Mainos

Naisasiat

• 7 595 302
  • 26 632

Buddha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhjäntoimittajan sijaisnäyttelijä Nybondas.
Olen tässä jo muutaman kuukauden aikana yrittänyt löytää lapsellisia ominaisuuksia tuosta abiturientista, mutta ei vain ole löytynyt.

Koitahan nähdä tyttelöinen humalapäissään omanikäistensä seurassa, niin avot... Voi sitä kikatusten ja finnien puristelun tuskaa.

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Käyttäjänimetön, hyvältä kuulostaa ja anna mennä vaan. Ei tuo nyt niin tavatonta ole ja kaiken kaikkiaan kuulostaa hyvältä. Ihmiset ovat yksilöitä ja riippuu niin paljon mitä toiselta hakee, se määrittelee sen mitä siitä myöskin tulee loppupelissä.

Ei muuta kuin onnea ja hienoa, että uskaltauduit avautua aiheesta. Ei se ole helppoa, koska riskinä on saada kaikenlaisten moralistien ja konservatiivijäärien vihat ja antipatiat niskaan.

Itsekin alaikäisen kanssa aikanaan seurustelleena olen joutunut ennakkoluuloja vastaan taistelemaan, mutta mitään en kadu, koska se oli hyvää ja opettavaista aikaa ja siinä oltiin kuitenkin tosimielellä liikenteessä.

Koitahan nähdä tyttelöinen humalapäissään omanikäistensä seurassa, niin avot... Voi sitä kikatusten ja finnien puristelun tuskaa.
No, ei tuo nyt kyllä välttämättä poikkea paljon mitenkään vähän varttuneempienkaan tyttöihmisten touhusta.

Eikä se ns. aikuisten miestenkään keskenäinen meininki humalapäissä aina mitään kauhean kypsää touhua ole.

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Ei hän viihdy yhtään ikäistensä kanssa, kun ei jaksa esimerkiksi sitä turhanpäiväistä kikatusta. Ei silti ole mikään olevinaan aikuinen. 25-35 ikävuoden välillä ovat oman kylän kaverinsa. Niiden kanssa juttu luistaa luonnollisen helposti. Juuri 2 päivää sitten sanoi, että eräissä urheilutreeneissä otti pattiin kun pelasivat ja ratkaisuhetkillä nuo samanikäiset joukkuekaveritytöt alkoivat kikatella keskenänsä kesken pelin, vaikkei se kuin leikkipeliä olikin, niin kuitenkin. Hieman asennetta kehiin toivoi, vaikka kyse olikin vain treeneistä. Olisin itsekin ollut kovin skeptinen tässä ikäasiassa, jos en olisi tätä itse kokenut.

Tattis vain kovasti sanoistasi, Ted Raikas. Antipatioita suorastaan odottaa, joten ei se ainakaan yllätä jos ja kun sellaisia tulee. Mukava kun ei aina tulekaan:)

Dynamo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kysyisin Dynamolta, että millaisen avioehdon/-sopimuksen hän sitten naisen kanssa solmii naimisiinmentyään.
Lyhyesti tiivistettynä: sellainen "kumpikin pitäköön mitä on tuonut" -avioehto. Ei sitten avioeron oletettavasti riitaisassa tilanteessa tarvitse tästä riidellä, kun asiat ovat jo paperilla.

Tässähän sitä vasta avoliitossa harjoitellaan. Kimpassa ollaan rakkaudesta eikä statuksen takia, näin ainakin meillä. Parasta mun naisessani on se, että hän sietää mua. Mutta sullahan ei taida olla tällaista ongelmaa edes tulevaisuudessa, kun senkin voi sopia. :)

Buddha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhjäntoimittajan sijaisnäyttelijä Nybondas.
Olisin itsekin ollut kovin skeptinen tässä ikäasiassa, jos en olisi tätä itse kokenut.

Ei tässä olla sen enempää skeptisiä itsekkään, koitin vain vastata sinun kysymykseesi. Tai siis kerroit, että olet koittanut etsiä paikka/ tilannetta, jossa lapsellisuus nousisi esiin. Tuo nyt juolahti mieleen, koska monet ihmiset käyttäytyvät seuran mukaan; kuvittele itse saavasi vanhainkodissa joku itkupotkuraivari, näin kärjistäen. Kyllä siellä vanhainkodissa käyttäydytään asiallisesti ja suht' hiljaakin ollaan. Ja jos lasten kanssa leikkii, niin onhan sitä pakko laitta aivot narikkaan hetkeksi.
En missään nimessä dissannut touhujasi. Omakohtaista kokemusta löytyy, tarpeeksi, seurustelusta eri ikäluokkaan kuuluvan kanssa. Lapsista ei nyt kuitenkaan ole kyse;-)

Edit; Tuo "lapsista ei ole kyse" ei ole vittuilua sinnesuuntaan, vaan kevennys...

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Koitahan nähdä tyttelöinen humalapäissään...
Joo siis tämä on noin muutenkin todella hyvä tapa selvittää toisen todellinen luonne. Kunnon matskua mottiin ja lasi leuan alle. Ja varsinkin jos sen tekee jo alkuvaiheessa tapailua niin pystyy välttämään monet turhat treffit.

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Onhan tuon kanssa ryypätty. Viimeksi la joimme keskenämme. Ja tyttö joi kokoonsa nähden ihan kunnolla. Ei minkäänlaisia negatiivisia merkkejä. Päinvastoin, näin miehisestä näkökulmasta etenkin... (köh, köh)

Kyllä se on jätkät niin, että jos meinaa crosbyjä, malkineita tai ovechkineita hankkia, niin draftaus täytyy tehdä silloin kun he ovat siinä 18 ikävuoden kiepeillä tai muuten ne parhaat on viety jo ajat sitten! Ainahan voi sitten myöhemmin joitain vapaita agentteja kuten anttiaaltoja tai timopärssisiä joukkueeseensa hankkia mutta ei niillä mitään dream teameja kasata!;)

julle-jr

Jäsen
Kyllä se on jätkät niin, että jos meinaa crosbyjä, malkineita tai ovechkineita hankkia, niin draftaus täytyy tehdä silloin kun he ovat siinä 18 ikävuoden kiepeillä tai muuten ne parhaat on viety jo ajat sitten! Ainahan voi sitten myöhemmin joitain vapaita agentteja kuten anttiaaltoja tai timopärssisiä joukkueeseensa hankkia mutta ei niillä mitään dream teameja kasata!;)
Kieltämättä kuulostaa hyvältä naiselta jos suostuu olemaan osa jotain haaremia. Mulla on aina ollut vähän ongelmia saada pidettyä montaa naista samaan aikaan. Tämä on ikävää.

K. Pahero

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Kyllähän tuo Käyttäjänimettömän juttu kuulosti ihan järkevältä, ennen kuin kirjoitit tuon viestin, jossa vertaat käsittääkseni naisia jääkiekkoilijoihin ja suhde-elämää joukkueeseen. Toivottavasti oli vain huonohko vitsi.

Muutenkin olen asiasta eri mieltä. Ettei todellakaan kaikkia parhaita tarvitse varata 18-kesäisinä. Tuossa jossain "unelmienpoikamies"-ohjelmassa oli aika täydellinen 48-vuotias Jen (tosin kaksi kertaa jo naimisissa ollut -79 ja -99). Siinä missä (ex-)tennispelaaja Mark Philippoussis valitsi naista noin 20- ja 40-vuotiaista. Ehkä kuitenkaan tuollasia naisia ei ole kuin Amerikassa ja tekorealityssä.

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Ehkä kuitenkaan tuollasia naisia ei ole kuin Amerikassa ja tekorealityssä.
Ja sellaiset usein on valokuvissa reilustikin photoshopattuja ja julkisuudessa esiintyessään ehostettuja viimeisen päälle. Eikä plastiikkakirurginveitseltäkään olla vältytty.

Niitä "milfejä" sitten vaan kuolaamaan ja julistamaan, että wau miten nainen onkaan siinä iässä parhaimmillaan.

Tällä en nyt siis meinaa sitä, etteikö nainen voisikin olla. Moni nainen vaan näyttää varsin tavalliselta, monella kun tuntuu olevan sellainen näkemys, että naisen tulisi näyttää joltain parikymppiseltä siinä iässä, ollakseen seksikäs ja viehättävä. Se on sitten jo aika vääristynyttä.

Itseäni ei nelikymppiset naiset juuri tässä iässä vielä miellytä, katsotaan sitä parinkymmenen vuoden päästä.

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanotaan nyt vielä huumorintajuttomille tai huumoriltaan erilaisille, että minä kyllä en haaremeita harrasta ja toisekseen tuo jääkiekkovertaus oli täällä siksi loppukevennyksenä, kun tämä nyt kuitenkin on pääasiassa jääkiekkoaiheinen palsta:)

Ei se viehättävyys ikää katso. Aikoinaan se tv2:n kuuluttaja, Riika Ratilainen, (ent. Sillanpää) (http://members.lycos.co.uk/riikaweb/caps/index1.htm) oli kovinkin viehkeä nainen noin nelivitoseksi.

Viikonloppuja..

K. Pahero

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Sanotaan nyt vielä huumorintajuttomille tai huumoriltaan erilaisille, että minä kyllä en haaremeita harrasta ja toisekseen tuo jääkiekkovertaus oli täällä siksi loppukevennyksenä, kun tämä nyt kuitenkin on pääasiassa jääkiekkoaiheinen palsta:)
Olen mielestäni huumorintajuinen. Todistan sen seuraavaksi aiheeseen liittyvällä lauseella. Jotkut tykkää äidistä toiset taas tyttärestä kolmannet tyttären koirasta.

Ja sellaiset usein on valokuvissa reilustikin photoshopattuja ja julkisuudessa esiintyessään ehostettuja viimeisen päälle. Eikä plastiikkakirurginveitseltäkään olla vältytty.

Niitä "milfejä" sitten vaan kuolaamaan ja julistamaan, että wau miten nainen onkaan siinä iässä parhaimmillaan.
Se vähä, mitä katsoin tuota ohjelmaa, niin pidin myös tämän naisen luonteesta. Taisi hän myös vähässä meikissä ruudussa vilahtaa enkä oksentanut.

Itseäni ei nelikymppiset naiset juuri tässä iässä vielä miellytä, katsotaan sitä parinkymmenen vuoden päästä.

Itseäni nelikymppiset naiset juuri tässä iässä miellyttää, mutta katsotaan sitä parinkymmenen vuoden päästä.

Hyvää viikonloppua.

Pärde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Colorado Avalanche
Nimimerkillä Käyttäjänimetön neuvoksi: älä suhtaudu kovin vakavasti tuohon suhteeseen. Siis enhän nyt yhtään tiedä, minkälainen luonne olet, mutta jos olet sellainen, joka heittäytyy päätä pahkaa tunteiden vietäväksi, niin saumat on, että huonosti käy.

Itse hyvinkin hiljattain itseäni nuoremman (4 vuotta, joskin siitä huolimatta neiti oli täysi lapsi näin jälkihuomautuksena) kanssa seurustelleena sain huomata, että siinä parinkympin korvilla tulee se vipellysvaihe lähes väistämättä. Eikä siinä sitten välttämättä kovin paljoa pitkätkään suhteet paina, kun tajuaa, ettei ole hirveästi sinkkuna baarissa heilunut. Tämä siis ihan luonteesta ja ihmistyypistä riippumatta omien havaintojeni perusteella.

Joten, etenkin, kun kohdallasi kyse on noinkin nuoresta tapauksesta, joka vasta etsii itseään ja omaa juttuaan elämässä, voi hyvin todennäköisesti odottaa seuraavaa: viihdytte yhdessä ja teillä on kivaa. Sinä olet kuitenkin siinä iässä, että ehkä jotain pysyvämpää voisit ajatella, ja suhtaudut asiaan senmukaisesti. Hän on mukana, jossain kohtaa ehkä osittain olosuhteiden pakosta, kunnes homma tyssää hänen ahdistukseensa ja vapaudenkaipuuseensa. Tytön henkisestä kypsyydestä riippuu, onko tämä loppu siisti vai helvetin sotkuinen. Itselläni se oli sotkuinen.

Mutta ei muuta kuin lycka till sinulle, toivottavasti asiat järjestyy tavalla tai toisella. Muista vaan pitää jalat maassa.

PS. Pahoitteluni henkinen ikä -testin kommentointisi aiheuttamista nauruista. Olit toki huumorituulella itsekin, mutta aika hauska juttu kyllä.

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Mutta omaa onnea en ole kokenut koskaan... Ja taas kerran olen ihastunut päätä pahkaa. En tiedä mitä tehdä. Miksi elämä on näin vaikeaa?
Rohkeaa avautumista, vaikka sitten väkijuoman alulla. Säälittävä on se joka nauraa, koska ihmiset on erilaisia ja haluavat erilaisia asioita.

Muistuttaa kertomasi aika paljon sitä millainen itse jossain vaiheessa olin ja miltä tuntui ja mitä tapahtui. Omakohtaisesti en voi sanoa muuta kuin sen, että ihastuksia tuli ja ihastuksia meni. Yleensä ei vastakaikua tullut. Enkä tiedä auttoiko asiaa se, että yritys oli ehkä liiankin kova. Myös joskus epätoivoista ja ns. vääriä naisia tuli harrasteltua. Tekemällä oppii, tässäkin asiassa.

Jotenkin en usko, että ulkomuoto on yleensäkään este, varsinkaan jos itsestään nyt vähän huolta pitää, eli ei haise ihan paskalle ja peseytyy, harjaa hampaat, hiukset ja pukeutuu tyylikkäästi ja siististi, vaikka sitten omaperäisellä tavallakin.

Tietty jos rohkeutta ei löydy ja itsetunto on nollissa, niin vaikeaa se on. Tämän tiedän jos minkä.

Mitään sellaista neuvoa, joka tehoaisi, ei osaa eikä uskalla antaa. Uskon itse näissä asioissa sattumaan. Siihen, että täystehoinen etsintä ei oikein auta, vaan pitää luottaa sattumaan ja siihen, että sellainen sopiva tulla tupsahtaa ihan odottamatta. Näin se on itselläni aina käynyt, jos jotain syvällisempää on alkanut syntyä. Aika yllättäviltä tahoilta löytyy se toinen.

Ole oma itsesi ja älä esitä muuta. Ole myös kärsivällinen ja yritä suunnata energia sellaisiin asioihin, mitkä on jo läsnä elämässä ja jotka tuo iloa. Jotenkin olen vakuuttunut siitäkin, että jos ihminen on innoissaan ja tohkeissaan jostain omasta jutusta, se voi näkyä ulospäin ja herättää kiinnostusta vastakkaisessa sukupuolessakin. Se antaa viestin, että ihmisellä on elämässään kipinää, eikä vaan murjota apaattisena paikoillaan.

Olen monen naisen suusta kuullut, että jollekin asialle omistautunut ja innostunut mies on viehättävä. Tämän asian ei välttämättä tarvia olla sellainenkaan, josta nainen ymmärtäisi mitään tai olisi erityisen kiinnostunut. Häntä kiinnostaa vaan miehessä se into.

puuntakaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ipa Ipandeerus
Käyttänimettömälle erittäin iso peukalo täältä. Sun tilanne on niitä parhaita mitä voi olla. Sä nimittäin pääset ensimmäisenä korruptoimaan naisesi ja istuttamaan katkeruuden siemenen miehiä kohtaan. Nythän tuo Jalokivi ei vielä tiedä mistä kaikesta hän voisi sulle valittaa ja mitä vaatimuksia pitää kohtuuttomana. Ota kaikki irti mitä voit, koska todennäköisesti tuo unelmasuhde ei paria vuotta pitempään valitettavasti kestä.

Pahapahapaha.. Näyttää uhkaavasti siltä, että parisuhde iskee päälle. Tyttö on kiinnostunut ja vielä niin mukava&fiksu&kiltti, ettei varmaan edes vedätä. Tähänkö on nyt tultu, että purnauksen aiheet siirtyvät naisten tapaamisen vaikeudesta, vedätyksistä ja seksin puutteesta naisten kanssa elämisen hankaluuteen, naisten ymmärtämisen vaikeuteen ja alkuhuuman jälkeiseen seksin puutteeseen?
On tää melkosta.

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Käyttänimettömälle erittäin iso peukalo täältä. Sun tilanne on niitä parhaita mitä voi olla. Sä nimittäin pääset ensimmäisenä korruptoimaan naisesi ja istuttamaan katkeruuden siemenen miehiä kohtaan. Nythän tuo Jalokivi ei vielä tiedä mistä kaikesta hän voisi sulle valittaa ja mitä vaatimuksia pitää kohtuuttomana. Ota kaikki irti mitä voit, koska todennäköisesti tuo unelmasuhde ei paria vuotta pitempään valitettavasti kestä.
Kyllä se neito on jo pari kertaa puolisentoista vuotta seurustellut. Eli katkeruuden siemenet - jos niitä on - on jo ehditty istuttaa. En ole kylläkään havainnut sellaisia.

Kyllä asia on niin, että itse railakkaan elämän eläneenä, nykyisenä "vanhempana valtiomiehenä", sitä vain on kuunnellut niiden parin exänsä amatöörimäisiä virheitä ja minä sitten kokeneena kehäkettuna saan poimia nyt sitten helpot, suorastaan liian helpot, irtopisteet itselleni;)

Jopetus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Pienoinen vitutus päällä. Viime yönä päättyi keväällä alkanut, merkillisen lupaavalta vaikuttanut ihmissuhde. Pitkän tauon jälkeen tuntui siltä että tässä olisi voinut olla jotain suurempaakin potentiaalia.

Ongelmia ilmeni tosin jo aikaisemmin, mutta jotenkin vaan luotin siihen että kyllä niistä yli päästään. Loppu oli kuitenkin jo aika kliseinen:"Olet mulle edelleen tärkeä, kukaan ei ole kohdellut mua niin hyvin kuin sinä, ei kai tämä tarkoita että haluat sulkea mut kokonaan pois elämästäsi?" Kai se vaan on niin että pitäis kohdella huonommin ja pelata niitä ihmissuhdepelejä, eikä yrittää olla avoimesti oma itsensä.

No, karavaani kulkee ja koirat haukkuu, mitäs näistä.

scholl

Jäsen
CNN:n mukaan 40% miehillä on joku sitoutumiskammogeeni, joka johtaa siihen, että mahdollisessa avioliitossa he ovat onnettomia.
Eivät vaan kertoneet, että miten tuo testataan. Turha lähteä kenenkään papin aamenelle, jos käy niin, että on joka tapauksessa geeneistä johtuvista syistä sen jälkeen onneton.

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
Loppu oli kuitenkin jo aika kliseinen:"Olet mulle edelleen tärkeä, kukaan ei ole kohdellut mua niin hyvin kuin sinä, ei kai tämä tarkoita että haluat sulkea mut kokonaan pois elämästäsi?" Kai se vaan on niin että pitäis kohdella huonommin ja pelata niitä ihmissuhdepelejä, eikä yrittää olla avoimesti oma itsensä.

Pahoittelen tilannettasi ja puutun samalla tähän lainaamaani kohtaan. Tänään oli Iltalehdessä "Tosi on" palstalla lainattu laulaja-näyttelijä Vuokko Hovattaa, joka on kuulemma Anna-lehdessä sanonut, että "Kiltti ja kunnollinen mies on minulle kauhistus". Siis mitä helvettiä? Olen kyllä kuullut, että naiset helposti rakastuvat renttuihin, mutta miksi? Ehkä kiltti ja kunnollinen mies mielletään tylsäksi nyhveröksi.

Haluaako nainen tulla hakatuksi tai muuten vain hengailla jonkun rikollisen tai muita paheita harrastavan hylkiön kanssa? Onko tällainen mies sitten seksuaalisesti niin paljon vetoavampi, että mitä tahansa kestetään, kunhan sängyssä toimii?

En tajua.

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Onko tällainen mies sitten seksuaalisesti niin paljon vetoavampi, että mitä tahansa kestetään, kunhan sängyssä toimii?

Ei kyse ole ainakaan pelkästään seksuaalisesta vetovoimasta vaan enemmänkin siitä, että "äijä" antaa naiselle tilaa olla nainen. Testosteronin määrän suhteessa on oltava vakio, joten moni kiltin miehen kanssa seurusteleva nainen huomaa muuttuvansa itse "äijemmäksi", ja sen jälkeen alkaa halveksia miestään ("vittu mussakin on enemmän munaa kuin tossa Jani-Petterissä") ja myös itseään, koska kokee olevansa epänaisellinen. Monelle on helpompaa ottaa jokunen lyönti vastaan aina ajoittain kuin elää suhteessa, jossa alkaa itse inhota itseään.

Sitten on myös niitä naisia, jotka eivät kokeneet väkivaltaa suhteen alkuaikoina, ja sen alettua pelästyvät niin paljon, etteivät uskalla lähteä. Ei ole kovin helppoa lähteä suhteesta, jos joutuu pelkäämään, että milloin se mies ilmestyy kirveen kanssa työpaikalle tai vanhempien asunnolle tai pakottaa väkivallalla uhaten kaverin kertomaan, missä itse on.

Sitten on vielä niitäkin naisia, jotka lapsuudessaan ja nuoruudessaan ovat nähneet tai kokeneet paljon väkivaltaa ja ovat tiedostamattaan oppineet ajattelemaan, että on normaalia elää väkivaltaisessa suhteessa ja että sen ainoan lähellä olevan ihmisen "kuuluukin" lyödä. Vaikka kuinka periaatteessa tajuaisikin, ettei lyöminen ole rakastamista, sen ymmärtäminen ja sisäistäminen vie kauan.

T. Azul, jonka nykyisessä suhteessaan ei tarvitse pelätä väkivaltaa, vaikka mies onkin hankala ja kusipää aina ajoittain. Mutta niin on Azulkin.

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
Pari sanaa Azulin vastaukseen. Tiedän hyvin, että on naisia, jotka elävät väkivallan pelossa eivätkä uskalla lähteä. Tällä ei kuitenkaan liene mitään tekemistä sen kanssa, että naisen mielestä "kiltti ja kunnollinen mies on kauhistus".

Ilmeisesti kiltti ja kunnollinen on sitten synonyymi lapaselle (anteeksi nimimerkki lapanen). Eli jos mies on kiltti ja kunnollinen, hänessä ei voi olla mitään munaa? Olen aivan eri mieltä. Kiltti ja kunnollinen mies voi aivan hyvin olla erittäinkin jämäkkä ja miehekäs. Suorastaan äijä ;). Kiltillä ja kunnollisella ymmärrän itse sitä, että väkivaltaan ei turvauduta (missään tapauksessa ainakaan naista kohtaan) ja yhteiskunnan laeista ja normeista pidetään kiinni. Lapset hoidetaan viimeisen päälle hyvin ja naisen kanssa sovitut asiat pidetään. Ryypätäkin saa, mutta silloinkin on käytöksen pysyttävä normeissa.

Minun on edelleen vaikea ymmärtää, että nainen ottaisi mieluummin väkivaltaisen tai rikoksiin taipuvaisen miehen kuin "kiltin ja kunnollisen".

Ehkä minulla on Vuokko Hovatan kanssa ero siinä, miten määritellään kiltti ja kunnollinen mies.

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Kiltillä ja kunnollisella ymmärrän itse sitä, että väkivaltaan ei turvauduta (missään tapauksessa ainakaan naista kohtaan) ja yhteiskunnan laeista ja normeista pidetään kiinni.

Avainsana on juuri tuo kiltti, jolla (nykyään) useimmiten tarkoitetaan mukautuvaa ja myöntyvää, "palvelualtista" ihmistä, joka ei sano vastaan. Kunnollinen mieskin voi toki olla "äijä", mutta kiltti on yleensä myös lapanen ja hissukka. Mielestäni kuvasit vain kunnollisen miehen, et kilttiä.

Tämä kiltteyden ja kunnollisuuden "inho" on yksi suurimpia mysteerejä myös minulle.

Testosteronin määrän suhteessa on oltava vakio, joten moni kiltin miehen kanssa seurusteleva nainen huomaa muuttuvansa itse "äijemmäksi", ja sen jälkeen alkaa halveksia miestään ("vittu mussakin on enemmän munaa kuin tossa Jani-Petterissä") ja myös itseään, koska kokee olevansa epänaisellinen. Monelle on helpompaa ottaa jokunen lyönti vastaan aina ajoittain kuin elää suhteessa, jossa alkaa itse inhota itseään.

Viimeksi muokattu:
..Minun on edelleen vaikea ymmärtää, että nainen ottaisi mieluummin väkivaltaisen tai rikoksiin taipuvaisen miehen kuin "kiltin ja kunnollisen".

Ehkä minulla on Vuokko Hovatan kanssa ero siinä, miten määritellään kiltti ja kunnollinen mies.
Tässä on hyvää asiaa Vakiolla. Meikäläinen on kans joutunu törmään siihen, että olen "liian kiltti". Täh? Se, että en kiroo kuin turkkilainen, osaan käyttäytyä, palvelukset ym. eivät ole mikään vaiva, aiheuttavat sen, että en olekaan sitten niin kiinnostava. Ja varsinkin alkuvaiheessa, kun on minulle aivan se ja sama mihin mennään tai mitä tehdään, niin saa ilmeisesti vaikutelman, että on täysi tossu ja selkärangaton. Kuitenkin, jokainen minun kanssa seurustellut tietää, että meikän kanssa saa sitten tosissaan keskutella niissä vähän merkittävemmissä asioissa - ja silti ne käytöstavat ja huomaavaisuus jatkuvat.

Tämä kiltteyden ja kunnollisuuden "inho" on yksi suurimpia mysteerejä myös minulle.

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
Avainsana on juuri tuo kiltti, jolla (nykyään) useimmiten tarkoitetaan mukautuvaa ja myöntyvää, "palvelualtista" ihmistä, joka ei sano vastaan.

Suomen kielen perussanakirjan mukaan kiltti määritellään: "hyväkäytöksinen, tottelevainen, ystävällinen, avulias". Noista adjektiiveista vain yksi kuvaa omaa määrittelyäsi, eli tuo "tottelevainen". Sitä nyt ei kuitenkaan minusta voi aikuisesta miehestä käyttää normaalissa parisuhteessa. Lähinnä se koskee koiria ja lapsia, joita alvariinsa komennetaan. Eli kiltti mies on hyväkäytöksinen, ystävällinen ja avulias. Varmasti kauheata naisen mielestä.

Edelleen olen sitä mieltä, että kiltti ja kunnollinen mies voi olla myös äijä :).

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy