karotenoidi
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Tappara, Canucks, PYRY
Olen premissistäsi eri mieltä, @Stonewall. Käännekohta tässä menossa oli aika lailla tasan vuosi sitten tullut ilmoitus. Ennen sitä tuolla oli vielä jokseenkin mahdollista operoida, vaikka tuomarilinja jo aika voimakkaasti suosi punaista joukkuetta.
Tuoreeltaan tuo kuulosti minusta hyvältä linjaukselta sinänsä, mutta suurella varauksella:
Napakymppi. Uudet linjaukset todellakin koskivat ainoastaan toista joukkuetta. Minä menin siinä mukana, ihan kuten ennakoin.
Löylyhuoneen osiokohtaisia pelikieltoja jatkossa matalammalla kynnyksellä
Palstan Löylyhuone-osio avattiin noin 2,5 vuotta sitten tammikuussa 2021. Löylyhuoneen saatesanoissa kerroimme, että moderointi on tavanomaista tiukempaa ja kynnys osiokohtaiseen kirjoituskieltoon on tavanomaista matalampi. Emme välttämättä ole kaikilta osin onnistuneet tiukemmassa moderoinnissa ja varmaa on, että Löylyhuonetta koskevia kirjoituskieltoja ei ole jaettu yhtä matalalla kynnyksellä kuin Löylyhuonetta perustettaessa ajattelimme tekevämme.
Tänä kesänä Löylyhuoneessa on ollut havaittavissa entistä enemmän sellaista keskustelutapaa, jota emme kaipaa: viestejä, missä ei ole lainkaan tarkoitus keskustella toisten kirjoittajien kanssa, paljon ohi ketjun aiheen kirjoittamista, epäolennaisuuksiin tarttumista kanssakirjoittajan viestistä, turhia ja sisällöttömiä viestejä, varsin tarkoituksellisia provosointeja, enemmän tai vähemmän tahallista väärinymmärtämistä ja paljon muuta mouhoamista. Eli paljon sellaista, mikä ei millään tapaa edistä hyvää keskustelua.
Olemme päättäneet, että tästä hetkestä alkaen tulemme jakamaan Löylyhuonetta koskevia osiokohtaisia pelikieltoja herkemmin. Tämän halusimme jakaa tiedoksi, kun nyt otamme tiukemman linjan Löylyhuoneen osalta käyttöön.
Mainittakoon vielä, että Löylyhuoneen tai minkä tahansa yksittäisen osion osiokohtaisten pelikieltojen asteikko alkaa pidemmistä pelikielloista kuin koko palstaa koskevien pelikieltojen asteikko.
Tuoreeltaan tuo kuulosti minusta hyvältä linjaukselta sinänsä, mutta suurella varauksella:
Periaatteessa kuulostaa hyvältä linjaukselta, mutta käytäntö ratkaisee. Jos alatte kitkeä tyhjänpäiväistä provoamista tasapuolisesti, hienoa. Minäkin aiheutan teille siinä tapauksessa paljon vähemmän päänvaivaa jatkossa. Mutta jos ideana on vain amplifioida nykylinjaa kuten pahoin pelkään, siinä tapauksessa olen varmaan jatkossa aika paljon pelikiellossa. Tämä metsä nimittäin vastaa jatkossakin niin kuin siihen huudetaan. Se ei muutu.
Napakymppi. Uudet linjaukset todellakin koskivat ainoastaan toista joukkuetta. Minä menin siinä mukana, ihan kuten ennakoin.