan koska joku myyjä soittaa. Olen esim. vastannut kaikkien puhelinoperaattoreiden kyselyihin ja antanut luvan soittaa parempi tarjous. No ei ole tullut parempaa tarjousta, mutta mukava jutella myyjien kanssa ja antaa vähän vinkkiäkin miten edetä uralla jos kiinnostusta on.

Naurattaa kun ne ei vaan laita luureja mulle, kun puhun kaikkea maan ja taivaan väliltä ja tuhlaan heidän työaikaansa. Jossain vaiheesa sanon itse, että en vie kallista työaikaasi tämän enempää.

Itsekin aloittelin työuraani lehtimyyjänä neljännesvuosisata sitten. Se oli hyvää ja tärkeää oppia tulevaisuuden myyntitehtäviä varten. Sen takia kannoin vuosia sympatiaa tuota niin epäkiitollista ammattikuntaa kohtaan, että saatoin usein tilata jonkun lehden, vaikka se ei kiinnostanutkaan, jos myyjä teki työnsä hyvin. Halusin tsempata ja antaa sille sen kaupan. Niissähän on usein joku tarjous tyyliin puolen vuoden lehdet kokeilujakso (kestotilaus) 39€. Ja sit toivotaan, ettei asiakas muista perua sitä ja tilaus jatkuu normaalihintaisena.

Ei ne niin huonoja diilejä aina ole, kun kaupanpäälliset on jotain risteilylahjakortteja, pyyhkeitä tai jotain turhia hilavitkuttimia tyyliin joku paska kello tai termoskannu. Että sai niistä sitten myös vähän rahalla vastinetta.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Itsekin aloittelin työuraani lehtimyyjänä neljännesvuosisata sitten. Se oli hyvää ja tärkeää oppia tulevaisuuden myyntitehtäviä varten. Sen takia kannoin vuosia sympatiaa tuota niin epäkiitollista ammattikuntaa kohtaan, että saatoin usein tilata jonkun lehden, vaikka se ei kiinnostanutkaan, jos myyjä teki työnsä hyvin. Halusin tsempata ja antaa sille sen kaupan. Niissähän on usein joku tarjous tyyliin puolen vuoden lehdet kokeilujakso (kestotilaus) 39€. Ja sit toivotaan, ettei asiakas muista perua sitä ja tilaus jatkuu normaalihintaisena.

Ei ne niin huonoja diilejä aina ole, kun kaupanpäälliset on jotain risteilylahjakortteja, pyyhkeitä tai jotain turhia hilavitkuttimia tyyliin joku paska kello tai termoskannu. Että sai niistä sitten myös vähän rahalla vastinetta.
Meillä on se ero, että en kyllä anna mitään kauppaa, jos tuote ei nappaa, vaikka saisi mitä kaupan päälle. Kerran ostin Tieteen Kuvalehden, kun julkaisu kiinnosti tytärtäni ja sai kaupan päälle virtapankin, joka tietty nyt on jo paskana reilun vuoden jälkeen.

Mutta kiva jutella niille valmiista spiikistä lukeville myyjille. Kerran oli yksi tyttö, kuka sanoi että eka päivä. Sanoin että kun olet vähän harjoitellut, soittele mulle uudestaan, niin voit saada paremman duunin. Ei ole soitellut...
 

peterra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
jos myyjä teki työnsä hyvin. Halusin tsempata ja antaa sille sen kaupan

Itselläni on vähän samaa vikaa, mutta olen joutunut tästäkin luopumaan. Otin muutaman kerran Hesarin, joka on ihan hyvä lehti muutamaksi päiväksi kampanjoilla. Peruutin hyvissä ajoin ja homma on silti osin kunnossa. Tämä oli iso virhe, koska he soittavat täysin käsittämättömän määrän sen jälkeen. Se on ikään kuin "oikeutus" soittaa seuraavan vuoden sisällä kaksi kertaa kuukaudessa. Ei ole myyjän ammattitaitoa enää aloittaa joka kerta sillä samalla spiikillä, että "hei tilasit kerran tämän ja nyt meillä on just sulle sopiva jatko." Tuo on rasittavaa.

Tämän vuoksi olen tehnyt kategorisesti kiellon eli annan myyjän kertoa asiansa ja käydä suunnittelemansa spiikin loppuun ja kieltäydyn ensimmäisessä mahdollisessa kohdassa. Ihminen täytyy kieltää kolmesti keskimäärin, että hän luovuttaa ja rupeaa siirtämään energiaa seuraavaan. Ymmärrän myös sen, että lehdet elävät kriisiaikaa ja olisi hyvä edes joku lehti olla kestotilauksena päällä. Olen kuitenkin omalla kohdallani todennut, että mikä lehti tahansa niin lukematta ne vaan jää. Jotenkin olen liian maltiton ihminen ja kulutan kuitenkin vapaa-ajasta ison osan näillä keskustelufoorumeilla niin tulee luettua mielestäni mielenkiintoisempia asioita.

Yhtä kaikki puhelinmyynti on haasteellista hommaa ja jos pärjäät tuossa niin oikeastaan pärjäät sen jälkeen melko lailla missä tahansa myyntityössä. On se sen verran kova koulu. Kyllä se niin on, että nuo myyjät, joilla on tuollainen tausta, pärjää oman hommankin myyntityössä paremmin kuin ne, jotka tulevat ns. asiakaspalvelun polkua. Mutta maailmaa muuttuu ja mielestäni kohta ollaan siinä vaiheessa kun puhelinmyynti ei ole enää sallittu tapa tehdä kauppaa. Kyseessä on kuitenkin ihmisiä yleisesti raivostuttava homma ja suurin ymmärrys tulee ihmisiltä, jotka ovat itse myyntityössä.

Toinen asia on se, että sisäiset paineet noissa töissä ovat tosi kovat eli myyjät saa lähteä kilometritehtaalle, jos ei asiakkaita tuotteet kiinnosta. Tavallaan nämä yritykset siirtävät aivan liian usein asiakkaan päätöksen myyjän vastuulle, joka johtaa siihen, että kaikki mahdolliset harmaan sävyt ovat jo käytössä myynnissä. Yhdelle kiinnostuneelle yritetään maksimoida myynti, koska valitettavasti liian kilttejä ihmisiä on maailma pullollaan, jotka eivät vaan osaa sanoa ei. Puhumattakaan siitä, että myyjät opastetaan varsin selkeästi monessa paikassa niihin vetoamisen keinoihin, joille me ihmiset olemme alttiita. Jopa ammattimyyjä, joka ymmärtää mistä on kyse, menee helposti lankaan.

Tämä ihan offtopiccina, mutta yksi hyvä myyjä onnistui kauppaamaan minulle tabletin + mobiililaajakaistan puhelimessa. Myyjä oli todella hyvä ja satun itse vielä piru olemaan operaattorilla töissä niin koin, että siinä tavallaan keskusteltiin melkein samaa kieltä ammattilaisen kanssa. Ja myyjää vielä onnisti, koska minulla oli aito tarve ja olin asiaa vielä miettinyt. Toki varmaan niitä liidejä on käytetty, kun nykyään saadaan niin helposti kaikenlaista tietoa kaivettua ja tällä tavalla pystytään esisegmentoimaan asiakkaita. Joka tapauksessa tämä oli ns. perfect timing ja osui sekä upposi. Vaikka tiesin tasan tarkkaan, että noihin diileihin on aina joku koira haudattuna niin oli tälläkin kertaa. Lätistiin myyjän kans mukavia ja käytiin samalla sopimusehtoja läpi. Määräaika meni minun jakeluun heti, joo 24 kk. Ymmärrän, no mutta tää on silti hyvä diili, kun on noin edullinen (n. 20 € / kk.) Kyselin vielä, että eihän siitä ole haittaa, että puhelinliittymäni lähtee ko. operaattorilta syssyllä, kun saan firman puhelimen. Ei mitään ongelmaa, tietenkään.

No tuossa viime viikolta paljastui, että olihan se ympätty kuitenkin keskittäjän alennukseen. Kun tuollaisen ymppää siihen niin pikku juttu on se, että liittymän häipyessä tuon sopimuksen hinta kasvoi 35,90 € / kk. Tämä on vieläkin kuluttajaneuvonnan päässä selvityksessä. Eikä mitään myyjää vastaan, mutta puheluita on vaan vaikea muistaa ja jos osaat jättää "oikeat asiat sanomatta" ja muotoilla toiset asiat paremmin kuin ne ovat niin kyllä asiakas herkästi liukastuu paskaan. Niin minulle kävi.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
No tuossa viime viikolta paljastui, että olihan se ympätty kuitenkin keskittäjän alennukseen. Kun tuollaisen ymppää siihen niin pikku juttu on se, että liittymän häipyessä tuon sopimuksen hinta kasvoi 35,90 € / kk. Tämä on vieläkin kuluttajaneuvonnan päässä selvityksessä. Eikä mitään myyjää vastaan, mutta puheluita on vaan vaikea muistaa ja jos osaat jättää "oikeat asiat sanomatta" ja muotoilla toiset asiat paremmin kuin ne ovat niin kyllä asiakas herkästi liukastuu paskaan. Niin minulle kävi.
Minua on aina ihmetyttänyt, miksi siihen tablettiin pitää hommata se erillinen SIM-kortti? Puhelimesta jaettu yhteys ei liene yhtään huonompi? Mullakin kaverit ostaneet näitä tabletti+nettiyhteys komboja ja kun olen kysynyt, että miksi, niin vastaus on se, et ne vain myi, en ajatellut sen enempää.

No okei. Älkää ostako sellaista, mitä ette oikeasti tarvitse.
 

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Hesarin myyjät on mulle olleet kivoja. Olen joskus tilannut viikonloppuhesaria ja kun soittavat enkä sitä just silloin halua niin olen sanonut että katsotaan puolenvuoden päästä uudelleen. Ja ovat soittaneet sitten puolenvuoden päästä. Yleensä siksi kun sillä hetkellä tulee tuo paikallinen lehti.. En tiedä onko niillä sitten joku kanta mihin laittavat noita aikatoiveita mutta ei ole väliaikoina tarvinnut vastailla, mikä on hyvä...
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Hesarin myyjät on mulle olleet kivoja. Olen joskus tilannut viikonloppuhesaria ja kun soittavat enkä sitä just silloin halua niin olen sanonut että katsotaan puolenvuoden päästä uudelleen. Ja ovat soittaneet sitten puolenvuoden päästä. Yleensä siksi kun sillä hetkellä tulee tuo paikallinen lehti.. En tiedä onko niillä sitten joku kanta mihin laittavat noita aikatoiveita mutta ei ole väliaikoina tarvinnut vastailla, mikä on hyvä...
Kumma juttu etteivät Hesarin myyjät ole soitelleet. Paikallisessa kauppakeskuksessa on Hesarin ständi ja aina olen sanonut heille, että "ei ole puusaunaa, minkä sytyttämiseen aviisi olisi omiaan". Toki olen myös kertonut feissareille, että ei kannattaisi yrittää tyrkyttää valemediaa ja kertonut myös miksi se on valemedia. Feissarit vaihtuvat viikottain, joten oletan että minun lörpötyksiin ollaan reagoitu :)
 
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, SaPko, Ivan Huml
Minua on aina ihmetyttänyt, miksi siihen tablettiin pitää hommata se erillinen SIM-kortti? Puhelimesta jaettu yhteys ei liene yhtään huonompi? Mullakin kaverit ostaneet näitä tabletti+nettiyhteys komboja ja kun olen kysynyt, että miksi, niin vastaus on se, et ne vain myi, en ajatellut sen enempää.

No okei. Älkää ostako sellaista, mitä ette oikeasti tarvitse.

Itsellä on erillinen nettiliittymä (5 euroa kuukaudessa) ihan jo senkin vuoksi, että jatkuva mobiilitukiaseman käyttö kuluttaa ja kuumentaa puhelinta akkuineen. Tämä luonnollisesti lyhentää puhelimen elinkaarta. Lisäksi edellä mainittu yhteyden jako vie rundaasti virtaa.
 

peterra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Itsellä on erillinen nettiliittymä (5 euroa kuukaudessa) ihan jo senkin vuoksi, että jatkuva mobiilitukiaseman käyttö kuluttaa ja kuumentaa puhelinta akkuineen. Tämä luonnollisesti lyhentää puhelimen elinkaarta. Lisäksi edellä mainittu yhteyden jako vie rundaasti virtaa.

Tässä myös oma syy. Minun budjettiini nähden OnePlus 8-puhelimeni on kallis. Käytän kyllä tuota yhteyden jakoa, jos se on aivan välttämätöntä, mutta pyrin siihen, ettei sitä käytetä yhtään. Minä en taas ymmärrä sitä, miksi joku tuollaisen 100 e:n tabletin takia tuhoaa monen sadan puhelimen ja lyhentää sen käyttöikää. Ja yleensä (pl. oma esimerkkini) noi diilit on ihan inhimillisä. Jos siis vähän tekee taustatöitä. Toisin kuin minä.
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Ei kyllä liity mitenkään ketjun aiheeseen, mutta kyllähän lähtökohtaisesti, jos kotona käyttää vähänkin vähäistä enemmän muitakin tietoteknisiä laitteita kuin puhelinta ja niillä on tarve päästä verkkoon, niin silloin kannattaa olla joku muu verkkoon pääsyn mahdollistava laite kuin se puhelin.

Jos käyttää pelkästään tablettia, niin siihen tabletille toki voi liittymän hankkia. Tai jos silloin tällöin käyttää tietokonetta, niin joku nettitikkukin on ihan jees. Mutta jos on useampia laitteita, niin oikeasti ainoa fiksu ratkaisu on hankkia kiinteä tai mobiililaajakaista ja tehdä kotiin sitten langaton verkko. Silloin ei taas oikeasti kannata hankkia tabletille omaa liittymää, kun WiFi:ssä lähtökohtaisesti toiminee paremmin. Reissussa ollessa, mökillä, autossa ym. sitten sillä puhelimella voi sen verkon jakaa esim. tabletille.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Yleensä pidän Elisan puhelinjeesistä, mutta tällä kertaa myyjä lyttäsi tuon käsitykseni. Olisi tarve katkaista nettisopparini, olin yksinkertaisesti unohtanut tuon. Puhelinmyyjä soitti ja koitti kaupata minulle asuntooni uutta nettiä. No, perustelin lähes henkilökohtaisella syylläni tuon, miksen sinne nettiä nyt halua, vaan pitäisi ennemmin pistää tauolle se nyt käytössä oleva. Hän sanoi, ettei voi tuota tehdä, mutta voi myydä uuden. Jankkasin takaisin, että käytän vain puhelinliittymääni ja sen datasiirtoa, joten unohtaisi kaupittelunsa. Ei, yritti ja yritti. Sain onneksi puhelun loppumaan jankkaamisellani ja lopulta muistin kirjautua Elisan sivuille katkaisemaan tuon nettiyhteyden.

Yleensä olen liittymäni päivittänyt feissarin tai puhelinmyyjän kanssa, jaksankohan tulevaisuudessa.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Törmäsinpä eiliseen uutiseen, jonka mukaan puhelinmyynnin sääntöjen olisi tarkoitus kiristyä joulukuussa. Lakimuutoksen myötä puhelimessa ei enää voisi "kätellä" kauppoja, vaan myyjä olisi velvoitettu lähettämään tarjouksen kirjallisena ja kauppa syntyisi vasta, kun asiakas vahvistaisi hyväksyvänsä kirjallisen tarjouksen. Ymmärrän tietenkin puhelinmyyntifirmojen nihkeyden asiaa kohtaan. Vaikea kuvitella muutoksen ainakaan lisäävän kaupantekoa, kun taas muutoksen vaikutus tehtyjen kauppojen vähenemiseen on helppo ennustaa.

Itsellä on jo noin vuosikymmenen ollut salainen numero jonka levittelyä pyrin kaikin keinoin välttämään, jotta se ei vahingossakaan päätyisi johonkin haistavitun puhelinmyyntifirmojen soittolistalle. Olen tässä ihan hyvin onnistunutkin, enkä edes muista koska joku puhelinmyyjä olisi mulle viimeksi soittanut. Tai no niin no, paikallislehden myyjä soitteli vielä silloin, kun tilasin lehteä hyvien tarjousten myötä muutaman kuukauden määräaikaispätkissä, mutta tilaukseni on jo jonkin tovin ollut mallia "jatkuva", joten eipä sieltäkään enää soitella.

Häiritsevän paljon olen kuullut juttuja, joiden mukaan moni ihminen on yllättynyt postilaatikkoon ilmestyneestä Seiskasta tmv. jota ei mielestään ole tilannut, löytyypä tällainen (ikä)ihmistapaus omasta perhepiiristänikin. On varmaankin niin, että epärehellistä kaupantekoa toteuttavat puhelinmyyjät ja -myyntifirmat ovat alalla selvä vähemmistö ja kuten kaikessa muussakin, niin onhan se valitettavaa, jos/kun selvä enemmistö joutuu kärsimään pienen vähemmistön perseilystä. Vaan pidän siitä huolimatta tämmöistä lakimuutosta oikeinkin tervetulleena, semminkin kun oma suhtautumiseni kaikkiin puhelinmyyjiin on aina ollut jyrkän negatiivinen ja näin ollen tervehdän ilolla jokaista muutosta, jolla heidän duunistaan tehdään vaikeampaa. Toki ymmärrän sen, että alalla työskentelee paljon tyyppejä siksi, kun mitään muutakaan työtä ei ollut saatavilla ja jotain töitä on kumminkin hyvä tehdä, mutta en silti tunne pienimmässäkään määrin sääliä tai sympatiaa puhelinmyyntifirmoja saati puhelinmyyjiä kohtaan.


*e* Linkki.
 
Viimeksi muokattu:

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tätähän voi suurimmaksi osaksi pitää ihan hyvänä, suurin osa noista puhelinmyyntiä tekevistä firmoista kuitenkin tehnyt rahansa pitämällä surkeilla sopimuksilla opiskelijoita palkkalistoilla soittelemassa ihmisille. Toki joukossa varmasti niitä hyviäkin toimijoita. Ehkä yksi iso miinus voi olla että katukuvassa tuo voi jatkossa kasvavin määrin kaupustelijoita olla.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Olisiko tämä paras ketju ihmetellä, miten helvetissä puhelinliittymien kauppaaminen toimii. Liki puolitin (-43,5%) juuri koko perheen liittymämaksut ja sain yhteensä 320 euron edestä lahjakortteja. Tämä sillä, että otin vastaan kilpailijan tarjouksen, ihan siis aidosti vaihtamismielessä. No, viimeisenä päivänä sitten tämä säilyttämäni operaattori lämäisi tiskiin tarjouksen, jonka hyväksyin, vaikka sanoin jo puhelun aluksi, että aion siirtyä kilpailijalle nyt ihan oikeasti.

Mutta eipä tässä mitään. Ilmainen raha kelpaa.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, Eddie Howe, Sir Bobby, Rock of Gibraltar
Olisiko tämä paras ketju ihmetellä, miten helvetissä puhelinliittymien kauppaaminen toimii. Liki puolitin (-43,5%) juuri koko perheen liittymämaksut ja sain yhteensä 320 euron edestä lahjakortteja. Tämä sillä, että otin vastaan kilpailijan tarjouksen, ihan siis aidosti vaihtamismielessä. No, viimeisenä päivänä sitten tämä säilyttämäni operaattori lämäisi tiskiin tarjouksen, jonka hyväksyin, vaikka sanoin jo puhelun aluksi, että aion siirtyä kilpailijalle nyt ihan oikeasti.

Mutta eipä tässä mitään. Ilmainen raha kelpaa.
Liittymämyynnissä on se about neljä eri hintaa joka liittymälle. Perushinta, joka on kallis mutta menee kaupaksi kun ihmiset eivät mieti mitä kännykkäliittymä maksaa jne. Sitten on alennushinta, mainostetaan ja halutaan uusia asiakkaita tällä hinnalla. Tuota alempi on vielä sitten se tarjoushinta, minkä saa tarjota asiakkaalle jos tämä esim. mainitsee puhelimessa että vaihtaa operaattoria. Ja sitten se alin minkä teikäläinen sai, eli hinta jota voidaan tarjota asiakkaalle kun numeronsiirto on jo käynnissä. Esimerkkinä näistä esim. 300M-liittymälle hinnat 25,90€/kk, 21,90€/kk, 19.90€/kk ja 16,90€/kk.

Eli aina kannattaa kilpailuttaa liittymähinnat jos ei ole määräaikaista alla. Helpoin tosiaan on soittaa kilpailijalle ja kertoa mitä nyt maksaa ja mainita että haluaa vaihtaa operaattoria. Tällöin saat hyvän tarjouksen ja käynnistät numeronsiirron. Sitten vaan odottelet että oma operaattori soittelee ja tarjoaa vähintään samalla hinnalla tai alemmalla (plus hyvällä tuurilla noita lahjakortteja päälle) ja annat oman operaattorin perua numeronsiirron.

Helppoa.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Nykyään toki uusmyyntihinnat on nousseet jonkin verran, enää ei taida alle 20e hintaan saada rajatonta puheliittymää missä on joku parinsadan megan netti. Jossain 22-25e välillä nämä hinnat pyörii uusmyyntipuolellakin nykyään, riippuen vähän netin nopeudesta.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Eli aina kannattaa kilpailuttaa liittymähinnat jos ei ole määräaikaista alla.
Joo, tämä tulee toisinaan tehtyä, kun tarjousaika vanhasta päättyy. Nyt päätin hypätä kilpailijan leiriin, kun antoivat aiempaa halvemman hinnan ja 50 euroa heti käytössä olevaa lahjakorttirahaa per siirtyvä liittymä.

Tänään tosiaan soitto, että jääkää meille. Totesin, että tuossa lienee jokin määräaika, että lahjakortit pysyvät voimassa, mutta tähän puhelinmyyjä totesi, ettei ole, jos ne on jo luovutettu meille. Eli operaattori ei voi niitä enää takaisin periä. Tarjosi vastaan tosiaan tuon 16,90e/kk ja siihen päälle lupasi vielä 120 erkkiä lahjakortteina.

Vastatarjous ei sinänsä ihmetyttänyt, mutta tuo 320 euroa noin vartin duunista vähän ihmetyttää. Vaan ei haittaa.
 

Karhunkulta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Skellefteå AIK
Nykyään toki uusmyyntihinnat on nousseet jonkin verran, enää ei taida alle 20e hintaan saada rajatonta puheliittymää missä on joku parinsadan megan netti. Jossain 22-25e välillä nämä hinnat pyörii uusmyyntipuolellakin nykyään, riippuen vähän netin nopeudesta.
Hep, itse tein keväällä Elisan kanssa kaupat 200m rajaton liittymästä hintaan 19,90e/kk :) Siihen kylkeen 50e lahjakortti, mutta toi olikin joku kampanja.

Edit: Ja Moi näköjään tarjoo samaa liittymää 18e/kk omilla sivuillaan
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Hep, itse tein keväällä Elisan kanssa kaupat 200m rajaton liittymästä hintaan 19,90e/kk :) Siihen kylkeen 50e lahjakortti, mutta toi olikin joku kampanja.
Juu, keväällä oli. Nykyään ei.

Edit: Ja Moi näköjään tarjoo samaa liittymää 18e/kk omilla sivuillaan
Se taitaa olla datan osalta rajaton, mutta puhelut käytön mukaan, toki maksimi puheluista taitaa olla 4e/kk.
 

kyykäärme

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Hep, itse tein keväällä Elisan kanssa kaupat 200m rajaton liittymästä hintaan 19,90e/kk :) Siihen kylkeen 50e lahjakortti, mutta toi olikin joku kampanja.

Edit: Ja Moi näköjään tarjoo samaa liittymää 18e/kk omilla sivuillaan
Minä sain 70 euron lahjakortin Elisalta, kun siirsin puhelinliittymän DNA:lta. En vaan keksi mitään ostettavaa Elisalta tuolla rahalla...

Lahjakortti tuli vasta sitten, kun liittymä oli siirtynyt.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Minulle soitti taannoin joku vitamiinikaupittelija. Puhelun jälkeen kysyin itseltäni, miksi jäin kuuntelemaan niinkin pitkäksi aikaa. Vitamiini ei ollut mitään täysin huuhaa-osastoa, mutta lääkekokemuksellani osasin todeta, etten viitsi ostaa. No hän jäi jankkaamaan, että eikö kannattaisi kokeilla, jos nyt ei tulisi aivan samaa kokemusta. Koska olen avoin ihminen, väänsin rautalankaa toiste. No, ei vieläkään mennyt läpi. Löin luurin korvaan, koska oikeasti meni jo ymmärrys. Puhuttiin terveydestä, mutta toinen ei ymmärtänyt pointtiani, kuinka nimenomaan huolehdin terveydestäni.

En hetkeen ehkä taas vastaile tällaisiin, vaikka liittymää pitäisi varmaan päivittää.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Avalanche
Parilla tutulla oli myös Elisan liittymät ja vaihtoivat niistä sitten pois kun kilpailijoilta sai halvemmat, mutta heille ei Elisa kyllä mitään lahjakortteja tai edes kunnon tarjouksia antanut. Viime hetkillä taisivat soittaa tai laittaa viestiä että jos et vaihda niin saat samaan hintaan kuin kilpailija, ei siis edes halvemmalla. En tiedä onko sitten myyjästä kiinni vai mistä, mutta luulisi että heitäkin kiinnostaisi kaupat tehdä.
 

peterra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
@CaliforniaNuts ei ole myyjästä kiinni. Operaattorit toimivat suunnilleen samalla tavalla näissä. Markkinahinta ja edut vaihtelevat niin usein, etteivät edes työntekijät pysy noissa mukana. Liittymissä on pitkään ollut kuluttajan markkina, joka on toiminut juuri noin. Käytännössä kuluttaja on pystynyt kilpailuttamaan hinnan aika alas. En ole siis tippaakaan yllättynyt, jos jossakin vaiheessa taas siirrytään siihen, ettei tarjota yksinkertaisesti alinta hintaa. Jos asiakkaalle hinta on se tärkein instrumentti liittymässä niin silloin Elisa ei rehellisyyden nimissä ole paras operaattori ollenkaan. Elisa on kalliimpi kuin kilpailijat eikä se hirveästi häpeä asiaa. Asiakkaan täytyy sitten henkilökohtaisesti arvottaa se, onko se kuitenkin parempi jossakin.
 

tombraider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Mulle on tullut muutamia kertoja puhelu jossa esittäydytään ja kysytään jostain tuotteesta. No sit kun saan sanottua jotain, niin kaveri aloittaa myyntipuheensa. Se ei muuten vittu lopeta sitä vaikka mitä kysyisi välissä vaan jatkaa sitä tekstinlukua. No toisella kerralla aloitin autossa laulamaan jouluvirttä, Heinien härkien kaukalon, ja aikani lauleltua suljin puhelun. Ärsyttäviä
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös