Naisasiat

  • 7 503 099
  • 26 557

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Kannattaa aina muistaa kuitenkin myös se, että joskus vaikeneminen on sitä suurinta viisautta. Itse olen myös melko suuri suustani, mutta joskus tulee tunnistaa se tilanne, jolloin ei ole mitään voitettavaa, ja tilanne vain pahenee vittuilulla. Silloin vittuilu on varsin itsekästä toimintaa, oman olon helpotusta. Toki joskus myös vittuilu on varsin hyväksyttävä toimenpide.

Tuli tässä mieleen sellainen, että oletteko koskaan viettänyt joulua sinun vanhemmillasi? Mitä jos yrittäisit tuoda tämän kortin pöytää, eikä sitä, että ollaan omissa kodeissa. Jos tämä ei mene läpi, niin kokeile vaikka sitä, että olette aaton anoppilassa ja tapsan sinun porukoillasi. Voit sitten aaton rauhassa vittuuntua, ja tapsana saunoa ja huuhtoa viskillä se vitutus alas faijasi kanssa.

Oikeassa olet siinä, ettei vittuilulla välttämättä voita mitään. Mutta on vain tiettyjä tilanteita kun ei kykene hillitsemään itseään.

Ja ollaan tosiaan vietetty jouluja aiemmin minun vanhempieni luona. Vuoroteltiin jouluja muutama vuosi, kunnes tuli kaikkea ylimääräistä, ja anoppila oli ns. boikotissa hetken aikaa. Eli ei sinne meno mitään uutta ole. Ehkä tässä on osittain kyse siitä, että vaimoke antaa helpommin läheisilleen anteeksi, kun taas minulla hommat on vuosien aikana kasaantunut, ja nyt on tullut sellainen raja vastaan, ettei noita temppuja vain kykene unohtamaan. Ja miksipä pitäisikään.

Niin tai mitäpä ei naisesi tekisi sinun eteen? Onko rouvasi todellakin tyytyväinen, jos sinua vituttaa jouluna? Sori vaan, mutta kuulostaa itsekkäältä. Ei mulla tulisi ainakaan mieleenkään vaatia puolisoani viettämään joulua paikassa, jossa häntä vain vituttaisi. Etenkin, jos siihen on täysin hyvät perustelut. Tai ainakaan en voisi olla tällaisessa tilanteessa tyytyväinen. Sen sijaan olisin tyytyväinen jos puolisoni saisi viettää joulun paikassa, jossa viihtyy vaikka se tarkoittaisi sitä, että emme voisi olla yhdessä.

On se näinkin. Viime jouluna oli anoppilan vuoro, mutta se meni reisille kun tuli tuo remonttihässäkkä, ja vietettiin joulua jälleen minun vanhempieni luona.

Katsotaan nyt miten tässä edetään. Jos anoppilaan lähdetään, niin sitten mennään ja yritetään pitää mieli korkealla. Ja vielähän tässä on viikkoja aikaa anopin/appiukon tehdä temput, ja päästään sulassa sovussa meidän porukoille.
 

Prof. Puck

Jäsen
Suosikkijoukkue
***HIFK*** & Norristolainen
..Katsotaan nyt miten tässä edetään. Jos anoppilaan lähdetään, niin sitten mennään ja yritetään pitää mieli korkealla. Ja vielähän tässä on viikkoja aikaa anopin/appiukon tehdä temput, ja päästään sulassa sovussa meidän porukoille.

Olet saanutkin jo paljon hyviä neuvoja, mutta yhtä asiaa haluan vielä korostaa... Teet sekä itsellesi sekä puolisollesi ison karhunpalveluksen, jos et asiasta pysty kiihkottomasti hänen kanssaan keskustelemaan ja nostamaan ns. kissaa pöydälle. Mulla oli aikanaan ex-vaimon appivanhempien kanssa hiukan samanlainen tilanne päällä... paitsi, että he hiukan enemmän arkailivat mun suuntaan ja allekirjoittaneen sosiaalisen ja ammatillisen statuksen kasvaessa ja iän karttuessa, vieläkin enemmän... tietty exä joutui sitten kuuntelemaan senkin edestä valitusta heidän suunnaltaan, kun vuosien vieriessä eivät minulle enää uskaltaneet avautua.

Meilläkin tilanne ajautui alkuun siihen, että ilmoitin kaikki ns. ikävät uutiset appivanhempien suuntaan. Tilanne oli käytännössä se, että kahdeksan kertaa kymmenestä vierailut menivät ns. reisille, kun sieltä päästä alkoi jossain vaiheesa tulla tuubaa torven täydeltä.. eniten heitäkin kismitti se, ettei heillä ollut meistä otetta ja päätäntävaltaa meidän elämästä ja ehkä - surullista kyllä - se, ettei heidän maalailemat uhkakuvat meidän päätösten johdosta ikinä realisoituneet... valituslista oli toki loputon... kuinka otettiin tarpeeton riski omistusasunnon hankinnassa (kummallakin oli siinä vaiheessa jo vakituinen työ..), ostettu auto oli liian kallis, kulutimme liian paljon rahaa matkustamiseen, kuinka ystävät olivat meille tärkeämpiä kuin perhe ja luonnollisesti vierailimme liian vähän heidän luonaan... listaa voisi jatkaa loputtomiin. Onneksi ex-vaimo ei mennyt vanhempiensa puolelle ikinä näiden kiistelyjen ollessa päällä, mutta kyllä hänelläkin alkuun isoja vaikeuksia oli asettua poikkiteloin vanhempiensa kanssa, mielummin oli sitten kertomatta vanhempiensa mieltä pahoittavia asioita. Kuvaavaa tuosta henkisestä lieasta oli, että viininharrastajana hänellä meni miltei kolmikymppiseksi tunnustaa absolutisti vanhemmilleen viiniharrastuksestaan. Ja kyse hänen kohdallaan ei ollut todellakaan mistään kännihakuisesta juomisesta.

Jouluihmiselle on kohtuutonta, että joutuu koko joulun ns. uhraamaan paskoissa fiiliksissä. Tiedän, että reissaaminen paikkojen välillä on kaukana ideaalista ratkaisusta, mutta jos se vain etäisyyden puolesta on mahdollista, niin minä suosisin jo ehdotettua mallia, aatto yhdessä paikassa ja joulupäivä toisessa. Eipä mene ainakaan koko joulu pilalle. Mutta ihan ensisijaisesti sun täytyy kyllä jutella puolisosi kanssa teidän tilanne läpi kiihkottomasti, että saatte molempia tyydyttävän systeemin rakennettua. Mulla homma toimi siten, että lupasin ex-vaimolleni aikanaan, että teen vastavierailun anoppilaan aina hänen haluamallaan ajankohtana, kunhan appivanhemmat ovat ensin vierailleet meillä.... periaatteella vuoroin vieraissa. Needless to say... vierailutahti väheni varsin huomattavasti sen päätöksen jälkeen, heh

Ai niin.. minä en kuuntelisi mitään vittuilua appivanhempien suunnalta. Takaisinvittuiluun ei kannata sortua, mutta suoraan vastakkaisen mielipiteen ja/tai päätöksen esilletuomisessa ei ole mitään väärää. Asiasta ei kannata edes alkaa kiistelemään, varsinkin jos/kun asia koskee teitä, ei appivanhempia. Toteat vain rauhallisesti, että teidän elämä, teidän päätös... ja end of discussion!

Ottamatta kantaa siihen, minkäikäinen puolisosi on, niin yleisesti todeten omista vanhemmista itsenäistyminen, sekä taloudellisesti, että varsinkin henkisesti, on kasvuprosessi, joka ei tietenkään tapahdu nappia painamalla. Minä olen nyt pöydän vastakkaisella puolella, kun vanhempi tyttöni on juuri muuttanut opiskelemaan ja omilleen. Autan häntä edelleen varsin runsaskätisesti taloudellisesti ja koen, että vastineeksi minulla on oikeus vaatia tiettyjä juttuja, kuten että opiskelut etenevät, elämä pysyy muutenkin kondiksessa (esimerkiksi, kun kerta maksan varsin kalliin vuosikortin kuntoiluun, niin edellytän, että sitä myös käytetään, laskut maksussa jne..). Mielestäni ei mitään kohtuutonta, mutta uskon, että kyllähän saatta välillä tyttöä kismittää, kun tsekkaan, että homma on balanssissa. Toki kyse on 18 kesäisestä juuri omilleen muuttaneesta nuoresta naisenalusta, joten vanhempien tuki vielä ainakin ensimmäisen vuoden aikana on ymmärrettävää, mutta silti ymmärrän myös hänen fiiliksen... Itse olin huomattavan paljon itsenäisempi (taloudellisesti täysin..) 18 vuotiaana, kuin tyttäreni nyt, mutta ihmiset ovat erilaisia...
 

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Olet saanutkin jo paljon hyviä neuvoja, mutta yhtä asiaa haluan vielä korostaa... Teet sekä itsellesi sekä puolisollesi ison karhunpalveluksen, jos et asiasta pysty kiihkottomasti hänen kanssaan keskustelemaan ja nostamaan ns. kissaa pöydälle. Mulla oli aikanaan ex-vaimon appivanhempien kanssa hiukan samanlainen tilanne päällä... paitsi, että he hiukan enemmän arkailivat mun suuntaan ja allekirjoittaneen sosiaalisen ja ammatillisen statuksen kasvaessa ja iän karttuessa, vieläkin enemmän... tietty exä joutui sitten kuuntelemaan senkin edestä valitusta heidän suunnaltaan, kun vuosien vieriessä eivät minulle enää uskaltaneet avautua.

Näin se taitaa olla. Tänne kirjoittamisesta on ollut suuri hyöty, tuntuu että ajatuksia on saanu järjestykseen, ja vähän käsiteltyäkin näitä juttuja. Sopivassa ajankohdassa nostan sen kissan pöydälle.

Meilläkin tilanne ajautui alkuun siihen, että ilmoitin kaikki ns. ikävät uutiset appivanhempien suuntaan. Tilanne oli käytännössä se, että kahdeksan kertaa kymmenestä vierailut menivät ns. reisille, kun sieltä päästä alkoi jossain vaiheesa tulla tuubaa torven täydeltä.. eniten heitäkin kismitti se, ettei heillä ollut meistä otetta ja päätäntävaltaa meidän elämästä ja ehkä - surullista kyllä - se, ettei heidän maalailemat uhkakuvat meidän päätösten johdosta ikinä realisoituneet... valituslista oli toki loputon... kuinka otettiin tarpeeton riski omistusasunnon hankinnassa (kummallakin oli siinä vaiheessa jo vakituinen työ..), ostettu auto oli liian kallis, kulutimme liian paljon rahaa matkustamiseen, kuinka ystävät olivat meille tärkeämpiä kuin perhe ja luonnollisesti vierailimme liian vähän heidän luonaan... listaa voisi jatkaa loputtomiin. Onneksi ex-vaimo ei mennyt vanhempiensa puolelle ikinä näiden kiistelyjen ollessa päällä, mutta kyllä hänelläkin alkuun isoja vaikeuksia oli asettua poikkiteloin vanhempiensa kanssa, mielummin oli sitten kertomatta vanhempiensa mieltä pahoittavia asioita. Kuvaavaa tuosta henkisestä lieasta oli, että viininharrastajana hänellä meni miltei kolmikymppiseksi tunnustaa absolutisti vanhemmilleen viiniharrastuksestaan. Ja kyse hänen kohdallaan ei ollut todellakaan mistään kännihakuisesta juomisesta.

Tätä se on meilläkin. On rasittavaa, kun heidän kanssaan ei voi iloita mistään asiasta, koska jokaisesta jutusta kaivetaan se negatiivinen puoli esiin. Asunnon ostaminen oli tarpeeton riski, ja vierailulla huomautettiin jokaisesta mahdollisesta asiasta. Kun avovaimo sai viran, oltiin pettyneitä koska "olisihan sitä voinut kouluttautua johonkin hienompaan ammattiin". Kaikki mitä me tehdään, on turhaa ja tarpeetonta, pitäisi elää vain heidän tavallaan.

Jouluihmiselle on kohtuutonta, että joutuu koko joulun ns. uhraamaan paskoissa fiiliksissä. Tiedän, että reissaaminen paikkojen välillä on kaukana ideaalista ratkaisusta, mutta jos se vain etäisyyden puolesta on mahdollista, niin minä suosisin jo ehdotettua mallia, aatto yhdessä paikassa ja joulupäivä toisessa. Eipä mene ainakaan koko joulu pilalle. Mutta ihan ensisijaisesti sun täytyy kyllä jutella puolisosi kanssa teidän tilanne läpi kiihkottomasti, että saatte molempia tyydyttävän systeemin rakennettua. Mulla homma toimi siten, että lupasin ex-vaimolleni aikanaan, että teen vastavierailun anoppilaan aina hänen haluamallaan ajankohtana, kunhan appivanhemmat ovat ensin vierailleet meillä.... periaatteella vuoroin vieraissa. Needless to say... vierailutahti väheni varsin huomattavasti sen päätöksen jälkeen, heh

Ai niin.. minä en kuuntelisi mitään vittuilua appivanhempien suunnalta. Takaisinvittuiluun ei kannata sortua, mutta suoraan vastakkaisen mielipiteen ja/tai päätöksen esilletuomisessa ei ole mitään väärää. Asiasta ei kannata edes alkaa kiistelemään, varsinkin jos/kun asia koskee teitä, ei appivanhempia. Toteat vain rauhallisesti, että teidän elämä, teidän päätös... ja end of discussion!

Etäisyydet ei onneksi ole ongelma. Kyllä minä tuota ehdotettua mallia lähden ehdottelemaan, olisi paras vaihtoehto heittämällä.

Ja mulle ei ole tosiaan ollut ongelmia tuoda omia mielipiteitäni esille. Ja se on varmasti isoin syy siihen, miksen ole erityisen pidetty vävypoika. Avovaimon sisko on miehensä kanssa ihan täysin anoppilan talutushihnassa. Selän takana kyllä jauhetaan kuinka ärsyttäviä vanhemmat on, mutta heti kun vihellys kuuluu, niin juoksevat vauhdilla paikalle. Minä en taas voi sietää sitä, että joku yrittää elää meidän puolesta elämää, joten tuosta on tullut yhteenottoja. Kun anoppilassa ei ymmärretä alkuunkaan, miksi me tehdään näin miten tehdään.

Mutta kiitoksia kaikille neuvoista. Hyviä juttuja tuli paljon, ja oli tosissaan helpottavaa päästä avautumaan näistä asioista.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Appivanhemmat voivat tosiaan olla melkoisia mulkkuja ja kuvittelevat tietävänsä kaiken paremmin, koska ovat vanhempia. Minulle exän vanhempien luona käyminen oli aina tuskaa, koska siellä oli aina niin painostava tunnelma. Ukko kuvitteli olevansa maailman napa ja kaikkien alojen asiantuntija. Eron jälkeen ex ei myöskään ole juuri yhteyttä pidellyt ja lapsetkin(12v ja 13v) viettävät tuolla esim. kesälomalla mahdollisimman vähän aikaa, mutta viihtyvät toisessa mummolassa viikkokausia. Turha kai mainita, että tuostakin on tullut sanomista...

Vähän aikaa sitten juttelimme exän kanssa tästä asiasta ja exäkin alkanut kelailemaan omaa "vaikeaa" nuoruuttaan, jossa joutui mm. sijaiskotiin, kun ei tullut toimeen vanhempiensa(lähinnä faijansa) kanssa. Ex itse sanoi mulle, että ehkäpä hän ei ollutkaan niin kapinallinen ja vittumainen nuori, vaan hänen isänsä ehdottomuus ja asoista keskustelemattomuus sai aikaan tilanteen, jossa mentiin umpikujaan kaasu pohjassa. Vähän samanlaisia ongelmia oli nyt tullut meidän 12v pojan kanssa, joka on siinä iässä, että tahtoo kyseenalaistaa asioita. Minulle tai exälle tuo ei ole mikään ongelma, koska asiasta voi keskustella ja miettiä pojan kanssa yhdessä, miten maailma toimii, mutta mummolassa ukko sanoo miten asiat ovat ja sitten se on suu kiinni siitä asiasta.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joo joulu tulee. Miehet nyt ei varmaan tarvitse mitään lahjoja, mutta mä ymmärrän että naiset tykkää kaikista pienestä yllätyksistä. Kerran mä ostin yhdelle muijalle kaikkea kissanjuttuja, mä kun tiesin että sen kissa tykkää niistä ja oikeastaan tarvitseekin niitä, mutta tää tyttö vetikin herneet nenään kun se lahja ei ollut sille vaan sen kissalle. Siis miten ihmeessä naiset voi olla noin tuollaisia? Ei jotenkin ymmärrys riitä.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Jos kerran etäisyydetkään eivät ole mikään ongelma, niin eihän siinä pitäisi olla suurempaa ongelmaa. Kerrot puolisollesi, että haluat viettää joulua kahdestaan rakkaasi kanssa omassa kodissa, ja käytte esim. vain syömässä siellä anoppilassa. Koiran kun jättää vielä kotiin, niin siinä on hyvä syykin sitten, miksi on pakko lähteä mahdollisimman nopeasti takaisin kotia kohti.
 

Klose16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Deutsche Nationalmannschaft
Täysin neuvotteluasioita nuo joulujuhlat. Jos ei onnistu niin miettisin hommaa vähän laajemmalti. Onko suhteessa vallanjako onnistunut/luonteva vai pitäisikö sitä muuttaa tai onko syy esim. suhteen arvojärjestyksessä, puoliskon luonteessa (tätä on lähes mahdoton muuttaa) vai sitten omissa asenteissa. Joulu on kyllä hyvä testi, varmaan parhaita matkailun jälkeen. Voi selvittää aika tehokkaasti tulevaisuuden ongelmia. Siirtymäriitti oikeastaan.

Itse kyllä kävisin korkeintaan toisessa paikkaa jouluna paitsi jos aivan lähistöllä niin miksei jossain muuallakin, aamupäivästä nehän menee melkein reippailunakin. Näihin tosin vähän vaikeata sanoa enempää tarkemmin kun on nuo kuviot niin mutkikkaita nykyään. Evertonin neuvo on simppeli, perinteinen ja helpohko muistaa.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joo ikinä ei kannata seurustella sellaisen muijan kanssa, joka uskoo horoskooppeihin. Mun mielestä se on päivänselvä merkki tyhmyydestä. Vielä tyhmempiä ne ovat jos väittävät etteivät usko niihin ja siltikin lukevat. Ja monesti ne tapaukset on vielä sellaisia ylitunteilevia. Kattelevat varmaan telkkaristakin Kauniita ja rohkeita yms.
 
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Minä uskon Lauri Marjamäkeen!
Hetken tapaillut tässä upeaa naista. Taidan olla ihastunut, kovin vieras tunne minulle. Haluais antaa mennä vain täysillä. Pitää kuitenkin joku suojaus pitää yllä ettei tule jälleen kerran täystyrmäystä ihan puun takaa. Niin upea daami kuitenkin, että on tunne jotta olen tavannut kohtaloni :) Jatkakaa.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Älä ainakaan mene kännispäiten nukkumaan logistisista syistä hänen luokseen, vaikka se olisikin hänelle ok. Anna mennä vaan. Vinkkinä vielä, että kohta odottaa yksi vuoden romanttisimmista hetkistä. Älä aristele, jos hän näyttää paria minuuttia ennen puolta yötä lähestyvämmältä ja hermostuneemmalta samalla. Tietenkin toimii vain, jos vietätte samassa seurueessa uutta vuotta.

Mutta anna tunteen viedä. Tunne kyllä ohjaa sen järjenkin mukaan, eli et ainakaan hölmöile. Jos epäilet jonkun olevan huono ajatus, niin se melko varmasti on sitä.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Arvoin hetken kirjoitanko tämän Uskotko Jumalaan-ketjuun, vaiko tänne. Aluksi meinasin laittaa tuonne toiseen ketjuun, mutta juuri ennen viestin lähettämistä kopioinkin sen tähän ketjuun. Eli, onko Jatkiksessa ketään helluntailaisia tai muuten enemmän kyseisen köörin kanssa tekemisissä pyörineitä? Oma tilanteeni on seuraava. Kuulun kirkkoon aivan kuten valtaosa väestöstä, riparit käyty jne ja joulukirkossa käyn kerran vuodessa. Minuun taas olisi ihastunut eräs helluntailais-tyttö, ja naisessa ei muuten mitään vikaa olen, mutta tuo helluntailaisuus vähän häiritsee. En tiedä onko tyttö saanut kasteen (tietääkseni sen saa itse päättää ottaako sen ns aikuisena), mutta muuten on suht aktiivinen helluntaiseurakunnan toiminnassa. Käy vissiin väh kerran viikossa niissä tapahtumissa. Täysi absolutisti ei ole, mutta ne kerrat kun tämä edes maistaa, lasketaan vuodessa yhden käden sormin. Eräs tytön sisaruksista on saanut avioliiton ulkopuolella jo lapsen, ja ilmeisesti tytön vanhemmatkin saivat esikoisensa nuorena ennen avioliittoa (jos tämä nyt vaikuttaa yhtään mihinkään, koko perhe siis ainakin tekemisissä helluntailaisuuden kanssa).

Se, mikä minua tässä rassaa, on koska itse en ole koskaan seurustellut ja koen että minulla on se kuuluisa ns sitoutumiskammo. Eikös helluntailaiset vastusta esiaviollista seksiä? Ainakin tämän neidin yksi kaveripariskunta (molemmat hellareita) ovat menossa lähiaikoina naimisiin, vaikka pariskunnalla on ikää n 20v. Minä en ymmärrä noita "hihhuli"-uskovaisten touhuja, että seurustellaan about vuosi, ei asuta yhdessä ja sitten kuitenkin kiirehditään sinne naimisiin että saadaan muuttaa yhteen ja harrastaa seksiä. Mitä tässä olen kavereiden parisuhteita seuraillut, niin on siellä pari suhdetta mennyt poikki tuon yhteenmuutto-touhun jälkeen. Siivous-, järjestely- ja raha-asioista kun on niin helppo riidellä. Itse olisin kyllä sitä mieltä, että jos tässä nyt alan kyseiden neidin kanssa seurustelemaan, niin voitaisiin ihan huoletta asua se useampi vuosi saman katon alla ja katsoa että toimiiko se käytännössä.

En ole vielä kehdannut suoraan kysyä tytön suhteesta Helluntaiseurakuntaan, että kuinka kirjaimellisesti tämä ottaa kaikki raamatun opit. Etenkin noiden seurusteluasioiden (suhde esiaviolliseen seksiin ja avoliittoon) kysyminen vähän pelottaa, koska meillä nyt on kuitenkin ollut tässä välillämme viime aikoina vähän "juttua". Olisi melko karua, että tämä loppuu kuin seinään heti kun tyttö kertoo että ei hyväksy esiaviollisia touhuja tai yhteenmuuttoja, ja että jos alkaisimme seurustelemaan niin se tarkoittaisi häitä parin vuoden sisään. En nyt halua antaa itsestäni minkään kiimaisen sian kuvaa, mutta siitä olen varma etten minä jaksa noihin juttuihin lähteä mukaan tuossa tilanteessa. Itse kuitenkin haluan mennä ns "normaalin" kaavan mukaan, eli ensin se yhteenmuutto, hoidetaan koulut valmiiksi (opiskelemme molemmat) ja ehkä jopa aloitellaan työelämässäkin, ennen naimisiinmenoa.

Jotenkin naurettavaa edes miettiä mitään avioliittojuttuja kun emme vielä edes seurustele, mutta näköjään se on pakko näiden uskovaisten kanssa. Palstaveljiltä olisi kiva kuulla neuvoja tai kommentteja. Vaikka ei kai tämä asia miksikään muutu ilman kysymistä suoraan tytöltä.
 

KiVi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nanna Karalahti
Nyt et kysele yhtään mitään mistään, ettei tyttö säikähdä ja lähde karkuun. Ehdota sen sijaan seurustelua. Jos tyttö suostuu, sinun ei tarvitse parisuhteessakaan uskaltautua kysymään mistään hankalista jutuista mitään. Kyllä sinä sitten huomaat, irtoaako häneltä, onko hän muuttanut kanssasi saman katon alle asumaan, maistuuko viina ja haluaako se nyt sitten ne kihlat.

Anna elämän olla yllätyksiä täynnä!
 

KuumaaKamaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Puoli vuotta seurustelin todella upean naisen kanssa. Niin siinä vain kävi, että itku pitkästä ilosta. En tiedä kuinka tästä pääsen yli. En näe häntä enää koskaan. Ikinä en ole eronnut, en olisi uskonut, että sydän murtuu näin totaallisesti.

Itkettää niin maan saatanasti.

Hyvää uuttavuotta!
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Puoli vuotta seurustelin todella upean naisen kanssa. Niin siinä vain kävi, että itku pitkästä ilosta. En tiedä kuinka tästä pääsen yli. En näe häntä enää koskaan. Ikinä en ole eronnut, en olisi uskonut, että sydän murtuu näin totaallisesti.

Itkettää niin maan saatanasti.

Hyvää uuttavuotta!

Voimia vaan sinne! Et ehkä nyt usko, mutta myöhemmin helpottaa sittenkin!

Mulla oli aikananaan todella rankka ero, jota en olisi vaan millään halunnut hyväksyä, tei kirjaimellisesti kaikkeni, jotta suhde olisi jatkunut, jopa nöyryytin itseäni.. mutta ei auttanut. Tästä on muutamia vuosia aikaa, silloin tuntui että tämä oli tässä, eikä enää uusia kuvioita ole tiedossa...

Mutta sittemmin olen tavannut upean naisen ja elämä hymyilee.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Puoli vuotta seurustelin todella upean naisen kanssa. Niin siinä vain kävi, että itku pitkästä ilosta. En tiedä kuinka tästä pääsen yli. En näe häntä enää koskaan. Ikinä en ole eronnut, en olisi uskonut, että sydän murtuu näin totaallisesti.

Itkettää niin maan saatanasti.

Hyvää uuttavuotta!

Itke itkut pois ja anna surun tulla kun surettaa. Tuossa ei auta muu kuin aika. Frendeiltä saa tilapäistä lohtua, joka auttaa sen hetken. Mä ajattelen niin, että kun jokin tärkeä ovi sulkeutuu nenän edestä niin jokin toinen ovi aukeaa ja sen takana on entistä enemmän onnea. Jaksamisia ja parempaa Uutta Vuotta sulle myös äijä.
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Sä nouset vielä @KuumaaKamaa. Nyt tuntuu paskalta, päivien, jopa viikkojenkin päästä voi tuntua paskalta, mutta kyllä se siitä. YV:nä vaihdettiinkin jo muutamia sanoja, vertaistuki on parasta mahdollista tukea. @Vanha Len on täysin oikeassa, aika parantaa haavat. Itse pääsin yli (prosessi vielä hitusen kesken toki), sinäkin tulet pääsemään. Paremmat ajat ovat vielä edessä, ollaan sun kanssasi samaa ikäluokkaa (mikäli oikein muistan).

Päätin nyt tännekin jokusen sanan laittaa. Jos joku on vastaavassa tilanteessa, niin saman kokeneena lupaan, että tuosta pääsee yli, vaikka kaikki onkin paskaa ja ankeaa. Tuo on valehtelematta yksi surkeimmista tunnetiloista, joita kokea voi.
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Puoli vuotta seurustelin todella upean naisen kanssa. Niin siinä vain kävi, että itku pitkästä ilosta. En tiedä kuinka tästä pääsen yli. En näe häntä enää koskaan. Ikinä en ole eronnut, en olisi uskonut, että sydän murtuu näin totaallisesti.

Itkettää niin maan saatanasti.

Hyvää uuttavuotta!

Voi hitto. Sydänsurut on julmia, mutta ne helpottaa kohta. Äidillisenä neuvona sanoisin että tee surutyö kunnolla loppuun, itke ja huuda ja heittäydy sängylle niin monta kertaa päivässä kun täytyy, älä hukuta murheita alkoholiin tai toiseen tyttöön, pääset paljon helpommalla. Mullekin saa laittaa viestiä jos haluaa :) joskus tuntemattomalle on helpompi puhua kun omille läheisille.
 

vallu12

Jäsen
Suosikkijoukkue
Passissa lukee Tampere, Blackhawks, Steelers
Puoli vuotta seurustelin todella upean naisen kanssa. Niin siinä vain kävi, että itku pitkästä ilosta. En tiedä kuinka tästä pääsen yli. En näe häntä enää koskaan. Ikinä en ole eronnut, en olisi uskonut, että sydän murtuu näin totaallisesti.

Itkettää niin maan saatanasti.

Hyvää uuttavuotta!
Se mikä ei tapa, vahvistaa. Olen kokenut saman kantapään kautta. Vieläkin tulee helvetin paskoja päiviä kun ei pysty ajattelemaan järkevästi, mutta ajan kanssa nekin vähenee.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
@KuumaaKamaa: Kyllähän se on juuri niin kuin moni on täällä jo sanonut. Aika, jos ei paranna, niin ainakin arpeuttaa haavat. Vaikka sen tietää niin eihän se siinä kivun hetkellä tunnu kuin korkeintaan vitunmoiselta kliseeltä, mutta totta se silti on.

Aikanaan kun poikasena erosin kuuden vuoden suhteesta tuntui, että onnea ei enää ole olemassa, eikä elämällä ole mulle enää mitään tarjottavaa. En silloin todellakaan olisi halunnut erota ja tein kuten @MustatKortit, eli nöyryytin itseäni surutta saadakseni suhteelle uuden mahdollisuuden, mutta en saanut. Tuosta toipuminen kesti helvetin kauan, kaiken kaikkiaan vuosikausia, mutta pikku hiljaa siitä kuitenkin nousin. Sen jälkeen on tapahtunut paljon ja on ollut kaikenlaista suhdeviritystä, näistä ehkä rankimpana muistona erään ex-tyttöystävän menehtyminen, juttua siitä olen joskus tähän ketjuun vuodattanutkin.

Elämä heitteli, välillä silitteli poskea ja välillä potki päähän. Nyt kun katson taaksepäin ymmärrän, että kaikki nuo kokemukset, sekä hyvät että huonot, ovat muokanneet mua ihmisenä ja tehneet musta sen miehen joka nykyään olen ja olen niistä kaikista kiitollinen. Nyt kun kaikki on hyvin, olen naimisissa rakastamani naisen kanssa ja elämä on uomillaan, tuntuvat kaikki menneisyyden tapahtumat jotenkin kaukaisilta. Tai no onhan niistä jo vuosikausia, että ei ihmekään.

Kai mä yritän siis sanoa sitä, että aika ja ainoastaan aika auttaa noihin fiiliksiin. Se kuulostaa kliseeltä ja ehkä onkin sitä, mutta se on totta. Leukaa rintaan vaan ja sisulla päin elämän tyrskyjä ja myrskyjä, kyllä se siitä vielä tasaantuu. Tsemppiä!
 

rosba70150

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Kuukauden täs on nyt vituttanut. En loppupeleis ehtiny kyseisen naisen kaa hengaamaan kun 3kk. Silti vituttaa perkeleesti. Niin kusetettu olo ja ois nyt vittu sanonu heti alusta jos ei kiinnosta. Siihen meni sekin aika ja joulukuu
 
Itken lapsiani, ne pienet eivät ole ikinä tehneet kellekään mitään pahaa. Lisäksi on jo etukäteen niin kova ikävä, että pahaa tekee. Myös käytännön asiat mietityttää. Miten sovitan kolmivuorotyöni yhteen kahdeksan vuotiaan lapsen aikataulujen kanssa (+viikonloppuisyys). Vittu. Vitun vittu.

Lapsesi ovat onnekkaita sikäli, että heidän isänsä ylipäätään miettii tällaisia asioita. Monien isät eivät mieti.
 

pyyksteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ducks, Jokerit
Kahdeksan kuukauden suhde päättyi lopullisesti kun tyttö halusi aloittaa uuden vuoden puhtaalta pöydältä ja kertoi panneensa kahden eri työkaverinsa kanssa. Tätä ennen oli sanonut että yksi kännipusu oli vaihdettu pikkujouluissa ja sekin oli jo liikaa. Erosimme mutta tuntui että voin antaa mahdollisuuden jos virheestä on opittu, hänkin sanoi että yhden virheen on vain tehnyt ja hänelle kuuluu uusi mahdollisuus.
Nyt on kyllä niin kusetettu olo, pelkkää valehtelua ja sanoja jotka ei loppupeleissä merkinneet yhtään mitään. Kahden päivän ränni takana ja mitä enemmän pää selviää sitä pahemmalta tuntuu ja miettii niitä tilanteita päässään. Molempina päivinä kävin vielä tytön luona ja kidutin itteäni lisää, ei oikein haluais päästää irti mutta toisaalta en halua nähdä sitä ihmistä enää ikinä. Vittu.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös