Kyllä. Ei vaan pysty ymmärtämään, että jollain meistä menee toinen palstalainen niin tunteisiin, että uhataan väkivallalla.Ihan sairasta.
Olette te jotkut kyllä munatonta sakkia!
Kyllä. Ei vaan pysty ymmärtämään, että jollain meistä menee toinen palstalainen niin tunteisiin, että uhataan väkivallalla.Ihan sairasta.
Sanoisin että ihan oikeasti kannattaa ilmoittaa noista moderaattoreille, ei ole todellakaan normaalia tuo, hiuksista ulkosynnyttimeen tälläiset uhkailijat.Vastahan tässä sain taas viime viikolla muutaman "hassunhauskan" yv-viestin, joissa luvattiin selvittää henkilöllisyyteni ja kuvailut sen jälkeisistä tapahtumista. Mua noi nyt ei sinänsä haittaa, mutta joku muu voisi kokea vastaavat kirjoittelut hyvinkin uhkaaviksi. Lähinnähän nuo nimimerkit osoittavat oman pienuutensa noilla oksennuksillaan, eikä oma viitseliäisyys edes riitä vastaamaan mitään näille sankareille.
Mulla ei sentään ihan noin, mutta on mulle kertaalleen eräs yksilö kertonut miten on selvittänyt minun Facebook-profiilin. Eikai noille voi sanoa kuin että onnea matkaan.Kyllä. Ei vaan pysty ymmärtämään, että jollain meistä menee toinen palstalainen niin tunteisiin, että uhataan väkivallalla.
Olette te jotkut kyllä munatonta sakkia!
Säännöistä suoraan lainattu:Komppaan ylläolevia, että uhkailut pitää saattaa modejen tietoon. Ei kai se mikään lieventävä seikka voi olla, että ne tulee yv:llä.
Mitäs sanoo säännöt niiden julkaisusta, vaikka tässä ketjussa?
Toisaalta raportointi ei kuulemma auta mitään, koska modet eivät pääse näkemään koko kontekstia eivätkä voi esim. kuvakaappauksia todentaa oikeiksi.Säännöistä suoraan lainattu:
"Palstalla ei saa julkaista yksityisviestejä, koska ne ovat yksityisiä."
Eli raportoinnin kautta mentävä. Toivottavasti jokainen uhkauksia yksityisviesteillä saava myös raportoi ne viestit.
Modet ovat kyllä sanoneet, että raportointi kannattaa, vaikka niihin viesteihin onkin normaalia hankalampi puuttua. Etenkin uhkausviestien kohdalla voi hyvin olla, ettei siihen kontekstia edes tarvita.Toisaalta raportointi ei kuulemma auta mitään, koska modet eivät pääse näkemään koko kontekstia eivätkä voi esim. kuvakaappauksia todentaa oikeiksi.
Mutta varsin sairasta sakkia, jos pitää ketään uhkailla yhtään millään tavalla, yksityisesti tai julkisesti, somessa tai kadulla. Voisi kannustaa tuollaiset yksilöt vapaaehtoiseen hoitoon.
Muutama vuosi sittenhän taisi jossain vedonlyöntiketjussa tällainen ”omalla nimellään” esiintynyt sankari tehdä oharit ja jättää hävityn vedon maksamatta. Siinä sitten jotkut naureskeli, että mukava tuollaista tehdä omalla nimellä.Mielenkiinnosta, @Moderaattorit @Ylläpito tarkistetaanko tuollaisissa ”tavallisissa” kokonimistä muodostuvalta nimimerkiltä papereita millään tavalla, vai voisiko tänne rekata muina miehinä naapurin Karin nimellä ja vetää jonkulaista performassia?
Vaikka en ole tietosuojalainsäädännön asiantuntija, olen varma, että ei voi olla kiellettyä kertoa itseensä kohdistuvista uhkauksista. Ei ehkä kannata kopioida koko viestiä sellaisenaan, mutta käsittääkseni on täysin laillista sekä referoida saatua viestiä että kertoa omin sanoin, mitä joku toinen on viestitellyt.Vastahan tässä sain taas viime viikolla muutaman "hassunhauskan" yv-viestin, joissa luvattiin selvittää henkilöllisyyteni ja kuvailut sen jälkeisistä tapahtumista. Mua noi nyt ei sinänsä haittaa, mutta joku muu voisi kokea vastaavat kirjoittelut hyvinkin uhkaaviksi. Lähinnähän nuo nimimerkit osoittavat oman pienuutensa noilla oksennuksillaan, eikä oma viitseliäisyys edes riitä vastaamaan mitään näille sankareille.
Kelasin et sun viesti koski tuota poistettua Lämsä viestiä. Puolustuksekseni; kaikki muut viestit edellisellä sivulla koski aihetta paitsi screenshotin sisältänyt vastauksesi erkkalapaselle ja erkkalapasen vastaus viestiisi.Mikä sinun lainauksen pointti oli vuorokauden jälkeen?
Lienee ihan positiivista jos jääkiekkopalstalla suurin osa tapahtumista on jääkiekkoaiheisilla osioilla.Modeilta taisi tulla juuri yksi tämän vuoden pisimmistä pelikieltolistoista. Oletettavasti merkittävä osa rangaistuksen saaneista on syyllistynyt noihin rikkomuksiinsa Liigan ja Mestiksen osioissa, koska sen verran tuntemattomia olivat nuo nimimerkit ainakin minulle.
Toisaalta on täällä sitä jääkiekkokeskustelua suomalaisten sarjojen ulkopuolellakin. Itse ainakin tulkitsin tuon niin, että näitä rötöstelijöitä ei esim. NHL-puolella ollut nähty.Lienee ihan positiivista jos jääkiekkopalstalla suurin osa tapahtumista on jääkiekkoaiheisilla osioilla.
Hyvä nosto. Jotenkin itsellä meni tämän ketjun juttuna heti ajatus vapaalle mistä täällä yleensä väännetään.Toisaalta on täällä sitä jääkiekkokeskustelua suomalaisten sarjojen ulkopuolellakin. Itse ainakin tulkitsin tuon niin, että näitä rötöstelijöitä ei esim. NHL-puolella ollut nähty.