En koskaan ymmärrä näitä naama punaisena puhelinmyyjille huutavia juntteja. Jos ei kiinnosta, niin katkaise puhelu. Ei siihen ole mikään pakko jäädä juttelemaan.
Toinen hyvä on sanoa että on sokea.
Tämä toimii. Aina kun myyvät jotain, mitä ei halua, toimii ykkösellä syy, mikä tekee tuotteen tarpeettomaksi ja puhelu päättyy siihen. Kokemukseni mukaan myös saman tavaran tulevat myynnit.
Partateriä: pidän tämmöistä kokopartaa.
Lehtiä: näkövamma
Kalsareita: en käytä / toinen jalka amputoitu
Sähköä / nettiä: kuuluu vuokraan/vastikkeeseen
Vakuutuksia: ei mitään vakuutettavaa
Mitä tahansa: ei ole rahaa.
Viimeistään tuo viimeinen vie tuulen kovemmankin myyntitykin purjeista.
En koskaan ymmärrä näitä naama punaisena puhelinmyyjille huutavia juntteja. Jos ei kiinnosta, niin katkaise puhelu. Ei siihen ole mikään pakko jäädä juttelemaan.
Toisaalta missä se raja menee sitten että saa olla vihainen jos esimerkiksi nämä melko agressiviisesti mainostavat firmat kuten aikaisemmin mainittu Elisa saattaa soittaa jopa uudestaan saman päivän/viikon aikana vaikka kohteliaasti eka kieltäytynyt ostamasta mitään? Itseä myös monesti nuo soittoajat vähän häiritsee kun tykkää nukkua pitempään ja taisihan jostain firmasta joskus puhelu tulla aamu 6 aikaankin, että tuo nyt vähän on aina missä kenenkin sietokyky on ja varsinkin jos jotain asiaa tuputetaan jatkuvasti. Yksittäinen soitto vuodessa jos joutunut johonkin rekisteriin on ihan ok, mutta nykyään tuntuu että firmoilla on tuo todella agressiivinen asenne päällä. Feissareissakin on se asia että ei se haittaa jos yksittäiset feissarit seisoo jossain omalla pisteellä , mutta on ollut aikoja että jotain kävelykatua kävelee niin sieltä hyökkkää oikein lauma päälle ja käy melkein iholle. Jossain kohti jos tuo on jatkuvaa niin kyllähän sitä ihmisen sietokyky jossain kohti menee.
Jos samasta numerosta soittaa, niin luulisi ymmärtävän että se on edelleen puhelinmyyjä. Joo ne välillä soittaa useammin viikossa, koska sä vastaat siihen puhelimeen. Tosin joidenkin on pakko vastata, joten asia on hieman eri heidän osalta. Siihen ei silti tarvitse omaa pahaa oloaan purkaa, vaan voi vaan laittaa punaista luuria ja esim. numeron estoon. Tietysti ihan nää kusetukset yms. asia erikseen.
Itseasiassa esimerkiksi tässä Elisan tapauksessa viimeviikolla kun soiteltiin samana päivänä oli eri numerot ja itseasiassa kun tarkemmin tutkii edellisien viikkojenkin soitoissa. Joka kerta vastannut ja kun selvinnyt että jotain kaupataan niin sanonut että en osta mitään ja sulkenut. Varmaan pitäisi ne kiroilutkin heittää että loppuu rimputtelu?
Toimii paremmin kun sanoo, että ne edellisetkin on vielä maksamatta...Päin vastoin, tuo "ei ole rahaa" on ice breaker ja sitten se myyminen vasta alkaa. Lienee kuitenkin se yleisin syy millä ostamatta jättämistä perustellaan, ja noilla on kyllä valmiiksi opetellut litaniat miten eri vastaukset kierretään.
Parasta on vain sanoa että ei kiitos, en ole kiinnostunut ja lopettaa puhelu siihen. Ei siinä tarvitse keksiä mitään pyörää uudestaan.
Mistä tiedät siinä vaiheessa, onko juuri tämä henkilö huijannut vanhuksia tai onko juuri hänellä aikeita tehdä niin?Itseltä ei heru sympatiaa kenellekään joka huijaa vanhuksia.
Päin vastoin, tuo "ei ole rahaa" on ice breaker ja sitten se myyminen vasta alkaa. Lienee kuitenkin se yleisin syy millä ostamatta jättämistä perustellaan, ja noilla on kyllä valmiiksi opetellut litaniat miten eri vastaukset kierretään.
Parasta on vain sanoa että ei kiitos, en ole kiinnostunut ja lopettaa puhelu siihen. Ei siinä tarvitse keksiä mitään pyörää uudestaan.
Mistä tiedät siinä vaiheessa, onko juuri tämä henkilö huijannut vanhuksia tai onko juuri hänellä aikeita tehdä niin?
Ei vastaa kyllä omaa kokemustani.
Ihan mielenkiinnosta, millä vaikka nuo esimerkkivastaukseni kierretään? Ei ole ainakaan itsellä vänkäys jatkunut esim. noiden partaterien myynnin kohdalla.
Vieläkö se älytön tapa, eli tuote on ihan täysin ilmainen mutta kuukausittaiset toimituskulut on kalliita, on käytössä?Vedotaan halpaan hintaan, kerrotaan mitä kaikkea kivaa saa kaupan päälle, tarjotaan osamaksua ja pieniä kuukausieriä. Onhan näitä eri tapoja paljon.
Miksi feissarin kohtaaminen on vaikeaa? | Puoli seitsemän
Puoli seitsemän selvitti, miksi feissarin kohtaaminen on monelle hankalaa.areena.yle.fi
Välttelijä. Kävelen joka kerta ohi sanomatta sanaakaan, tonnin seteli-ilmeellä. Joskus vielä jaksoi sanoa ei kiitos, nykyään ei vaan jaksa enää. Ei niin mitenkään vaikeaa, itseasiassa kovin helppoa.
Vedotaan halpaan hintaan, kerrotaan mitä kaikkea kivaa saa kaupan päälle, tarjotaan osamaksua ja pieniä kuukausieriä. Onhan näitä eri tapoja paljon.
Jos myyjä ymmärtää, ettei tuotteelle ole vastapuolella mitään käyttöä, ymmärtää se myös, että on turha alkaa hintaa enää mainostaa. Sokealle kun ei ole niin väliä, vaikka kuinka olisi edullinen Seiska nyt tarjolla. Kylkiäisillä ei ainakaan minulle ole yritetty ikinä kauppoja closata.