Puhelinmyyjät – nuo ”ystävämme”

  • 332 382
  • 1 378

Stirner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Che Guevara
En koskaan ymmärrä näitä naama punaisena puhelinmyyjille huutavia juntteja. Jos ei kiinnosta, niin katkaise puhelu. Ei siihen ole mikään pakko jäädä juttelemaan.

Sosiopaatin vibat tulee näistä ihmisistä, ei normaali aikuinen ihminen hajoa tuollaisista triviaaleista asioista niin paljoa, että pitää ruveta vittuilemaan ja huutamaan.
 

Up089

Jäsen
Suosikkijoukkue
FLA, JYP, KeuPa HT
Mä oikeastaan nykyään tykkään kun puhelinmyyjät soittelee. Harvoinpa meikäläiselle nykyään kukaan muu soitteleekaan.
Parhaimmat diilit oon tehnyt juuri puhelimessa, hinnoista on pystynyt vääntämään eikä ole ollut väkisin tuputusta. Myyjä useinmiten kysynyt mitä hintaa olen maksanut nykyisestä liittymästä, ja jos on ollut tilanne ettei saa myytyä halvempaa niin todennut että eihän sun olekaan järkeä vaihtaa.
Lähinnä nykyään puhelinliittymistä ja sähkönmyynnistä soittelee, ja otan pääasiassa halvimman. Tosin sähkössä joutuu vähän katsomaan onko sähköyhtiölle mahdollista myydä aurinkopaneelien ylijäämää, ja mihin hintaan.
 

laalki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Philadelphia Flyers
Toinen hyvä on sanoa että on sokea.

Tämä toimii. Aina kun myyvät jotain, mitä ei halua, toimii ykkösellä syy, mikä tekee tuotteen tarpeettomaksi ja puhelu päättyy siihen. Kokemukseni mukaan myös saman tavaran tulevat myynnit.

Partateriä: pidän tämmöistä kokopartaa.
Lehtiä: näkövamma
Kalsareita: en käytä / toinen jalka amputoitu
Sähköä / nettiä: kuuluu vuokraan/vastikkeeseen
Vakuutuksia: ei mitään vakuutettavaa
Mitä tahansa: ei ole rahaa.

Viimeistään tuo viimeinen vie tuulen kovemmankin myyntitykin purjeista.
 

Stirner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Che Guevara
Tämä toimii. Aina kun myyvät jotain, mitä ei halua, toimii ykkösellä syy, mikä tekee tuotteen tarpeettomaksi ja puhelu päättyy siihen. Kokemukseni mukaan myös saman tavaran tulevat myynnit.

Partateriä: pidän tämmöistä kokopartaa.
Lehtiä: näkövamma
Kalsareita: en käytä / toinen jalka amputoitu
Sähköä / nettiä: kuuluu vuokraan/vastikkeeseen
Vakuutuksia: ei mitään vakuutettavaa
Mitä tahansa: ei ole rahaa.

Viimeistään tuo viimeinen vie tuulen kovemmankin myyntitykin purjeista.

Päin vastoin, tuo "ei ole rahaa" on ice breaker ja sitten se myyminen vasta alkaa. Lienee kuitenkin se yleisin syy millä ostamatta jättämistä perustellaan, ja noilla on kyllä valmiiksi opetellut litaniat miten eri vastaukset kierretään.

Parasta on vain sanoa että ei kiitos, en ole kiinnostunut ja lopettaa puhelu siihen. Ei siinä tarvitse keksiä mitään pyörää uudestaan.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
En koskaan ymmärrä näitä naama punaisena puhelinmyyjille huutavia juntteja. Jos ei kiinnosta, niin katkaise puhelu. Ei siihen ole mikään pakko jäädä juttelemaan.

Toisaalta missä se raja menee sitten että saa olla vihainen jos esimerkiksi nämä melko agressiviisesti mainostavat firmat kuten aikaisemmin mainittu Elisa saattaa soittaa jopa uudestaan saman päivän/viikon aikana vaikka kohteliaasti eka kieltäytynyt ostamasta mitään? Itseä myös monesti nuo soittoajat vähän häiritsee kun tykkää nukkua pitempään ja taisihan jostain firmasta joskus puhelu tulla aamu 6 aikaankin, että tuo nyt vähän on aina missä kenenkin sietokyky on ja varsinkin jos jotain asiaa tuputetaan jatkuvasti. Yksittäinen soitto vuodessa jos joutunut johonkin rekisteriin on ihan ok, mutta nykyään tuntuu että firmoilla on tuo todella agressiivinen asenne päällä. Feissareissakin on se asia että ei se haittaa jos yksittäiset feissarit seisoo jossain omalla pisteellä , mutta on ollut aikoja että jotain kävelykatua kävelee niin sieltä hyökkkää oikein lauma päälle ja käy melkein iholle. Jossain kohti jos tuo on jatkuvaa niin kyllähän sitä ihmisen sietokyky jossain kohti menee.
 

A Siente

Jäsen
Toisaalta missä se raja menee sitten että saa olla vihainen jos esimerkiksi nämä melko agressiviisesti mainostavat firmat kuten aikaisemmin mainittu Elisa saattaa soittaa jopa uudestaan saman päivän/viikon aikana vaikka kohteliaasti eka kieltäytynyt ostamasta mitään? Itseä myös monesti nuo soittoajat vähän häiritsee kun tykkää nukkua pitempään ja taisihan jostain firmasta joskus puhelu tulla aamu 6 aikaankin, että tuo nyt vähän on aina missä kenenkin sietokyky on ja varsinkin jos jotain asiaa tuputetaan jatkuvasti. Yksittäinen soitto vuodessa jos joutunut johonkin rekisteriin on ihan ok, mutta nykyään tuntuu että firmoilla on tuo todella agressiivinen asenne päällä. Feissareissakin on se asia että ei se haittaa jos yksittäiset feissarit seisoo jossain omalla pisteellä , mutta on ollut aikoja että jotain kävelykatua kävelee niin sieltä hyökkkää oikein lauma päälle ja käy melkein iholle. Jossain kohti jos tuo on jatkuvaa niin kyllähän sitä ihmisen sietokyky jossain kohti menee.

Jos samasta numerosta soittaa, niin luulisi ymmärtävän että se on edelleen puhelinmyyjä. Joo ne välillä soittaa useammin viikossa, koska sä vastaat siihen puhelimeen. Tosin joidenkin on pakko vastata, joten asia on hieman eri heidän osalta. Siihen ei silti tarvitse omaa pahaa oloaan purkaa, vaan voi vaan laittaa punaista luuria ja esim. numeron estoon. Tietysti ihan nää kusetukset yms. asia erikseen.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jos samasta numerosta soittaa, niin luulisi ymmärtävän että se on edelleen puhelinmyyjä. Joo ne välillä soittaa useammin viikossa, koska sä vastaat siihen puhelimeen. Tosin joidenkin on pakko vastata, joten asia on hieman eri heidän osalta. Siihen ei silti tarvitse omaa pahaa oloaan purkaa, vaan voi vaan laittaa punaista luuria ja esim. numeron estoon. Tietysti ihan nää kusetukset yms. asia erikseen.

Itseasiassa esimerkiksi tässä Elisan tapauksessa viimeviikolla kun soiteltiin samana päivänä oli eri numerot ja itseasiassa kun tarkemmin tutkii edellisien viikkojenkin soitoissa. Joka kerta vastannut ja kun selvinnyt että jotain kaupataan niin sanonut että en osta mitään ja sulkenut. Varmaan pitäisi ne kiroilutkin heittää että loppuu rimputtelu?
 

Stirner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Che Guevara
Itseasiassa esimerkiksi tässä Elisan tapauksessa viimeviikolla kun soiteltiin samana päivänä oli eri numerot ja itseasiassa kun tarkemmin tutkii edellisien viikkojenkin soitoissa. Joka kerta vastannut ja kun selvinnyt että jotain kaupataan niin sanonut että en osta mitään ja sulkenut. Varmaan pitäisi ne kiroilutkin heittää että loppuu rimputtelu?

Eri numero, eri firma, eri ihminen. Sun kiroilut menee kuuroille korville sinne seuraavan firman soittolistoihin.
 

5hole

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ducks, VGK, Savolaiset, Jokerit, Cogliano, RD
Päin vastoin, tuo "ei ole rahaa" on ice breaker ja sitten se myyminen vasta alkaa. Lienee kuitenkin se yleisin syy millä ostamatta jättämistä perustellaan, ja noilla on kyllä valmiiksi opetellut litaniat miten eri vastaukset kierretään.

Parasta on vain sanoa että ei kiitos, en ole kiinnostunut ja lopettaa puhelu siihen. Ei siinä tarvitse keksiä mitään pyörää uudestaan.
Toimii paremmin kun sanoo, että ne edellisetkin on vielä maksamatta...
 

HPL76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pääsin näistä eroon aika hyvin kun olin muuttamassa ulkomaille. Kerroin sen, ja siihen yleensä loppuivat puhelut. Olis ehkä pitänyt tuota käyttää aikaisemminkin, mutta eipä tullut mieleen.
 

laalki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Philadelphia Flyers
Päin vastoin, tuo "ei ole rahaa" on ice breaker ja sitten se myyminen vasta alkaa. Lienee kuitenkin se yleisin syy millä ostamatta jättämistä perustellaan, ja noilla on kyllä valmiiksi opetellut litaniat miten eri vastaukset kierretään.

Parasta on vain sanoa että ei kiitos, en ole kiinnostunut ja lopettaa puhelu siihen. Ei siinä tarvitse keksiä mitään pyörää uudestaan.

Ei vastaa kyllä omaa kokemustani.

Ihan mielenkiinnosta, millä vaikka nuo esimerkkivastaukseni kierretään? Ei ole ainakaan itsellä vänkäys jatkunut esim. noiden partaterien myynnin kohdalla.

Ja pointtihan oli siis saada kohteliaasti myyntitykitys ja puhelut loppumaan. Itsestäänselväähän se on, että aina voi lyödä luurin korvaan jos haluaa. Ne vaan soittelevat seuraavalla viikolla uudestaan, josko nyt kiinnostaisi. Eivätköhän ne niitä soittolistojaan myös päivittele ostopotentiaalin mukaan, hukkaan heitettyä rahaa se on firmallekin soitella ihmisille, joille mitään ei saa myytyä.

Mistä tulikin mieleen tärkein tapa välttää puhelinmyyjät: älä ikinä osta puhelinmyyjältä mitään.
 

Perusjäbä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mistä tiedät siinä vaiheessa, onko juuri tämä henkilö huijannut vanhuksia tai onko juuri hänellä aikeita tehdä niin?

Jos puhutaan yleisesti, en tietenkään tiedä henkilökohtaisesti kuka on, en reagoi muutenkaan halveksuvasti ilman syytä myyjiin. Olisi mielenkiintoista tietää kuinka moni puhelinmyyjä on huijannut vanhuksia, tai onko ketään kuka ei ole, sekä mikä lasketaan huijaukseksi tai hyväksikäytöksi.
 

Stirner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Che Guevara
Ei vastaa kyllä omaa kokemustani.

Ihan mielenkiinnosta, millä vaikka nuo esimerkkivastaukseni kierretään? Ei ole ainakaan itsellä vänkäys jatkunut esim. noiden partaterien myynnin kohdalla.

Vedotaan halpaan hintaan, kerrotaan mitä kaikkea kivaa saa kaupan päälle, tarjotaan osamaksua ja pieniä kuukausieriä. Onhan näitä eri tapoja paljon.
 

Gleb

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Itse tulee yleensä puhelinmyyjille sanottua heti kun ovat esittäytyneet että "Ei kiinnosta, kiitos hei" ja sitten punaista luuria samantien. Tämä tuntuu riittävän siihen että ei sama firma soittele heti uudestaan
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Vedotaan halpaan hintaan, kerrotaan mitä kaikkea kivaa saa kaupan päälle, tarjotaan osamaksua ja pieniä kuukausieriä. Onhan näitä eri tapoja paljon.
Vieläkö se älytön tapa, eli tuote on ihan täysin ilmainen mutta kuukausittaiset toimituskulut on kalliita, on käytössä?
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Olen hyvin päässyt välttelemään puhelinmyyjät, ainoat jotka mulle soittavat edustavat yrityksiä /palveluita mistä olen jotain hankkinut.

Eilen yksi pääsi läpi mun siviilinumeroon mikä on taidolla pidetty hyvin piilossa näiltä verenimijöiltä. Iloisesti kesken työpäivän sieltä soitti joku mummo, esitteli olevansa Rainmakerilta ja sitten alkoi puhumaan Stoccan kautta saatavista lapsivakuutuksista. Siis hä?!

Mä en näe tässä mitään muuta yritystä kuin tarve saada ihmiset nopeasti puhelimessa kiireessä vastaamaan myönteisesti, pisti melkein vihaksi, oli töissä asiat kesken ja sanoin mahdollisimman ystävällisesti vastaukseni joka oli pitkälti että sano nyt vielä mistä soitat ja miksi(että tiedän kuka toimii näin), sitten kysyin eikö tästä voi ilmoittaa muuten kuin puhelimella ja homma oli selvä.

Lopettakaa ihmisten häiritseminen. B2B:n ymmärrän kun ollaan työasioissa mutta siviileille soittaminen on niin kaukaalta haettua bisnestä mun silmin että lähentelee häirintää ja huijausta mitä tulee klassisiin vanhuksille myynteihin.
 
Viimeksi muokattu:

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Välttelijä. Kävelen joka kerta ohi sanomatta sanaakaan, tonnin seteli-ilmeellä. Joskus vielä jaksoi sanoa ei kiitos, nykyään ei vaan jaksa enää. Ei niin mitenkään vaikeaa, itseasiassa kovin helppoa.

Itse teen usein niin, että teen jyrkän käännöksen väylän toiseen laitaan juuri ennen lähestyvää feissaria. Tämä toimii. Ymmärtävät, ettei minuun kannata haaskata aikaa.

Yhteen eräänlaiseen feissariin tuokaan ei meinannut tehota. Kyseessä oli Tampereen rautatieasemalla pyörinyt vanhempi rouva, joka esitteli tuotetta tai palvelua nimeltä Jeesus. Väistöliikkeistä huolimatta tuo hyppi eteen useamman kerran, ennen kuin pääsin ohi. Yritti vielä seurata pitkän matkaa. Vastasi sitkeydeltään pahimpia puhelinmyyjiä.
 

laalki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Philadelphia Flyers
Vedotaan halpaan hintaan, kerrotaan mitä kaikkea kivaa saa kaupan päälle, tarjotaan osamaksua ja pieniä kuukausieriä. Onhan näitä eri tapoja paljon.

Jos myyjä ymmärtää, ettei tuotteelle ole vastapuolella mitään käyttöä, ymmärtää se myös, että on turha alkaa hintaa enää mainostaa. Sokealle kun ei ole niin väliä, vaikka kuinka olisi edullinen Seiska nyt tarjolla. Kylkiäisillä ei ainakaan minulle ole yritetty ikinä kauppoja closata.
 

Introexpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, UKRAINA, LHF
Joskus aikanaan kun tavoitin puhelimitse miehen joka oli tilannut tytölleen Demilehteä, kysyin toki että vieläkö tyttö lukisi lehteä jatkossakin. Vastaus oli: Ei se enään oo kiinnostunut mistään Demistä, vaan tuolla se kylillä jo jahtaa penistä.

Huolen naurut perään iteltä ja varmaankin ikimuistoisimmat uralla tuolla, ja tein noita hommia kylläkin vuosia ajatuksella, että istu kuus tuntia jalat pöydällä paskaa jauhaen ja siitä vielä maksestaan helvetin hyvin. No kuitenkin kysyin isännältä että laitellaanko Vauvalehteä varuiks? Sano että soittele puolenvuoden päästä ja hörähteli vuorostaan. No se oli siinä ja en soitellu myöhemmin vaan puhelu päättettiin molempien saadessa päivän hauskuutus.

Olihan näitä äärilaitojakin kun joku Grönholmin Jorma oulusta sano tulevansa haulikolla ampumaan kun vaimoansa kyselin. Lankapuhelinaikoja nämä. No ei se tullut vaikka osoitteeni annoin kun sitä niin kovasti tivasi. Olen toki muuttanut välissä, mutten sitä välittömästi hänen vuokseen tehnyt. Toivottavasti Jormalla ollut haulikolleen oikeesti järkevääkin käyttöä ja varsin toivon DemiMiehen saaneen lukea Tuulilasiaan ilman että joka välissä on Vauva- taikka Meidänperhelehtiä tyrkytelty vaan nauttia mahdollisista tyttärensä peniksistä irtisaamien tuotosten seurasta.

No joo. Täällä dissataan kaikenmaaliman puhelinmyyjiä, niin tässä myyjän näkemystä. Luuri korvaan on helpoin keino muuten päästä eroon eikä siitä ammattilainen hätkähdy. Kyllä tuollakin alalla on ammattilaisia.
 

Stirner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Che Guevara
Jos myyjä ymmärtää, ettei tuotteelle ole vastapuolella mitään käyttöä, ymmärtää se myös, että on turha alkaa hintaa enää mainostaa. Sokealle kun ei ole niin väliä, vaikka kuinka olisi edullinen Seiska nyt tarjolla. Kylkiäisillä ei ainakaan minulle ole yritetty ikinä kauppoja closata.

Ei se vaan toimi noin, asiakas ei lähtökohtaisesti tarvitse tuotetta ja se käsitys yritetään sitten muuttaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös