Itse olen ollut sitä mieltä ettei sitä mikä on kerran särkynyt voi enää korjata. Olen kyllä joutunut antamaan periksi tuolle periaatteella koska olen itse toista kierrosta menossa mieheni kanssa. Mutta meidän tilanne on vähän eri kun olimme ihan seurustelun alkuvaiheessa kun yhteys katkesi. Miehellä oli omia juttuja vähän kesken. Ja minulla oli "kiire" alkoholisoitua lisää. Juuri sillä hetkellä ei oltu valmiita toisillemme. Kun myöhemmin tapasimme niin mies oli saanut järkättyä asiat lopullisesti eksänsä kanssa. Ja minä olin hyvällä tiellä toipumassa alkoholismista. Niin me päädyttiin kokeilemaan uudelleen seurustelua josta tuli sitten avoliitto ja avioliitto.Jotenkin vain on itselläni hieman ristiriitainen olo. Toki itsellänikin on edelleenkin vahvoja tunteita kyseisen henkilön suhteen, ja kiinnostaisi kyllä kokeilla vielä kerran (mahdollisesti) paremmalla menestyksellä...toisaalta ns."surutyön" tehtyäni olin jo aika vahvasti jatkamassa eteenpäin.
Minun tuttavissa on yksi tapaus jossa avioeron jälkeen palattiin yhteen ja nyt he ovat onnellisia mutta eivät avioliitossa. Uskon edelleen että lämmitetty liitto ei toimi jos takana on useampi vuosi yhteistä elämää jotka johtivat eroon. Jossain vaiheessa ne vanhat jutut jotka kaihersi vaan tulevat esiin. Ja sitten ne taas aiheuttaa kahnausta. Mutta jos sinulla on tunne että haluat yrittää uudelleen niin kyllä se on hyvä kokeilla. Jos te vaikka onnistuisitte. Jos tuntuu ettei ole varma uudesta yrityksestä niin ole rehellinen itsellesi ja eksällesi ja pane peli poikki.
Onnea ja voimia tulevaisuuteen... Ja hankaliin ratkaisuihin. Eihän kukaan ole luvannut että elämä olisi helppoa.