Nyt voi olla, että kirjoitan tylysti ja joku voi tästä jopa loukkaantua. Mutta sanon asiasta nyt aika suoraan.
Ensimmäinen lainaus on rajusti muokattu, mutta viestin sisältö on tuossa lainauksessa. Oleellista siinä on tuo päiväys. Muut lainaukset ovat tältä päivältä (22.7.2016).
ero tulossa, pitää muuttaa
Lienee aika avautua. Ero on totta. Ex-puolisoni on muuttunut totaalisesti ja antoi mulle monoa niin tästä parisuhteesta kuin tästä kodista. Julmalle päälle on tullut sillä kuun vaihteeseen mennessä pitää uusi paikka olla mulle ja tavaroille. Jos ei ole, tavarat kannetaan ulos pihalle. Että sellaista tänne.
Olet kirjoittanut jo puolitoista kuukautta sitten, että ero on tulossa ja pitäisi muuttaa jonnekin. Jos et sinä aikana ole saanut asioitasi mitenkään etenemään, niin enpä ihmettele, että exäsi haluaa pistää sinut ja tavarasi pihalle tämän kuun lopussa. Toki en tiedä asuntonne omistussuhteista yms., mutta viestiesi perusteella järkeilen, että ne eivät tässä tilanteessa ole se ongelma.
Eroamiset ovat elämää, vaikka omalle kohdalle osuessa ne vittumaisia ja vaikeita tilanteita ovatkin. Kuitenkin, niidenkin kanssa pitää vaan sinnitellä elämässään eteenpäin ja pyrkiä tekemään asioita, jotka sitten edistävät sitä eroamista. Nyt, jos et kesäkuun alun jälkeen ole muuton ja tavaroidesi sijoittelun suhteen saanut mitään aikaan, niin aikamoista puuhastelua tuo on osaltasi ollut. Enkä sinänsä ihmettele, että nainen haluaa tavaroistasi eroon.
Meillä kai tapahtui sellainen hiljalleen erkaneminen. Mä yritin kyllä silleen hillitysti pelastaa tätä suhdetta, siinä onnistumatta. Hän oli ainoastaan äiti, ei puoliso. Mä en osannut sitä käsitellä ja lamaannuin. Tätä kun kesti tarpeeksi pitkään, ei takaisin ollut enää paluuta. Kun alkoi näyttää siltä että tästä ei enää mitään tule, lähdin kuukaudeksi reissuun jotta lapset eivät näe pahaa oloani.
Voi olla mutta niin minäkin koin itseni yksin jätetyksi sen melkein vuoden verran ja silti yritin täällä olla valmiina sitten kun mua taas tarvitaan. Ei tarvittu ja sitten valitettiin että minusta ei ollut mitään apua. No se taas johtuu osittain siitä että itse lamaannuin kun mut jätettiin yksin. Parisuhde kun päättyy, siinä on aina molemmissa vikaa en todellakaan ole kiistämässä omaa osuuttani asiassa. Silti minä ihmettelen kahta asiaa. 1) MIksi nykyään luovutettaan liian helposti? Varsinkin jos lapset ovat pieniä niin asioista ei puhuta riittävästi vaan nostetaan kädet pystyyn ja luovutetaan.
Tämän kysymyksen nro 1) voisi esittää nimen omaan sinulle. Pienen lapsen äiti ei kyennytkään olemaan sinulle puoliso (ja haluttava seksikumppani) vaan oli enemmän äiti, ja sinä et osannut siihen suhtautua oikein. Lamaannuit ja lopulta pakenit paikalta kuukaudeksi ja nyt ihmettelet, että miksi nainen haluaa eron. Minä en ihmettele.
Olet varmasti oikeassa siinä, että teissä molemmissa on vikaa ollut ja teidän olisi yhdessä pitänyt yrittää tehdä asian eteen jotain ennen kuin oli liian myöhäistä. Tai ehkä nainen ei halunnut tuota tehdä vaan työsti eroa jo aiemmin, katoamisesi sitten ehkä oli viimeinen pisara, joka laukaisi tilanteen. Mistäs näistä tietää.
Olen pahoillani, jos viestini suorasukaisuus loukkaa sinua Kulttimörkö. Kuitenkin rohkenen väittää, että jotain totuudensanoja minunkin kirjoituksessa on.