Naisasiat

  • 7 503 288
  • 26 557

scholl

Jäsen
Tiesitkö muuten että monille yksi merkittävä syy naimisiin menoon ja perheen perustamiseen (eli siihen "oikeuksien luovuttamiseen") on juuri se että tuo viinan juonti ja hauskanpito on ns. nähty.

Tiesitkö, että hauskaa voi pitää useammankin kerran. Moni käy jääkiekkomatsissakin, vaikka olisi peliä nähnyt ennenkin.

Olet kyllä siinä oikeassa, että toisin kuin katolilaisuudessa niin protestanttisuuteen kuuluu hampaat irvessä talvisodan hengessä rämpiminen. On ikäänkuin kovempi jätkä mitä askeettisemmin ilman mitään nautintoja pystyy elämään. On imagoa mukamas, jos pystyy itse remppaamaan kämpän, leikkaamaan ruohon tai pesemään ja mankeloimaan lakanat ilman, että käyttää ammattimiehiä näissä. DK:ssa jopa väitettiin, että kalan perkaaminen olisi joku taito, mikä pitäisi hallita. Sitä taustaa vasten ei ole ollenkaan ihme, että hauskanpidosta tahdotaan luopua.

Azulin esimerkissä taas on väärä lähtökohta. Mielistely on vastenmielistä. Kyllä itse ainakin lähden ensisijaisesti siitä, että olennaista miehenä on se, että mistä mies pitää. Ettei se arkielämä muodostu vittumaiseksi, eikä miettiä jotain naurettavia hössötyksiä, mistä nainen mukamas voisi pitää. Paras vaihtoehto on tietysti se, että molemmat lähtevät liikkeelle jossain määrin asioita pragmaattisesti ajatellen. Ettei kummankaan tarvitse tehdä kuperkeikkoja tai muutenkaan olla mikään narri, vaan arvostetaan toisiaan faktapohjalta.
 

scholl

Jäsen
he vaan ovat sitä ihan luonnostaan. He eivät ala arvuuttelemaan Jani-Pettereiden "munapitoisuutta" sen perusteella sattuuko J-P olemaan kiltti, tuhma vai peräti tyhmä. Tuollainen nainen ei myöskään koe itseään epänaiselliseksi missään tilanteessa vaikka J-P olisi mitä tahansa maan ja taivaan väliltä. Hänen ei tarvitse.

Aivan!

Suomessa naisten naisellisuus ei tosin ole muotia. Moni nainen ei ehkä uskalla olla oma itsensä ja näyttää ulkoisesti ja/tai sisäisesti naiselta muilta naisilta saadun palautteen vuoksi. Toki kieltämättä aika moni nainen ei ole naisellinen, vaikka mitä tekisi. Jotain Tia Hellebautin näköisiä friikkejä näkyy joka päivä liikenteessä vaikka kuinka paljon.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Ei tuo schollin maailmankuva voi ainakaan tulla geeneistä. Luonnonvalinta pitää siitä taatusti huolen. Menee toisaalta enemmän ihmettelyketjun aihepiiriin, joten olkoon tältä erää.
 

scholl

Jäsen
Ei tuo schollin maailmankuva voi ainakaan tulla geeneistä. Luonnonvalinta pitää siitä taatusti huolen. Menee toisaalta enemmän ihmettelyketjun aihepiiriin, joten olkoon tältä erää.

Myönnätkö kuitenkin, että scholl on oikeassa? Olen monen kanssa näistä asioista jutellut ja pääpiirteittäin asiat ovat juuri niin kuin sanon. Moni muu ei vain uskalla tuoda totuuksia julki, vaan asioista vaietaan.
 

Buddha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhjäntoimittajan sijaisnäyttelijä Nybondas.
Tiesitkö muuten että monille yksi merkittävä syy naimisiin menoon ja perheen perustamiseen (eli siihen "oikeuksien luovuttamiseen") on juuri se että tuo viinan juonti ja hauskanpito on ns. nähty.

Tai sitten mennään naimisiin, ettei itse enään tarvitse siivota, tiskata, lämmittää valmisateriaa. Vai miksiköhän se morsiuspuku sitten on valkoinen?
Siis siksi, että sopii hyvin muiden kodinkoneiden joukkoon hyvin, vai hä?
Kyllä se vanhan juopon mieltä lämmitää, kun alkoholidementian takia aina hukkaa niitä sukkia ja naimisiinmenon jälkeen koittaa uuden teknologian aika, eli sukissakin on ääni lisävarusteena... " Helv****, taas oot jättäny nää sukkas ja bokseris tänne.."

Ookoo, säännöllisen seksin takia naimisiin? Heh, se muuttuu vähänajan päästä yhtä säännölliseksi, kuin itse vain jaksat...
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Ja itsehän en kestä sellaisia tyttöjä sitten yhtään. Pariin kertaan olen yrittänyt, ja hyvin nopeasti hermot menee kun tytöllä ei ole omaa tahtoa ollenkaan.
No jaah, ei se mielestäni nyt sitä vaadi? Totta kai toisella voi olla ja pitääkin olla oma tahto ja omat intressit. Ei minulla ole ainakaan mitään syytä ruveta toista muuttamaan ihan perusteiltaan, jotenkin "minunmieleisekseni". Toinen on mieleeni sellaisenaan jos on ollakseen. Virheet kuuluvat ihmisiin ja myös erilaisuudet, ne on rikkaus. Kunhan nyt ei niin erilainen ole, ettei voi toisen erilaisuutta ymmärtää ja hyväksyä.

Ymmärrän siis varsin hyvin miksi naiset eivät meistä kiinnostu. Nimenomaan itseinhoreaktio tuossa tulee hyvin nopeasti.
No, se on sitten vaan vääränlainen nainen. Pinnallinen, tyytymätön tai muuten vaan vääräntyyppinen ihminen joka haluaa jotain ihan muuta, tai sitten ei tiedä mitä haluaa, kuten aiemmin totesin.

Olen itse löytänyt ihmisen jolla on oma tahto, omat mieltymykset ja omat menemiset. Ne ei mene aina yksiin omieni kanssa, mutta eipä mene omanikaan hänen kanssaan. Toisaalta sitten on yhteisiä menemisiä. Hänestä minun kiltteyteni on erittäinkin viehättävää ja aitoa ja olennainen osa minua.

Asiat voi toki muuttua, mutta sellaista on turhaa ajatella. Jos ajattelee valmiiksi, niin ei ehkä kannata solmia suhteita laisinkaan.
 

lapa78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lexaa
Suomessa 90% miehistä on noita mukautuvaisia vässyköitä.
Roman Schatzhan on oikein todennut, että tästä on tullut matriarkaalinen yhteiskunta. Ei ole tasa-arvosta tietoakaan. Kannattaa tarkkailla tilannetta niin se pitää ihan takuulla paikkansa. Moni ihan järkeväkin tyyppi, joka vakuuttaa ettei ikinä tule olemaan tossun alla niin ajautuu kuitenkin sinne.

No on se hyvä, että joku saksalainen viisas mies on noin sanonut. Taitaa olla oikein rohvessori-miehiä. Mukava myös huomata että on tehty tutkimus suomalaisista vässyköistä, onko muuten tampereen yliopiston tutkimus?

Ongelma on naisten kaveripiiri. Jokaisessa ryhmässä on sellainen ruma kaveri,

Kyllä, ehdottomasti. Miehissä ei ikinä ole vikaa. Minussa ei ole ainakaan koskaan ollut. Mahtaa olla elämä vaikeata, kun kaikki naiset on feministejä ja 90% miehistä vässyköitä. Ei käy kateeksi. Oli muuten taas taattua tavaraa, suoraan saksasta...


Onhan tuo renttuihin rakastuminen ollut jo niin pitkään esillä, että ei se sinäänsä jaksa enää ihmetyttää. Löytyyhän jokaiselle tappajallekin oma fan club ja vaimoehdokkaita riittää.

Itse pidän itseäni kilttinä miehenä ja kohtelen naistani omasta mielestäni hyvin. En kylä ole romanttinen, mutta muistan kyllä kaikki merkkipäivät jne. ja ostan jopa kukkia välillä. Kai tuo on jollakin tapaa myös romanttista?? Sanon kuitenkin jos jokin asia vituttaa, mutta se on harvoin se. Itse asiassa en ole edes varmaan ikinä huutanut vaimolleni (yhdessä 8 vuotta). Yleensä riittää kun korotan ääntäni niin tietää, että olen tosissani.
 

scholl

Jäsen
Yksi esimerkki naislieveilmiöistä on se, että osa naisista ei maksa kulujaan.
En käsitä sitä kertakaikkiaan. Normaalikaveripiirissä ihmiset eivät ole ihan täysin tarkkoja pennosistaan, koska tietää, että drinksujen tilaukset menee suurin piirtein tasan. Jos joku on lokki niin asiaan voidaan puuttua. Mutta jostain kumman syystä naisissa on paljon enemmän epärehellisyyttä ja rikollista ainesta kuin miehissä. On sellaisia, jotka eivät maksa. Sitten joku sanoo, ettei naista saa lyödä. Vittu jos joku ei maksa drinksujaan tai muita kulujaan niin eikö silloin muka saa sanoa, että maksa velkas tai saat turpaan. Itse en todellakaan ole raha-asioissa tarkka, mutta jos joku kusettaa kuten muutama kerta on käynyt drinksuasioissa niin se alkaa pikkuhiljaa vituttamaan niin paljon, että kyllä olen joskus miettinyt, että millä helvetillä sellaisen asian pystyy ratkaisemaan. Kun on aivan käsittämätön vitutus päällä. Tietää jo etukäteen, että jos näkee jonkun tyypin niin tämä yrittää kusettaa. Helposti voi käydä niin, että kuukaudessa menee joku 500 euron enemmän sen takia, että joku nilkki ei maksa.

En tajua, että yksityishenkilön pitäisi olla joku perintätoimisto samalla. Kyllä osa on varmaan minulle velkaa jo 80 luvulta jotain, mutta pikkuasioita ei jaksa miettiä, mutta sitten jos joku nainen toimii niin, ettei hae esim. joka toista juomaa, vaan vittu aina on jotain venkoilua niin kyllä siinä vaiheessa tekee mieli tempaista, vaikken naista löisikään, mutta mieli tekisi. Ainakaan itse en voi sietää yhtään epärehellisyyttä tai sitä, ettei oma-aloitteisesti hoideta tilejä tasan. Miten omatunto voi jollain kestää sen, että on ympäriinsä velkaa.
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Myönnätkö kuitenkin, että scholl on oikeassa?

"Oikeassa"? Scholl on silloin "oikeassa" silloin, kun nämä tämä ohjeistuksesi toimii käytännössä sinulla itselläsi, eli pystyt olemaan parisuhteessa näiden teesiesi ja filosofiasi kanssa.

Jokainen ihminen ja jokainen parisuhde on yksilöllinen.
 
Viimeksi muokattu:

JV

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Paras vaihtoehto on tietysti se, että molemmat lähtevät liikkeelle jossain määrin asioita pragmaattisesti ajatellen. Ettei kummankaan tarvitse tehdä kuperkeikkoja tai muutenkaan olla mikään narri, vaan arvostetaan toisiaan faktapohjalta.

Tästä lainauksesta olen samaa mieltä. Muuten tekstissäsi lähdet siitä, että kuvittelet kaikkien ajattelevan samalla tavalla itsesi kanssa. Jos olet mielummin radalla kuin kotona, ei sinulla ole mitään syyt sitoutua parisuhteeseen. Itse en vain enää jaksa innostua mistään kolmen päivän korkeanpaikanleiristä Levillä tms., ne on nähty.

Sitten taas niistä remontoinneista olen samaa mieltä, vaikka itse jonkin verran noita harrastankin. Jos homma ei tunnu mukavalta, niin ammattimies tekemään. Jää enemmän aikaa olla vaimon ja lapsen kanssa.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Myönnätkö kuitenkin, että scholl on oikeassa? Olen monen kanssa näistä asioista jutellut ja pääpiirteittäin asiat ovat juuri niin kuin sanon. Moni muu ei vain uskalla tuoda totuuksia julki, vaan asioista vaietaan.
Minusta ensinnäkin sinä olet kokonaan väärässä ketjussa. Olet suurinpiirtein viimeinen ihminen, keneltä kysyisin vinkkejä tai kuuntelisin ohjeita naisasia-ketjussa. Vetoat johonkin kummallisiin seikkoihin päivänselvissä asioissa, minkä vuoksi sinun juttuihisi on erittäin hankala edes suhtautua vakavasti. Väität tuoreimmassa tuotannossasi jättäväsi ovet avaamatta siksi, ettet näyttäisi hölmöltä piccololta. Minusta sinä jätät ovet avaamatta siksi, että olet yksinkertaisesti vain epäkohtelias moukka. Ja varsinkin ajatusmaailmasi parisuhteesta, joka pitäisi kirjata sopimuksen muotoon, on suorastaan hulvaton. En vain voi välttyä ajattelemasta, että olet jopa tosissasi.

Tai sitten menin halpaan. Vastaan sinulle, kun minun pitäisikin jutella schollin kanssa. Voidaan toki jättää Leon ja scholl heittämään keskenään läppää. Tullaan sitten viikon päästä katsomaan, mitä on saatu aikaiseksi.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
En tajua, että yksityishenkilön pitäisi olla joku perintätoimisto samalla. Kyllä osa on varmaan minulle velkaa jo 80 luvulta jotain, mutta pikkuasioita ei jaksa miettiä, mutta sitten jos joku nainen toimii niin, ettei hae esim. joka toista juomaa, vaan vittu aina on jotain venkoilua niin kyllä siinä vaiheessa tekee mieli tempaista, vaikken naista löisikään, mutta mieli tekisi.
Jos se ei halua näyttää hölmöltä tarjoilijalta?
 

SGD

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ei raha kiekkoa
Olet kyllä siinä oikeassa, että toisin kuin katolilaisuudessa niin protestanttisuuteen kuuluu hampaat irvessä talvisodan hengessä rämpiminen.

Katolisuuteen toisaalta kuuluu se iso miinuspuoli, että eivät pidä spärdäreistä eivätkä oikein muutenkaan ennen avioliittoa anna. Ja jos antavat ja käy ilman ehkäisyä vahinko, on aborttikin kielletty. Suht takakireetä meininkiä.

Tuo tapajuttu on koominen. Minusta on vain hyvä että nainen on sen verran pätevä että osaa itse avata oven. Sama pätee illastamiseen, jos nainen pitää aina viedä ulos kuten koira, ei se oikein anna pätevää kuvaa.
 

Pontus Toikka

Jäsen
Suosikkijoukkue
C of RED
Tiesitkö, että hauskaa voi pitää useammankin kerran. Moni käy jääkiekkomatsissakin, vaikka olisi peliä nähnyt ennenkin.

Tiesitkö että hauskaa voi pitää naisenkin kanssa esim. harrastaa seksiä.
Aina yhtä huikeaa lukea näitä schollin juttuja naisasiat ketjussa, hän on myöntänyt ettei ole ikinä seurustellut tai asunut yhdessä naisen kanssa ja silti hän tuputtaa "neuvojaan" täällä. Sama kuin raudottaja jakomäestä antaisi Kallasvuolle neuvoja miten yritystä johdetaan. Taitaa oikeasti olla vaan kyse "siitä puhe mistä puute".
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Voisiko kuitenkin olla niin, että se ns kiltti kaveri on mies jolla oikeasti on munaa. Sellaisen tyypin ego kestää sen että muija pitää näennäisesti jöötä ja saa luulla olevansa pomo. Sitten kun tulee oikeasti joku tärkeä asia, esimerkiksi se että televisio-hankinnassa ei muijalta edes kysytä mielipidettä tai muijan isä ei käy kylässä ilman lupaa, niin tottakai näytetään hauista.
Tuo on kyllä itsetunto-ongelmaisen despootin kuvaus, eikä kiltin mutta jämptin miehen. Ei kummankaan tarvitse hallita edes näennäisesti, vaan asiat voidaan hoitaa yhdessä tai sitten ne hoitaa ko. asiasta paremmin perillä oleva. Ei ketään tarvitse kyykyttää oman miehuutensa osoittamisen vuoksi. Eikä toisaalta tarvitse kyykkiäkään hyväluonteisen teeskentelemiseksi.
 

Jopetus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Olen tässä muutaman päivän nyt mietiskellyt näitä omia parisuhdekuvioitani ja lueskelin täällä käytyä kiltti vai nössö keskustelua. Jos kiltillä tarkoitetaan kaikessa periksi antavaa lapasta, niin en usko siihen kategoriaan kuuluvani. Ja ehkäpä itse kallistun myös enemmän rentun kuin peruskunnollisen puolelle, vaikka naistani(ja miksei muitakin ihmisiä) kohtelenkin asiallisesti.

Olen kuitenkin sitä mieltä että kiltti tai ei, se ei välttämättä ole niin ratkaisevaa, ainakin jos jätetään ääripäät molemmista pois. Sen sijaan se mikä naisia tuntuu kovasti kiehtovan on miehen itsevarmuus ja itsetunto. Ne jos on kohdallaan niin homma kyllä pelaa muutenkin. Itsevarmuus ei kuitenkaan saisi kääntyä ylimielisyyden puolelle, se tuskin innostaa kovin monia.

Ehkäpä omat parisuhdekarikkoni tässä suhteessa kietoutuvat myös tämän asian ympärille? Vaikka olen muuten tekemisissäni ja olemisissani erittäinkin itsevarma, eikä itsetunto ongelmiakaan ole, niin aikaisemmista parisuhdeongelmista on ehkä jäänyt vielä saatu oppi sisäistämättä ja niinpä parisuhteessa jonkinlainen epävarmuus väkisinkin iskee päälle kunhan suhde hiukankin pidemmälle etenee. Tähän täytyisi nyt sitten uusia lääkkeitä löytää.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Jopetus on edellisen postauksensa viimeisessä kappaleessaan oivaltanut jotakin olennaista. Vielä kun osaat soveltaa tuon käytäntöön, niin naishommat onnistuvat.

Itselläni on nyt niin hirmuinen krapulahorkka (ei pääkipua, ei okseta mutta muuten horkkamaista) ja varmaan vielä promille veressäkin, että mitenhän sitä jaksaa viikonlopun sitä 17-vuotiasta neitoani viihdyttää... On se rankka elämä. Ja näin arkena. Morkkista ei edes tohdi ajatella.

Eilinen oli vähän erilainen kuin täällä 3 päivää sitten kirjoitin...

http://keskustelu.jatkoaika.com/showthread.php?t=40259&page=8
 

godofthunder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Detroit Red Wings
Myönnätkö kuitenkin, että scholl on oikeassa? Olen monen kanssa näistä asioista jutellut ja pääpiirteittäin asiat ovat juuri niin kuin sanon. Moni muu ei vain uskalla tuoda totuuksia julki, vaan asioista vaietaan.

Musta toi on lähinnä utopistista. Onneksi luonnon valinta kuitenkin toimii vielä jotenkin. Asenne ei kait kuitenkaan periydy geeneissä ? Vai onko sulla tuo perimän jatkaminenkin ulkoistettu, ettei vaan pääsisi äijämäisyys kaikkomaan, saati sitten tyttöpöpöt tarttumaan. Tai herranjesta, saattaa vielä mennä hyvä kauluspaita pilalle huulipunasta.

Hetkittäin toivon, että olisi jotenkin lain puitteissa siirtää tietynlaiset ihmiset tietynlaiseen karsinaan. Saavat sitten snobailla siellä ihan keskenään..

Tuli vaan mieleen.
Oven avaamisella ja pienellä nöyrtymisellä kuitenkin saa aikas hyvin piparia.
 

Buddha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhjäntoimittajan sijaisnäyttelijä Nybondas.
Aina yhtä huikeaa lukea näitä schollin juttuja naisasiat ketjussa, hän on myöntänyt ettei ole ikinä seurustellut tai asunut yhdessä naisen kanssa ja silti hän tuputtaa "neuvojaan" täällä.

No, eihän mikään olen niin järjestelmällinen ja sopiva, kuin oma nyrkki. Saksalaisella millintarkalla toiminnalla se vie voiton monesta naisesta, joka vain pilaisi kuitenkin kaiken.
Eikä maksa mitään.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Helposti voi käydä niin, että kuukaudessa menee joku 500 euron enemmän sen takia, että joku nilkki ei maksa.
Vaan ylivoimaisesti kaikista urpoin on se, joka antaa kusettaa itseään 500 euroa, eikä esimerkiksi siinä 10-15 euron kieppeillä ala vastavuoroisesti odotella omiansa takaisin esimerkiksi toisen ostamien drinkkien muodossa.
 

Tuamas

Jäsen
Naisten kanssa elämä on aina mielenkiintoista,
tähän liittyen voisi sanoa että parisuhteen väliin iskevät suhteet tulevat kovin harvoin toimimaan, koska jos nainen/mies on päättänyt kerran pettää, hän tulee sen erittäin todennäköisesti myös toistamaan.
 

Mats Bedö

Jäsen
Suosikkijoukkue
TrailBlazers, HIFK, Bruins & Raiders
Katolisuuteen toisaalta kuuluu se iso miinuspuoli, että eivät pidä spärdäreistä eivätkä oikein muutenkaan ennen avioliittoa anna.

Muuten en tahan todella ala-arvoiseen provonheittokilpailuun lahde mukaan, mutta neljan katolilaisen kanssa on peuhattu ja jokaiselta on saatu pepparkaakkoa ihan alusta asti. Ja ilman pyynteja. Yksi tosin pihtas ekan yon. Ei tosin ole tama nykyinen, joka edelleen muistelee, kun luterilainen ei antanut ekana yona ;)

Spardareista on ainakin keskusteltu jokaisen kanssa.
 

Fordél

Jäsen
Itseäni on tässä viime aikoina mietityttänyt, että millainen miehen pitäisi olla parisuhteessa ja naisen silmissä, jotta se mielenkiinto pysyisi yllä? Siis lähinnähän kyse on tasapainoilusta sen miehisemmän minän ja herkemmän puolen kanssa. Kuitenkin niin monesti näkee, että naiset ovat ihastuneet siihen kaveriin, joka kohtelee heitä kuin paskaa. Tällöin sitä alkaa väkisinkin ajattelemaan, että onko sittenkään mitään järkeä näyttää sitä herkempää puolta näin usein, joka taas tulee luonnollisesti kun on niin helkkarin hyvä olla oman naisen kanssa.

Tavallaan siis hyvin petollinen kehä tuokin. Pitäisi osata puhua ja näyttää tunteensa, mutta samalla olla selkeä mies siinä suhteessa, sillä sitähän naisetkin kuitenkin myös kaipaavat. Melkoista tasapainoilua ja kait se sitten löytyy kokemuksen kautta se oikea tasapaino. Tietysti loppupeleissä sitä ei voi olla mitään muutakaan kuin mitä itse on, mutta löytyyhän nuo molemmat puolet allekirjoittaneestakin.
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Minusta sinä jätät ovet avaamatta siksi, että olet yksinkertaisesti vain epäkohtelias moukka. Ja varsinkin ajatusmaailmasi parisuhteesta, joka pitäisi kirjata sopimuksen muotoon, on suorastaan hulvaton.

Joskus nuore(mpa)na ja typerä(mpä)nä tapailin muutaman kuukauden erästä sankaria, jolla oli hyvinkin schollmaisia piirteitä. Yksi tämän sankarin hulvattomimmista ajatuksista oli se, että sitten kun (itse käyttäisin kyllä sanaa jos) hän lisääntyy jonkun naisen kanssa, hän vaatii isyystestin tehtäväksi heti kun tenava on olemassa. Jos isyystestiä ei tehdä, nainen ja tenava lentävät välittömästi pellolle.

Tuo sankari oli tuolloin 23 tai 24 ja oli vakuuttunut siitä, että Azul on hänen tuleva vaimonsa. Vaan Azulpa nosti kytkintä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös