Puhelinmyyjät – nuo ”ystävämme”

  • 332 417
  • 1 378

Kyylä

Jäsen
Aloin tässä tänään pohtia, että saisikohan tätä puhelimeeni tulevaa mainontaa jotenkin rajoitettua. Onhan puhelimessa toki nappi, jolla puhelun saa katkaistua, mutta kohteliaana ihmisenä en jotenkin pidä luurin korvaan lyömisestä. Vaikka sitten puhelinmyyjälle.

Selvittelin asiaa ja löysin Suomen Suoramarkkinointiliiton sivut, jossa kerrotaan nk. Robinson rekisteristä. Sinne kuka tahansa voi soittamalla ilmoittautua ja näin puhelinmainonta lakkaa.

Mutta..

Ensiksikin: Puhelu palveluun maksaa! Onko minun jumankauta maksettava siitä, että saan kaikenmaailman kirjanmyyjät lopettamaan soittamisen minulle.

Toiseksi: Kielto on voimassa vain rajoitetun ajan eli 3 vuotta. Onko ajatus se, että kenties tulevaisuudessa tulen toisiin ajatuksiin ja alankin pitää näistä soittelijoista?

Ärsyttääkö asia muitakin?
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Pari viikkoa sitten sain ehkä koomisimman puhelinmyyjän soiton ikinä. Joku huonoa suomea sönkkäävä käheä-ääninen ilmeisesti ruotsalaisnainen soitti meikäläiselle ja kauppasi jonkun uuden luontaistuotekaupan tuotteita. Tarjolla olisi ollut kalaöljy- ja omenaviinietikkakapseleita. "Nämä kalaoljykapselit on tehty tosi rasvainen kala. Ma kylla suositele sulle että sä alat syömä näitä!"

Vastasin kuitenkin olevani kala-allergikko, mikä on totta. Omenaviinietikkakapseleitakin suositeltiin. Kysyin kuitenkin ihan piruuttani hintaa (en muista paljon, ihan vitusti kuitenkin) ja mainitsin sitten: "Tiedätkö, paljonko maksaa pullo omenaviinietikkaa kaupassa? Parilla eurolla saa jo jonkinlaisen".

Ei tullut kauppoja. Kai joku on niin tyhmä, että ostaa noita.
 

bisnesman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mielenkiintoinen keskustelunaihe.
Itse olen välttynyt 99% puhelinmyyjien yhteydenotoilta koska en ilmoita puhelinnumeroani missään lapuissa ja minulla on salainen numero.


Itseäni ärsyttää puhelimitse myyjät, ja parin päivän kokemuksella osaan sanoa että minua ärsyttää myös soitella ihmisille myyntitarkoituksessa.

Silti olen sitä mieltä että on hyvä juttu, että kyseistä toimintaa harjoittavia yrityksiä löytyy. Työllistävä vaikutus on huomattava, ja parempi puhelinmyyntiä tekevä kuin kotona makaava.
 

Bandana

Jäsen
Puhelinmyyjät on kyllä pirun ärsyttäviä, kun aina silloin tällöin sieltä tulee aikamoista tykitystä kun ne soittelee vähän väliä. Sama juttu galluppien tekijöiden kanssa.

Niiden kanssa voi kyllä pitää ihan hauskaakin. "Oletko 14-55 vuotias" ja sitten sellaisella möreällä äänellä "Eeeen" - yleensä sieltä tulee joku "Ööö.. no kiitti sulle, moimoi". Lehtikauppiaillekin on kiva esittää jotain ihan älyttömiä kyssäreitä, mihin ne joutuu virkamiesmäisesti vastaamaan.

Ne on kyllä kans ärsyttäviä, jotka vetää paperista jonkun 30 sekunnin alkuspiikin. En kyllä oo koskaan kehdannut laittaa suoraan luuria kiinni.

Puhelinmyyjät - SK:n muutaman vuoden takaisessa ammattien arvostus -tutkimuksessa häntäpäässä.
 

Kilgore Trout

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
- Tässä N.N. Viini-lehdestä päivää, olettehan te Kilgore Trout hyvän ruuan ja viinin ystävä?
- No joo, hyvä ruoka kyllä kelpaa mutta siitä viinistä en ole niin varma.
- Me täällä Viini-lehdessä haluamme edistää viinikulttuuria Suomessa ja...
- Minusta meille ominainen kulttuuriperinne on kirkkaiden juominen ja siitä pitäisi pitää kiinni ja sitä kehittää! Koko tuo viinikulttuuri-hypetys on pelkkä viinintuottajamaiden markkinointikikka jolla yritetään markkinoida tuotetta josta on maailmassa ylituotantoa.
- No mutta onhan viini sentään terveellisempää kuin kirkkaat!
- Miten alkoholin terveellisyys liittyy siihen missä muodossa se juodaan?
- tyyt-tyyt-tyyt-tyyt...
 

Fosse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Chelsea FC
Puhelimyyjiäkin on niin monenlaisia. Itse olen myös tätä tyyppiä, että en viitsi sitä luuria lyödä korvaan, vaikka taitaisi molemmille olla helpompaa ajan säästämiseksi. Pari esimerkkiä:

Olen itse palaverissa kesken työpäivän ja odotan kuitenkin siinä samalla yhtä tärkeää puhelua. Sitten sattuu lehtimyyjä soittamaan ja kysymään, että oletko pahassa paikassa ja onko hetki aikaa. Sanon olevani palaverissa ja nyt ei sovi. Vastauksen kuuluu, että ei mene kauaa, jos pari minuuttia kuuntelisit. What.

Tasan yhden kerran olen jotain tilannut lehtimyyjän kautta. Tapahtui alkukesästä, kun sain juuri varmistettua kahden viikon Meksikon matkan varauksen. Tasan 42 sekuntia tämän puhelun jälkeen soitti lehtimyyjä ja kaupitteli useampaa lehteä. Poimin siitä sen isompia lätinöitä Katso lehden puoleksi vuodeksi. Jos puhelu olisi tullut pari tuntia myöhemmin, niin saletisti no deal. Sattui siis lehtimyyjä sopivaan saumaan kilauttaan...

Olen muuten huomannut, että lähes poikkeuksetta mulle soittelevat lehtimyyjät ovat naisia, joilla on erittäin miellyttävä ääni. Ei siis koskaan mitään möreää miesääntä. Liekö sitten sattumaa vai tarkoituksenmukaista?

Että täältä silleen tähän...
 

massimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Devils, FC United of Manchester
Minä karkoitan lehtimyyjät seuraavalla tavalla:

M=Massimo
L=Lehtimyyjä

M:"joo"
L:"A-lehdistä Myynti Tykki terve!
M: "terve"
L:"Minkäslainen ilma siellä on?"
M:"Öö ihan hyvä..."
L:"Onkos teille puutarha- ja pihalehti tuttu?"
M:"Kyllä on, mulle tulee lehti parhaillaan"
L:"Ööö meillä täällä ööö on toista tietoa..öö"
M:"Aijaa...kummallista"
L:"Täytyykin korjata meidän tietoihin"
M:"Hyvä homma"
L:"Hyvää syksyn jatkoa"
M:"juu samoin"

tuut tuut... Tämä tapahtui viime viikolla. Aiemminkin on toiminut, tosin pari kertaa sitkeämpi kaveri yrittää sitten jotain toista lehteä samaan puheluun. Siinä vaiheessa aikani on täynnä.
 

Europoli

Jäsen
massimo kirjoitti:
L:"Onkos teille puutarha- ja pihalehti tuttu?"

Puutarhalehdestä tulikin mieleeni työkaverin kertoma tapaus:

Lehtimyyjä: Nyt sais tän Puutarha-lehden tosi hyvään tarjoushintaan, 6 kk kahden hinnalla.
Työkaveri: No en mä nyt oikein tiedä, onhan meillä piha mutta...
Lehtimyyjä: Täähän siis ilmestyy kerran kuussa, paljon juttua pihan laittamisesta, kasveista sun muusta.
Työkaveri: En mä nyt kyllä taida tilata kun ei me ehditä nytkään lukea kaikkia lehtiä mitä meille tulee.
Lehtimyyjä: Mutta ei tätä tartte välttämättä lukea kun on paljon hienoja kuvia, tää on tämmönen katselulehti...

Arvatkaapa huviksenne onko termistä katselulehti tullut työmaalla oikea lentävä lause!
 

duud

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ihme hommaa

Olen duunikavereitteni kanssa ihmetellyt, että miten ainoa firma joka meidän duunikännyköihin soittelee on Alexandria "sijoitusneuvonta" firma. Mistä ne repii nuo numerot soittolistoillensa? Kukaan muu ei soittele koskaan. Vai onko ne niitä tuntemattomia numeroita, joihin en koskaan vastaa...

-duud-
 

Petski

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hermes, Avalanche
Itse en lehtimyyjistä kauheasti pidä koska yleensä heistä ei tahdo päästä irti millään. Toki löytyy niitäkin jotka heti ensimmäisen kielteisen vastauksen jälkeen toivottavat "hyvät päivän jatkot". Suurin osa kuitenkin tarjoaa aina vain uutta ja uutta lehteä ja "hyviä tarjouksia" toisensa perään.

Itselleni tarjottiin kerran Tekniikan Mailmaa.
Puhelimessa ollut nainen onnitteli heti aluksi kuinka juuri minä saan huippu tarjouksen: He tarjoavat koko seuraavan vuoden lehdet minulle ilmaiseksi- eikä varmasti maksa mitään. Tätä hän toisteli moneen kertaan, kunnes "muisti" mainita että tietenkin joutuisin tilaamaan lehden vielä yhden vuoden ajan. Hinta olisi kuitenkin ollut kuulemma "huippuedullinen"(melkein pari sataa).

En kuitenkaan mennyt tähän miinaan. Myöhemmin tarkistin netistä lehden tilaus hinnat: Myyjän tarjoamalla "vuoden" hinnalla olisin saanut melkein kahden vuoden lehdet. Eli se siitä niistä ilmaisista lehdistä.
 

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Itse lyön aina luurin korvaan samantie. Tai painan, kuten se nykyään tapahtuu.

Paitsi yksi on poikkeus, Aku Ankka. Jos se ehditään ensimmäiseen kolmeen sekunttiin sanoa, niin muutun potentiaaliseksi tilaajaksi. Nytkin tulee Aku ja yksi Akun oheislehti puhelinmyyjien kauppaamina.
 

Pee

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ruutiveijari kirjoitti:
Itse lyön aina luurin korvaan samantie. Tai painan, kuten se nykyään tapahtuu.

Hieno asenne! Ihailen Sinua! Olet kova jätkä (?)!

En tiedä, onko Sinulla töitä, ja jos on, niin mitä työtä teet, mutta toivottavasti mahdolliset ihmiset, joiden kanssa olet työssäsi tekemisissä, ovat Sinulle yhtä kohteliaita kuin Sinä olet näille puhelinmyyjille. Eli jos olet esim. kioskimyyjä, toivon, että asiakkaat haistattavat Sinulle pitkän paskan kioskista poistuessaan.

Onko se niin kauhean vaikeaa sanoa puhelinmyyjälle, että "nyt en halua kuunnella, kiitoksia soitosta"? Jos tämän jälkeenkin soittaja alkaa inttää - mitä ei missään nimessä saisi tapahtua - saa luurin lyödä korvaan, mutta samantien sen tekeviä halveksun syvästi.

Juuri nämä "Ruutiveijarin" kaltaiset järjen jättiläiset ovat siitä säälittävää porukkaa, että luulevat olevansa toisten yläpuolella.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Tässä menneenä kesänä, samalla viikolla kun loma alkoi, soitteli muuan puhelinmyyjä, "Oulun tyttö" kuten hän oman nimensä lisäksi itseään tituleerasi. Tyrkytti Seuraa, Hymyä ja Tekniikan Maailmaa niin halvalla ettei ole tosikaan, ja sai kuin saikin pirulauta minut kuuntelemaan juttujaan. En nyt enää muista kuinka pitkäksi aikaa hän tarjosi lehtiään ilmaiseksi, ja kun epäilin ettei nykyään enää kukaan mitään ilmaiseksi anna, niin "Oulun tyttö" änkäsi vastaan että "kyllä multa saa", mutta muisti sitten mainita että vasta sitten saa ilmaiseksi kunhan ensin muistaa maksaa pienen summan rahaa.

Ei tullut kauppoja sillä kertaa.

Urheilulehden tilaus loppui alkukesästä, ja sieltä soiteltiin myös ja sen minä lopulta tilasinkin uudelleen, kylkiäisiksi kun luvattiin elektroninen makkaratikku. Viime viikolla maksoin laskun, jännityksellä odotan että mimmoinen värkki se elektroninen makkaraköppi on kun en semmoista kapinetta vielä tähän ikään ole nähnytkään.
 

JanJ

Jäsen
duud kirjoitti:
Olen duunikavereitteni kanssa ihmetellyt, että miten ainoa firma joka meidän duunikännyköihin soittelee on Alexandria "sijoitusneuvonta" firma. Mistä ne repii nuo numerot soittolistoillensa?
Ovat ostaneet Fonectalta rekisterin missä on yritysten omistamat matkapuhelinnumerot. Ihan valittu taktiikka.
bisnesman kirjoitti:
Itse olen välttynyt 99% puhelinmyyjien yhteydenotoilta koska en ilmoita puhelinnumeroani missään lapuissa

Asian ytimessä.
Ei KOSKAAN kannata laittaa numeroaan mihinkään messu/gallup-kyselyyn koska ne numerot myydään eteenpäin.
 

zamuel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Pee kirjoitti:
Hieno asenne! Ihailen Sinua! Olet kova jätkä (?)!

En tiedä, onko Sinulla töitä, ja jos on, niin mitä työtä teet, mutta toivottavasti mahdolliset ihmiset, joiden kanssa olet työssäsi tekemisissä, ovat Sinulle yhtä kohteliaita kuin Sinä olet näille puhelinmyyjille. Eli jos olet esim. kioskimyyjä, toivon, että asiakkaat haistattavat Sinulle pitkän paskan kioskista poistuessaan.

Onko se niin kauhean vaikeaa sanoa puhelinmyyjälle, että "nyt en halua kuunnella, kiitoksia soitosta"? Jos tämän jälkeenkin soittaja alkaa inttää - mitä ei missään nimessä saisi tapahtua - saa luurin lyödä korvaan, mutta samantien sen tekeviä halveksun syvästi.

Juuri nämä "Ruutiveijarin" kaltaiset järjen jättiläiset ovat siitä säälittävää porukkaa, että luulevat olevansa toisten yläpuolella.

Kattos perkelettä, kiskovatko kioskinmyyjät myös sinut väkisin kioskiinsa ja alkavat tyrkyttää sinulle tuotteita ja inttää, että osta nyt halvalla, Kismet on toosi halpa ja Ässä-arpakin on sorvattu erityishintaiseksi vain teitä varten. Jaa ei suklaa maistu, no miten olisi sitten ykkösolut? Mullekin käy niin tosi usein...

Vaikka puhelinmyynti onkin joidenkin työ, niin koko toimintahan on suoraan hanurista. Samanlaista tunkeilua kuin vaikkapa Jehovan todistajien käännytystyö tahi joku ovelta ovelle kaupustelu. Kaikissa tapauksissa häiriköidään toisen yksityisyyttä ja yritetään tyrkyttää jotakin (joka lopulta maksaa enemmän tai vähemmän ja tuottaa hyötyä tyrkyttäjille.)

Itse en niille tyrkyttäjille lyö luuria yleensä korvaan, kotikasvatus tms. sotii vastaan. Yleensä on ihan hauskaa kuunnella tarinaa siitä, kuinka olen muka vastannut johonkin kyselyyn tms. ja nyt on lykästänyt. Olen onnekkaiden joukossa ja tarjolla on laatulehteä Seiskasta kesämökkeilylehteen sika halvalla. Tuttavallisemmat aloitukset ovat välillä todella hämmentäviä, esim. moi Zamuel, tehän olette kiinnostunut autoista eikö?...
 
zamuel kirjoitti:
...häiriköidään toisen yksityisyyttä...

Jos luottamuksellista puheluasi salakuunnellaan niin siinä tapauksessa voisit puhua yksityisyytesi loukkaamisesta.
Puhelinmyynnin kanssa termillä ei ole mitään tekemistä.
 

duud

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
JanJ kirjoitti:
Ovat ostaneet Fonectalta rekisterin missä on yritysten omistamat matkapuhelinnumerot. Ihan valittu taktiikka.

Ihme homma, että muut firmat eivät pommita soitoillaan ollenkaan. Luulisi muidenkin ostavan vastaavan numeropaketin. No, eipä tuosta iso riesa ole ollut. Naurattaa vaan, kun aina eri tyyppi soittelee ja samoja eläkevakuutuksia kaupittelee.

-duud-
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Esittelevät muuten itsensä ja firmansa nämä myyjät erittäin nopeasti ja epäselvästi. Ajatuksena lienee se, ettei uhri katkaise puhelua heti - saattaahan tuo tyyppi jonka nimestä ei saanut selvää soittaa tärkeässäkin asiassa.

Viime aikoina on nyppinyt herttaisella äänellä puhuva myyjätyttö, joka ilmoitti soittavansa "lasten asialla". Persaukiselle isälle tuli väkisinkin huono omatunto, kun joutui jättämään tilaamatta sitä mitäsenytolikaan, jota tyttö kauppasi.
 

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Pee kirjoitti:
Hieno asenne! Ihailen Sinua! Olet kova jätkä (?)!

[...naps...]

Onko se niin kauhean vaikeaa sanoa puhelinmyyjälle, että "nyt en halua kuunnella, kiitoksia soitosta"? Jos tämän jälkeenkin soittaja alkaa inttää - mitä ei missään nimessä saisi tapahtua - saa luurin lyödä korvaan, mutta samantien sen tekeviä halveksun syvästi.
Kivaa. Pissa ihailee minua.

Ei se vaikeaa ole. Mutta kun tarpeeksi monta kertaa laittaa luurin korvaan, loppuu puhelut. Kun taas hokee "kiitos ei just nyt, mutta kiva että soitit, toi väri sopii sulle tosi hyvin..." -roskaa, niin puhelua tulee taas ensi viikolla. Ja kun alalla asiaa hipovasti työskentelen (en onneksi myynnissä) niin tiedän, mihin periaatteisiin myynti perustuu. Ja en sitä arvosta, joten miksi sitä kuuntelisin väkisin tyrkytettynä?

Otan mielelläni vastaan puhelut Applelta (olen nämä hyväksynyt), Microsoftilta (olen nämä hyväksynyt) ja muilta kauppiailta, jotka ensin ovat lupaa tunkeutua elämääni kysyneet ja siihen olen suostunut.
 

Tj

Jäsen
Suosikkijoukkue
Melchester Rovers
Mää olen itse tätä kyseistä häiriköintiä vajaan vuoden hengenpitimikseni harrastanut siellä luurin toisessa päässä, eikä se tosiaan mitään herkkua ole. Kun tarpeeksi monelle sadalle (tuhannelle?) ihmiselle päivät pitkät soittelee, niin alkaa todellakin menettää uskonsa siihen, että tältä planeetalta älyllistä elämää löytyy. Tai edes alkeellisia käytöstapoja. Näiden kokemuksien jälkeen olen suhtautunut erinäisiin galluppeihin paljon ymmärtäväisemmin, kun sieluni silmin näen sen onnettoman siellä kyselemässä ja soittelemassa aikansa kuluksi ihmisille, joiden käsitys gallupin tekijästä on jossain ameeban, kiven ja Paavo Väyrysen välimaastossa. Tai lainaten erästä vastaajaa: "MINÄ OLEN YKSIJALKAINEN MIES, MINULLE EI SAA SOITTAA!"

Tosin olin galluppeja tekemässä, ja vaikka sekin on monien mielessä alhaista, niin monet vastaajat olivat iloisia jo sen takia, etten ollut myymässä mitään. Siinä saa sentään (hyvin) pienen perustuntipalkan eikä tarvitse pelkällä provisiolla olla tekemässä.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pee kirjoitti:
Juuri nämä "Ruutiveijarin" kaltaiset järjen jättiläiset ovat siitä säälittävää porukkaa, että luulevat olevansa toisten yläpuolella.
Onneksi toi oli vitsi, nin ei kuulostanut ihan niin naurettavalta!

The nettitsykologi on selvästi puhunut, syväanalyysissä kaveri on yksiselitteisesti todettu ylemmyyskompleksista kärsiväksi idiootiksi. Helposti se näköjään käy, mutta fiksuthan pystyykin mihin vaan.

Onhan se kohteliasta antaa puhelinmyyjän nurista aikansa ja esittää asiansa, näin itsekin tapaan tehdä. Mutta kai se on ihan jokaisen oma asiansa tuntemattoman numeron häiritessä päättää, missä vaiheessa siihen puhelimeen vastaa, onko vastaamatta, vai lyökö luurin korvaan jos kerran siltä tuntuu. Jos myyjä on niin helvetin luupää, ettei kerrasta usko, niin soittakoon uudestaan. Ja silloin asiakas/uhri saa jälleen ihan itse päättää kuinka toimii. Eiköhän se myyntitykki muutaman tunnin tuut-tuut- ääntä kuunneltuaan tajua, ettei luurin toisessa päässä olla aikeissa panostaa tarjolla oleviin tuotteisiin.. mitä ikinä ne sitten ovatkaan. Siinä vaiheessa kannattaa varmaan näppäillä seuraava numero ja siirtyä työtehtävissä eteenpäin. Joutuu muuten painamaan överiä korva punaisena.

Mutta tällaisessa pienessä tukkeessa morkkis painaa päälle jo nyt. Pahoittavatkohan puhelinmyyhät mielensä pahasti, jos täysin tuntematon henkilö lyö luurin korvaan samoin tein? Voi ei... voi elämän kevät sentään! Antakaa heille edes mahdollisuus! Vitut, toivottavasti toipuvat takaiskustaan että kykenevät soittamaan seuraavalle uhrille. Toivottavasti siellä vastataan.

Itse siis vastan kyllä puhelimeeni, mutta en jumalauta jaksa enää kuunnella TeleFinlandin puhelinmyyjiä tai stadissa määkyviä saman firman face-to-face- myyjiä. TeleFinlandista päivää, onko hetki aikaa?

-EI OLE!
 

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL
Itse otan jokaisen soittajan hymyllä vastaan, ellei ole ihan saatananmoinen kiire justiinsa sillä hetkellä. Minusta on mukava auttaa työtä tekevää ihmistä kieltäytymällä samantien selvällä Suomen kielellä ja käskemällä heidät soittamaan sillä listalla olevalle seuraavalle ihmiselle.

Myyvät he sitten mitä tahansa, niin sanomalla "minulla on asiat tämän suhteen kunnossa" myyjä menee täysin lukkoon joka kerta. Lisäksi vielä kun käskee "sinun on nyt parempi soittaa sille seuraavalle listalla olevalle henkilölle" niin se soittaja tekee samantien näin.

Suljet puhelimen ylpeänä kun olet voittanut tämän kyseisen ottelun 6-0.
 

Tomppa#74

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Henkka kirjoitti:
Myyvät he sitten mitä tahansa, niin sanomalla "minulla on asiat tämän suhteen kunnossa" myyjä menee täysin lukkoon joka kerta. Lisäksi vielä kun käskee "sinun on nyt parempi soittaa sille seuraavalle listalla olevalle henkilölle" niin se soittaja tekee samantien näin.

Suljet puhelimen ylpeänä kun olet voittanut tämän kyseisen ottelun 6-0.

Täsmälleen näin. Yllättävän usein näiltä "ammattimyyjiltä" menee myyntipuhe lukkoon todella helposti. Esimerkiksi näitä: "Hei, olet tilannut aiemmin xyz-lehteä ja nyt olisi sellainen mukava tilanne, että saat valita veloituksetta blaah blaah blaah kuudeksi kuukaudeksi...". Tuo litanian keskeyttäen ja samoin tien heittää kommentiksi: "En aio tilata enkä ostaa mitään, joten jos tämä veloituksetta -tarjous edellyttää jotain sellaista niin en ole lainkaan kiinnostunut." Yleensä pasmat sekoavat hetkeksi ja sitten: "Seeeelvä. Kiitoksia kuitenkin".

Nopealla, joskin joskus tylyllä lopetuksella säästetään kaikkien aikaa. Nuokin saanevat palkkansa onnistuneista myyntitapahtumista, eikä siitä että lörpöttelevät myyntipuhettaan kiinnostumattomille.
 

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Itselleni ei tuota juurikaan haittaa matkapuhelimeni kautta suoritettu myyntiyritelmä. Mikäli en ole kiinnostunut ko. partikkelista, sanon samoin tein kiitos ei ja sillä sipuli.

Toki ymmärrän, että haittaakin voi jollekin myyjistä olla mikäli sellaisia harva se päivä puheille pyrkii. Itselleni ainakaan ei näitä puheluja tule kuin keskimäärin yksi viikossa. Ei ole kovinkaan suuri vaiva. Suurimmalle osalle tämä puhelinmyynnistä aiheutunut marina on pelkkää turhan marinaa.

Sitä paitsi olen saanut puhelimitse ostettua parikin edullista partikkelia ja siis sellaista, mitä ei maan päältä samaan hintaan ikinä saa.

Ja kyllä, olen myös itse aikanaan myynyt lehtiä puhelimitse.
 

Corkscrew

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Kyllä on ihmisellä harmittomat ongelmat, jos puhelinmyyjät sinänsä hauskoine spiikkeineen aiheuttavat niin paljon mielipahaa kuin monet tähän ketjuun kirjoittaneet antavat ymmärtää. Arvostan tätäkin työtä paiskivia sen verran, että voin ystävällisesti sanoa etten tarvitse heidän tarjoamiaan tuotteita. Vittuilu jääköön niille, jotka siitä saavat lisäsisältöä elämäänsä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös