Jatkoajan (v)ihastuttavat moderaattorit

  • 2 352 827
  • 14 447
Nähdäkseni @Moderaattorit eivät ole vieläkään linjanneet saako keskusteluissa laittaa sanoja toisen suuhun(?). Tästäkin ketjusta löytyy tuore esimerkki tällaisesta keskustelun myrkyttämisestä, kun toisen argumentit pyritään sivuuttamaan vetoamalla perusteettomasti siihen, että tämä olisi panetellut toista osapuolta joskus aiemmin. Henkilökohtaisesti näkisin tuon sallimisen johtavan siihen, että keskustelut ohjautuvat täysin väärille urille kun toinen osapuoli joutuu väittelyn sijaan korjaamaan toisen sanomisia jatkuvasti, kuten esimerkiksi tuossa Israel-ketjussa näyttää käyneen.
 

godspeed

Jäsen
Voisin veikata moderaattorien olevan varmaan siksi aika hiljaa, että oikeasti heillä ei ole mitään syytä puuttua keskusteluun tai edes välttämättä noteerata sitä sen tarkemmin. Syy: peruskäyttäjillä ei ole edelleenkään minkäänlaista valtaa sanella mitään tällä palstalla. He ovat vain käyttäjiä, eivät esimerkiksi asiakkaita, joita pitäisi palvella jotain maksua vastaan.

Toki meuhkata saa näistä asioista ihan niin paljon kuin haluaa, varmaan modetkaan eivät ole sitä vastaan :)
 
Voisin veikata moderaattorien olevan varmaan siksi aika hiljaa, että oikeasti heillä ei ole mitään syytä puuttua keskusteluun tai edes välttämättä noteerata sitä sen tarkemmin.

Kyllä me tätä mielenkiintoista keskustelua seurataan. Ei vaan ole haluttu puuttua asioihin vielä millään tavalla, kun teillä käyttäjillä on ollut vielä omia hyviä keskusteluja kesken.

@McTorso olikin jo laittanut kysymyksiä tuohon toiseen ketjuun. Koitetaan lisäksi poimia myös ainakin joitain muita tässä ketjussa esille nousseita asioita ja vastailemme niihin tänään illalla.

T: Modet
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Flonaldo ei sitten kirjoittele ainakaan kovin pian Israel vs. Palestiina-ketjuun. Oli kyllä niin sakeaa settiä. Oikein hyvä päätös.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | isn't
Ei osaltani liity tämänpäiväisiin tai muihinkaan yksittäisiin pelikieltoihin tms. mutta tulin vain kehumaan, että @Moderaattorit tekevät minusta täällä oikein hyvää duunia ja ansaitsevat kiitosta myös tiedotuksestaan, kuten toisen ketjun pitkästä viestistään.

Nyt varmaan ne kovasti tasapuolisuudesta huolissaan olleetkin ovat taas samaa mieltä ja epäkohtapelko on peruutettu?
 

Hauntti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, TPS, Varjomodet
Nyt varmaan ne kovasti tasapuolisuudesta huolissaan olleetkin ovat taas samaa mieltä ja epäkohtapelko on peruutettu?

Liian tasapuolista, ei ole hyvä tämäkään!!!!! Ja varmaan muutenkin väärin vastattu kysymyksiin jne.

Toivottavasti olen väärässä (kuten usein tiedostan olevani).
 

Hippi Hiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Nanna Karalahti
Olisi ihan tätä päivää näyttää modestatus nimimerkin ohessa. Minä ainakin arvostaisin ja katkoisi kaikki salaliittopulinat siihen.
 

Kulkija

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Olisi ihan tätä päivää näyttää modestatus nimimerkin ohessa. Minä ainakin arvostaisin ja katkoisi kaikki salaliittopulinat siihen.

Tästä aika vahvasti eri mieltä. Siitähän se riemu vasta repeisi, kun väännät moden kanssa ja samalla vähän rikot sääntöjä ja saat pelikieltoa ja toinen ei saa. "Katsokaa nyt!!! Ei saa mitään modelle sanoa ja modet suojelee toisiaan!!"
 

Hippi Hiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Nanna Karalahti
Tästä aika vahvasti eri mieltä. Siitähän se riemu vasta repeisi, kun väännät moden kanssa ja samalla vähän rikot sääntöjä ja saat pelikieltoa ja toinen ei saa. "Katsokaa nyt!!! Ei saa mitään modelle sanoa ja modet suojelee toisiaan!!"
Uskon palstan käyttäjien älykkyyteen ja käytöstapoihin sen verran, etten usko tuota esiintyvän juurikaan. Tai siis eiköhän tuosta valittajille kerrota totuuksia esim. tässä ketjussa, jos tuomio on mennyt ihan oikein muiden mielestä.
 

Barney

Jäsen
Olisi ihan tätä päivää näyttää modestatus nimimerkin ohessa. Minä ainakin arvostaisin ja katkoisi kaikki salaliittopulinat siihen.
Tätä päivää on ikävä kyllä myös maalittaminen, josta aika paljon esimerkkejä löytyy esimerkiksi Twitteristä tai Ylilaudalta. Jos moderaattorien nimimerkit ovat julkisia, niin silloin on myös todennäköisempää, että jonkun moderaattorin henkilöllisyys voisi vahingossa paljastua.

Tuota modehommaa tehdään kuitenkin vapaaehtoistyönä ja tuskin kovin moni jaksaa kuunnella yksityisviesteinä tai pahimmillaan tämän palstan ulkopuolella mitään vittuilua tuollaisesta vapaaehtoishommasta. Pahimmillaan, jos henkilöllisyys paljastuisi, niin se häirintä voisi olla vielä aika paljon pahempaa kuin yksityisviestien vastaanottaminen tällä palstalla.

Kuten tästäkin ketjusta voi huomata, niin aika monet ottavat vähän turhan tosissaan tällaiselle keskustelupalstalle kirjoittelun ja ihan todennäköisyydet on jo sen puolella, että näiden joukosta löytyy joku/joitain sekopäitä, jotka kävisivät saamansa pelikiellon jälkeen häiriköimään pelikiellon antaneita moderaattoreita.
 

Kulkija

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Uskon palstan käyttäjien älykkyyteen ja käytöstapoihin sen verran, etten usko tuota esiintyvän juurikaan. Tai siis eiköhän tuosta valittajille kerrota totuuksia esim. tässä ketjussa, jos tuomio on mennyt ihan oikein muiden mielestä.

Kun tuohan on jo nyt paikoitellen, että modet suojelee näitä ja noita ja minä saan linnaa heti. Ihan varmasti, jos siellä vastapuolella olisi mode se kitinä vaan kasvaisi.
 

Hippi Hiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Nanna Karalahti
Kuten tästäkin ketjusta voi huomata, niin aika monet ottavat vähän turhan tosissaan tällaiselle keskustelupalstalle kirjoittelun ja ihan todennäköisyydet on jo sen puolella, että näiden joukosta löytyy joku/joitain sekopäitä, jotka kävisivät saamansa pelikiellon jälkeen häiriköimään pelikiellon antaneita moderaattoreita.
Jos on todellinen riski, että tosiaan noin mielenvikaista käytöstä voi tästä porukasta irrota, ymmärrän nykylinjan. Olen ilmeisesti elänyt varsin suojattua elämää täällä.
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Tuota modehommaa tehdään kuitenkin vapaaehtoistyönä ja tuskin kovin moni jaksaa kuunnella yksistyisviesteinä tai pahimmillaan tämän palstan ulkopuolella mitään vittuilua tuollaisesta vapaaehtoishommasta. Pahimmillaan, jos henkilöllisyys paljastuisi, niin se häirintä voisi olla vielä aika paljon pahempaa kuin yksityisviestien vastaanottaminen tällä palstalla.
Onhan tuosta esimerkkejä ihan tavallisten palstalaistenkin kohdalta, jos ovat täällä henkilöllisyytensä paljastaneet tai antaneet edes riittävästi "vihjeitä" ja sitten on kaivettu oikea nimi esille ja siitä onkin sitten aiheutunut kaikenlaista paskaa. Siitähän tämä on hyvä palsta, että täällä voi kirjoittaa anonyyminä. Ei sillä, etten itse voisi sanoa tänne kirjoittamiani asioita myös omalla nimellä, mutta onhan tämä kokonaisuuden kannalta parempi näin.
 

WildCore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Kuten tästäkin ketjusta voi huomata, niin aika monet ottavat vähän turhan tosissaan tällaiselle keskustelupalstalle kirjoittelun ja ihan todennäköisyydet on jo sen puolella, että näiden joukosta löytyy joku/joitain sekopäitä, jotka kävisivät saamansa pelikiellon jälkeen häiriköimään pelikiellon antaneita moderaattoreita.
Yhä ihmettelen, että onko tämä palsta jollekkin niin tärkeä, että pelikiellon saadessaan tai jos toinen käyttäjä jää ilman, siitä menee oma elämä jotenkin pilalle?

Eikö tämä kirjoittelu voisi olla sellaista kevyttä ajankulua ja viihdettä sen sijaan, että aina yritetään olla asiassa oikeassa vaikka toinen käyttäjä olisikin eri mieltä. Tai jos joku nyt sitten käyttäytyy huonosti, niin mitä sitten. Kyllä se ennen pitkää jää kiinni ja moderaattorit puuttuvat käytökseen. Hyvin täällä moderointi toimii, virheitä heillekkin tulee, mutta kenelle ei tulisi?
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Eikö tämä kirjoittelu voisi olla sellaista kevyttä ajankulua ja viihdettä sen sijaan, että aina yritetään olla asiassa oikeassa vaikka toinen käyttäjä olisikin eri mieltä.
Joidenkin kohdalla ei vaikuta kovinkaan kevyeltä, kun yksityisviesteillä lähetellään kaikenlaista tappouhkauksista lähtien. Mua nuo nyt lähinnä hymyilyttää, mutta joku toinen voi kokea sen hyvinkin ahdistavana ja jopa pelottavana. Itsehän olen pysytellyt koko ajan anonyyminä täällä, mutta onhan niitäkin, jotka ovat vastaavia saaneet kokea ihan omalla nimellään ja sen vuoksi jokaisen kannattaa miettiä paljonko täällä haluaa oikeasti kertoa itsestään ja esim. työstään.
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
En tiedä, että onko yksityisviesteissä jonkinlainen kirjesalaisuuden suoja, mutta kyllä tälläiset pitäisi voida raportoida eteenpäin ja sen myötä potkaista uhkailija ulos.
Muistaakseni siitä oli aikanaan keskustelua, että nuo voi raportoida modeille. Mua ei niin haittaa, kun henkilöllisyyteni ei ole täällä tiedossa, mutta jonkun muun kohdalla voi olla toisin.

@Moderaattorit
 

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nyt varmaan ne kovasti tasapuolisuudesta huolissaan olleetkin ovat taas samaa mieltä ja epäkohtapelko on peruutettu?
Jos viittaat tuohon Flonaldon saamaan rangaistukseen, niin eihän nyt jumalauta sen metelin jälkeen modeilla ollut muuta vaihtoehtoa.
En tiedä onko Flonaldo mode eikä se minua edes kiinnosta, koska siitä tai ainakaan pelkästään siitä ei tässä keskustelussa ollut kyse. Siinä oli kyse palstalle omilla nimimerkeillään kirjoittavista modeista joita haluttiin näkyväksi. Sen modet tuskin kenenkään yllätykseksi tyrmäsivät.

Odottelen muuten edelleen, että näytät ne viestit (monikossa) jossa nimitän sinua vasemmistolaiseksi. Laita ne vaikka yv:nä.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | isn't
Joidenkin kohdalla ei vaikuta kovinkaan kevyeltä, kun yksityisviesteillä lähetellään kaikenlaista tappouhkauksista lähtien. Mua nuo nyt lähinnä hymyilyttää, mutta joku toinen voi kokea sen hyvinkin ahdistavana ja jopa pelottavana. Itsehän olen pysytellyt koko ajan anonyyminä täällä, mutta onhan niitäkin, jotka ovat vastaavia saaneet kokea ihan omalla nimellään ja sen vuoksi jokaisen kannattaa miettiä paljonko täällä haluaa oikeasti kertoa itsestään ja esim. työstään.
Ja tässä on sekin puoli, että palstaa luetaan myös ilman kirjoitusoikeuksia vaikka kuinka paljon. Olen tästä kertonut aiemminkin, mutta itselläni kävi niin, että paljastin henkilöllisyyteni jääkiekkoiluun liittyneen kirjallisen tutkimukseni kautta, mikä oli iso virhe. Tuon jälkeen sain aika ikäviäkin uhkauksia, mutta nimenomaan palstan ulkopuolella, sillä varsin monella oli mennyt tunteisiin voimakas kritiikkini Jokereita ja KHL:ää kohtaan. Korostetaan vielä, että itse palstalla henkilöllisyydestäni tuli vain muutamia aika säälittäviä ivailuja, muttei mitään sen vakavampaa. KHL-kritiikistä yms. sitten vittuilua sun muuta kuonaa.

Tämän oman kokemukseni perusteella sanoisin, että palstalla tulee ehdottomasti pitää kiinni kaikesta anonymiteetistä mahdollisimman tiukasti.
 
En tiedä, että onko yksityisviesteissä jonkinlainen kirjesalaisuuden suoja, mutta kyllä tälläiset pitäisi voida raportoida eteenpäin ja sen myötä potkaista uhkailija ulos.
Muistaakseni siitä oli aikanaan keskustelua, että nuo voi raportoida modeille. Mua ei niin haittaa, kun henkilöllisyyteni ei ole täällä tiedossa, mutta jonkun muun kohdalla voi olla toisin.

@Moderaattorit
Hei!

Yksityisviestejä on tosiaan mahdollista raportoida meille. Siihen liittyy tosin sellainen tekninen rajoite, että näemme kopion ainoastaan kulloinkin raportoidusta yksityisviestistä, emme yksityiskeskustelun aiemmista tai myöhemmistä viesteistä. Yksityiskeskusteluihin meillä ei muuten ole minkäänlaista pääsyä.

Yksityisviestien raportointiin ja huomiointiin kurinpitokäsittelyssä, olemme aiemmin vastailleet mm. seuraavissa kysymysketjun viesteissä:



Moderaattorit
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | isn't
Jos viittaat tuohon Flonaldon saamaan rangaistukseen, niin eihän nyt jumalauta sen metelin jälkeen modeilla ollut muuta vaihtoehtoa.
Hah! :D Mutta silti piti kuitenkin saivarrella ilmiselvällä asialla vielä eilen. Näköjään ajattelet edelleen, että tässä on jotain hämärää meneillään ja että pelikieltoa ei olisi tullut jos ei olisi ollut aivan pakko. Kaikkea sitä...

Siinä oli kyse palstalle omilla nimimerkeillään kirjoittavista modeista joita haluttiin näkyväksi. Sen modet tuskin kenenkään yllätykseksi tyrmäsivät.
Kuten täällä on monikin varsin kattavasti perustellut, tuo on aivan helevetin typerä idea ja asioiden tolaa roimasti heikentävä ratkaisu ongelmaan, joka pesii ainoastaan muutaman salaliittoteoreetikon päässä. Kannattanee antaa tuon asian olla.

Ja en nyt ole sulle mitään yksityisviestejä lähettämässä. Joko tiedät mistä on kyse tai sitten et. Aivan sama mulle, ei ole oleellista.
 

WarWas

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÅIFK. Kaikki Fin maajoukkueet. 99+
Joidenkin kohdalla ei vaikuta kovinkaan kevyeltä, kun yksityisviesteillä lähetellään kaikenlaista tappouhkauksista lähtien. Mua nuo nyt lähinnä hymyilyttää, mutta joku toinen voi kokea sen hyvinkin ahdistavana ja jopa pelottavana. Itsehän olen pysytellyt koko ajan anonyyminä täällä, mutta onhan niitäkin, jotka ovat vastaavia saaneet kokea ihan omalla nimellään ja sen vuoksi jokaisen kannattaa miettiä paljonko täällä haluaa oikeasti kertoa itsestään ja esim. työstään.
Tämmönen touhu on älyvapaata ja täyttää jo uhkauksen merkit.
Tsiisus mitä porukkaa täällä mitä suurimmalta osalta pidän niin älykkäänä kuten fiksunakin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös