Toki jos mies niin kokee hetken ja oman taloustilanteensa, niin hän voi tarjoutua maksamaan (ensi)treffeillä ja ottaa samalla irtopisteet kotiin.
Heh, tästä tuli mieleen, kun joskus viime vuosikymmenen lopussa elelin villiä sinkkuelämää, johon kuuluivat myös sokkotreffit(!), kaikki kaksi kertaa sellaisilla kävin. Ensimmäisellä kerralla kaikki meni hienosti ja kun tuli laskun maksun aika, niin herrasmiehenä tarjouduin maksamaan. Tai oikeastaan en edes tarjoutunut vaan pyysin vaan tarjoilijalta laskun. Kun hän kysyi, että
"maksetaanko samasta", niin totesin vain nopeasti, että
"joo". Mimmi ei tästä ottanut ollenkaan nokkiinsa, melkeinpä päinvastoin ja ne treffit kestivätkin sitten seuraavaan aamuun saakka ja väittäisin jopa molemmilla olleen hauskaa.
Toisella kerralla sitten tilanne oli sama, toki treffikumppani ja ravintola eri, mutta kuitenkin. Pyysin laskun, tarjoilija kysyi että
"maksetaanko samasta", johon minä vastasin että
"joo". Treffikumppanini kiihtyi nollasta sataan nanosekunnissa ja alkoi läksyttämään minua siitä, miten nykyaikana naiset eivät todellakaan odota varsinkaan sokkotreffeillä miehen automaattisesti maksavan kaikkea ja että hänelle tuli tuosta tosi halpa olo. En oikein tiennyt miten reagoida, joten pyytelin vain anteeksi ja kerroin yrittäneeni olla vain kohtelias, johon mimmi loukkaantuneena totesi, että kohteliasta ja tahdikasta on nykyaikana olla tasa-arvoinen ja että minulla ei ollut mitään oikeutta tehdä tuota laskunmaksamispäätöstä hänen puolestaan.
Maksoin kuitenkin koko laskun ja kostoksi flirttailin hyvännäköiselle tarjoilijalle estottomasti, jonka päälle annoin vielä tippiä, joka sekin oli treffikumppanini elämänkatsomusta vastaan. Raflasta kun käveltiin ulos hän kysyi, että olisinko antanut tippiä jos tarjoilija olisi ollut vähemmän viehättävä. Vastasin tähän että en tietenkään, jolloin mimmi vain tuhahti ja lähti kävelemään poispäin. Sen koommin en häntä enää tavannutkaan, mutta toivottavasti löysi itselleen sopivan miehen. Vähän kyllä epäilen ettei ole vieläkään löytänyt, mutta toivon silti.