Naisasiat

  • 7 511 188
  • 26 565
Pahapahapaha.. Näyttää uhkaavasti siltä, että parisuhde iskee päälle. Tyttö on kiinnostunut ja vielä niin mukava&fiksu&kiltti, ettei varmaan edes vedätä. Tähänkö on nyt tultu, että purnauksen aiheet siirtyvät naisten tapaamisen vaikeudesta, vedätyksistä ja seksin puutteesta naisten kanssa elämisen hankaluuteen, naisten ymmärtämisen vaikeuteen ja alkuhuuman jälkeiseen seksin puutteeseen?
On tää melkosta.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Käyttänimettömälle erittäin iso peukalo täältä. Sun tilanne on niitä parhaita mitä voi olla. Sä nimittäin pääset ensimmäisenä korruptoimaan naisesi ja istuttamaan katkeruuden siemenen miehiä kohtaan. Nythän tuo Jalokivi ei vielä tiedä mistä kaikesta hän voisi sulle valittaa ja mitä vaatimuksia pitää kohtuuttomana. Ota kaikki irti mitä voit, koska todennäköisesti tuo unelmasuhde ei paria vuotta pitempään valitettavasti kestä.
Kyllä se neito on jo pari kertaa puolisentoista vuotta seurustellut. Eli katkeruuden siemenet - jos niitä on - on jo ehditty istuttaa. En ole kylläkään havainnut sellaisia.

Kyllä asia on niin, että itse railakkaan elämän eläneenä, nykyisenä "vanhempana valtiomiehenä", sitä vain on kuunnellut niiden parin exänsä amatöörimäisiä virheitä ja minä sitten kokeneena kehäkettuna saan poimia nyt sitten helpot, suorastaan liian helpot, irtopisteet itselleni;)
 

Jopetus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Pienoinen vitutus päällä. Viime yönä päättyi keväällä alkanut, merkillisen lupaavalta vaikuttanut ihmissuhde. Pitkän tauon jälkeen tuntui siltä että tässä olisi voinut olla jotain suurempaakin potentiaalia.

Ongelmia ilmeni tosin jo aikaisemmin, mutta jotenkin vaan luotin siihen että kyllä niistä yli päästään. Loppu oli kuitenkin jo aika kliseinen:"Olet mulle edelleen tärkeä, kukaan ei ole kohdellut mua niin hyvin kuin sinä, ei kai tämä tarkoita että haluat sulkea mut kokonaan pois elämästäsi?" Kai se vaan on niin että pitäis kohdella huonommin ja pelata niitä ihmissuhdepelejä, eikä yrittää olla avoimesti oma itsensä.

No, karavaani kulkee ja koirat haukkuu, mitäs näistä.
 

scholl

Jäsen
CNN:n mukaan 40% miehillä on joku sitoutumiskammogeeni, joka johtaa siihen, että mahdollisessa avioliitossa he ovat onnettomia.
Eivät vaan kertoneet, että miten tuo testataan. Turha lähteä kenenkään papin aamenelle, jos käy niin, että on joka tapauksessa geeneistä johtuvista syistä sen jälkeen onneton.
 

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
Loppu oli kuitenkin jo aika kliseinen:"Olet mulle edelleen tärkeä, kukaan ei ole kohdellut mua niin hyvin kuin sinä, ei kai tämä tarkoita että haluat sulkea mut kokonaan pois elämästäsi?" Kai se vaan on niin että pitäis kohdella huonommin ja pelata niitä ihmissuhdepelejä, eikä yrittää olla avoimesti oma itsensä.

Pahoittelen tilannettasi ja puutun samalla tähän lainaamaani kohtaan. Tänään oli Iltalehdessä "Tosi on" palstalla lainattu laulaja-näyttelijä Vuokko Hovattaa, joka on kuulemma Anna-lehdessä sanonut, että "Kiltti ja kunnollinen mies on minulle kauhistus". Siis mitä helvettiä? Olen kyllä kuullut, että naiset helposti rakastuvat renttuihin, mutta miksi? Ehkä kiltti ja kunnollinen mies mielletään tylsäksi nyhveröksi.

Haluaako nainen tulla hakatuksi tai muuten vain hengailla jonkun rikollisen tai muita paheita harrastavan hylkiön kanssa? Onko tällainen mies sitten seksuaalisesti niin paljon vetoavampi, että mitä tahansa kestetään, kunhan sängyssä toimii?

En tajua.
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Onko tällainen mies sitten seksuaalisesti niin paljon vetoavampi, että mitä tahansa kestetään, kunhan sängyssä toimii?

Ei kyse ole ainakaan pelkästään seksuaalisesta vetovoimasta vaan enemmänkin siitä, että "äijä" antaa naiselle tilaa olla nainen. Testosteronin määrän suhteessa on oltava vakio, joten moni kiltin miehen kanssa seurusteleva nainen huomaa muuttuvansa itse "äijemmäksi", ja sen jälkeen alkaa halveksia miestään ("vittu mussakin on enemmän munaa kuin tossa Jani-Petterissä") ja myös itseään, koska kokee olevansa epänaisellinen. Monelle on helpompaa ottaa jokunen lyönti vastaan aina ajoittain kuin elää suhteessa, jossa alkaa itse inhota itseään.

Sitten on myös niitä naisia, jotka eivät kokeneet väkivaltaa suhteen alkuaikoina, ja sen alettua pelästyvät niin paljon, etteivät uskalla lähteä. Ei ole kovin helppoa lähteä suhteesta, jos joutuu pelkäämään, että milloin se mies ilmestyy kirveen kanssa työpaikalle tai vanhempien asunnolle tai pakottaa väkivallalla uhaten kaverin kertomaan, missä itse on.

Sitten on vielä niitäkin naisia, jotka lapsuudessaan ja nuoruudessaan ovat nähneet tai kokeneet paljon väkivaltaa ja ovat tiedostamattaan oppineet ajattelemaan, että on normaalia elää väkivaltaisessa suhteessa ja että sen ainoan lähellä olevan ihmisen "kuuluukin" lyödä. Vaikka kuinka periaatteessa tajuaisikin, ettei lyöminen ole rakastamista, sen ymmärtäminen ja sisäistäminen vie kauan.

T. Azul, jonka nykyisessä suhteessaan ei tarvitse pelätä väkivaltaa, vaikka mies onkin hankala ja kusipää aina ajoittain. Mutta niin on Azulkin.
 

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
Pari sanaa Azulin vastaukseen. Tiedän hyvin, että on naisia, jotka elävät väkivallan pelossa eivätkä uskalla lähteä. Tällä ei kuitenkaan liene mitään tekemistä sen kanssa, että naisen mielestä "kiltti ja kunnollinen mies on kauhistus".

Ilmeisesti kiltti ja kunnollinen on sitten synonyymi lapaselle (anteeksi nimimerkki lapanen). Eli jos mies on kiltti ja kunnollinen, hänessä ei voi olla mitään munaa? Olen aivan eri mieltä. Kiltti ja kunnollinen mies voi aivan hyvin olla erittäinkin jämäkkä ja miehekäs. Suorastaan äijä ;). Kiltillä ja kunnollisella ymmärrän itse sitä, että väkivaltaan ei turvauduta (missään tapauksessa ainakaan naista kohtaan) ja yhteiskunnan laeista ja normeista pidetään kiinni. Lapset hoidetaan viimeisen päälle hyvin ja naisen kanssa sovitut asiat pidetään. Ryypätäkin saa, mutta silloinkin on käytöksen pysyttävä normeissa.

Minun on edelleen vaikea ymmärtää, että nainen ottaisi mieluummin väkivaltaisen tai rikoksiin taipuvaisen miehen kuin "kiltin ja kunnollisen".

Ehkä minulla on Vuokko Hovatan kanssa ero siinä, miten määritellään kiltti ja kunnollinen mies.
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Kiltillä ja kunnollisella ymmärrän itse sitä, että väkivaltaan ei turvauduta (missään tapauksessa ainakaan naista kohtaan) ja yhteiskunnan laeista ja normeista pidetään kiinni.

Avainsana on juuri tuo kiltti, jolla (nykyään) useimmiten tarkoitetaan mukautuvaa ja myöntyvää, "palvelualtista" ihmistä, joka ei sano vastaan. Kunnollinen mieskin voi toki olla "äijä", mutta kiltti on yleensä myös lapanen ja hissukka. Mielestäni kuvasit vain kunnollisen miehen, et kilttiä.

Tämä kiltteyden ja kunnollisuuden "inho" on yksi suurimpia mysteerejä myös minulle.

Testosteronin määrän suhteessa on oltava vakio, joten moni kiltin miehen kanssa seurusteleva nainen huomaa muuttuvansa itse "äijemmäksi", ja sen jälkeen alkaa halveksia miestään ("vittu mussakin on enemmän munaa kuin tossa Jani-Petterissä") ja myös itseään, koska kokee olevansa epänaisellinen. Monelle on helpompaa ottaa jokunen lyönti vastaan aina ajoittain kuin elää suhteessa, jossa alkaa itse inhota itseään.
 
Viimeksi muokattu:
..Minun on edelleen vaikea ymmärtää, että nainen ottaisi mieluummin väkivaltaisen tai rikoksiin taipuvaisen miehen kuin "kiltin ja kunnollisen".

Ehkä minulla on Vuokko Hovatan kanssa ero siinä, miten määritellään kiltti ja kunnollinen mies.
Tässä on hyvää asiaa Vakiolla. Meikäläinen on kans joutunu törmään siihen, että olen "liian kiltti". Täh? Se, että en kiroo kuin turkkilainen, osaan käyttäytyä, palvelukset ym. eivät ole mikään vaiva, aiheuttavat sen, että en olekaan sitten niin kiinnostava. Ja varsinkin alkuvaiheessa, kun on minulle aivan se ja sama mihin mennään tai mitä tehdään, niin saa ilmeisesti vaikutelman, että on täysi tossu ja selkärangaton. Kuitenkin, jokainen minun kanssa seurustellut tietää, että meikän kanssa saa sitten tosissaan keskutella niissä vähän merkittävemmissä asioissa - ja silti ne käytöstavat ja huomaavaisuus jatkuvat.

Tämä kiltteyden ja kunnollisuuden "inho" on yksi suurimpia mysteerejä myös minulle.
 

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
Avainsana on juuri tuo kiltti, jolla (nykyään) useimmiten tarkoitetaan mukautuvaa ja myöntyvää, "palvelualtista" ihmistä, joka ei sano vastaan.

Suomen kielen perussanakirjan mukaan kiltti määritellään: "hyväkäytöksinen, tottelevainen, ystävällinen, avulias". Noista adjektiiveista vain yksi kuvaa omaa määrittelyäsi, eli tuo "tottelevainen". Sitä nyt ei kuitenkaan minusta voi aikuisesta miehestä käyttää normaalissa parisuhteessa. Lähinnä se koskee koiria ja lapsia, joita alvariinsa komennetaan. Eli kiltti mies on hyväkäytöksinen, ystävällinen ja avulias. Varmasti kauheata naisen mielestä.

Edelleen olen sitä mieltä, että kiltti ja kunnollinen mies voi olla myös äijä :).
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Edelleen olen sitä mieltä, että kiltti ja kunnollinen mies voi olla myös äijä :).

Kyse taitaa olla enemmänkin siitä, että määrittelemme eri tavalla sanan kiltti. Sinä uskot sanakirjaa ja minä sitä, mitä sanalla kiltti nykyään useimmiten tarkoitetaan. Hymiö.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Tämä kiltteyden ja kunnollisuuden "inho" on yksi suurimpia mysteerejä myös minulle.
Ehkä se johtuu siitä, että naiset eivät oikein tiedä mitä haluavat. Ainakaan osa. Ei sillä, etteikö sellaisia miehiä olisi myös, mutta usein tuntuu, että naisissa on enemmän niitä, joiden mielestä miehen pitäisi olla joku ihme ristiriitaisuuksien lopputulos, mutta kuitenkin sellaisella loogisella tavalla. Pitäisi olla samalla herkkä, tunteita ymmärtävä ja kiltti, mutta kuitenkin kova, järkähtämätön ja kaikin puolin miehekäs.

Yritä siinä sitten ottaa selvää, mitä nainen oikein haluaakaan?
 

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
Kyse taitaa olla enemmänkin siitä, että määrittelemme eri tavalla sanan kiltti. Sinä uskot sanakirjaa ja minä sitä, mitä sanalla kiltti nykyään useimmiten tarkoitetaan. Hymiö.

Tätähän minä arvelin jo äsken. Sinä ymmärrät asian nähtävästi samalla tavalla kuin Vuokko Hovatta.

Meille kilteille ja kunnollisille miehille tällaiset puheet ovat kauhistus :).
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Meille kilteille ja kunnollisille miehille tällaiset puheet ovat kauhistus :).
Jep, mutta onneksi toisaalta löytyy myös meille täysin sopivia naisiakin. Uskon näin ja olettaisin, että se on todettu myös. =)

Ei tarvia välittää niistä, jotka ei tiedä mitä tahtoo mieheltään.
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Meille kilteille ja kunnollisille miehille tällaiset puheet ovat kauhistus :).

Oma mies on kyllä kunnollinen ja avaa ovet, puolustaa naistaan, laittaa ruokaa ja on joskus jopa ostanut kukkiakin, mutta ei tuota kyllä parhaalla tahdollakaan voi kiltiksi sanoa. Hymiö.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Monelle on helpompaa ottaa jokunen lyönti vastaan aina ajoittain kuin elää suhteessa, jossa alkaa itse inhota itseään.
Kuka idiootti viitsii elää suhteessa, jossa mies lyö edes silloin tällöin? Onko mielestäsi jokusen lyönnin silloin tällöin pistävä mies äijä? Minusta tällainen tyyppi on surkea luuseri, josta on äijyys kaukana. Enemmän inhoaisin itseäni, jos en älyäisi lähteä äkkiä moisesta suhteesta.

Muutenkin olen eri mieltä kanssasi siitä, mikä on sanan "kiltti" määritelmä kun miehestä puhutaan. Sinun määritelmäsi mukaan kiltti mies on lähinnä tahdoton hölmö; täysin tossun alla ja vietävissä. Minun mielestäni kiltti mies on ystävällinen, empaattinen, huomaavainen ja tarpeen vaatiessa flexiibeli. Ainakin itse pidän näitä ominaisuuksia vain positiivisina ja toivottuina sekä miehissä että naisissa.

Mutta ehkä meillä on erilaisia kokemuksia kilteistä miehistä.
 

puuntakaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ipa Ipandeerus
Avainsana on juuri tuo kiltti, jolla (nykyään) useimmiten tarkoitetaan mukautuvaa ja myöntyvää, "palvelualtista" ihmistä, joka ei sano vastaan. Kunnollinen mieskin voi toki olla "äijä", mutta kiltti on yleensä myös lapanen ja hissukka. Mielestäni kuvasit vain kunnollisen miehen, et kilttiä.

Voisiko kuitenkin olla niin, että se ns kiltti kaveri on mies jolla oikeasti on munaa. Sellaisen tyypin ego kestää sen että muija pitää näennäisesti jöötä ja saa luulla olevansa pomo. Sitten kun tulee oikeasti joku tärkeä asia, esimerkiksi se että televisio-hankinnassa ei muijalta edes kysytä mielipidettä tai muijan isä ei käy kylässä ilman lupaa, niin tottakai näytetään hauista.
 

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
Jep, mutta onneksi toisaalta löytyy myös meille täysin sopivia naisiakin. Uskon näin ja olettaisin, että se on todettu myös. =)

On todettu, toisella yrittämällä :). Ensimmäinen avioliitto kariutui siihen, että nainen ei ollutkaan niin kiltti ja kunnollinen kuin olin luullut. Mutta se on mennyttä. Olet oikeassa siinäkin, että näköjään läheskään kaikki naiset eivät tiedä mitä haluavat. Ja mitä menettävät kun rakastuvat renttuihin :).
 

scholl

Jäsen
Suomessa 90% miehistä on noita mukautuvaisia vässyköitä.
Roman Schatzhan on oikein todennut, että tästä on tullut matriarkaalinen yhteiskunta. Ei ole tasa-arvosta tietoakaan. Kannattaa tarkkailla tilannetta niin se pitää ihan takuulla paikkansa. Moni ihan järkeväkin tyyppi, joka vakuuttaa ettei ikinä tule olemaan tossun alla niin ajautuu kuitenkin sinne.

Ongelma on naisten kaveripiiri. Jokaisessa ryhmässä on sellainen ruma kaveri, joka aivopesee illanistujaisissa muut feministipuheilla, joissa ei ole edes tarkoituksena mikään tasa-arvo, vaan miesten alistaminen. Sitten nainen alkaa mussuttaa himassa niistä asioista, missä on väärässä. Perustelee kantaansa sillä, että se liisankin mies tekee niin. Moni mies ei sitten siinä vaiheessa tajua vittuuntua ja sanoa, että kyseinen liisa ja tämän mies ovat kaatopaikkaporukkaa ja väärässä, vaan menee mukaan siihen väärin toimimiseen. Vähän ajan päästä kaikki toimii niinkuin ne feministit haluavat ja miehillä ei ole mitään oikeuksia. Näin Suomessa on tapahtunut. Hyvin harvat esim. alle nelikymppiset miehet ovat sellaisia, joilla on munaa olla oikeassa.

Miehethän eivät keskustele keskenään mistään henkilökohtaisista asioista tai juoruile, vaan katsovat urheilua, vetävät viinaa ja pitävät hauskaa. Niinpä heiltä puuttuu sellainen joukkovoima noissa asioissa ja usein sitten hätäpäissään menevät tekemään vääriä ratkaisuja painostuksen alla. Moni nainen tehostaa argumentointiaan itkemällä silloin, kun on väärässä. Ja jos mies kerrankin katsoo itkemistä niin siltä tieltä ei ole paluuta. Aika vaikea enää pitää oikeuksistaan kiinni, jos ne on kerran mennyt luovuttamaan pois.

Säälittävintä tässä on se, että noissa epätasapainoisissa suhteissa valtaosassa tilanne on se, että miehellä on parempi asema, hän on fiksumpi tyyppi ja on näyttävämmännäköinenkin. Naiset ovat useimmiten ihan tusinatavaraa ja silti alistavat. Luulisi, että silloin tasa-arvo pitäisi olla heille se maksimisaavutus. Saisivat olla oikeastaan onnellisia siitä, että on joku mies edes tassussa.
 

scholl

Jäsen

Mikä juttu tää on?
Tulee mieleen joku Mauno Koivisto, joka valitteli pressakauden jälkeen, että on vaikea tottua siihen, että joutuu itse avaamaan oven, kun menee käymään Stockmannilla.

Itselleni ei kyllä tulisi kuuloonkaan toimia jonain hölmönä piccolona ja availla kenellekään ovet. Jokainen avatkoon omat ovensa.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Ja schollin mantra jatkuu. Kyllä huomaa, että aivopesu on tehnyt tehtävänsä. Yhtään omaa ajatusta ei kyllä tuolta suunnasta tule. Kaikki on valmiiksi pureskeltua propagandaa. Varmaan helppo olla, kun koko maailmankuva perustuu stereotypioille.
 

JV

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Miehethän eivät keskustele keskenään mistään henkilökohtaisista asioista tai juoruile, vaan katsovat urheilua, vetävät viinaa ja pitävät hauskaa.

Tiesitkö muuten että monille yksi merkittävä syy naimisiin menoon ja perheen perustamiseen (eli siihen "oikeuksien luovuttamiseen") on juuri se että tuo viinan juonti ja hauskanpito on ns. nähty.
 

Chambza

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Flyers
Jep, mutta onneksi toisaalta löytyy myös meille täysin sopivia naisiakin. Uskon näin ja olettaisin, että se on todettu myös. =)
Löytyy toki, suuret määrät kilttejä ja kunnollisia tyttöjä, joille meidänlaisemme kiltit, kunnolliset miehet kelpaavat.

Ja itsehän en kestä sellaisia tyttöjä sitten yhtään. Pariin kertaan olen yrittänyt, ja hyvin nopeasti hermot menee kun tytöllä ei ole omaa tahtoa ollenkaan. Eikä löydy niin minkäänlaista kipinää. Eräskin tyttö opetteli juomaan olutta siiderin sijaan, jotta voisi ulkona liikkuessamme juoda samaa kuin minä. Brrr.

Ymmärrän siis varsin hyvin miksi naiset eivät meistä kiinnostu. Nimenomaan itseinhoreaktio tuossa tulee hyvin nopeasti. Jos toinen ei laita mitään rajoja, niin tulee ylitettyä ne omat rajat. Tulee käyttäydyttyä välinpitämättömästi, ylenkatsovasti, itsekkäästi. En halua olla sellainen, haluan olla herrasmies. Mikä sitten pakottaa ylittämään ne rajat, vaikka tietää ihan hyvin miten käyttäydytään fiksusti? Se on jo vaikeampi kysymys, johon joku muu saa vastata jos osaa.
 

koo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
naisellinen omalla luvalla

"äijä" antaa naiselle tilaa olla nainen. Testosteronin määrän suhteessa on oltava vakio, joten moni kiltin miehen kanssa seurusteleva nainen huomaa muuttuvansa itse "äijemmäksi", ja sen jälkeen alkaa halveksia miestään ("vittu mussakin on enemmän munaa kuin tossa Jani-Petterissä") ja myös itseään, koska kokee olevansa epänaisellinen. Monelle on helpompaa ottaa jokunen lyönti vastaan aina ajoittain kuin elää suhteessa, jossa alkaa itse inhota itseään.
...sitten on vielä sellaisiakin naisia jotka eivät tarvitse "äijiltä" tilaa olla naisia, he vaan ovat sitä ihan luonnostaan. He eivät ala arvuuttelemaan Jani-Pettereiden "munapitoisuutta" sen perusteella sattuuko J-P olemaan kiltti, tuhma vai peräti tyhmä. Tuollainen nainen ei myöskään koe itseään epänaiselliseksi missään tilanteessa vaikka J-P olisi mitä tahansa maan ja taivaan väliltä. Hänen ei tarvitse.

Siinä vaiheessa kun mies ottaa ja mottaa, voi huoletta luokitella jo "munapitoisuutta". Alamummon tavoin arvelen tuollaisen tyypin surkeaksi luuseriksi josta on äijyys kaukana.

Terveisin koo
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös