Naisasiat

  • 7 503 151
  • 26 557

Morgoth

Jäsen
Vielä tähän tapaus @Jyyd palaten
Minua häiritsee tässä se, että tukihenkilö ei ole poikaystävä eli jyyd tässä tapauksessa. Joku siellä tyttöä lohduttaa. mutta ei poikaystävä.

Eikö tällä tytöllä ollut myös oma lapsi, joka jossakin sivulauseessa mainittiin. Onkohan exä tämän lapsen isä? @Jyyd ei isäpuolen roolista ollut kiiinostunut, joten onhan tuossa pelimerkit. Itselleni ei selvinnyt oliko tytöllä erikseen mielenterveysongelma vai liittyykkö kaikki siihen tragediaan? Eihän se ole mikään mielenterveysongelma, jos jonkun kuukauden on ahdistunut ja poissatolaltaan isänsä kuoleman jälkeen
 
Viimeksi muokattu:

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Nyt olin tytön luona yötä, satuttiin osumaan samaan baariin illan aikana ja siitä sitten molemmat omin tapoinensa pääsivät saman katon alle.

Tiedän tässä puhuttavan oikeasta vakavasta tilanteesta, mutta nythän tämä on suoraan Salkkareista.

Ihan oikeasti, jos ollaan parisuhteessa, niin sitä ei sattumalta päädytä samaan baariin. Kukaan ei vartioi toisen tekemisiä normaalissa suhteessa, mutta kyllä nyt sen verran jutellaan päivittäin, että vähän tiedetään missä mennään.
 

KiVi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nanna Karalahti
@Jyyd

summataan tilanne: sinulla on käsissä mielenterveysongelmainen yh-mamma, joka on myös jollain lailla vielä kiinni exässään. Vaikka rakkauden polut ihmeelliset ovatkin, tämän luodin eteen hyppäämistä kannattaa miettiä ehkä toistamiseen.

***

Minulla karahti viiden vuoden parisuhde tässä kiville (no pun intended). Joskus on ollut mukavampiakin aikoja kuin viimeiset kuukaudet ovat olleet. Oman pettymyksen kestää aina. Toisen osapuolen pettymys on se kova pala purtavaksi.
 
Mä en kyllä lähtis rummuttamaan Jyyd'n muijan masislääkkeiden syömistä minään tappavana luotina tässä vaiheessa. Kyseessä voi hyvin olla aivan tavallinen, lääkäreihin luottamaan tottunut jolle ne lääkkeet on rankan tilanteen myötä suositeltu käytettäväksi. Ja niitähän helposti suositellaan. Itsekin olen läheltä seurannut erästä raskasta alkoholistisuhdetta, jossa eroon pyrkinyt käytti raskaat pari vuotta masennuslääkettä selviytyäkseen töistä ja pysyäkseen jotenkin kasassa. Hyvin meni, eikä hän ole lääkkeitä enää vuosiin syönyt eroprosessin päätyttyä.
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Edmonton Oilers
Mä en kyllä lähtis rummuttamaan Jyyd'n muijan masislääkkeiden syömistä minään tappavana luotina tässä vaiheessa. Kyseessä voi hyvin olla aivan tavallinen, lääkäreihin luottamaan tottunut jolle ne lääkkeet on rankan tilanteen myötä suositeltu käytettäväksi. Ja niitähän helposti suositellaan. Itsekin olen läheltä seurannut erästä raskasta alkoholistisuhdetta, jossa eroon pyrkinyt käytti raskaat pari vuotta masennuslääkettä selviytyäkseen töistä ja pysyäkseen jotenkin kasassa. Hyvin meni, eikä hän ole lääkkeitä enää vuosiin syönyt eroprosessin päätyttyä.

Tämä on hyvä huomio. Sitä suuremmalla syyllä mimmi ei ainakaan tällä hetkellä kerrotun perusteella ole kovinkaan kiinnostunut palstaveljestä. Se lienee tässä se suurin kysymysmerkki. Ei kukaan mimmi jätä parisuhdettaan meille kerrotunkaltaiseksi samalla itse baarissakäyden ja exänsä kanssa aikaa viettäen, jos nykyisen seura kiinnostaisi ja tällä olisi merkitystä. Moiset "ehkä nähdään, jos en näe exääni" -tyyliset lauseet ovat kyllä suht syvältä. Toki Jyydin stalkkailu voi hieman aiheuttaa "luonnollista" etääntymistä ja siinä saattoi mimmin mielestä aueta Jyydin luonne ja siitä nyt sitten maksellaan hintaa.
 

Kaarle6

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Eisbären Berlin
Hmm.. sellainen viikonloppu. Sinkkukesä on avattu.

Nyt on suunnilleen pari kuukautta siitä kun kirjoittelin tänne omasta shokkierosta, joka tosiaan päättyi aivan yllättäen; vain 4kk yhteismuuton jälkeen. Edelleen ottaa päähän että näin kävi koska en tiedä todellista syytä, ja en voi siis tietää mitä tein väärin, jotta tätä ei tulisi tehtyä jatkossa. Mutta, pikkuhiljaa alkaa tottua siihen että tässä nykyisessä asunnossa asun vain minä, vaikka kyllähän tämä melko suurelta asunnolta tuntuu yhdelle ihmiselle.

Fiilikset ovat olleet sellaiset ettei todella ole minkäänlaisia voimia tavata tällä hetkellä uusia tuttavuuksia ja uusia naisia. Tuntui jotenkin uuvuttavalta koko ajatus että taas pitää lähteä esittäytymään ja hakemaan tuttavuuksia ja yhden illan hoitoja tuolta Helsingin yöelämän syövereistä.

Noh, eilen tuli eksyttyä kaverin kanssa yhteen yökerhoon, pitkästä aikaa. En ole mikään yökerhoissa liitelijä, vaan tykkään enemmän baarimeiningistä. Siinä sitten mentiin kaverin kaverin synttäreille ja tutustuttiin tämän kavereihin. Kaveri iski silmänsä yhteen naiseen, minä sitten hoidin wingerin roolia ja pidin seuraa hänen kaverilleen.

Sain tietää että nainen seurustelee, ollut 5v suhteessa. Ajattelin että no eipä siinä, minähän en mitään ole hakemassakaan. Kunnes iltaa pidemmälle mentäessä ja parin olutta myöhemmin huomasin että tämähän nainen on täysin jallitettavissa. Kuulemma oma habitus, käytöstavat sekä silmäniskut tekivät sellaisen vaikutuksen häneen, ja niinpä siinä sitten kävi että tämä lähti matkaan seurustelusuhteesta huolimatta. Omalla tavallaan tämä toi itselle jotenkin suloisenkatkeran tyydytyksen siitä, että naiset on aika perseestä ja eihän niihin voi luottaa, kuten en voinut näköjään luottaa ex-tyttöystvään, josta siis erosin pari kk sitten.

Ihan hauskaahan meillä oli, ei siinä, mutta jotenkin alkaa se viimeinenkin usko karista naisten suhteen siihen että mitä parisuhde on, ja kuinka kevyin perustein sitä voikaan lähteä toisen matkaan jos niikseen tulee. Ja nimenomaan peilaten siihen minun tilanteeseen, että ydhestä vitun riidasta pakataan laukut niin ei helvetti sentään.

Mutta ehkä sitä alkaa oppia elämästä, että ei tämän tarvitse olla niin vakavaa. Suhteita, niitä tulee ja niitä menee, Tältä se ainakin nyt tuntuu.
 

Jerry100

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihdoin Oranssi
Sain tietää että nainen seurustelee, ollut 5v suhteessa.

Siinä se. Olit siis se mies joka vokotteli varattua naista?
Pitää myöntää että en arvosta. Jokainen toki tekee niinkuin parhaaksi katsoo.
Sinulle tämä varmasti tehdään kun itse olet unelmiesi aksentti kanssa ollut parisuhteessa 5v niin joku tulee ja jallittaa sinun naisesi.
 

Eikka86

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Siinä se. Olit siis se mies joka vokotteli varattua naista?
Pitää myöntää että en arvosta. Jokainen toki tekee niinkuin parhaaksi katsoo.
Sinulle tämä varmasti tehdään kun itse olet unelmiesi aksentti kanssa ollut parisuhteessa 5v niin joku tulee ja jallittaa sinun naisesi.

Pettäminen on ollut naisen valinta (tai miehen jos on parisuhteessa) eikä sen "kolmannen osapuolen".
 

Jerry100

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihdoin Oranssi
Pettäminen on ollut naisen valinta (tai miehen jos on parisuhteessa) eikä sen "kolmannen osapuolen".
Tottakai.
Yleensä parisuhdetta (varsinkin kun se kestää vuosia) silti kunnioitetaan jos on ranka.
Ylipäätään ihmettelen miksi ihmiset haluaa draamaa. Tässäkin tapauksessa (?) niin pelleillään ihmissuhteilla että pieni säpinä varmaan voi hyvinkin olla mahdollinen. En ymmärrä.
 

Eikka86

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
En ymmärrä.

Ihmisluonto nyt vaan on semmoinen mikä on ja asialla moralisointi (tämmöinen kuva ekasta viestistä minulle tuli) on mielestäni hivenen höperöä, varsinkaan asian kaatamista sen kolmannen osapuolen niskaan.

Olen itse ajatellut asian niin, että jos nainen haluaa pettää niin se pettää vaikka pitäisi kädestä kokoajan kiinni. Tottakai se on perseestä mutta kyllä silloin vikaa löytyy myös omasta toiminnasta. Olen hieman kallistunut sille tolalle että jokaisessa pitemmässä parisuhteessa tapahtuu jonkinasteista pettämistä jomman kumman puolelta, ainoastaan pettämisen aste vaihtelee liisakeijon pyllyn taputtamisesta pikkujouluissa tai naapurin erkkimarjatan himoitsemisesta jonkun panemiseen.
 

Jerry100

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihdoin Oranssi
Ihmisluonto nyt vaan on semmoinen mikä on ja asialla moralisointi (tämmöinen kuva ekasta viestistä minulle tuli) on mielestäni hivenen höperöä, varsinkaan asian kaatamista sen kolmannen osapuolen niskaan.
.

Todellakin, jos nainen haluaa pettää. Se tekee sen tavalla tai toisella. Joo siis kuten sanoin jokainen tekee niinkuin parhaaksi näkee. Moralisointi on kyllä turhaa minulta. Sen sijaan ihmisluonto ei nyt vai mitenkään ole sellainen että tilaisuuden tullen koittaa varattua naista.
 

steepler

Jäsen
Suosikkijoukkue
chelsea, The Ohio State Buckeyes
Yleensä parisuhdetta (varsinkin kun se kestää vuosia) silti kunnioitetaan jos on ranka.

Eihän se kolmas osapuoli välttämättä voi edes tietää mikä on suhteen tila. Ei ole olemassa mikään absoluuttista parisuhteen tilaan vaan jokainen on omanlaisensa, välttämättä kaikissa parisuhteissa ei edes koeta pettämiseksi sitä että harrastaa jonkun toisen kanssa seksiä.
 

Jerry100

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihdoin Oranssi
Eihän se kolmas osapuoli välttämättä voi edes tietää mikä on suhteen tila. Ei ole olemassa mikään absoluuttista parisuhteen tilaan vaan jokainen on omanlaisensa, välttämättä kaikissa parisuhteissa ei edes koeta pettämiseksi sitä että harrastaa jonkun toisen kanssa seksiä.

Eikö sitä suhteen tilaa voi sitten selvittää? Ja kyllä olet oikeassa, välttämättä kaikissa parisuhteissa ei koeta pettämiseksi sitä että harrastaa seksiä jonkun toisen kanssa, mutta yleisesti se on harvinaista. Uskoisin. Eli tällöin olettamus ei voi olla että suhde on "vapaa" tai ylipäätään miksi olettaa mitään?
 

Prof. Puck

Jäsen
Suosikkijoukkue
***HIFK*** & Norristolainen
Ei se kyllä ole enää pettävän naisen "oma asia" pelkästään, jos mies lähtee varatun mukaan tietäen, että kyseessä on varattu.

Mutta valitettavasti asiat eivät ole niin yksinkertaisia. Muutaman kerran olen löytänyt itsenikin tilanteesta, jossa vasta jälkikäteen selviää, että likalla onkin jo mies (poikakaveri tai puoliso). Silloin ei kyllä syytä voi ottaa omille niskoilleen, vaikka paskaltahan se tuntuu joka tapauksessa. En ymmärrä miksi varattuja pitää alkaa vonkaamaan.. kyllä tuolla valtameressä kalaa riittää yli omien tarpeiden muutenkin.

Pahin tilanne sattui itselleni noiden varattujen kanssa, kun selvisi (vasta toisten kertomana), että likka jota olin jo jokusen kerran tavannut olikin tyttökaveri hepulle, johon törmäsin muissa merkeissä säännöllisen epäsäännöllisesti.Ei siis millään muotoa kaveri, mutta sillä tavalla tuttu, että moikattiin kun satuttiin tapaamaan. Veikkaan, että tämä heppu tiesi asiasta, mutta ei koskaan siitä minulle mitään maininnut, ranskalaiset ovat sillä tavalla kohteliaita.. En kyllä minäkään asiasta mitään maininnut, esimerkiksi kuinka huomattavan hyvä hänen tyttökaverinsa oli oraalisilta taidoiltaan. Säätäminen likan kanssa loppuikin osaltani siihen paikkaan kun kuulin statuksesta. Huvittavaa asiassa oli se, että nähdessäni kyseisen likan muutamia kuukausia myöhemmin ihan sattumalta hän tuli ja antoi suht avokätisen litsarin allekirjoittaneelle, eli ilmeisesit minä olin sitten kuitenkin se tarinan konna. Tarinalla on "tavallaan" onnellinen loppu sillä tavalla, että tämä pariskunta päätyi lopulta naimisiin asti ja ovat käsittääkseni vieläkin yhdessä, jota pidän jonkin sortin ihmeenä. God does exist ;-)
 

sinikettu

Jäsen
Pitää myöntää että en arvosta. Jokainen toki tekee niinkuin parhaaksi katsoo.
Sinulle tämä varmasti tehdään kun itse olet unelmiesi aksentti kanssa ollut parisuhteessa 5v niin joku tulee ja jallittaa sinun naisesi.
On ehkä hieman sovinistinen tai misogynistinen näkökulma. Ihan kuin naisia tuosta vaan "jallitettaisiin", eivätkä nämä pahan maailman riepoteltavissa olevat viattomat olennot kykenisi tekemään omia valintoja ollenkaan. Fakta on, että naiset ovat yleisesti ottaen ainakin alle kolmikymppisinä yleensä vähintään puoli vuosikymmentä edellä tunne-elämän kypsyyden kanssa kuin miehet. Miehet jahtaavat, mutta päivän päätteeksi naiset valitsevat ihan omilla avuillansa. Jos viisivuotisessa suhteessa oleva nainen on päättänyt pettää nykyistä kumppaniaan, se valinta on tapahtunut huomattavasti aiemmin kuin Herra Oikea sattuu kohdalle. Tässä kohtaa pitää vain odotella, kunnes se potentiaalinen henkilö sattuu kohdalle. Näin ainakin 90 % tapauksissa.

Toinen vaihtoehto tietenkin on, että nainen ei olisi halunnut pettää, mutta hänellä on jonkinlaisia ongelmia impulsiivisen käyttäytymisen kanssa. Jos näin on, niin tuskin on ensimmäinen kerta kyseisessä suhteessa.

Psykologian tutkimusten mukaan ylivoimaisesti suurin syy pettämiselle naisten kohdalla on tunneyhteyden puute tai vähentyminen kumppania kohtaan.
 

steepler

Jäsen
Suosikkijoukkue
chelsea, The Ohio State Buckeyes
Eikö sitä suhteen tilaa voi sitten selvittää? Ja kyllä olet oikeassa, välttämättä kaikissa parisuhteissa ei koeta pettämiseksi sitä että harrastaa seksiä jonkun toisen kanssa, mutta yleisesti se on harvinaista. Uskoisin. Eli tällöin olettamus ei voi olla että suhde on "vapaa" tai ylipäätään miksi olettaa mitään?

No voi varmaan, mutta kuinka pitkälle esim. tuollaisen yhden illan aikana kannattaa yrittää selvittää suhteen todellista tilaa?

Eikä mitään kannatakaan olettaa, ei minustakaan kannata. Miksei voi luottaa siihen että nainen osaa arvioida oman tekemisensä?
 

Jerry100

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihdoin Oranssi
No voi varmaan, mutta kuinka pitkälle esim. tuollaisen yhden illan aikana kannattaa yrittää selvittää suhteen todellista tilaa?

Eikä mitään kannatakaan olettaa, ei minustakaan kannata. Miksei voi luottaa siihen että nainen osaa arvioida oman tekemisensä?

Tottakai voi luottaa. Ja pitääkin luottaa. Tässätapauksessa selvisi vain että nainen on varattu, ei sitä että onko suhde vapaa vai ei. Voiko tämän päätelmän mukaan sitten kaikki sinkkumiehet koittaa iskeä jokaista varattua jos naiselle siirretään vastuu kokonaan? Minusta vastuu on myös miehellä.
 

steepler

Jäsen
Suosikkijoukkue
chelsea, The Ohio State Buckeyes
Voiko tämän päätelmän mukaan sitten kaikki sinkkumiehet koittaa iskeä jokaista varattua jos naiselle siirretään vastuu kokonaan? Minusta vastuu on myös miehellä.

Miksei voi koittaa? Ehkä näen asian vähän eri tavalla, en koe että on olemassa ns. mitään yleistä vastuuta jossain tälläisessä asiassa, tai edes mitä tarkoitat vastuulla tässä yhteydessä. Totta kai jokainen on vastuussa omista tekemisistään mutta tässä tilanteesa vastuu on vähän häilyvä käsite kun ei puhuta mistään laittomasta tai korvattavasta asiasta.

Nainen on oman sopimuksensa mukaan ns. vastuussa siitä miten parisuhde on järjestetty ja mitä sitten tekee, mies ei minusta tässä tilanteessa ole muusta vastuussa kun siitä mitä keskenään sopinut naisen kanssa.
 
Viimeksi muokattu:

Jerry100

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihdoin Oranssi
Miksei voi koittaa? Ehkä näen asian vähän eri tavalla, en koe että on olemassa ns. mitään yelsitä vastuuta jossain tälläisessä asiassa, tai edes mitä tarkoitat vastuulla tässä yhteydessä. Totta kai jokainen on vastuussa omista tekemisistään mutta tässä tilanteesa vastuu on vähän häilyvä käsite kun ei puhuta mistään laittomasta tai korvattavasta asiasta.

Nainen on oman sopimuksensa mukaan ns. vastuussa siitä miten parisuhde on järjestetty, mies ei minusta tässä tilanteessa ole muusta vastuussa kun siitä mitä keskenään sopinut naisen kanssa.

MIelenkiintoinen ajatelma. Ehdottomasti näemme eri tavalla asiaa.
Tarkoitan vastuulla moraalista vastuuta. Se nainen tuskin on päättänyt pettää miestään vaikka ei ole tunnetta enää. Se tilanne nyt vain menee siihen kun suhteesta tietoinen (ja siitä piittaamaton) vieras mies haluaa filettä.
 

Jeffrey

Jäsen
Kyllähän pettäminen on aina henkilön oma päätös. Toki itselleen voi rakentaa omaa hyväksyntää tai itse valheita näistä kaikista "tunne yhteyden menettämisistä" ja muusta paskasta. Silti se pettäminen on aina ja vain sen yksilön omaa heikkoutta. Fyysinen ja henkinen väkivalta ei eroa niin paljoa toisistaan. Pettämisen oikeuttaminen näillä fraaseilla tunne yhteydestä, on ihan yhtä naurettavaa kuin selittää vetäneensä nakkikiskalla Jounia turpaan, "koska se katsoi mua hassusti". Okei, toki suhteessa kannattaa yrittää pitää sitä tunnetta yllä, eikä nakkikiskallakaan kannata Jounia katsella hassusti.

En minä silti lähtisi tietoisesti petoshommiin, vaikka itse olisinkin se sinkku osapuoli. Karma korjaa jne. Täällä sitä ensin itketään naisten "täysin puun takaa" päätöksistä, ja sen jälkeen saatetaan olla osallisia siinä. Kaikilla meillä on heikkoja hetkiä ja kaikilla suhteilla on heikkoja hetkiä, ja heikoimmat meistä sortuvat heikoilla hetkillä. Sen suhteen paraneminen ja nouseminen takaisin jaloilleen tällaisen heikon hetken jälkeen on hurjasti todennäköisempää mikäli se heikko hetki ei johtanut mihinkään peruuttamattomaan.

Onhan sitä itsekin tullut päädyttyä sänkyyn varatun kanssa. Paras muisto näistä @Prof. Puck tapaan varatun ranskattaren käsittelyssä, jonka imutustaidot eivät olleet enää tältä planeetalta. Toinen mieleen painunut oli yhden amerikkalaisen hoitelu, kun seuraavana päivänä selvisi hänen kihlattunsa taistelevan Irakissa, tämä siis silloin kun siellä oli vielä ihan oikeasti tilanne päällä. Nämä kaikki tapaukset ovat kuitenkin olleet aina sellaisia, että neidin parisuhdestatus on minulle selvinnyt vasta kun neidillä on ns. ollut mällit kurkussa.

Mielestäni on varsin munatonta panna varattua naista, mikäli sen asian tiedostaa. Meressä riittää kaloja jne. niin miksi niitä alamittaisia pitää sieltä ottaa? Okei, itse olen lakannut stressaamasta tällä asialla iän myötä, enkä enää kysy ennen petihommia että onhan mimmi oikeasti varattu, tällaisenkin vaiheen olen elänyt.

Pettäminen ja petetyksi tuleminen ovat nykyään tosiaan melko yleistä. Sitä vaan kasvaa itse vahvemmaksi yksilöksi mikäli et ole se pettäjä, pettämisessä mukana tai edes petettävä. Toki sekin on ikävän totta, että moni nainen tykkää ns. pahoista pojista, ja näin ollen yletön suoraselkäisyys näyttäytyy jopa huonona asiana sinkkumarkkinoilla. Tämä nyt on hyvin erikoista, mutta jossain määrin ajan trendi. Enää ei etsitä sitä turvallista aviomiestä jonka kanssa perustaa perhe ja hankkia mökki, vaan sitä SOME poikakaveria, jonka kanssa elämä on niin helvetin jännää, ja sillä saa sitten somessa revitellä.
 

Prof. Puck

Jäsen
Suosikkijoukkue
***HIFK*** & Norristolainen
MInulla ei ole sinänsä varaa ketään moralisoida, sillä olen - valitettavasti - itsekin aikanaan pettänyt ja useampaankin otteeseen. Ei se näin jälkikäteen mitenkään ylevältä tunnu, mutta kyllähän sitä ihminen pystyy itselleen kaikenlaisia tekosyitä halutessaan keksimään. Niin minäkin keksin!

Enkä minäkään kysellyt mukaanlähteneiden naisten "aviollisen" statuksen perään oikeastaan koskaan. Tosin kyllä homma jäi siihen paikkaan - sikäli kummalista, koska itse olin valmis pettämään omaa puolisoa - jos nainen illan mittaan paljasti jo olevansa parisuhteessa. Kiusallisen usein monilla likoilla moraalinen omatunto alkoi kolkuttaa vasta siinä vaiheessa, kun homma oli maalilaulua vaille valmis. Kaikista vittumaisimpia tilanteita (onneksi niitä ei montaa ole) olivat ne tilanteet, kun seksin päätteeksi likka pillahti itkemään ja tunnusti että oma mies odottaa kotona. Voin sanoa, ettei todellakaan ollut hekuman arvoista ja jo yksistään hyvä syy välttää varattuja!

Joka tapauksessa kauas on tultu niistä ajoista, jollojn naiset näyttäytyivät allekirjoittaneen silmiin miehiä moraalisesti ylevämmältä sukupuolelta. Kyllä ne naiset pettävät ihan yhtälailla. Muistelen myös joskus lukeneeni, että yllättävän suuri prosenttiosuus parisuhteen jälkikasvusta ei olekaan parisuhteen miehen "aikaansaannos".
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Miksei voi koittaa? Ehkä näen asian vähän eri tavalla, en koe että on olemassa ns. mitään yleistä vastuuta jossain tälläisessä asiassa, tai edes mitä tarkoitat vastuulla tässä yhteydessä. Totta kai jokainen on vastuussa omista tekemisistään mutta tässä tilanteesa vastuu on vähän häilyvä käsite kun ei puhuta mistään laittomasta tai korvattavasta asiasta.

Nainen on oman sopimuksensa mukaan ns. vastuussa siitä miten parisuhde on järjestetty ja mitä sitten tekee, mies ei minusta tässä tilanteessa ole muusta vastuussa kun siitä mitä keskenään sopinut naisen kanssa.

Näissä merkeissä luonnostaan kusipäiselle tyypille mikään este ei ole este ja lähes kaikelle saa sävellettyä oikeutuksen. Ja nyt ensisijaisesti puhun omista junnuvuosista kun tuli sotkeuduttua kaverin on-off-säätöön ja lisäksi pariin varattuun tapaukseen yhden illan huvien merkeissä. Toinen yhden illan jutuista valitteli miten onneton on ja toinen peitteli lähes onnistuneesti seurustelunsa. On sitä matkan varrella tullut törttöiltyä, mutta nämä tapaukset ovat listan kärjessä kirkkaasti. On myös vuosien varrella ollut riemukasta kuunnella ryyppyillan aikana kavereiden naishuolia(juurikin joku äijä käynyt jyräämässä tyttöystävää). Siinä kun jätkäporukka nostaa tapetille senkin että miten joku voi sotkeutua varattuun naiseen. Toki siinä jeesusteluaspekti on, mutta kyllä se kummasti sisäpuolelta kouraisee.

Eli jonkinmoisena kannanottona totean ettei kannata kostaa oletusarvoltaan viattomille jos oma suhde on kussut ja en kannusta myöskään sotkeutumaan varattuihin tapauksiin oma-aloitteisesti.
 

julle-jr

Jäsen
Voiko tämän päätelmän mukaan sitten kaikki sinkkumiehet koittaa iskeä jokaista varattua jos naiselle siirretään vastuu kokonaan? Minusta vastuu on myös miehellä.
Ensinnäkin, ne varatut naiset ovat monesti itse niitä, jotka hoitavat sen iskemispuolen. Ja vaikka olisi toisinkin päin, niin minä ainakin ajattelin sinkkuna ollessani, että kyllä se varattu nainen itse parhaiten tietää mikä on hyväksi hänelle ja hänen suhteelleen ja mitä hän itse haluaa tai ei halua. Minä ulkopuolisena en voi sitä tietää, enkä baarituttavuuden perusteella kokonaistilannetta kykene riittävän syvällisesti analysoimaan, joten päätös on sen varatun naisen. Lähtökohtani ja perusoletukseni toki oli, että kyse on aikuisesta ihmisestä, joka ei ole esimerkiksi holhouksenalainen, mieleltään vajavainen tai muuten ei kykene analysoimaan toimintansa seurauksia.

Toki ajattelin myös, että parempi pettäjällekin on, että pettävät minun kanssani, eikä jonkun räpeltäjän :)
 
Viimeksi muokattu:

Saxon-747

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chelsea
Kaikista vittumaisimpia tilanteita (onneksi niitä ei montaa ole) olivat ne tilanteet, kun seksin päätteeksi likka pillahti itkemään ja tunnusti että oma mies odottaa kotona. Voin sanoa, ettei todellakaan ollut hekuman arvoista ja jo yksistään hyvä syy välttää varattuja!


Tuo on kyllä vittumainen kokemus. Mulla kävi sinkku aikana noin... Mukava ilta neidon kanssa ja alusta asti oli selvää että kyseessä on yhden illan juttu joten mitään taustoja ei kumpikaan itsestään pahemmin availlut. Aamulla sitten alkoi helvetin moinen itku kun neito kertoi että kotoa löytyy kolme lasta ja ihana mies ja mitä hän on mennyt tekemään. Koita siinä sitten lohdutella...

Kyllähän sitä tullut sinkkuna kaikkea tehtyä mutta se yllätti miten herkästi naiset lähtee matkaan ja pettävät. Eräskin neito alkoi heti minun eroni jälkeen hakeutumaan seuraan baarissa.. päivitteli minun eroa koska oli siitä kuullut. Kohta alkoikin avautumaan miten hänen suhteensa on huonossa jamassa ja hän harkitsee siitä lähtemistä. Kerroin että en todellakaan ole kiinnostunut sellaiseen draamaan sillä riitti ihan oma erokin. Vaikka olinkin kertonut suoraan että mitään ei tapahdu ja kannattaa ne suhteen kiemurat hoitaa kotona eikä minun kanssa baaritiskillä... niin sieltä tuli alastonkuvista lähtien puhelimeen ja tietoa milloin hänen miehensä on poissa kotoa.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Kyllä ne naiset pettävät ihan yhtälailla. Muistelen myös joskus lukeneeni, että yllättävän suuri prosenttiosuus parisuhteen jälkikasvusta ei olekaan parisuhteen miehen "aikaansaannos".

Tätä on joskus selvitelty ja muistan kuulleeni jopa neljä prosenttia, toivottavasti ei voi pitää paikkansa. Niitä lienee enemmän missä tyttö tietää aivan hyvin, että muksu on jomman kumman, mutta ei välitä kumman.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös