Naisasiat

  • 7 503 227
  • 26 557

sinikettu

Jäsen
Elämän realiteetteja positiivisesti sinnekin - sokeakin kana voi joskus löytää jyvän.
Jatkoja sinnekin, ei siinä mitään. Kukin taaplatkoon tyylillään. Et ole ainoa tapaamani ihminen, joka haluaa ratkoa elämänsä tärkeitä asioita pelkästään fiilispohjalta. Se lienee kuitenkin yksi suurimmista syistä, miksi ihmiset eivät saa esimerkiksi parisuhteitaan toimimaan kuutta kuukautta pidempään.
 
Jatkoja sinnekin, ei siinä mitään. Kukin taaplatkoon tyylillään. Et ole ainoa tapaamani ihminen, joka haluaa ratkoa elämänsä tärkeitä asioita pelkästään fiilispohjalta. Se lienee kuitenkin yksi suurimmista syistä, miksi ihmiset eivät saa esimerkiksi parisuhteitaan toimimaan kuutta kuukautta pidempään.

Tai sitten miesten ja naisten välisten parisuhteiden ei ole ylipäätään tarkoitus toimia lapsenteko- tai lapsentekoa simuloivien hommien ulkopuolella.
 

sinikettu

Jäsen
Tai sitten miesten ja naisten välisten parisuhteiden ei ole ylipäätään tarkoitus toimia lapsenteko- tai lapsentekoa simuloivien hommien ulkopuolella.
Tuohan on suoraan viime vuosien kovimmasta tv-sarjasta, jota esimerkiksi lainaat allekirjoituksessasi. Se ei nyt kuitenkaan ihan pidä paikkaansa. Se on aivan sataprosenttinen fakta, että laadukkaassa parisuhteessa elävät ovat onnellisempia, terveempiä ja tyytyväisempiä elämäänsä. Se on dokumentoitu niin monina aikoina ja niin monissa paikoissa, ettei sen paikkansapitävyydessä ole mitään tulkinnan varaa. Sellaiset suhteet yleensä kestävät läpi elämän. Laadultaan huonommat parisuhteet ovat sitten toinen asia.
 
Tuohan on suoraan viime vuosien kovimmasta tv-sarjasta, jota esimerkiksi lainaat allekirjoituksessasi. Se ei nyt kuitenkaan ihan pidä paikkaansa. Se on aivan sataprosenttinen fakta, että laadukkaassa parisuhteessa elävät ovat onnellisempia, terveempiä ja tyytyväisempiä elämäänsä. Se on dokumentoitu niin monina aikoina ja niin monissa paikoissa, ettei sen paikkansapitävyydessä ole mitään tulkinnan varaa. Sellaiset suhteet yleensä kestävät läpi elämän. Laadultaan huonommat parisuhteet ovat sitten toinen asia.

Hyvin huomattu, tosin hieman muokattuna pistin. Joku totuuden jyvä siinä silti piilee mielestäni. Yleisesti ottaen ja järjellä ajateltuna miehellä ja naisella on vaan liikaa vastakohtaisuuksia yhteensovitettavaksi, että se olisi fiksua ja kaikkien kompromissien ja kärvistelyn arvoista. Noin ideatasolla toki vetoava juttu, mutta vähän sellai kangastus Gobissa, joka katoaa joka kerta.
 

BileTooth

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Hyvin huomattu, tosin hieman muokattuna pistin. Joku totuuden jyvä siinä silti piilee mielestäni. Yleisesti ottaen ja järjellä ajateltuna miehellä ja naisella on vaan liikaa vastakohtaisuuksia yhteensovitettavaksi, että se olisi fiksua ja kaikkien kompromissien ja kärvistelyn arvoista. Noin ideatasolla toki vetoava juttu, mutta vähän sellai kangastus Gobissa, joka katoaa joka kerta.
Enemmän minulla ainakin on vastakohtaisuuksia yhteensovitettavaksi suhteessa suurimpaan osaan miehistä, kuin naiseni kanssa. Silti mielestäni myös miespuoliset ystävät ovat kompromissien ja kärvistelyn arvoisia, vaikka heitä ei toki tarvitsekaan joka päivä katsella. Naisen kanssa olemisessa sen sijaan ei ole kärvistelyn tai kompromissien häivääkään, vaikka yli 5 vuotta on sitäkin katseltu.

Tämä lähinnä muistutuksena ihmisille, jotka ovat luovuttaneet tai ajatelleet, että luovuttaminen naisasioissa voisi olla hyväkin ajatus. Pidän itseäni hyvinkin kyynisenä ja pessimistisenä, jopa nihilismiin taipuvaisena ihmisenä, mutta silti on käynyt näinkin hyvin. Ei siis kannata välttämättä luovuttaa, vaikka joillekin sekin voi toki olla ihan toimiva vaihtoehto.

Terveisin korkeakoulutettu, ei parisuhdeterapeutti, joka on kyllästynyt, etteivät ihmiset osaa kantaa vastuuta omista teoistaan. Ei puolisolle mennä tunnustamaan humalassa tehtyjä töppäyksiä, kuin katolinen rippituolissa ja odoteta pyhää anteeksiantoa. Pitää myös ajatella toisen tunteita eikä vain itseään. Tosin tekstistäsi välittyi hieman tuollainen lapsenomainen usko tunnustuksen voimaan vai onko siellä aito parisuhdepappi?

Mielestäsi vastuun kantamista omista teoistaan on siis sitä, että mitä ikinä olet tehnytkin väärin, älä kerro siitä kenellekään, vaan salaile parhaasi mukaan. Tarpeen tullen varmaan myös valehtelu on paikallaan? Toivottavasti kovin monella ihmisellä ei ole tällainen käsitys vastuun kantamisesta.

Ymmärrän kyllä pointin ja olen jopa samaa mieltä siitä, että turhaan ei kannata toisen mieltä pahoittaa, mutta myös @sinikettu on täysin oikeassa siinä, että mielenpahoitus on ainakin kolminkertainen, jos nainen saa kuulla asiasta jotain muuta kautta.

Sekään ei ole mielestäni täysin itsestäänselvä asia, onko kumppanille asiasta kertominen itsekästä vai epäitsekästä. Mielestäsi itsekyyyttä on kertoa, koska silloin haetaan omantunnon puhdistusta ripittäytymällä, mutta itsekkyyttä voi olla myös salailu, koska silloin ei nimenomaan kanneta vastuuta omista teoistaan, vaan toivotaan pääsevänsä tilanteesta kuin koira veräjästä ilman seuraamuksia. Tämän onnistuessa kynnys tehdä jotain samanlaista myöhemmin saattaa myös pahimmassa tapauksessa olla entistä suurempi.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Vaikeatahan tuo arki naiselle tulee olemaan kun on työt, paljon aikaa vievä harrastus ja koira. Periaatteessa hän ei selviä viikkoakaan ilman, että joku auttaisi koiran kanssa.

Tässä on taas esimerkki fiksusta ajattelusta. On sitouduttu kaikkeen muuhun paitsi parisuhteeseen. Nuo koirat ovat yksi asia jota Ihmettelen. Niitä otetaan omien mielihalujen mukaan ja sitten ollaan ongelmissa, kun pitäisikin pärjätä yksin. Miehestä päästään eroon helposti, mutta koiran kanssa sitten muiden pitäisi auttaa. Anna mun kaikki kestää.
 

Infamous

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Penguins, Steelers
Reilu kolme vuotta ja nyt näyttää tulevan parisuhteelle pääte. Tyttöystävä ilmoitti, että ei ole varma haluaako sitoutua vielä minuun loppuelämäksi. Sovittiin, että viikko pari asustelen muualla että saa ajatella rauhassa. Tämän jälkeen on kyllä tehtävä lopullinen ratkaisu, eli etsiä uutta kämppää ja jatkaa elämää eteenpäin. Vitun paskaltahan tämä nyt tuntuu. Ensimmäistä kertaa meikäläinen dumpataan. Parempi varmaa etten laita mitään viestiä etten sekoita naisen ajatuksia enempää. Vaikeatahan tuo arki naiselle tulee olemaan kun on työt, paljon aikaa vievä harrastus ja koira. Periaatteessa hän ei selviä viikkoakaan ilman, että joku auttaisi koiran kanssa.

Kuten jäsen mobykin tuossa jo hieman vihjailee - mitä tahansa muuta tilanteessasi teetkin, älä vain ajaudu koirantaluttajaksi siinä toivossa että suhteestanne vielä jossain vaiheessa jotain tulisi. Anna tytön selvittää tämä "paussi" itsekseen. Mikäli sen jälkeen tulee toinen tilaisuus, koita käyttää se hyväksesi. Mutta älä missään nimessä ala kuluttamaan elämääsi löysässä hirressä.
 

BaronFIN

Jäsen
Siitä on nyt reilu vuosi kun vaimoni pettäminen / teerenpeli / vuosien selän takana puuhastelu kolahti kovaa ja korkealta kuin salama kirkkaalta taivaalta. Shokkivaiheessa olin valmis lyömään pillit pussiin. Viitisen vuotta sitten olin jäljillä asiasta, mutta vaimoni vaikeni asiasta (kuten täällä miehekkäästi neuvotaan) ja päätimme sillon jatkaa parisuhdettamme, jossa päällisin puolin ei isoja ristiriitoja ollut ja kolmas lapsikin saatiin siinä välillä lisää kasvavaan perheeseemme.

Avioeropaperit olivat vuosi sitten kirjaimellisesti pöydällä ja osituskin valmiiksi laskettuna ja päätimme kuitenkin yrittää. Älkää aliarvioiko 20 vuoden yhdessäoloa ja perheen merkitystä. Vaimoni masentui teostaan ja oli masennuslääkityksilläkin tässä välillä ja henkisesti on käyty välillä todella alhaallakin. Itse kävin terapiassa keskustelmassa asioista ja siitä oli apua. Pakko ihmetellä ihmismieltä. Tällä hetkellä suhtaudun jopa varovaisen positiivisesti tulevaan. Elämä tuntuu hyvältä. 20 vuotta yhteiseloa ja toinen vetää vieläkin puoleensa. Petos ja pettäminen ei ole enää päivittäin mielessä ja jos on, niin sekään ei enää työnnä minua mustaan aukkoon joka vie kaiken ilon elämästä. Pettämisestä voi toipua jos todellista halua siihen molemmilla on.

Jos parisuhde on sillä tasolla että jostain baarisekoilusta tulee avioero ja lusikat jakoon, niin ehkä se on silloin sellainen parisuhde joka kannattaa päättää muutenkin. Kyllä aito arvostus, halu ja kunnioitus toista kohtaan kestävät sellaisia osumia, että asioista voi ja pitää kertoa vapaasti. Jos toinen kilahtaa ja suuttuu, niin eikö se ole hänen oikeutensa. Se, että hakeeko paavillista armahdusta ja oman sielunsa puhdistusta toiselta, on toissijaista. Mietinnän paikka ehkä on, että kannattaako itseään itsekkäästi edes ajaa sellaiseen asemaan, josta voi tulla selittelyn paikka. Kuningas alkoholi on hyvä tekosyy selityksille, mutta sitten itse kukin voi miettiä, että onko se sen arvoista?
 
Siitä on nyt reilu vuosi kun vaimoni pettäminen / teerenpeli / vuosien selän takana puuhastelu kolahti kovaa ja korkealta kuin salama kirkkaalta taivaalta. Shokkivaiheessa olin valmis lyömään pillit pussiin. Viitisen vuotta sitten olin jäljillä asiasta, mutta vaimoni vaikeni asiasta (kuten täällä miehekkäästi neuvotaan) ja päätimme sillon jatkaa parisuhdettamme, jossa päällisin puolin ei isoja ristiriitoja ollut ja kolmas lapsikin saatiin siinä välillä lisää kasvavaan perheeseemme.

Avioeropaperit olivat vuosi sitten kirjaimellisesti pöydällä ja osituskin valmiiksi laskettuna ja päätimme kuitenkin yrittää. Älkää aliarvioiko 20 vuoden yhdessäoloa ja perheen merkitystä. Vaimoni masentui teostaan ja oli masennuslääkityksilläkin tässä välillä ja henkisesti on käyty välillä todella alhaallakin. Itse kävin terapiassa keskustelmassa asioista ja siitä oli apua. Pakko ihmetellä ihmismieltä. Tällä hetkellä suhtaudun jopa varovaisen positiivisesti tulevaan. Elämä tuntuu hyvältä. 20 vuotta yhteiseloa ja toinen vetää vieläkin puoleensa. Petos ja pettäminen ei ole enää päivittäin mielessä ja jos on, niin sekään ei enää työnnä minua mustaan aukkoon joka vie kaiken ilon elämästä. Pettämisestä voi toipua jos todellista halua siihen molemmilla on.

Jos parisuhde on sillä tasolla että jostain baarisekoilusta tulee avioero ja lusikat jakoon, niin ehkä se on silloin sellainen parisuhde joka kannattaa päättää muutenkin. Kyllä aito arvostus, halu ja kunnioitus toista kohtaan kestävät sellaisia osumia, että asioista voi ja pitää kertoa vapaasti. Jos toinen kilahtaa ja suuttuu, niin eikö se ole hänen oikeutensa. Se, että hakeeko paavillista armahdusta ja oman sielunsa puhdistusta toiselta, on toissijaista. Mietinnän paikka ehkä on, että kannattaako itseään itsekkäästi edes ajaa sellaiseen asemaan, josta voi tulla selittelyn paikka. Kuningas alkoholi on hyvä tekosyy selityksille, mutta sitten itse kukin voi miettiä, että onko se sen arvoista?

Mikä tässä sun vaimon hommassa oikein olikaan taustalla, klassinen "satuin rakastumaan, sori siitä" vai joku kiero kosto kuvitelluista asioista sua kohtaan? Kumpikin hyvin sanoisinko naisellisia ilmiöitä, ainakin mitä itse olen vuosien saatossa päässyt näkemään. Ei ole tietysti pakko vastata, jos menee turhan henkilökohtaiseksi tai ei halua asiaa muistella. Ymmärrän kyllä sitä kautta suhteenne jatkumisen, että teillä on lapsia joille perheenä pysyminen on salettiin paras ratkaisu. Noin muuten en.

Boldatuista kohdista sitten.. mun mielestä sellaiseen suhteeseen ei edes kannata ryhtyä, missä ei saa elää välillä ns omaa elämäänsä ja sekoilla esim pubissa tai laivalla frendien kanssa. Tietenkin vieraissa käymiseen on tervettä pistää joku raja, mutta miksikään kotinysväriksi ei pidä miehen alentua tai eikä sen puoleen naisenkaan. Ja mitä tulee "selittelyn paikkoihin", niin on se nyt saatana sairasta, jos joutuu esim tekemään tiliä siitä miksi perjantaina töiden jälkeen ei menekään suoraan himaan, vaan jää työkavereiden kanssa bisselle tms. Kyllä itsensäkin kautta ja etua pitää terveesti ajatella, eikä kyyristellä sen taka-ajatuksen kanssa, että voi mitähän himassa taas sanotaan. Ja jos tulee jotain pikkumaista vinkumista, mököttämistä tai huutoa, niin voi kääntyä kannoillaan ja kävellä pubiin takaisin.
 

Ruoppaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pääkaupunkiseutu
Siitä on nyt reilu vuosi kun vaimoni pettäminen / teerenpeli / vuosien selän takana puuhastelu kolahti kovaa ja korkealta kuin salama kirkkaalta taivaalta. Shokkivaiheessa olin valmis lyömään pillit pussiin. Viitisen vuotta sitten olin jäljillä asiasta, mutta vaimoni vaikeni asiasta (kuten täällä miehekkäästi neuvotaan) ja päätimme sillon jatkaa parisuhdettamme, jossa päällisin puolin ei isoja ristiriitoja ollut ja kolmas lapsikin saatiin siinä välillä lisää kasvavaan perheeseemme.

Avioeropaperit olivat vuosi sitten kirjaimellisesti pöydällä ja osituskin valmiiksi laskettuna ja päätimme kuitenkin yrittää. Älkää aliarvioiko 20 vuoden yhdessäoloa ja perheen merkitystä. Vaimoni masentui teostaan ja oli masennuslääkityksilläkin tässä välillä ja henkisesti on käyty välillä todella alhaallakin. Itse kävin terapiassa keskustelmassa asioista ja siitä oli apua. Pakko ihmetellä ihmismieltä. Tällä hetkellä suhtaudun jopa varovaisen positiivisesti tulevaan. Elämä tuntuu hyvältä. 20 vuotta yhteiseloa ja toinen vetää vieläkin puoleensa. Petos ja pettäminen ei ole enää päivittäin mielessä ja jos on, niin sekään ei enää työnnä minua mustaan aukkoon joka vie kaiken ilon elämästä. Pettämisestä voi toipua jos todellista halua siihen molemmilla on.

Alkuperäisestä viestistä, josta keskustelu lähti liikkeelle, ei ollut ymmärtääkseni kyse vuosien pettämisestä / teerenpelistä / selän takana puuhastelusta. Eikä myöskään ilmeisesti tarkoituksen hakuisuudesta. Mikäli peliä on toistuvasti baariin lähettäessa tai silmän välttäessä, on sekin jotain muuta, kun kerta luonteinen tapahtuma. Tilanteesi on ollut huomattavan erilainen.

Joka tapauksessa, olet hoitanut uskomattoman hienosti oman tilanteesi, kun on kerran varovaista optimismiakin pelissä. Itse en tiedä pystyisinkö moiseen, mutta toivon puolestasi, että suhteenne lähtee taas toimimaan tai ehkäpä jopa paraneekin.
 

BaronFIN

Jäsen
@Hyman Roth Naisen mieli on sellainen etten ihan täysin varmaksi uskalla yhtä yksittäistä syytä laittaa, mutta kokeillaan mitä alitajunta tuo päästäni ulos tajunnanvirtana. Ready, set, go:

Tatuoidaan vaimoni otsaan sellainen "kiltti tyttö" -tatuointi ja kuvitellaan mielessä persoona joka muita miellyttääkseen tekee (on aina tehnyt) koulussa/töissä/kotona enemmän kuin olisi ehkä psyykkeelle hyväksi. Pyrkii pärjäämään ja näyttämään maailmalle, että ei tarvitse kuitenkaan apuja ja pärjää yksin. Ei ihan pistä vanhemmilleen vastaan ja on todella herkkä kritiikille oli sille aihetta tai ei. Sellainen kiltti tyttö, you know...

Tällainen kiltti tyttö seurustelee yhden pojan kanssa koko lukioajan eikä sekoile eikä vilkuile vaihtoehtoja kun kaikki on hyvin. Miksi pitäisi? Elämä menee hyvin. Pojan armeija-aikana kiltti tyttö kokee vapautta mennä miten tykkää ja löytääkin ihastuksen tunteen itsestään, mutta säikähtää ja tekee kuitenkin kuten odotetaan. Kiltti tyttö ja poika päätyvät naimisiin, perustavat perheen ja antavat elämän viedä mennessään.

Kuitenkin kupruja tulee ja tämä poika kohtelee kilttiä tyttöä hieman kaltoin ja istuttaa tyttöön riidan aikana kahden sanan lauseen "hanki elämä!". Kritiikille herkkä tyttö painaa tämän lauseen takaraivoon ja tekee juuri kuten käsketään. Kapinoi. Haluaa irtautua oravanpyörästä. Haluaa itselleen jotain omaa. Aikaisempi ihastus palaa pyytämättä ja yllättäen takaisin kuvioihin. Sanoo juuri niitä asioita mitä kotona ei kuulekaan ja osaa olla läsnä, kuinkas muuten.

Arki ja perhe on erikseen, oma ihastus ja ihanat keskustelut ovat erikseen. Nämä maailmat eivät kohtaa ja kumpikin painaa eteen päin omalla tavallaan. Kiltti tyttö tekee edelleen niitä asioita joita kiltin tytön, äidin ja vaimon kuuluu tehdä, mutta kiltillä tytöllä on oma salaisuutensa jota voi aina tarvittaessa hyödyntää. Välissä voi olla kuukausia ja satoja kilometrejä, mutta siihen voi aina tilaisuuden tullen palata.
 

pakki3000

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Reilu kolme vuotta ja nyt näyttää tulevan parisuhteelle pääte. Tyttöystävä ilmoitti, että ei ole varma haluaako sitoutua vielä minuun loppuelämäksi. Sovittiin, että viikko pari asustelen muualla että saa ajatella rauhassa. Tämän jälkeen on kyllä tehtävä lopullinen ratkaisu, eli etsiä uutta kämppää ja jatkaa elämää eteenpäin. Vitun paskaltahan tämä nyt tuntuu. Ensimmäistä kertaa meikäläinen dumpataan. Parempi varmaa etten laita mitään viestiä etten sekoita naisen ajatuksia enempää. Vaikeatahan tuo arki naiselle tulee olemaan kun on työt, paljon aikaa vievä harrastus ja koira. Periaatteessa hän ei selviä viikkoakaan ilman, että joku auttaisi koiran kanssa.

Minkä hel*etin takia sä sieltä asunnosta lähdet muualle hyvä jumala sentään. Tuollaisella vässyköinnillä vähäinenkin arvostus lähtee naiselta sinua kohtaan.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Minkä hel*etin takia sä sieltä asunnosta lähdet muualle hyvä jumala sentään. Tuollaisella vässyköinnillä vähäinenkin arvostus lähtee naiselta sinua kohtaan.
Niin kyllähän sen mietiskelijän tulisi nostaa kytkintä, ellei nyt sattumalta ole muijan omistuskämppä.
 
Suosikkijoukkue
Sydämellä pelaavat
Niin kyllähän sen mietiskelijän tulisi nostaa kytkintä, ellei nyt sattumalta ole muijan omistuskämppä.
No kyseessähön oli siis muijan omistuskämppä. Niin unohtui kertoa, että hän oli nähnyt minulta salaa jotain vanhaa kaveria (jätkää) ja oli kuulemma nyt ihastunut siihen. Toki oli miettinyt eroa jo pidemmän aikaa. Mutta niinkuin tältä palstalta on saanut lukea kymmeniä kertoja tämän saman asian. Naiset vehkeilevät ja pähkäilevät eron jo valmiiksi selän takana. Mahdollisesti on jo niitä uusia virityksiäkin. Sitten se on vaan miehelle ilmoitusluontoinen asia, että painuppa vittuun siitä ei kiinnosta. Miksi niistä asioista ei voi puhua ennemmin, että ehtisi tehdä edes jotain korjausliikkeitä.

Noh oma tilanne on nyt se, että tänään kävin katsomassa asuntoa joka oli täydellinen. Puhelin kouraan ja muijalle soitto mikä fiilis. Kuulemma parempi ja helpottuneempi kun mua ei oo--> sovittiin että tää oli nyt tässä ja aika jatkaa eteenpäin. Vituttaa mutta toisaalta helpottunut olo. En ansaitse tollasta saatanan kieroa noitaa. Lentäkööt luudallansa vittuun. Anteeksi karkea kielen käyttö. Siirrynkin tästä tuohon tinder ketjuun!
 

Aunt Wang

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brommapojkarna, John Eichel
Ei prkl nyt on hyvät neuvot kalliit. Tuli käytyä heittämässä kunnon baarireissu ja muistikuvat erittäin hatarat. Se kyllä on varmaa, että mitään pettämistä seksuaalisen kanssakäymisen merkeissä ei ole tapahtunut vaimoani kohtaan, mutta ilmeisesti jollekin mirkulle on tullut annettua liikaa olettamuksia. Tai sitten hän on epätoivoinen ja tehnyt niitä itse. Ei voi muistaa. No nyt tämä päivänsäde yrittää tavoittaa jatkuvalla syötöllä. Eikä kiinnosta pätkääkään. Toivottavasti ei nyt saa päähänsä mitään älyvapaata. Muita kohtalotoverita? Onko vaikeneminen parasta vai pitäisikö yrittää hiljentää vastaamalla jotain?

Olettaen että vaimosi on tervejärkinen ihminen, joka ei flippaa heti kun tulee puhetta muista naispuolisista henkilöistä, on hyvä ja kallis neuvoni seuraava: kerro tapahtuneesta. Pettämistä ei ole tapahtunut, joten ongelmaa ei varsinaisesti ole. Sanot rehellisesti, että tälläinen pubiruusu ottaa jatkuvasti yhteyttä eikä anna periksi. Vaimo ymmärtää ja se on siinä. Älä nyt ainakaan piilottele asiaa, koska jos nämä vastaanotetut viestit jotenkin päätyvät vaimosi luettavaksi, ei tilanne ainakaan hyvältä näytä. Salailu on paljon pahempi asia kuin se, että joku tuntematon nainen laittaa treffipyyntöä.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Lienee aika avautua. Ero on totta. Ex-puolisoni on muuttunut totaalisesti ja antoi mulle monoa niin tästä parisuhteesta kuin tästä kodista. Julmalle päälle on tullut sillä kuun vaihteeseen mennessä pitää uusi paikka olla mulle ja tavaroille. Jos ei ole, tavarat kannetaan ulos pihalle. Että sellaista tänne. Ei oo helppoa tämä, varsinkin kun minulla ja tällä ex-puolisolla on kaksi yhteistä lasta (alkusyksystä 3v täyttävä poika ja 1v täyttävä tyttö). Lisäksi hän kostaa jotain mulle vanhimman lapseni (8v) kautta joka on totaalisen väärin ja hän on vielä opettaja ala-asteella. Huh. Ajatuksetkaan eivät ole selkeitä tässä tilanteessa.
 

koukku

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Lienee aika avautua. Ero on totta. Ex-puolisoni on muuttunut totaalisesti ja antoi mulle monoa niin tästä parisuhteesta kuin tästä kodista. Julmalle päälle on tullut sillä kuun vaihteeseen mennessä pitää uusi paikka olla mulle ja tavaroille. Jos ei ole, tavarat kannetaan ulos pihalle. Että sellaista tänne. Ei oo helppoa tämä, varsinkin kun minulla ja tällä ex-puolisolla on kaksi yhteistä lasta (alkusyksystä 3v täyttävä poika ja 1v täyttävä tyttö). Lisäksi hän kostaa jotain mulle vanhimman lapseni (8v) kautta joka on totaalisen väärin ja hän on vielä opettaja ala-asteella. Huh. Ajatuksetkaan eivät ole selkeitä tässä tilanteessa.


Tsemppiä vaan sinne vaikean tilanteen keskelle. Olisi muuten hauska tietää, mikä on nykyään suhdeluku parisuhteesta lähtijän sukupuolen perusteella. Veikkaan jotain 70 - 30 naisten hyväksi, ja tahti tulee tästä vain kiihtymään, koska "mun pitää olla onnellinen ja mun kaveritkin sanoi niin". Yhdelle kaverille kävi kevättalvella juuri kuten sinulle nyt, monoa tuli ja lapset olivat kypsässä kolmen ja alle yhden vuoden iässä. Kai ne tuohon sopeutuukin, kun ovat noin nuoria, mut se poispotkittu ei kyllä sopeudu kunnolla koskaan. On enenevissä määrin tullut myös Tinderissä vastaan noin kolmekymppisiä muijia, joilla on vakiona pari tosi pientä lasta, itseäni ainakin vituttaa tuollainen. Saatana eikö olisi jaksanut roikua ne ruuhkavuodet yhdessä, ja katsoa vasta sitten pystytäänkö jatkamaan elämää yhdessä. Mutta nykyajan yksilökeskeisessä maailmassa ajatellaan kaikkea muuta kuin miehen eli todennäköisen poispotkittavan etua ja tunteita.

Ja älä paljon anna painoarvoa tuolle opettajuudelle, siellä niitä vasta pikkusieluisia ihmisiä riittääkin.
 

#_6

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK '83, '98, '11 - Red Wings '97, '98, '02, '08
Veikkaan jotain 70 - 30 naisten hyväksi, ja tahti tulee tästä vain kiihtymään, koska "mun pitää olla onnellinen ja mun kaveritkin sanoi niin" On enenevissä määrin tullut myös Tinderissä vastaan noin kolmekymppisiä muijia, joilla on vakiona pari tosi pientä lasta, itseäni ainakin vituttaa tuollainen. Saatana eikö olisi jaksanut roikua ne ruuhkavuodet yhdessä.

Nyt on huikeaa hernenenäilyä yhden miespuolisen kirjoittajan subjektiviisen elämäntilannekuvauksen perusteella. En jaksa edes vaivautua googlaamaan, mutta arvaan samaan tapaan vastakkaiseen suuntaan, että edelleen ne prosentit ovat hurjasti miesten "hyväksi", mitä suhteesta lähtemiseen ja ruuhkavuosien välttelyyn ja pienten lasten yhdessä hoitamisesta livistämiseen tulee.

Vastuuvapauslauseke: ei, en ole vihvasfem, oli vaan hippasen liian paksua misogyniaa tuo teksti.
 

sinikettu

Jäsen
Lisäksi hän kostaa jotain mulle vanhimman lapseni (8v) kautta joka on totaalisen väärin ja hän on vielä opettaja ala-asteella. Huh. Ajatuksetkaan eivät ole selkeitä tässä tilanteessa.
Mitäs vittua? Oletko tehnyt jotain, joka tämän koston oikeuttaisi? Vähän voisi kuulostaa, että lievät mielenterveysongelmat voisivat syystä tai toisesta olla alkaneet kukoistaa tällä naisella.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Mitäs vittua? Oletko tehnyt jotain, joka tämän koston oikeuttaisi? Vähän voisi kuulostaa, että lievät mielenterveysongelmat voisivat syystä tai toisesta olla alkaneet kukoistaa tällä naisella.
Meillä kai tapahtui sellainen hiljalleen erkaneminen. Mä yritin kyllä silleen hillitysti pelastaa tätä suhdetta, siinä onnistumatta. Hän oli ainoastaan äiti, ei puoliso. Mä en osannut sitä käsitellä ja lamaannuin. Tätä kun kesti tarpeeksi pitkään, ei takaisin ollut enää paluuta. Kun alkoi näyttää siltä että tästä ei enää mitään tule, lähdin kuukaudeksi reissuun jotta lapset eivät näe pahaa oloani. Laitoin sieltä reissusta sähköpostia jossa purin pahaa oloani. En haukkunut häntä mitenkään, kerroin vain miltä minusta tuntuu. Kun reissusta tulin takaisin, mulle kerrottiin että mun pitää muuttaa pois täältä ja aikaa ei paljoa annettu koska hän "haluaa aloittaa uuden elämän". Ehdotin että mun tavarani voisivat olla yhdessä huoneessa sillä aikaa kun nukun kavereiden nurkissa samalla kun asuntoa etsin. Se ei hänelle kelvannut. Hän kun haluaa aloittaa uuden elämän ilman minua. Mitenköhän kyseinen naisihminen meinaa sen tehdä kun meillä on kuitenkin kaksi yhteistä lasta? Voi olla aika hankalaa.
 

sinikettu

Jäsen
Tätä kun kesti tarpeeksi pitkään, ei takaisin ollut enää paluuta. Kun alkoi näyttää siltä että tästä ei enää mitään tule, lähdin kuukaudeksi reissuun jotta lapset eivät näe pahaa oloani. Laitoin sieltä reissusta sähköpostia jossa purin pahaa oloani. En haukkunut häntä mitenkään, kerroin vain miltä minusta tuntuu. Kun reissusta tulin takaisin, mulle kerrottiin että mun pitää muuttaa pois täältä ja aikaa ei paljoa annettu koska hän "haluaa aloittaa uuden elämän"
Saattaapi olla niin, että nainen kokee itsensä vähän petetyksi ja yksin jätetyksi, kun lähdit ongelminesi väliaikaisesti karkuun ja sähköpostilla paiskasit kovan tunneintensiteetin tavaraa sinne suuntaan. Tiedä häntä. Väittäisin kuitenkin, että ihmisillä on pelkistettynä kaksi syytä kostonhaluisuuteen: vääryyden kokeminen ja sen retribuutio tai syvät henkilökohtaiset ongelmat. Tsemppiä kuitenkin loppuelämään ja sen suuriin muutoksiin.
 

Wormatsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Anaheim Ducks
Tsemppiä Kulttimörkö.

Näin muuhun keskusteluun haluaisin ottaa kantaa, että minusta parisuhteet ja avioliitot ovat instituutioina jääneet pahasti jälkeen tässä maailmassa, joka kehittyy kokoajan liberaalimpaan ja individualistisempaan suuntaan. Tässä vika on mielestäni molemmissa sukupuolissa. Tasa-arvoa, muuttuneita sukupuolirooleja ynnä muita ei olla oikein osattu käsitellä noiden vanhojen, kankeiden instituutioiden puitteissa. Ei miehet, eikä naiset itse.

Omaan päähän tämä on iskostanut lähinnä sen, että todellinen onnellisuus lähtee itsestä. Itseään pitää kehittää siten, että siihen on tyytyväinen. Jos odottaa, että parisuhde tuottaa onnen, on pahasti hukassa. Tämän johdosta ainakin itselläni on selkeästi haalistunut se kliseinen elämäntavoite "vaimosta, perheestä, omakotitalosta ja farmariautosta". Parisuhde on onnen lisuke, ei sen päätuottaja.
 

koukku

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Nyt on huikeaa hernenenäilyä yhden miespuolisen kirjoittajan subjektiviisen elämäntilannekuvauksen perusteella. En jaksa edes vaivautua googlaamaan, mutta arvaan samaan tapaan vastakkaiseen suuntaan, että edelleen ne prosentit ovat hurjasti miesten "hyväksi", mitä suhteesta lähtemiseen ja ruuhkavuosien välttelyyn ja pienten lasten yhdessä hoitamisesta livistämiseen tulee.

Vastuuvapauslauseke: ei, en ole vihvasfem, oli vaan hippasen liian paksua misogyniaa tuo teksti.


Eikös tuosta mun tekstistä tullut ilmi, että esimerkkejä oli enemmän kuin yksi? Jos otetaan myös lapsettomat suhteet lukuun, niin omassa melko laajassa ystävä/tuttavapiirissäni suhde menee noin 90-10, eli perustin prosentit ihan empiriaan. Ja edelleenkin kuka sanoi, että haluttaisiin vältellä jotain vastuunottamista, enemmänkin puhuin siitä, ettei miehille anneta mahdollisuutta elää tuota aikaa lapsiensa parissa.
 

koukku

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Omaan päähän tämä on iskostanut lähinnä sen, että todellinen onnellisuus lähtee itsestä. Itseään pitää kehittää siten, että siihen on tyytyväinen. Jos odottaa, että parisuhde tuottaa onnen, on pahasti hukassa. Tämän johdosta ainakin itselläni on selkeästi haalistunut se kliseinen elämäntavoite "vaimosta, perheestä, omakotitalosta ja farmariautosta". Parisuhde on onnen lisuke, ei sen päätuottaja.

Tässä ollaan asian ytimessä, ja tämä ohjenuora mielessä on helppo toimia nyt näillä "markkinoilla". Parisuhde tulee bonuksena jos tulee, muuten elämäni on järjestetty täysin omilla ehdoillani. Ammatti, asunto ja auto löytyy, ja olen ihan pirun tyytyväinen, kun saa vielä harrastaakin niitä omia juttuja. Joka tietenkin on mahdollista myös parisuhteessa, mutta näin esimerkinomaisesti.
 

sinikettu

Jäsen
Nyt on huikeaa hernenenäilyä yhden miespuolisen kirjoittajan subjektiviisen elämäntilannekuvauksen perusteella. En jaksa edes vaivautua googlaamaan, mutta arvaan samaan tapaan vastakkaiseen suuntaan, että edelleen ne prosentit ovat hurjasti miesten "hyväksi", mitä suhteesta lähtemiseen ja ruuhkavuosien välttelyyn ja pienten lasten yhdessä hoitamisesta livistämiseen tulee.

Eikös tuosta mun tekstistä tullut ilmi, että esimerkkejä oli enemmän kuin yksi? Jos otetaan myös lapsettomat suhteet lukuun, niin omassa melko laajassa ystävä/tuttavapiirissäni suhde menee noin 90-10, eli perustin prosentit ihan empiriaan.
Tunnettu fakta on, että naiset hakevat avioeroa huomattavan useammin kuin miehet. Yhden tutkimuksen mukaan luku on noin 70 % naisten puolelta. Tämän jutun mukaan college-tason koulutuksen saaneista pareista 90 % avioerohauista on naisten aloittamia.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös