Katsoin melkein koko dokkarin eilen illalla. Muistan vielä että 27 minuutin kohdalla katsoin että kuinka kauan vielä ja vähän sen jälkeen himmeni taju. Se osa mitä dokumentista näin ei tarjonnut kovinkaan paljon mitään uutta, lähinnä jotakin nippelitietoa. Pysyn vieläkin kannassani että on OK matkustaa mökille mikäli sen tekee vastuullisesti. Mielestäni hyödyt ovat suuremmat kuin haitat.
Dokumentti itsessään oli juuri MTV3 tason laatua. Kompetenssini ei riitä sanomaan että oliko dokkarissa asiavirheitä mutta ainakin itselleni tuon tyylisen dokkarin katsominen on raskasta.
Raskasta sen täytyykin olla. Korona ei ole ihan normiflunssa, vaan oikeasti ikävä pandemia. Dokumentti kuvaa sangen suoraviivaisella tavalla, mitä toimenpiteitä sen kuriin saaminen vaatii, kunhan se leviää riittävän laajalle. Mikään tehohoitokapasiteetti ei riitä, vaan ihmisiä alkaa kuolla kadulle.
Huanin maakunnassa on n. 55milj. asukasta, Italiassa 60,5milj.
Kiina sai viruksen kuriin hitsailemalla jengiltä ovet poseen, jotta pysyvät himassa. Mikäköhän tulee olemaan Italian keino?
Täällä näyttää siltä, että rajoitukset alkavat purra. Ihmiset ovat ymmärtäneet, että nyt on pysyttävä kodeissaan. Mutta aina on seassa joku, jonka mielenterveys ei kestä paria viikkoa omassa kodissaan, ja on pakko päästä 'vastuullisesti' ulos pyörimään. Saako naapuri yhtä 'vastuullisesti' mennä korjaamaan autoaan serkkunsa tyhjälle hiekkakuopalle? Sen muija keräämään käpyjä? Ja viikossa meillä on helvetisti jengiä 'vastuullisesti' pyörimässä toisiinsa törmäilemässä. Tämä homma toimii siten, että kaikki ymmärtävät pysyä himassaan. Kenelläkään ei ole etuoikeuksia, niin muutkaan ei voi niitä vaatia. Kun tarpeeksi moni vittuuntuu kököttämään himassaan siksi, ettei joku muu sitä tee, niin onko sen vitutuksen syy se himassa kököttäminen, vai se ettei säännöt tunnu koskevan kaikkia? Olisiko aika laittaa hima sellaseen kuosiin, että siellä viihtyy? Mitä vastuullisuutta se on, että pitää toimia vastoin hallituksen selkeitä ohjeita?
Dokumentti taitaa tulla pe uusintana telkkarista. Suosittelen.
Ja lopetan tän länkytyksen tähän.
Tiedän oikein hyvin, että mun on turha yrittää opastaa amerikkalaista, että haulikko ei ole viisain ostos tähän hätään. Mun on turha koittaa saada lintutornissa toisiaan sohivia idiootteja ymmärtämään, mun on turha koittaa toistensa perseitä nuuhkivia koiran ulkoiluttajia ymmärtämään. Mua ei suojaa mikään muu kuin omat neljä seinää. Mä pysyn himassa.