Jatkoajan (v)ihastuttavat moderaattorit

• 2 471 989
  • 15 314

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Vastahan tässä sain taas viime viikolla muutaman "hassunhauskan" yv-viestin, joissa luvattiin selvittää henkilöllisyyteni ja kuvailut sen jälkeisistä tapahtumista. Mua noi nyt ei sinänsä haittaa, mutta joku muu voisi kokea vastaavat kirjoittelut hyvinkin uhkaaviksi. Lähinnähän nuo nimimerkit osoittavat oman pienuutensa noilla oksennuksillaan, eikä oma viitseliäisyys edes riitä vastaamaan mitään näille sankareille.
Sanoisin että ihan oikeasti kannattaa ilmoittaa noista moderaattoreille, ei ole todellakaan normaalia tuo, hiuksista ulkosynnyttimeen tälläiset uhkailijat.

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Feikkiheikit
Komppaan ylläolevia, että uhkailut pitää saattaa modejen tietoon. Ei kai se mikään lieventävä seikka voi olla, että ne tulee yv:llä.
Mitäs sanoo säännöt niiden julkaisusta, vaikka tässä ketjussa?

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki Penan ja Tamin joukkueet, KuPS
Kyllä. Ei vaan pysty ymmärtämään, että jollain meistä menee toinen palstalainen niin tunteisiin, että uhataan väkivallalla.

Olette te jotkut kyllä munatonta sakkia!
Mulla ei sentään ihan noin, mutta on mulle kertaalleen eräs yksilö kertonut miten on selvittänyt minun Facebook-profiilin. Eikai noille voi sanoa kuin että onnea matkaan.

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Komppaan ylläolevia, että uhkailut pitää saattaa modejen tietoon. Ei kai se mikään lieventävä seikka voi olla, että ne tulee yv:llä.
Mitäs sanoo säännöt niiden julkaisusta, vaikka tässä ketjussa?
Säännöistä suoraan lainattu:

"Palstalla ei saa julkaista yksityisviestejä, koska ne ovat yksityisiä."

Eli raportoinnin kautta mentävä. Toivottavasti jokainen uhkauksia yksityisviesteillä saava myös raportoi ne viestit.

Säännöistä suoraan lainattu:

"Palstalla ei saa julkaista yksityisviestejä, koska ne ovat yksityisiä."

Eli raportoinnin kautta mentävä. Toivottavasti jokainen uhkauksia yksityisviesteillä saava myös raportoi ne viestit.
Toisaalta raportointi ei kuulemma auta mitään, koska modet eivät pääse näkemään koko kontekstia eivätkä voi esim. kuvakaappauksia todentaa oikeiksi.
Mutta varsin sairasta sakkia, jos pitää ketään uhkailla yhtään millään tavalla, yksityisesti tai julkisesti, somessa tai kadulla. Voisi kannustaa tuollaiset yksilöt vapaaehtoiseen hoitoon.

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Toisaalta raportointi ei kuulemma auta mitään, koska modet eivät pääse näkemään koko kontekstia eivätkä voi esim. kuvakaappauksia todentaa oikeiksi.
Mutta varsin sairasta sakkia, jos pitää ketään uhkailla yhtään millään tavalla, yksityisesti tai julkisesti, somessa tai kadulla. Voisi kannustaa tuollaiset yksilöt vapaaehtoiseen hoitoon.
Modet ovat kyllä sanoneet, että raportointi kannattaa, vaikka niihin viesteihin onkin normaalia hankalampi puuttua. Etenkin uhkausviestien kohdalla voi hyvin olla, ettei siihen kontekstia edes tarvita.

Sellainen muistikuva mulla on, että ainakin joskus on rangottu käyttäjää yksityisviestien perusteella.

Hei,

Meillä ei ole pääsyä palstalaisten yksityisviesteihin. Yksityisviestejä voi raportoida, mutta näemme silloin ainoastaan sen raportoidun viestin, emmekä viestiketjua. Meillä ei ole myöskään mitään haluakaan tutkia palstalaisten yksityisviestikansioita. Joissain tapauksissa yksityisviestit on huomioitu kurinpitokäsittelyissä, mutta ne eivät ole koskaan ainoana tekijänä sanktioita määrättäessä.

Jos havaitsemme palstalla selvästi lakia rikkoneita viestejä, välitämme niistä tiedon myös viranomaisille.

Terveisin,
Jatkoajan moderaattorit

Yukon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Mielenkiinnosta, @Moderaattorit @Ylläpito tarkistetaanko tuollaisissa ”tavallisissa” kokonimistä muodostuvalta nimimerkiltä papereita millään tavalla, vai voisiko tänne rekata muina miehinä naapurin Karin nimellä ja vetää jonkulaista performassia?
Muutama vuosi sittenhän taisi jossain vedonlyöntiketjussa tällainen ”omalla nimellään” esiintynyt sankari tehdä oharit ja jättää hävityn vedon maksamatta. Siinä sitten jotkut naureskeli, että mukava tuollaista tehdä omalla nimellä.

Voikin sitten miettiä, että jos olikin kyseisellä jantterilla vaikka juurikin naapurin herran nimi siinä. Aika paljonhan tuollaisella saa mainehaittaa aikaan, vaikka anonyymi palsta onkin. Veikkaan, että joku mennyt etsimään tuon nimimerkin mukaista nimeä someista tms.

Vaughan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Vastahan tässä sain taas viime viikolla muutaman "hassunhauskan" yv-viestin, joissa luvattiin selvittää henkilöllisyyteni ja kuvailut sen jälkeisistä tapahtumista. Mua noi nyt ei sinänsä haittaa, mutta joku muu voisi kokea vastaavat kirjoittelut hyvinkin uhkaaviksi. Lähinnähän nuo nimimerkit osoittavat oman pienuutensa noilla oksennuksillaan, eikä oma viitseliäisyys edes riitä vastaamaan mitään näille sankareille.
Vaikka en ole tietosuojalainsäädännön asiantuntija, olen varma, että ei voi olla kiellettyä kertoa itseensä kohdistuvista uhkauksista. Ei ehkä kannata kopioida koko viestiä sellaisenaan, mutta käsittääkseni on täysin laillista sekä referoida saatua viestiä että kertoa omin sanoin, mitä joku toinen on viestitellyt.

Olen ehkä sen verran väritön kirjoittaja, että en ole saanut vielä tappouhkauksia, mutta jos sellainen (tai muu asiaton yksityisviesti) joskus tulee, aion varmasti kertoa siitä palstalla avoimesti. Modet saavat sitten arvioida, kuka on syyllinen ja mihin, mutta nimimerkki ja hänen "sanomansa" tulevat tähän ketjuun kaikkien tietoon...

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Modeilta taisi tulla juuri yksi tämän vuoden pisimmistä pelikieltolistoista. Oletettavasti merkittävä osa rangaistuksen saaneista on syyllistynyt noihin rikkomuksiinsa Liigan ja Mestiksen osioissa, koska sen verran tuntemattomia olivat nuo nimimerkit ainakin minulle.

Huppu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Modeilta taisi tulla juuri yksi tämän vuoden pisimmistä pelikieltolistoista. Oletettavasti merkittävä osa rangaistuksen saaneista on syyllistynyt noihin rikkomuksiinsa Liigan ja Mestiksen osioissa, koska sen verran tuntemattomia olivat nuo nimimerkit ainakin minulle.
Lienee ihan positiivista jos jääkiekkopalstalla suurin osa tapahtumista on jääkiekkoaiheisilla osioilla.

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Lienee ihan positiivista jos jääkiekkopalstalla suurin osa tapahtumista on jääkiekkoaiheisilla osioilla.
Toisaalta on täällä sitä jääkiekkokeskustelua suomalaisten sarjojen ulkopuolellakin. Itse ainakin tulkitsin tuon niin, että näitä rötöstelijöitä ei esim. NHL-puolella ollut nähty.

Huppu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Toisaalta on täällä sitä jääkiekkokeskustelua suomalaisten sarjojen ulkopuolellakin. Itse ainakin tulkitsin tuon niin, että näitä rötöstelijöitä ei esim. NHL-puolella ollut nähty.
Hyvä nosto. Jotenkin itsellä meni tämän ketjun juttuna heti ajatus vapaalle mistä täällä yleensä väännetään.

(1)
  • Tykkää
Reactions: V-G-
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy