Kyllähän pettäminen on aina henkilön oma päätös. Toki itselleen voi rakentaa omaa hyväksyntää tai itse valheita näistä kaikista "tunne yhteyden menettämisistä" ja muusta paskasta. Silti se pettäminen on aina ja vain sen yksilön omaa heikkoutta. Fyysinen ja henkinen väkivalta ei eroa niin paljoa toisistaan. Pettämisen oikeuttaminen näillä fraaseilla tunne yhteydestä, on ihan yhtä naurettavaa kuin selittää vetäneensä nakkikiskalla Jounia turpaan, "koska se katsoi mua hassusti". Okei, toki suhteessa kannattaa yrittää pitää sitä tunnetta yllä, eikä nakkikiskallakaan kannata Jounia katsella hassusti.
En minä silti lähtisi tietoisesti petoshommiin, vaikka itse olisinkin se sinkku osapuoli. Karma korjaa jne. Täällä sitä ensin itketään naisten "täysin puun takaa" päätöksistä, ja sen jälkeen saatetaan olla osallisia siinä. Kaikilla meillä on heikkoja hetkiä ja kaikilla suhteilla on heikkoja hetkiä, ja heikoimmat meistä sortuvat heikoilla hetkillä. Sen suhteen paraneminen ja nouseminen takaisin jaloilleen tällaisen heikon hetken jälkeen on hurjasti todennäköisempää mikäli se heikko hetki ei johtanut mihinkään peruuttamattomaan.
Onhan sitä itsekin tullut päädyttyä sänkyyn varatun kanssa. Paras muisto näistä
@Prof. Puck tapaan varatun ranskattaren käsittelyssä, jonka imutustaidot eivät olleet enää tältä planeetalta. Toinen mieleen painunut oli yhden amerikkalaisen hoitelu, kun seuraavana päivänä selvisi hänen kihlattunsa taistelevan Irakissa, tämä siis silloin kun siellä oli vielä ihan oikeasti tilanne päällä. Nämä kaikki tapaukset ovat kuitenkin olleet aina sellaisia, että neidin parisuhdestatus on minulle selvinnyt vasta kun neidillä on ns. ollut mällit kurkussa.
Mielestäni on varsin munatonta panna varattua naista, mikäli sen asian tiedostaa. Meressä riittää kaloja jne. niin miksi niitä alamittaisia pitää sieltä ottaa? Okei, itse olen lakannut stressaamasta tällä asialla iän myötä, enkä enää kysy ennen petihommia että onhan mimmi oikeasti varattu, tällaisenkin vaiheen olen elänyt.
Pettäminen ja petetyksi tuleminen ovat nykyään tosiaan melko yleistä. Sitä vaan kasvaa itse vahvemmaksi yksilöksi mikäli et ole se pettäjä, pettämisessä mukana tai edes petettävä. Toki sekin on ikävän totta, että moni nainen tykkää ns. pahoista pojista, ja näin ollen yletön suoraselkäisyys näyttäytyy jopa huonona asiana sinkkumarkkinoilla. Tämä nyt on hyvin erikoista, mutta jossain määrin ajan trendi. Enää ei etsitä sitä turvallista aviomiestä jonka kanssa perustaa perhe ja hankkia mökki, vaan sitä SOME poikakaveria, jonka kanssa elämä on niin helvetin jännää, ja sillä saa sitten somessa revitellä.