Puhelinmyyjät – nuo ”ystävämme”

  • 332 223
  • 1 378

Stirner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Che Guevara
Vieläkö se älytön tapa, eli tuote on ihan täysin ilmainen mutta kuukausittaiset toimituskulut on kalliita, on käytössä?

En tiedä, tuo oli kyllä huvittavimmasta päästä. Kuten myös se että mainostetaan sillä että on arpajaisissa voittanut mahdollisuuden tilata lehti.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Välttelijä. Kävelen joka kerta ohi sanomatta sanaakaan, tonnin seteli-ilmeellä. Joskus vielä jaksoi sanoa ei kiitos, nykyään ei vaan jaksa enää. Ei niin mitenkään vaikeaa, itseasiassa kovin helppoa.

Itsehän melkein valitan noille kasvotusten, että "hankkikaa kasvomuisti". Kävelen päivittäin samojen tyyppien ohi, eivätkä vieläkään tunnista.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Kuten myös se että mainostetaan sillä että on arpajaisissa voittanut mahdollisuuden tilata lehti.
Minua oli aikoinaan palkittu hyvästä asiakkuudesta sillä että sain puoli vuotta Valittuja paloja ilmaiseksi (en ollut ko. lehteä koskaan tilannut). Mutta koska jokin (laki) esti lähettämästä ilmaista lehteä niin saisin palkinnon tilaamalla puoli vuotta lehteä (eli yhteensä siis vuosi) tietyllä hinnalla. No en tilannut koska pidän ko. lehteä turhana (ei sillä etten vitsejä ja joitain juttuja lukisi jostain Valitut palat saisin käsiini). Tarkastin sitten puhelun jälkeen hintoja... Myyjän ilmoittama hinta vastasi n. 9 kk normaalihintaa. Eli kusetuksen makua oli.
 

laalki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Philadelphia Flyers
Ei se vaan toimi noin, asiakas ei lähtökohtaisesti tarvitse tuotetta ja se käsitys yritetään sitten muuttaa.

Omalla kohdallani se on toiminut tähän mennessä aina juuri noin. Ehkä osuu aina kohdalle sitten ne myyjät jotka tajuavat, milloin ei ole kauppoja tulossa, eivätkä halua tuhlata omaa aikaansa. Ei yrittänyt partaterämyyjä saada luopumaan kokoparrasta eikä kalsarimyyjä lopettamaan kommandona kulkemista.

Ainoa kerta, kun viesti ei ole mennyt alle puolen minuutin perille, oli kun ei saanut suunvuoroa ensinkään. En kyllä silloinkaan luuria korvaan lyönyt, laitoin puhelimen laatikkoon ja jatkoin unia. Tiedä sitten, kuinka kauan jaksoi monologiaan jatkaa.
 

Stirner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Che Guevara
Omalla kohdallani se on toiminut tähän mennessä aina juuri noin. Ehkä osuu aina kohdalle sitten ne myyjät jotka tajuavat, milloin ei ole kauppoja tulossa, eivätkä halua tuhlata omaa aikaansa. Ei yrittänyt partaterämyyjä saada luopumaan kokoparrasta eikä kalsarimyyjä lopettamaan kommandona kulkemista.

Ainoa kerta, kun viesti ei ole mennyt alle puolen minuutin perille, oli kun ei saanut suunvuoroa ensinkään. En kyllä silloinkaan luuria korvaan lyönyt, laitoin puhelimen laatikkoon ja jatkoin unia. Tiedä sitten, kuinka kauan jaksoi monologiaan jatkaa.

Juu luulen että sulla on käynyt vain tuuri. Ihan ensimmäisenä puhelinmyyjille opetetaan miten eri kielteiset vastaukset kierretään, ja kolme kieltäytymistä pitää puhelun aikana saada vängättyä ennen kuin lopettaa puhelun.
 

laalki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Philadelphia Flyers
Juu luulen että sulla on käynyt vain tuuri. Ihan ensimmäisenä puhelinmyyjille opetetaan miten eri kielteiset vastaukset kierretään, ja kolme kieltäytymistä pitää puhelun aikana saada vängättyä ennen kuin lopettaa puhelun.

Tuskin, niin monta kertaa noiden kanssa on samat jutut vaihdettu.

Kuten sanottua, tarkoitus on antaa kerralla se syy, mitä ei voi kiertää. Eivät ne voi alkaa esim. valehtelijaksi syyttää, vaikkeivät kerrottua syytä uskoisikaan. Edelleen, sokealle sen Seiskan myyminen on käytännössä mahdotonta.
 

Stirner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Che Guevara
Tuskin, niin monta kertaa noiden kanssa on samat jutut vaihdettu.

Kuten sanottua, tarkoitus on antaa kerralla se syy, mitä ei voi kiertää. Eivät ne voi alkaa esim. valehtelijaksi syyttää, vaikkeivät kerrottua syytä uskoisikaan. Edelleen, sokealle sen Seiskan myyminen on käytännössä mahdotonta.

No sinä olet väärässä mutta älä anna sen häiritä.
 

444

Jäsen
Tuskin, niin monta kertaa noiden kanssa on samat jutut vaihdettu.

Kuten sanottua, tarkoitus on antaa kerralla se syy, mitä ei voi kiertää. Eivät ne voi alkaa esim. valehtelijaksi syyttää, vaikkeivät kerrottua syytä uskoisikaan. Edelleen, sokealle sen Seiskan myyminen on käytännössä mahdotonta.
On se vaikeaa, muttei mahdotonta. Jokainen ”puhelinmyyntiä for dummies” -opuksen lukenut kääntää myyntipuheen siinä vaiheessa siihen, että lahjaksikin voi tilata, jollekin toiselle. Hirveän kiva yllätys kuitenkin ja kaikkea. Vielä paljon vaikeampaa se tietenkin on, jos myyntiyrityksen kohde vain väittää olevansa sokea, kun ei halua ostaa.
Itse olen huomannut, että kaikista helpointa on - silloin kun on erehtynyt vastaamaan tällaiseen puheluun - keskeyttää myyntipuhe heti alkuunsa ja todeta, että ”mä säästän nyt meidän molempien aikaa ja sanon suoraan, etten aio ostaa yhtään mitään. Kiitos soitosta ja oikein hyvää päivänjatkoa”. Tuon jälkeen en jää odottamaan mitään reaktiota, vaan lopetan puhelun. Kohtuullisen kohteliasta ja tehokasta. Se keskeyttäminen ja päälle puhuminen menee itselläni vähän epäkohteliaisuuden fiiliksen puolelle, mutta muuten se litania kestää kolme minuuttia ja lopputulos on sama. Ja molempia vituttaa.
 

EngAge

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ystävällinen EI -> Ei kiinnosta -> En osta.
Jos myyminen vaan jatkuu niin luuri pöydälle. Tuhlatkoot omaa aikaansa sitten niin kauan kuin huvittaa.
 

Thombson

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Olen hyvin päässyt välttelemään puhelinmyyjät, ainoat jotka mulle soittavat edustavat yrityksiä /palveluita mistä olen jotain hankkinut.

Eilen yksi pääsi läpi mun siviilinumeroon mikä on taidolla pidetty hyvin piilossa näiltä verenimijöiltä. Iloisesti kesken työpäivän sieltä soitti joku mummo, esitteli olevansa Rainmakerilta ja sitten alkoi puhumaan Stoccan kautta saatavista lapsivakuutuksista. Siis hä?!

Mä en näe tässä mitään muuta yritystä kuin tarve saada ihmiset nopeasti puhelimessa kiireessä vastaamaan myönteisesti, pisti melkein vihaksi, oli töissä asiat kesken ja sanoin mahdollisimman ystävällisesti vastaukseni joka oli pitkälti että sano nyt vielä mistä soitat ja miksi(että tiedän kuka toimii näin), sitten kysyin eikö tästä voi ilmoittaa muuten kuin puhelimella ja homma oli selvä.

Lopettakaa ihmisten häiritseminen. B2B:n ymmärrän kun ollaan työasioissa mutta siviileille soittaminen on niin kaukaalta haettua bisnestä mun silmin että lähentelee häirintää ja huijausta mitä tulee klassisiin vanhuksille myynteihin.

Edellisessä elämässä kun olin Manloverilla töissä ennen kuin Rainmaker osti kyseisen puljun puhelinpalvelut ”pääsin” kuuntelemaan näitä myyntipuheluita täytetyönä jos ääni ei kestänyt olla luureissa. Samat litaniat piti kuulua nauhalta. Lapsivakuutuksia, syöpävakuutuksia yms. Syöpävakuutuksissa tehtiin ”terveysselvitys” jossa suurinpiirtein kysyttiin onko vanhemmat kuollut syöpään alle 50v ja poltatko tupakkaa. Todennäköisesti tuonkin mummelin puheluita olen päässyt kuuntelemaan. Siinä kun kuunteli 3 puolen tunnin puhelua että kuuluuko siellä se litania joka on kuuluttava niin mietti että miksi vitussa teen sitä. No mitäpä sitä opiskelija ei kaljarahojen vuoksi tekisi.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tarkastin sitten puhelun jälkeen hintoja... Myyjän ilmoittama hinta vastasi n. 9 kk normaalihintaa. Eli kusetuksen makua oli.

Näitä tuli aikoinaan paljon. Pari kertaa sanoinkin myyjälle, että tuollainen kusetus on moraalitonta, ja tuolla saa etenkin vanhoja ihmisiä uskomaan, että he ovat muka voittaneet jotain, ja tilaamaan lehtiä, joita eivät oikeasti edes tarvitse. Toinen myyjä rupesi änkyttämään ja myönsi minun olevan oikeassa. Toinen taas väitti, ettei kyse ole kusetuksesta, ja "nyt herralta jää hyvät tarjoukset saamatta".

Mainitsinkin joskus asiasta täällä. Taisi olla niin, että joku puhelinmyyjänä työskentelevä tai työskennellyt nimimerkki tuli heti kertomaan, että ei minulla ole mitään kompetenssia opastaa puhelinmyyjää. Ja tuon kommenttini takia minusta oli tullut naurunaihe tuon firman tupakkapaikalla.

Vieläkin on mieli maassa tuosta tiedosta. Jotenkin sitä on kuitenkin pyristellyt eteenpäin, vaikka tiukkaa tekee.
 

Introexpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, UKRAINA, LHF
Näitä tuli aikoinaan paljon. Pari kertaa sanoinkin myyjälle, että tuollainen kusetus on moraalitonta, ja tuolla saa etenkin vanhoja ihmisiä uskomaan, että he ovat muka voittaneet jotain, ja tilaamaan lehtiä, joita eivät oikeasti edes tarvitse. Toinen myyjä rupesi änkyttämään ja myönsi minun olevan oikeassa. Toinen taas väitti, ettei kyse ole kusetuksesta, ja "nyt herralta jää hyvät tarjoukset saamatta".

Mainitsinkin joskus asiasta täällä. Taisi olla niin, että joku puhelinmyyjänä työskentelevä tai työskennellyt nimimerkki tuli heti kertomaan, että ei minulla ole mitään kompetenssia opastaa puhelinmyyjää. Ja tuon kommenttini takia minusta oli tullut naurunaihe tuon firman tupakkapaikalla.

Vieläkin on mieli maassa tuosta tiedosta. Jotenkin sitä on kuitenkin pyristellyt eteenpäin, vaikka tiukkaa tekee.
Jotta pääsisit jo viimein heittämään selästäsi taakan tuon, jotta olet naurunaiheeksi joutunut. Voin sanoa että kyllä ne on ihan toisenlaiset joille naureskellaan. Kyllä sitä vaan asiakaskin voi itsestään pellen tehdä siinä missä myyjäkin. Sinä et tehnyt. Tai ehkä tuossa kyseisessä lafkassa toimitaan noin ja saivat tosiaan naurut mutta anna olla jo. Ikävä kyllä ainakin aikaa sitten kun alalla työskentelin oli näitä paskalafkoja jotka sitten pilaavat alan maineen. Semmoisiinkin eksyin mutta pois pääsin kyllä kun ei vaan voinut käsitää touhuja. Niille alalla myös naureskellaan. Tai ainakin ennen oli niin.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ikävä kyllä ainakin aikaa sitten kun alalla työskentelin oli näitä paskalafkoja jotka sitten pilaavat alan maineen. Semmoisiinkin eksyin mutta pois pääsin kyllä kun ei vaan voinut käsitää touhuja.

Epäilenkin, että juuri nämä paskalafkat olivat juuri niitä, joiden takia minulla on ollut paska kuva puhelinmyyntiyrityksistä. Ne kunnolliset eivät juurikaan ole soitelleet minulle, ja jos ovatkin, niin ovat olleet niin asiallisia, ettei pahaa sanottavaa ollut. Nuo paskalafkat soittelivat useammin, ja ilmeisesti saivat puhelinnumeron ihan jostain hakupalveluista. Nuo soitot käytännössä loppuivat kun muutin numeroni (muista syistä) salaiseksi.

Harmi, etten voi enää tarjota huumoria tupakkapaikoille.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Tuollainen puhelinmyynti, missä luetaan jostain lapusta se spiikki on aivan perseestä ja noissa mestoissa on todella vaikeaa päästä kunnon liksoille. Firmatkin yleensä keskitasoa epäluotettavampia. Samoin kuin ovelta ovelle myynnissä, kenkää tulee aina koeajalla, jos tulosta ei tule. Sopivat lähinnä opiskelijoille, jotka hakevat satunnaista kaljarahaa. Todella vaikeaa elättää itsensä kokopäiväisesti.

On kuitenkin olemassa puhelimen kautta tapahtuvaa myyntiä/ajanvarausta, jossa puhelimen toisessa päässä on todellinen alansa asiantuntija, jolla ei ole muistilappuja. B2B- myynnissä voi tienata omien kokemuksien mukaan parhaina kuukausina 4000-5500€ brutto sisältäen bonarit, kun tuote on kohdallaan ja kohteena hieman suuremmat yritykset.

Työ sinänsä on aika kuluttavaa henkisesti, mutta kun perusliksa on kunnossa, niin ei tarvitse ihan älyttömästi stressata bonareista. Niitä tulee kun tulee, kun sattuu samalle kuukaudelle sopivasti isoa kauppaa. Näitä paikkoja on toki aika harvassa, mutta ovat hyviä mestoja, jos osaa puhelintyön perusaakkoset.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Nämä firmoihin soittelevat ajanvaraus-puhelinmyyjät saavat varmaankin tulospalkan pelkästään sen mukaan, että saavatko sovituksi tapaamisen, eikä heille ole mitään merkitystä sillä johtaako tapaaminen kauppoihin vai ei?

Ainakin itse olen nimittäin kokenut tämän porukan kaikkein itsepintaisimmiksi puhelinmyyjiksi, joille edes hyvin tyhjentävästi perusteltu ei-vastaus ei meinaa riittää. Ihan sama myyvätkö vakuutusasiamiehen käyntiä, tilitoimistoa tai vaikkapa ensiaputarvikkeiden myyntiedustajaa. Alan näkökulmasta he ovat varmaankin osaavimpien ammattilaisten joukossa, mutta näin vastapuolen vinkkelistä kyllä erittäin ärsyttäviä jankkaajia.
 

1stApril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Nämä firmoihin soittelevat ajanvaraus-puhelinmyyjät saavat varmaankin tulospalkan pelkästään sen mukaan, että saavatko sovituksi tapaamisen, eikä heille ole mitään merkitystä sillä johtaako tapaaminen kauppoihin vai ei?

Ainakin itse olen nimittäin kokenut tämän porukan kaikkein itsepintaisimmiksi puhelinmyyjiksi, joille edes hyvin tyhjentävästi perusteltu ei-vastaus ei meinaa riittää. Ihan sama myyvätkö vakuutusasiamiehen käyntiä, tilitoimistoa tai vaikkapa ensiaputarvikkeiden myyntiedustajaa. Alan näkökulmasta he ovat varmaankin osaavimpien ammattilaisten joukossa, mutta näin vastapuolen vinkkelistä kyllä erittäin ärsyttäviä jankkaajia.

Ajanvaraaja eli buukkari voi saada korvauksen per sovittu tapaaminen ja/tai prosenttiosuuden myyjän myynnistä. Buukkari tietää myös, että mitä enemmän on tapaamisia, sitä enemmän on myyntiä. Yksikään toteutumaton tapaaminen ei johda kauppaan. Mutta usea sellainen tapaaminen, missä asiakas ei ole edes tapaamista sovittaessa tiedostanut tarvetta, johtaa kauppaan. Jos buukkari lopettaa aina ensimmäiseen "ei" sanaan, kovin ruusuista uraa ei voi povata. Sama koskee tietysti myös myyjää.
Tottakai "turhia" tapaamisia tulee aina varsinkin kun kaupataan tälläisellä tyylillä, että soitellaan asiakkaille.

Yritän tässä siis avata pintapuolisesti buukkarin ajatusmaailmaa, en ota kantaa, kuinka rasittavaa tämä on asiakkaan kannalta.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Totta tuokin @1stApril

On vaan joskus niin selviä tapauksia, jotka eivät voi johtaa mihinkään kauppaan, että olen olettanut että buukkarit saavat provikkansa pelkästään sopimistaan kontakteista, myynnistä riippumatta.

Esim. yhden henkilön toimistoon, jossa vakavin kuviteltavissa oleva työtapaturma on paperiviilto ja jossa yksi laastaripaketti kestää kymmeniä vuosia on mielestäni melkoista ajanhukkaa yrittää saada väkisin ensiaputarvikkeiden myyjän käyntiä. Tai autopesulan sopimusneuvottelijaa sellaiseen firmaan, jolla ei ole autoa. Sinnikkyydestä kuitenkin propsit myös näille puhelimyyjille.
 

1stApril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Totta tuokin @1stApril

On vaan joskus niin selviä tapauksia, jotka eivät voi johtaa mihinkään kauppaan, että olen olettanut että buukkarit saavat provikkansa pelkästään sopimistaan kontakteista, myynnistä riippumatta.

Tässä on tietysti myös eroja, onko buukkari ko firmassa töissä, vai ostetaanko buukkauspalvelu ulkoa. Jos ulkoistettu buukkaus, niin yleisin malli lienee korvaus per sovittu tapaaminen.
 

Skeletor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, urheilullisesti avoin sarja
Firman ulkopuoliset bookkerit saavat korvauksen jokaisesta sovitusta tapaamisesta tyyliin 50-100 € per tapaaminen (siis korvaus soittofirmalle yritykseltä). Siksi tapaamisia pyritään sopimaan väkisin. Jos myyntimies itse soittaa ja sopii tapaamisia, monessa paikassa provision saa jo sovitusta tapaamisesta. Siksi näitäkin tapaamisia pyritään sopimaan väkisin.
 

Juteeni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avalanche ja Tappara
Totta tuokin @1stApril

On vaan joskus niin selviä tapauksia, jotka eivät voi johtaa mihinkään kauppaan, että olen olettanut että buukkarit saavat provikkansa pelkästään sopimistaan kontakteista, myynnistä riippumatta.

LähiTapiolasta soitti ilmeisesti tuollainen hermanni, kun olisi väkisin halunnut meikäläisen joko Prismalle tai keskustaan heidän konttorilleen ja sopivat kellonajat olivat 08-16 välillä. Selitin vielä, että auton vakuutus on ainoa siirrettävissä oleva ja kysyinkin tarjouksen perään siitä, mutta hän ei sellaista voinut antaa. Olisi pitänyt viiden minuutin hommaa varten mennä konttorilla pyörähtään kesken työpäivän. Melkein meni kämmen otsasta läpi, kun alkoi se tarjouksen tekemisestä kieltäytymisen ämpyily.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Firman ulkopuoliset bookkerit saavat korvauksen jokaisesta sovitusta tapaamisesta tyyliin 50-100 € per tapaaminen (siis korvaus soittofirmalle yritykseltä). Siksi tapaamisia pyritään sopimaan väkisin. Jos myyntimies itse soittaa ja sopii tapaamisia, monessa paikassa provision saa jo sovitusta tapaamisesta. Siksi näitäkin tapaamisia pyritään sopimaan väkisin.

Palkkiomalleja on monia, mutta käytännössä aina pohja+provikka toteutuneista tapaamisista tai myytyjen tuotteiden liikevaihdosta. Ulkoistetun ajanvarauksen taksat näyttävät aika yksimielisesti olevan 150€/toteutunut tapaaminen. Tuo sitten jaetaan sovitusti firman ja bookkerin kesken. Ulkomailla (Espanjassa/Thaimaassa) veloitukset ovat hieman edullisempia. Väkisin bookkaaminen ei yleensä johda tapaamiseen, eli asiakas peruu, eikä ainakaan kauppoihin. Tuo on ajanhukkaa sekä, bookkerille, että asiakkaalle. Kaikista tapaamisista peruuntuu yleensä n. 20%, näihin sitten sovitaan uusi aika tai unohdetaan koko juttu.

Meillä kun bookkerit ovat omia työntekijöitä, niin palkka muodostuu pohjapalkasta ja myyjien liikevaihdosta, joka on tehty varaamistasi tapaamisista. Provikkataulukko on viisiportainen, eli ekalla tasolla saat liikevaihdosta 20% ja ylimmällä tasolla 80% provikkaa. Myymme siis kuukausimaksullista palvelua ja liikevaihto lasketaan myytyjen yksikköjen kuukausittaisesta liikevaihdosta.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна

Elisan puhelinmyyjät (tai Elisan käyttämät puhelinmyyjät) ovat kunnostautuneet Pohjois-Suomessa epäasiallisesta markkinoinnissa, ja jopa Elisan johto on joutunut myöntämään kyseessä olleen ihan suoran valehtelun. Virallinen versio on, että joku yksittäinen myyjä keksi tuon markkinointikeinon, ja kun se tuntui toimivan, muutkin ryhtyivät käyttämään sitä.

Valitettavasti tuntuu, että näitä tapauksia olisi enemmänkin ja useammissakin yhtiöissä, jos vaan tutkittaisiin. Minullakin aikoinaan Soneran edustaja teki tarjouksen nopeammasta laajakaistasta samaan hintaan kuin nykyinen. No, hinta nousi välittömästi. Sonera kyllä korjasi tuon nopeasti, mutta ihmetytti kyllä, kun siellä sanoivat, ettei tällaista kampanjaa ole sillä hetkellä edes ollut käynnissä. Eli vähän epäilytti, että myyjät keksivät juttuja omasta päästään, ja olettivat, että harva jaksaa nähdä vaivaa asian korjaamiseksi.
 

Trimmer

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa

Elisan puhelinmyyjät (tai Elisan käyttämät puhelinmyyjät) ovat kunnostautuneet Pohjois-Suomessa epäasiallisesta markkinoinnissa, ja jopa Elisan johto on joutunut myöntämään kyseessä olleen ihan suoran valehtelun. Virallinen versio on, että joku yksittäinen myyjä keksi tuon markkinointikeinon, ja kun se tuntui toimivan, muutkin ryhtyivät käyttämään sitä.

Valitettavasti tuntuu, että näitä tapauksia olisi enemmänkin ja useammissakin yhtiöissä, jos vaan tutkittaisiin. Minullakin aikoinaan Soneran edustaja teki tarjouksen nopeammasta laajakaistasta samaan hintaan kuin nykyinen. No, hinta nousi välittömästi. Sonera kyllä korjasi tuon nopeasti, mutta ihmetytti kyllä, kun siellä sanoivat, ettei tällaista kampanjaa ole sillä hetkellä edes ollut käynnissä. Eli vähän epäilytti, että myyjät keksivät juttuja omasta päästään, ja olettivat, että harva jaksaa nähdä vaivaa asian korjaamiseksi.

Hyvin pomo työntää yhden myyjän bussin alle. Todellisuudessa tuo on keksitty toimiston johdossa ja ohjattu käyttöön alemmaksi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös