Naisasiat

• 7 585 458
  • 26 609

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Jos haluaa päästä naisen kanssa treffeille, kannattaa häntä pyytää treffeille. Jos haluaa päästä harjoittelemaan kursseilla opittuja tanssitaitoja, kannattaa nainen pyytää tanssimaan. Kaikissa tapauksissa ja kaikessa ihmisten välisessä vuorovaikutuksessa tärkeää on, että kaikki ovat samalla kartalla ja tietävät suurin piirtein, millä aikeilla toinen on liikkeellä. Surkea lopputulos on sellaisessa tapaamisessa, jossa toinen kuvittelee olevansa tanssimassa ja toinen kuvittelee olevansa treffeillä.
Tomerampi nainen uskaltaa sanoa, että mennään vain tanssimaan, mutta vaan kavereina. Sitten jos pyytäjä edelleen haluaa vaan joraamaan niin ei ongelmaa. Jos taas pelkkä tanssi ei kiinnosta niin sekin ongelma ratkeaa yhtälailla.

Unelmien pelikirja on yksi suosikkielokuvistani. Oikeassa elämässä tuo olisi silti helvetin hankala kuvio.

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tomerampi nainen uskaltaa sanoa, että mennään vain tanssimaan, mutta vaan kavereina. Sitten jos pyytäjä edelleen haluaa vaan joraamaan niin ei ongelmaa. Jos taas pelkkä tanssi ei kiinnosta niin sekin ongelma ratkeaa yhtälailla.

Unelmien pelikirja on yksi suosikkielokuvistani. Oikeassa elämässä tuo olisi silti helvetin hankala kuvio.

Varmaan näinkin, mutta en lähtisi laskemaan sen varaan, että muut ovat tomeria ja paikkaavat minun kryptisyyttäni omalla selkeydellään. Kannattaa olla itse mahdollisimman selkeä, sanoisin.

(1)
  • Tykkää
Reactions: Oles

Delter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Harkimoista vapaa Jokerit
Varmaan näinkin, mutta en lähtisi laskemaan sen varaan, että muut ovat tomeria ja paikkaavat minun kryptisyyttäni omalla selkeydellään. Kannattaa olla itse mahdollisimman selkeä, sanoisin.
Joillekin selkeys on ahdistavaa, vaikka toki täydellisessä insinöörimaailmassa suora viestintä tekisikin asioista usein paljon helpompaa. Mutta helppoushan ei peliin nimeltä pariutuminen kuulu. Syytä en itsekään ymmärrä.

Mielestäni tanssikulma edellä mennessä on vähemmän hävittävää. Eipähän paljasta omia korttejakaan heti liiaksi. On helpompi puhua lähipiirillekin tanssitunnista puolitutun kanssa kuin treffeistä, jossa on aina oma tietty konnotaatio ja jatkokysymysten vaara.

Viimeksi muokattu:

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Toki toki, suora rehellinen puhe on parasta toimintaa. Olen ollut jopa siinä uskossa, että jonkun mielestä miehet eivät ole kryptisiä, vaan pelkästään naiset.

Kaverikorttikin on ok-ratkaisu, kunhan toisaalta ei yritetä roikottaa ihastunutta ihmistä. Inhoan roikottamista ja toisen ihmisten itsekästä varalla pitämistä.

Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Ei kannata tosiaan liian monimutkaisesti asiaa miettiä. Viestiä vaan että jäit mieleen ja olisi kiva käydä vaikka kahvilla. Ei siinä mitään häviä.
Komppaan veli numero-Mikkoa tässä asiassa täysin. Ihan suora ja vilpitön ehdotus viestillä, nätisti ja kohteliaasti. Ei mitään saakelin keinotekoista savuverhoa jostakin lavatansseista tai muusta harrastusjutusta, vaan nimimerkin @Oles kannattaa vinkata olevansa kiinnostunut nyt naisesta eikä tanssimisesta. Tai saa tanssimisesta kiinnostunut olla, mutta se ei ole nyt pointti.

Viestiä vaan matkaan, @Oles. Ei tuossa voi pahasti käydä. Huonoimmillaan nainen vaan ei syty kutsusta, mutta jos kertomasi pitää yhtään kutinsa, niin sinua on satavarmasti skannailtu sillä silmällä. Nyt sinun saatetaan kovasti toivoa olevan reipas ja aloitteellinen mies, joten laitahan hösseliksi.

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Komppaan veli numero-Mikkoa tässä asiassa täysin. Ihan suora ja vilpitön ehdotus viestillä, nätisti ja kohteliaasti. Ei mitään saakelin keinotekoista savuverhoa jostakin lavatansseista tai muusta harrastusjutusta, vaan nimimerkin @Oles kannattaa vinkata olevansa kiinnostunut nyt naisesta eikä tanssimisesta. Tai saa tanssimisesta kiinnostunut olla, mutta se ei ole nyt pointti.

Viestiä vaan matkaan, @Oles. Ei tuossa voi pahasti käydä. Huonoimmillaan nainen vaan ei syty kutsusta, mutta jos kertomasi pitää yhtään kutinsa, niin sinua on satavarmasti skannailtu sillä silmällä. Nyt sinun saatetaan kovasti toivoa olevan reipas ja aloitteellinen mies, joten laitahan hösseliksi.
Nimenomaan hösseliksi niin kauan kuin mies on ajatuksissa tuon kurssin takia. Jos hänellä ei ole heilaa niin turhaan viivyttely mahdollistaa, että nainen löytää kesäheilan toisaalta.

Suosikkijoukkue
Nimenomaan hösseliksi niin kauan kuin mies on ajatuksissa tuon kurssin takia. Jos hänellä ei ole heilaa niin turhaan viivyttely mahdollistaa, että nainen löytää kesäheilan toisaalta.
Juuri näin. Tällaiset ikkunat ovat auki yleensä vain hetken verran. Viikkokin voi olla jo pitkä aika, nopeat voittavat.

1313

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Latasin tinderin viikko sitten.
Algoritmipeli ei suoranaisesti palvele, jos parisuhdetta olisi hakemassa omilla kriteereillä sopivasta naishahmosta.

Sen sijaan estotonta jyystöä tuntuu olevan tarjolla. Enkä pane sitäkään pahakseni tässä kohtaa. Pitää nauttia siitä, mitä elämässä on tarjolla.

Suosikkijoukkue
Latasin tinderin viikko sitten.
Algoritmipeli ei suoranaisesti palvele, jos parisuhdetta olisi hakemassa omilla kriteereillä sopivasta naishahmosta.

Sen sijaan estotonta jyystöä tuntuu olevan tarjolla. Enkä pane sitäkään pahakseni tässä kohtaa. Pitää nauttia siitä, mitä elämässä on tarjolla.
Hyvä kertatamppaus tai iloinen panosuhde piristää kummasti elämää, varsinkaan jos ei saman tien ole tarjolla kaikkien suhteiden lopullista multihuipentumaa. Jälkimmäistä kannattaa odotella rauhassa ja kiireettä. Kaukon sanoin, "paras homma on maleksia torin laidalla, odotella jotain sattumaa".

(1)
  • Tykkää
Reactions: 1313

Murkula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkueet,Tappara,NY Rangers,Juniori- SaPKo

Voihan voi, sanosin että tuo oma asenne tuossa on isoin ongelma naisen löytämiselle. Syy on peilissä eikä kotipaikkakunnassa.
Voin kertoa, että ensimmäinen oma pitkäaikainen tyttö/naisystävä löytyi Juvalta ja toinen nykyinen (vuonna 2006) Mikkelistä, joskin tuo vaimo on lähtöjään Kuusamosta.
Tiedostan kyllä tuossa jutussa kerrotut asiat eli onhan tässä omallakin pikkukylällä sellainen tilanne, että ei täällä kyllä miehen silmin kiinnostavaa sinkkunaista ole ainuttakaan, ellei sitten ole jonkun tutun ex. Eli ei niin kiinnostava sittenkään. Eipä sillä, ei nuo vapaiden miestenkään markkinat varmasti erityisen herkulliset ole. Kyllä täällä kaikki pariutumismielessä kiinnostavat ihmiset ovat pariutuneet. Mutta ei sen pitäisi olla ongelma, voihan sen puolison hakea kauempaakin, ainakin oma rouva muutti Kuusamosta ja tänne se on juurtunut, en ole koskaan kuullut että olisi valittanut valintaansa asuinpaikan suhteen.
Kyllä näissä kumppanivalinnoissa ja niiden onnistumisessa on pääsääntöisesti sellainen "niin metsä vastaa kun sinne huudetaan" kuvio.

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät

Voihan voi, sanosin että tuo oma asenne tuossa on isoin ongelma naisen löytämiselle. Syy on peilissä eikä kotipaikkakunnassa.
Voin kertoa, että ensimmäinen oma pitkäaikainen tyttö/naisystävä löytyi Juvalta ja toinen nykyinen (vuonna 2006) Mikkelistä, joskin tuo vaimo on lähtöjään Kuusamosta.
Tiedostan kyllä tuossa jutussa kerrotut asiat eli onhan tässä omallakin pikkukylällä sellainen tilanne, että ei täällä kyllä miehen silmin kiinnostavaa sinkkunaista ole ainuttakaan, ellei sitten ole jonkun tutun ex. Eli ei niin kiinnostava sittenkään. Eipä sillä, ei nuo vapaiden miestenkään markkinat varmasti erityisen herkulliset ole. Kyllä täällä kaikki pariutumismielessä kiinnostavat ihmiset ovat pariutuneet. Mutta ei sen pitäisi olla ongelma, voihan sen puolison hakea kauempaakin, ainakin oma rouva muutti Kuusamosta ja tänne se on juurtunut, en ole koskaan kuullut että olisi valittanut valintaansa asuinpaikan suhteen.
Kyllä näissä kumppanivalinnoissa ja niiden onnistumisessa on pääsääntöisesti sellainen "niin metsä vastaa kun sinne huudetaan" kuvio.
On kurjaa olla yksin, jos todella muuta haluaisi.
Ymmärrän, että haikaillaan, että isommassa paikassa kaikki voi olla toisin. Tottakai voi, mutta on siellä toisaalta muuttajalla itselläänkin myös enemmän kilpailijoita.

Tuntuu, että naiset ei kiinnostu minusta sanoi nuorimies, onko hän ollut itse aidosti kiinnostunut niistä naisista, joiden kanssa hän on seurustellut. Ihmiset ovat noin yleisesti kiinnostuneempia niistä ihmisistä, jotka ovat kiinnostuneista heistä, kuin niistä komeimmista, kauneimmista ja menestyneimmistä Ihmisistä.

Ihastua voi nopeasti, mutta rakastaminen vaatii aikaa. Ja vaikka valinta siellä verkon ihmeellisessä maailmassa osuisi monta kertaa omalle kohdalle niin silti saatat hetkessä vaihtua mielenkiintoisempaan yksilöön eli ei tämä nykyinen kulttuuri ainakaan pariutumista tunnu helpottavan vaikka toisin voisi kuvitella.

Murkula

Jäsen
Suosikkijoukkue
On kurjaa olla yksin, jos todella muuta haluaisi.
Totta, eikä siinä tilanteessa ole mitään väliä mikä se syy yksin olemiseen on.
Ja vaikka valinta siellä verkon ihmeellisessä maailmassa osuisi monta kertaa omalle kohdalle niin silti saatat hetkessä vaihtua mielenkiintoisempaan yksilöön eli ei tämä nykyinen kulttuuri ainakaan pariutumista tunnu helpottavan vaikka toisin voisi kuvitella.

Tätä minä ihmettelen niin maan isosti, toki olen jo sen verran ukkoutunut että itse omat kumppanivalinnat on tehty ihan perinteisin menetelmin. Ekan bongasin pilkkikilpailuissa ja otin sitten kisan jälkeen yhteyttä, kun en ollut ihan hetkeen nähnyt niin kaunista ihmistä, missään.

Nykyinen vaimo löytyi baarista ja minä olin aika päissään, nainen ei. Minulla vaan on sellainen piirre että olen syystä tai toisesta hauska ja ihmiset nauravat jutuille vaikka en sitä juuri yritäkään, päissään ennen sitä koomavaihetta olenkin sitten vielä hauskempi. Jostain on vaan luotu sellainen huumorinlahja että ihmiset viihtyy minun kanssa, niin naiset kun miehetkin.

En tiedä onko tuo verkkomaailma vieläkään mikään ainoa ja autuaaksi tekevä. Kun itse vaikka kierrän keikkoja niin Suomessa kun muuallakin niin kyllä sieltä aina löytäisi mukavia naisihmisiä ja jos ei aviossa olisi niin tuskin kummoisiakaan peliliikkeitä tarvitsisi tehdä että pidempiaikaisenkin seuralaisen löytäisi niin halutessaan.

Viimeksi muokattu:

Bay

Jäsen
Nyt kuulkaas palstalaiset kaipaisin neuvoa, miten lähestyisin erästä naista.

Olen tässä kevään ajan ollut yhdellä tanssikurssilla ja erityisesti kurssin loppupuolella huomasin, että eräs kurssilla ollut neiti katseli minua useasti. Katseessa oli mielestäni jotain muutakin kuin vain ”katselen tässä ympärilleni”. Se oli intensiivisempää ja se kesti pitempää kuin vilkaisu. Ja se oli tosiaankin niin päin, että hän haki sitä katsekontaktia ensiksi enkä minä. Vaikutti, että hän katsoi minua päästä varpaisiin suorastaan.

En ole mikään superhyvä aina lukemaan naisia ja katseen perusteella ei voi tehdä liian suuria analyysejä. En ole mikään Brad Pitt, mutta en ole rumakaan ja joidenkin mielestä jopa komea, joten ei ole mahdotonta, että hän piti näkemästään. Kurssin osallistujat olivat pitkälti naisia, joten oli helppo vertailla muiden käyttäytymistä. En havainnut vastaavaa käytöstä muilta naisilta. Tuntuu vaan, että toisella saattaisi olla kiinnostusta minua kohtaan, mikä herätti huomioni.

En puhunut hänen kanssaan kahden kesken kertaakaan kurssin aikana. Muutaman kerran oltiin samassa tilanteessa ja hän nauroi jollekin läpälle, minkä heitin. En siis tunne häntä kovin hyvin muuta kuin mitä olen epäsuorasti ja somevakoilun kautta hänestä oppinut. Ainakin meillä on yhteinen kiinnostuksenkohde, hän ei näytä ottavan itseään liian vakavasti, hän on pirtsakka ja hänellä on hyvä huumorintaju, mitkä ovat hyviä asioita. Kivannäköinenkin hän on. Tutustumisen arvoinen siis.

Haasteena on, että kurssi loppui ja mietin, että millä tavalla minun kannattaisi pyytää häntä ulos. Minulla on hänen numeronsa ja löysin hänet somesta, joten hänet kyllä tavoittaa. Mietin, että mikä olisi hyvä viesti, jolla lähestyä? Aika tuntemattomasta ihmisestä kuitenkin kyse. Ei voi oikein sanoa, että ”kanssasi on ollut kiva viettää aikaa jne” koska ei olla sellaista tehty. En myöskään halua laittaa mitään ”huomasin sinun katselevan minua”, koska tuo vaikuttaa aika typerältä. Kannattaisiko laittaa vain, että ”sain sinusta hyvän kuvan ja olisi kiva tutustua paremmin”? Vähän kivammin muotoiltuna toki.

Kertokaahan mielipiteitänne ja vinkkejä, miten lähestyisitte naista minun tilanteessani. En ole itselleni näin tuntematonta henkilöä pyytänyt ulos ja aiemmin olen ihan kasvotusten lähestynyt, niin siinäkin mielessä uusi tilanne.
Uteliaisuuttani kyselen että kuinkas tässä asiassa homma eteni vai etenikö ollenkaan?

1313

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Jaetaan nyt vaikka tänne.
Tuli juhannuksena vedettyä kolmen päivän ränni ja filmi on jostain kohtaa poikki. Valitettavasti sellaisista kohdista, mitkä nimenomaan haluaisin muistaa.

Oltiin porukalla viihteellä Helsingissä ja jossain vaiheessa seurueeseemme liittyi naisseurue. Huomasin kyllä melko nopeasti, että yksi seurueen naisista vilkuili kovasti ja oli muutenkin ns. perässäni. Ja jotenkin tuli fiilis, että ihan kuin olisin tuntenut tämän naisen ennenkin, mikä ei siis pidä paikkaansa.

Muistan, että vedettiin myös karaokea yhdessä. Hän vain tuli mukaan laulamaan ja otin hänet kainaalooni. Tästä eteenpäin filmi on poikki.

Sattumalta näin tämän naisseurueen eilen. Tulivat yhdelle terassille ja ensimmäinen tullut, joka ei siis ollut tarinassa mainittu henkilö, moikkasi ja hymyili jotenkin muikeasti. Mietin, että mitähän helvettiä sitä on tullut tehtyä.

Muutaman minuutin päästä tuli seurueen muut naiset samalle terassille ja eräs toinen nainen, joka ei siis hänkään ole yöllinen laulutoverini, kysyi heti, että saako halata. Sanoin, että tottakai ja sen jälkeen halasin mainitun lauluystävättäreni. Kysyivät, että miten voin ja sanoin, että filmi on poikki ja mietin, että mitähän tapahtui, mutta nähtävästi reaktiostanne päätellen en ole aivan sopimattomasti käyttäytynyt.

Neidit menivät sitten omaan porukkaanssa ja minä join krapulavissyni loppuun ja jatkoin matkaa.
Viime yö oli varsinainen liskojen yö. Nukuin ehkä tunnin ja ainoa, mitä unesta muistan, on että istuimme laulajatarystäväni kanssa jossain ravintolassa käsi kädessä.

Että sikäli kohtaaminen jäi kummittelemaan ja puran sen nyt tässä.

Laiskiainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, AC Oulu
Jaanpa nyt sitten minäkin edellisen kirjoittajan innoittamana omaa sydäntä lämmittäneen kokemuksen juhannusviikonlopulta kertomalla, että ensimmäistä kertaa ikinä oli sellainen tunne että minulle flirttailtiin. Totta kai voi olla, että olen totaalisen väärässä, eikä sillä nyt oikeastaan lopulta ole niin väliäkään, kun emme tämän naisen kanssa tule 99% todennäköisyydellä tapaamaan enää toiste. Yhtä kaikki tuntui silti tosi kivalta.

Näin pari päivää jälkikäteen tässä on tullut mieleen eräs tarina Aku-Ankasta, jossa oli satuolentoja hetkellisesti toisesta ulottuvuudesta tuova kone. Tuossa ideana oli, että jos näkee vilauksen silmäkulmassaan jostain satuolennosta, ajattelee niitä ehkä sittenkin voivan olla olemassa. Ehkä tässä kävi nyt minulle vähän tällä tavalla.

Edit typoja pois ja kielioppia vähän parempiin kuosiin

Viimeksi muokattu:

Tikiti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Professori Aho, Dortmund ja Arsenal
Onpas juhannuksena tapahtunut tähän ketjuun kuuluvia asioita. Itsellekin näin kävi. Pidemmän aikaa on ollut semmoinen fiilis, että deittisovellukset saa jäädä ja katselen rauhassa jos joku vastaantuleva ihminen kolahtaa ja näinhän nyt kävi. Työkaveri laittoi viestiä ja höpöteltiin niitä näitä sitten kaupungilla juhannuksen vietossa ja ilta johti sitten siihen, että juhannuksesta lähtien ollaan nähty käytännössä koko ajan ja nainen esittelikin minut jo lapsilleen. Oli pitkään halunnut tehdä aloitteen ja monta kertaa minusta oli tuntunutkin, että ihminen kiinnostaa kovasti, mutta en osannut aloitetta tehdä. Onneksi hän oli rohkeampi.

Upea fiilis, kun on ollut kaikkien aikojen paskin vuosi itselle, rankoissta Yt-neuvotteluista selviäminen, rakkaan tädin hautaaminen pitkän sairauden jälkeen, sain diagnoosin harvinaisesta ihosyövästä jonka operointia odottelen (ei ole vaarallinen, mutta syöpä on aina syöpä) jne. Paistaa se päivä välillä risukasaankin ja oikein lämpimästi paistaakin.

1313

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Jatkanpa tarinaani hieman.

Koska illan aikana esittäydyimme, niin hänen nimensä jäi mieleeni ja sain melko helposti hankittua hänen yhteystietonsa. Asumme melko lähekkäin ja ravitsemusliike, jossa tuolloin tapasimme on nähtävästi meille molemmille jonkinlainen kantapaikka, koska omistaja tuntee meidät molemmat nimeltä.

Mietin nyt hetken aikaa mitä teen.
A) En mitään
B) Luotan kohtaloon ja siihen, että näemme, jos niin on tarkoitettu ja silloin on luonteva jatkaa, jos vielä on jotain mitä jatkaa.
C) Laitan viestin, kiitän kivasta illasta ja samalla paljastan olevani siinä määrin kiinnostunut, että hankin hänen yhteystietonsa muuta kautta.

Suosikkijoukkue
Kärpäsen Karelin.

Koska illan aikana esittäydyimme, niin hänen nimensä jäi mieleeni ja sain melko helposti hankittua hänen yhteystietonsa. Asumme melko lähekkäin ja ravitsemusliike, jossa tuolloin tapasimme on nähtävästi meille molemmille jonkinlainen kantapaikka, koska omistaja tuntee meidät molemmat nimeltä.

A) En mitään
B) Luotan kohtaloon ja siihen, että näemme, jos niin on tarkoitettu ja silloin on luonteva jatkaa, jos vielä on jotain mitä jatkaa.
C) Laitan viestin, kiitän kivasta illasta ja samalla paljastan olevani siinä määrin kiinnostunut, että hankin hänen yhteystietonsa muuta kautta.
Laitan oman lusikan soppaan ja ei muuta kuin tukemaan jonkinlaista kantapaikkaa entistä ahkerammin ;)

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна

A) En mitään

C jos kiinnostaa kokeilla tulisiko siitä mitään. Jos taas ei parisuhde nyt kiinnosta niin mene A:lla.

Hippi Hiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Nanna Karalahti
@1313 Neito tuntui jonkinlaisen vaikutuksen tehneen, joten kannustaisin ottamaan hetimmiten yhteyttä. Jos jäät odottamaan toista tilaisuutta, sitä ei välttämättä koskaan tule.

Minua vieläkin sylettää (ja ysiluokasta on jo aikaa...), kun ysiluokalla oli hyvää silmäpeliä yhden pirkon kanssa ja en tehnyt mitään. Paria vuotta myöhemmin kuulin sitten sen aikaiselta tyttöystävältäni, että olihan se toinen pirkkandeeli kiinnostuskiikareilla katsellut. Muistan hyvin, että ensimmäinen ajatukseni oli että "nyt vasta kerrot, saatanan sika!", joka jalostui sordiinon läpi kuljettuaan ääneenlausuttuun muotoon "vai niin".

You miss 100 % of the shots you don't take ~ Wayne Gretzky
~ Michael Scott

Murkula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mulle kävi Juhannuksena kaikista karuiten, aaton aattona mökillä sänkyyn köllähtäessä jotenkin epähuomiossa hipasin akkaa tissistä ja siitä se sitten hyvin nopeasti eskaloitui ja nussimiseksi meni.
Tätä se on kun vetää hommat totiseksi, loppupyhät älysin olla hiplailematta.

Suosikkijoukkue
Pelicans, Karhubasket KEspoo sekä Crocodiles

A) En mitään
Ei kun rohkea C. Anna mennä ei se ota ellei se anna….eihän tässä ole mitään menetettävää

(1)
  • Tykkää
Reactions: 1313
Suosikkijoukkue
Pelicans, Karhubasket KEspoo sekä Crocodiles
Mulle kävi Juhannuksena kaikista karuiten, aaton aattona mökillä sänkyyn köllähtäessä jotenkin epähuomiossa hipasin akkaa tissistä ja siitä se sitten hyvin nopeasti eskaloitui ja nussimiseksi meni.
Tätä se on kun vetää hommat totiseksi, loppupyhät älysin olla hiplailematta.
Joo pitää olla varovainen ettei vaan joudu uudestaan työstämään

frozen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pitäisköhän sitä omalta osalta korkata tämäkin ketju.

Nyt puoltoista vuotta sinkkuilua takana. Sinä aikana deittejä useiden kymmenien naisten kanssa, mutta harvoin kuitenkaan enempää kuin ne yhdet, paitsi jos jonkun kanssa on mennyt peitonheilutteluksi. Mutta ei nekään sitten lopulta pitkään ole jatkuneet. Toki olen matalalla kynnyksellä lähtenyt tapaamaan ja katsomaan syntyykö mitään, vaikka useimmiten tiennyt jo etukäteen ettei itseäkään välttämättä tule kiinnostamaan. Välillä olen miettinyt, että pitäisi nostaa rimaa, mutta toisaalta oma sosiaalinen elämä on muuten suht köyhää, niin ihan mukavaa puuhaa tuo on ollut treffailla naisia. Lähtökohtaisesti olen toivonut löytäväni naisen, jolla ei vielä lapsia ole, ja korkeammalla kynnyksellä tavannut sinkkuäitejä. Lähestyn neljääkymppiä, joten aika isolla osalla naisista jo lapsia on, joten siinä mielessä tuosta aiemmin tiukemmasta kriteeristä on täytynyt alkaa joustamaan.

No, se ei kuitenkaan ole viestini pointti, vaan eräs henkilö, jota olen tässä tapaillut muutaman kerran. Matchattiin tammikuussa. Oli mielenkiintoisia keskusteluja, paljon yhteisiä mielenkiinnon kohteita, jne. Upea, nätti, fiksu, lahjakas ja mukavan tuntuinen nainen, eli siis aivan liian täydellinen paketti mulle. Jonkin verran joutui suostuttelemaan tapaamiseen, tai vastaus oli että joo, katsotaan milloin ehtii. Lopulta sitten huhtikuussa tavattiin. Ja muutama tunti sujahti mukavasti. Myöhemmin kysyin haluaisiko tavata uudestaan ja tuttu "joo, katsotaan milloin ehtii". No hänellä on lapsi, joten sinänsä ymmärettävää. Seuraava tapaaminen oli sitten kuukauden päästä, ja nyt kesäkuussa nähty viikottain. Näissä viimeisimmissä on aina ollut sitten lapsi mukana. Ja ollaan käyty mm. futismatseissa, pizzalla, lintsillä, ja kävivät täällä munkin luona lopulta sitten pidemmänkin aikaa yhen tapaamisen yhteydessä. Ja kivaa on ollut, ehkä itsellekin yllätys että viihtynyt lapsenkin seurassa ihan kivasti. No toisaalta myös toisenlaisiakin fiiliksiä ehdittiin yhdessä kokea, kun lapselle kävi onnettomuus yhdellä tapaamiskerroista, ja olin itsekin sitten yöhön asti mukana lastensairaalassa, mutta tuohan vain osoitti välittämistäni ja huolehtivaisuuttani ;)

Tähän asti lukiessa voi vaikuttaa, että ihan kivastihan juttu etenee. Itsellä pyörii kyllä sukat häntä ajatellessa, mutta en ole saanut mitään signaalia siitä, onko hän millään tavalla kiinnostunut vai ei (tai tahdon tulkita sen niin, että ei ole kun ei ole signaaleja). En kyllä signaaleja osaa yleensäkään lukea, mutta tässä tapauksessa en osaa lukea mitään signaaleja kiinnostuksesta. Silloin kun tavataan, niin juttu luistaa ja on hauskaa, sama viestitellessä. Mutta hän ei ole kovin aktiivinen vastaamaan, tai ainakaan aloittamaan. Yleensä kyllä vastaa kun minä viestin, ja joskus viestittely jatkuu pitkäänkin. Hän ei kuitenkaan koskaan ehdota tapaamista, ja nyt mietittynä tuntuu että on suostunut vain silloin kun kutsun johonkin aktiviteettiin tms. Vaikka on useita kertoja tavattu, ja juttu on luistanut, niin mitään platonista enempää ei ole ollut. Ton mun luona vierailun jälkeen oli jo merkkejä kiinnostuksesta, aiempaa syvempi halaus lähtiessä ja taaksepäin vilkuilua poistuessa. mutta sitä seuraavan, eli viimeisimmän jälkeen taas aivan päinvastainen fiilis. Menin tosin siinä yhteydessä tunnustamaan oman kiinnostukseni häneen, ja meniköhän siitä sitten pakki päälle. Siihen kiinnostuksenilmaisuus hän ei kommentoinut mitään, ja sitten aihe vaihtuikin nopeasti pois. Ja sen jälkeen ollut viestirintamallakin hiljaisempaa ja vähän jäyhempää. Kysyin kyllä kiinnostaisiko tavata vielä ja ennen kuin hän lähtee kuukaudeksi pois suomesta, niin siihen taas tuttu "katsotaan ehtiikö".

Itse yritän karistella ihastumisen ajatuksia kovasti pois (siinä kuitenkaan onnistumatta), koska oma tunne on, ettei hän ole kiinnostunut siinä mielessä. Toisaalta hänellä oli deittiprofiilissakin statuksena avoin keskusteluille (mitähän tuokin on deittisovelluksessa tarkoittavinaan, lähinnä tota näkee varatuilla), ja silloin tammikuussa kertoi, ettei tiedä onko ylipäätään valmis vielä suhteeseen ja tapailuun, kun ollut vasta 1,5v (!) sinkkuna. Vähän tulee mieleen, että miksi sitten juuri deittisovelluksessa pyörii, ei hän kuitenkaan mitään hetken hupia tunnu olevan hakemassa keneltäkään. Toisaalta jos oikeasti hakeekin vain kaveri ja juttuseuraa, niin sittenhän tilanne on aika selvä, ja siihen tilanteeseen nähden olen itse toiminut aivan liian innokkaasti.

Mutta sitten myös mietin, että miksi ollaan kuitenkin useamman kerran jo tavattu, jos ei olisi mitään kiinnostusta. Ja kyllä niissä on puoli päivää yleensä vierähtänyt, eli ei mitään väkinäistä ja lyhyttä, vaan on ollut ihan hyvältä vaikuttanutta aikaa ja pitkiä keskusteluita. Vain siksikö, että olen kutsunut johonkin kiinnostavaan aktiviteettiin, johon hänellä ei muuten tulisi mentyä/päästyä? Välillä jopa tuntuu, että lapsi haluaisi tavata mua enemmän kuin äiti, mutta en nyt halua että nainenkaan tapaisi minua vain siksi, että lapsella olisi kivaa.

Deittiprofiilia en ole poistanut, enkä varmaan poistakaan, kun eihän tämä sinkkustatus näytä olevan muutoksessa. Mutta jos ennen swaippasin kaikki varmuuden vuoksi oikealle, niin nyt menee kaikki suoraan vasuriin, silloin kun sitä jaksan edes avata, kun ei yksikään muu nainen tunnu innostavan, kuin tämä yksi. Mutta pitäisi vain yrittää päästä yli ihastumisesta, kun ei näköpiirissä varmaan ole mitään sen suurempaa, ja toisaalta olen jo ilmaissut kiinnostukseni suoraan, joten kortitkin on jo käännetty. Eikä tässä tapauksessa haittaisi hitaampi eteneminenkään, jos vaan olisi jokin käsitys hänen kiinnostuksesta, mutta sen verran olen jättänyt tilaa, etten sitä väkisin intä. Ja koskaan aiemmin en edes voinut kuvitella, että haluaisin mitään vakavaa sinkkuäidin kanssa, mutta tässä tapauksessa on omat ajatukset vaihtuneet, ja kummatkin vois olla ihan tervetulleita mun elämään. Mutta taitaa friendzone kutsua, vaikeeta tää on joskus vielä tälläkin ikää :D

No ainakin kerran vielä pitäisi nähdä, edes pikaisesti, kun suostui mun puolesta hankkimaan tavaran, jota oli koko etelä-suomessa saatavilla vain hänen lähikaupastaan. Jää nähtäväksi jääkö sitten vain pelkäksi noudoksi vai vietetäänkö enemmänkin aikaa sillä kertaa. Hänen piti tänään palata asiaan, mutta luulen ettei asiasta taideta puhua, ennen kuin minä otan sen esille, mutta en nyt voi liian innokkaasti siitä kysellä, vaikka mieli ei malttaisi yhtään.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy