@JypFabu
Säkö nyt ihan tosissasi välität, että sinä pystyisit kasvattamaan naisystäväsi/avopuolisosi/vaimosi synnyttämän lapsen kuin omasi, vaikka sen olisi pannut naapurin Jokke? Ei muuta kuin hattua sitten päästä! Olet sä melko saatanan hyvä ihminen.
Itse en tuollaiseen pystyisi, en edes esitä pystyväni. Minulle veri on vettä sakeampaa, aina ollut ja tulee aina olemaan. Tottakai hypoteettinen lapsi itse on syytön kaikkeen, ja hänet tulisi jättää kaiken riidan ulkopuolelle. Mutta en minä silti lähtisi elättämään sitä naapurin Joken lasta. Se on ensisijaisesti Joken itsensä tehtävä, toissijaisesti sitten yhteiskunnan. Sinäkö nyt edelleen välität, että pystyisit antamaan kumppanillesi pettämisen anteeksi, se vain vahvistaisi suhdetta, sen jälkeen pitäisit lasta kuin omanasi ja vielä jos erokin tulisi niin maksaisit lapsesta elatus maksut, lapsesta joka ei edes ole sinun? Edelleen, hattua päästä.
Ihmiset ovat aina huijanneet toisiltaan rahaa. Naiset ovat aina huijanneet miehiltä rahaa. Jotkut naiset menevät niin alhaiseksi saastaksi, että käyttävät lasta sen rahan huijaamiseen. Mielestäni tätä ei pitäisi erotella millään tavalla muusta vastaavasta toiminnasta. Eikä tämä tietenkään ole lapsen vika, eikä lasta tästä tulisi rankaista. Oikeuden nimessä kuitenkin huijaria pitäisi tästä rankaista tavalla tai toisella. Okei, myös tässä tapauksessa maksutaakka saattaa koitua yhteiskunnan maksettavaksi.
Myös se on lapsellista, että etsii syyllisiä pettämiseen, yleensä siihen on kaksi syyllistä ja ne on siinä parisuhteessa.
On tässäkin nyt sulta kommentti. Eli tosissasi syytät petetyksi tullutta siitä, että häntä petettiin? Jumalauta tässä maailmassa voi olla kylmää sakkia! Taidat olla myös sitä paskasakkia, joka syyttää raiskauksesta sitä uhria? Oma näkemys on edelleen se, että itse en erottelisi fyysistä ja henkistä väkivaltaa keskenään.
Saatan olla sun mielestä keskenkasvuinen paskiainen. Mun oma mentaliteetti on rakastaa mieluummin omaa kuin virasta, ja rahoittaa mieluummin omaa kuin vierasta. Jos mulla on joskus niin julmetun paljon rahaa, että siitä riittää jaettavaksi. Niin kyllä siitä pääsee ensikädessä nauttimaan omat vanhemmat, isovanhemmat, sisaruksien lapset, sisarukset, sukulaiset ja muut läheiset. Ei todellakaan se nainen, joka tässä hypoteettisessa tilanteessa yrittää vierittää minun harteilleni taakkaa joka ei sinne kuulu. Tekisi ehkä sunkin läheisille ihan hyvää, pitää huolta heistä, eikä jakaa rahaa kaikille huijareille, vaikka siitä joku prosentti menisikin ns. hyvään tarkoitukseen.
Pakko kyllä kumartaa tässä täydellisen kristillisyyden edessä. On meidän maailmassa vaan hyviä ihmisiä, tai ainakin ketkä väittää olevansa. Häts off.