Miten muuten suhtautua, jos oma tyttöystävä pitää raukkana? Oli puhetta turvallisuuden tunteesta ja mutkien kautta tyttöystävä vihjaili, ettei tunne oloaan oikein turvalliseksi minun kanssa. Se tieto oli jumalaton kolaus itsetunnolle. Mitä tehdä?
Ihan mielenkiinnosta kysyn, listaako hän noin yleisesti sinun heikkouksiksesi piirteitä, joita arvostat itse itsessäsi?
Nosta kytkintä. Jos hän noin ajattelee, niin ehkä se kertoo enemmän siitä, mitä asioita hän kaipaa miehestä, kuin sinusta ja sinun antamastasi turvallisuuden tunteista. Varmasti jostain löytyy naisia, jotka eivät kaipaa mieheltään sitä turvallisuuden tunnetta, vaan pärjäävät ihan omillaan.
Itselläni oli samoja kokemuksia edellisessä suhteessani, enkä pistänyt naista pihalle, vaan kuuntelin kritiikin ja keskustelimme asioista. Vituiksihan se meni, ja myöhemmin selvisi naisen pettäneen minua. Paska muija, muuta en osaa sanoa, mutta otin onkeeni ja ensi kerralla sitten vähän paremmalla tiedolla siitä, miten asioita voisi käsitellä.