Hiukan meni aikaa vastata tähän, mutta nyt se tulee.
Viikko tuon uuden miehen paljastumisen jälkeen kävin viemässä lasta äidilleen ja istuttiin sitten alas.
Pidin ensin pienen oman puheenvuoron asioista, joita olin käynyt eron jälkeen päässäni läpi ja tuntemuksistani.
Lopputulos on kuitenkin se, että minä jäin historiaan ja uudet tuulet puhaltaa.
Olin vielä niin tyhmä, että siinä kyynel silmässä halusin tietää enemmän tästä uudesta miehestä. Nyt tiedän nimen, iän, ammatin yms.
Pyysin vielä nähdä kuvankin tästä ja näytti sitten tietysti kuvan, jossa ukko makoili meidän yhteisesti ostamallamme sohvalla.
Samalla viikolla oli jo lapsemmekin nähnyt tätä ekaa kertaa.
Exä sentään sanoi, ettei halua viedä lasta pois luotani ja jos joskus tulisi jotain yhteenmuuttoja, niin mies muuttaa tähän kaupunkiin. (Asuu nyt eri kaupungissa)
Kyllä exästä huomasi, että häntä hiukan hävetti ja harmitti näistä asioista minulle puhua, että ei ollut mitään käännetään veistä haavassa hommia sentään.
Kyllä siinä taas tuli oltua niin sekaisin kotiin kun lähdin.
Ja vielä nytkin asia painaa aivan helvetisti.
Ja kun vielä tosiaan tuo yhteinen lapsi on, niin ei voi vain sulkea exää kokonaan elämästä ja päästä helpolla eteenpäin. Viestejä kuitenkin pitää vaihdella lapsen asioista ja järjestelyistä.
Ei auta tippaakaan päästä yli asiasta.
Tällä hetkellä ei mene hyvin.
Olen pahoillani, että asiat eivät sujuneet, kuten olisit toivonut. Mutta hienoa, että sait ja uskalsit kuitenkin kertoa tuntemuksistasi. Ei se hukkaan mennyt, vaikka lopputulos ei ollutkaan toivottu. Mutta tämä keskustelu luultavasti auttaa sinua itseäsi viimeistään sitten, kun olet valmis siirtymään eteenpäin. Mutta ehkä nyt on hyvä hetki nuolla vähän haavoja ja keskittyä ihan vain itseesi. Sinulla on kuitenkin suuri ja tärkeä ihmissuhde juuri päättynyt, joten tarvitset nyt aikaa kasata itsesi.
Totta kai se kirpaisee, kun itselle rakas ihminen siirtyy eteenpäin. Mielestäni oman itsesi kannalta on ihan hyvä, että tiedät uudesta miehestä jotain, koska muuten miettisit niitä asioita. Nyt hänellä on nimi ja kasvot. Ei tämä tilanne uuden miesystävän vika ole ja sinun kannattaa keskittyä nyt siihen, että yrität pitää pakan kasassa ja käyttäydyt mahdollisimman normaalisti.
Exääsi et voi sulkea kokonaan elämästäsi, mutta voit sulkea hyvin hänen ihmissuhteensa. Hän on nyt siirtynyt elämässään eteenpäin ja sinulle tärkeintä on se, että hän voi hyvin, jotta lapsikin voi hyvin. Se on tärkeintä. Jos exälläsi menisi huonosti, se se vasta paskaa olisikin. Yritä pitää kommunikointi vain lapsen asioihin liittyvänä ja asiat asioina. Kyllä se siitä sitten ajan kanssa alkaa sujua.
Sydänsurut ovat kamalia, mutta kyllä niistä yli pääsee. Ja jos tuntuu, ettei millään helpota, niin sitten kannattaa hakea ulkopuolista apua. Sekin on ihan ok. Voit vähän aikaa surra särkynyttä sydäntäsi, mutta sitten on aika siirtyä elämässä eteenpäin. Elämällä on sinullekin paljon hienoja asioita tarjottavanaan, usko pois. Tsemppiä! Sä pärjäät kyllä!