Jatkoajan (v)ihastuttavat moderaattorit

  • 2 352 888
  • 14 447

Ylläpito

Administrator
Jatkoaika on osa suurempaa kokonaisuutta, johon kuuluu erilaisia sivustoja. Useamman uutis- ja keskustelupalstan markkinoinnissa on järkevää pitää modelinja riittävän tiukalla ja riittävän samanlaisena.

En näe, että tähän on mitään muutosta tulossa, jos Jatkoajalla pyritään yhdessä näiden muiden sivustojen kanssa saamaan enemmän euroja sisään.
Jotta mitään virheellisiä käsityksiä ei jää elämään: Jatkoaikaa julkaisee Jatkoaika ry. Jatkoaika ei ole osa mitään suurempaa kokonaisuutta, siihen ei kuulu muita sivustoja, Jatkoaika ei markkinoi mitään muita uutis- tai keskustelupalstoja, Jatkoaikaa ei myydä yhdessä minkään muun sivuston kanssa (muuten kuin kansainvälisten mainosverkostojen toimesta).

Matti Liljaniemi
 

Tjapalala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, FC Honka
En tiedä onko sattumaa, mutta täällä tuntuu kovin moni Team Moderatorsin puolestapuhuja olevan kovinkin loukkaantunut tästä nykyisestä keskustelusta ja puhuu omat asiansa esittäen ne täysin faktoina, kuten nimimerkki @V-G- . Sieltä täältä löytyy myös pieniä lipsahduksia, jotka alkavat haista aika pahalta.
Eihän kukaan tässä loukkaantunut ole. Argumentit on ollut erittäin heikkoa tähän mennessä. On löydetty yksi tapaus, jossa muka on epäreilua kohtelua. Ja tämä kyseinen henkilö on nyt pelikieltokäsittelyssä.

Ei ole muita argumentteja ihan hirveästi esitelty. Omaa subjektiivista fiilistä, että suositaan tiettyä kulmaa.

Ja kritiikkiä saa antaa, mutta senkin antamisessa kannattaisi yrittää hieman.

Musta ehdotus, että Moderaattorit olisi näkyvillä ei ole karmea ainakaan, mutta kyllä siinäkin on omasta mielestä ongelmia. Mutta se ei kyllä tunnu olevan monen pääagendalla.

Mutta mitkä pienet lipsahdukset tuntuu nyt pahalta? Se tajuaminen että omassa kirjoittamisessa ehkä saattaa olla myös vikaa? Mahtaa tehdä kipeää.
 

Spine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uramaton Turun Palloseura
Eihän kukaan tässä loukkaantunut ole. Argumentit on ollut erittäin heikkoa tähän mennessä. On löydetty yksi tapaus, jossa muka on epäreilua kohtelua. Ja tämä kyseinen henkilö on nyt pelikieltokäsittelyssä.

Ei ole muita argumentteja ihan hirveästi esitelty. Omaa subjektiivista fiilistä, että suositaan tiettyä kulmaa.

Ja kritiikkiä saa antaa, mutta senkin antamisessa kannattaisi yrittää hieman.

Musta ehdotus, että Moderaattorit olisi näkyvillä ei ole karmea ainakaan, mutta kyllä siinäkin on omasta mielestä ongelmia. Mutta se ei kyllä tunnu olevan monen pääagendalla.

Mutta mitkä pienet lipsahdukset tuntuu nyt pahalta? Se tajuaminen että omassa kirjoittamisessa ehkä saattaa olla myös vikaa? Mahtaa tehdä kipeää.

Kukaan ei voi pakottaa näkemään niitä argumentteja jos niiltä ummistaa silmät. Täällä on viimeiset sivut ollut aika paljon muitakin argumentteja, kuin "modet ovat paskaa", "modet ovat vihervassareita" tai "persuja syrjitään vaan".

Enemmän tällä hetkellä näyttää ne argumentit loppuvan Team Moderatorsien leiristä. Julistetaan oma agenda täysin faktana ja sivuutetaan kaikki muut mielipiteet täysin.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Täytyy häpeäkseni myöntää, että sen verran junaturman katselijan vikaa minussa on, että pelikieltoviestit on tullut lueskeltua liki kaikki jo aika pitkään. Paremman ja tiiviimmän lähipäivien viihdekatsauksen niistä usein saa kuin vaikkapa poppariketjusta. Liki kaikki pelikiellot menevät johonkin kolmesta kategoriasta:

1) Ihan kajahtanut porukka. Joko aivan törkeitä henkilökohtaisuuksia ja todella aggressiivista kirjoittamista, avointa rasismia tms., tai niin sakeaa settiä (sisällöllisesti, ilmaisullisesti tai sekä että) että laittaa miettimään, että aineissako siellä kirjoitetaan. Yleensä nämä kokevat kovan poiston ennen kuin viestimäärä nousee korkeintaan kaksinumeroista korkeammaksi.
2) Todella raskas kirjoitustyyli yleisesti: flametusta, jankkausta yms. Usein saavat kirjoittaa sanktioiden välissä pitkästikin, koska monesti tähän ei kuulu yksittäistä aivan törkeää viestiä, mutta pelikieltotekstin linkistä kun selailee mainittuja ketjuja, niin aikamoisen häiritsevä härdelli siellä on tavannut olla käynnissä jopa sivutolkulla. Sitä porukkaa, jota osa laittaa ignoreen - silti monella on tosi hyviäkin argumentteja, kun malttaisi olla kirjoittamatta vielä viestikaupalla inttämistä sen jälkeen kun ne argumentit on jo lyöty pöytään.
3) Lähtee laukalle. Selvästi provosoidutaan isosti ylikierroksilla, tai sekoillaan säännöistä piittaamatta (joskus sen sanallisesti myöntäenkin) pitkin palstaa. Jälkimmäiset menevät monesti viestien ajankohdistakin päätellen kännin piikkiin, ensimmäisissä on joko tullut joku kipupiste vastaan tai ollut muuten vain todella huono päivä. Inhimillisiä juttuja, mistä johtuen näitä pelikieltoja on taustalla myös monilla hyvillä ja fiksuilla kirjoittajilla siinä missä kohtien 1&2 edustajia tulee pelikiellon aikana harvemmalla ikävä. Tästä porukasta sitä aina toivoisi, että pysyy homma tarpeeksi kintaassa että ainakin porttikiellolta vältyttäisiin, kun kerran annettavaa palstalle on eikä yleisanti ole ikävän sävyistä. Varmasti myös se osa, joka pölyn laskeuduttua suurimmalla prosentilla tajuaa itsekin, että nyt lähti lapasesta.

Vääriä pelikieltoja en muista tuolla nähneeni, vaan päin vastoin tapaa olla päivänselvää, miksei linkattu sisältö ole mennyt läpi. Eri mieltä muistan olleeni lähinnä joistakin itänaapureihin kohdistuneista solvauksista annetuista pelikielloista, mutta niissäkin linja on vaikuttanut yhtenäiseltä, vaikka henkilökohtaisena mielipiteenäni se saisi tässä maailmantilanteessa olla aavistuksen eri paikassa. Sitä vastoin käyttäjien välisistä väännöistä annetut pelikiellot ovat mielestäni olleet ihan selkeitä tapauksia, joissa käytös on ollut tavalla tai toisella oikeasti heikkoa.

Toki noiden kahlaaminen antaa tiedon vain yhteen suuntaan ( =tosi kevyitä pelikieltoja ei ole näkynyt) eikä takaa sitä, etteikö jossain päin palstaa olisi törkeyksiä, jotka olisivat läpäisseet seulan. Ja totta kai tuo pelikieltojen selkeys ja käytöksen huonous ovat minun subjektiivisia näkemyksiäni, mutta kun en mihinkään "yläluokkaan" kuulu enkä ole sellaisesta lähtöisin, enkä ole myöskään sensitiivisyyskasvatusta saanutta ikäpolvea, niin tuskin minun tapakulttuurini ainakaan miksikään erityisen tiukaksi on muodostunut.
Ei minullakaan ole mitään valittamista annetuista pelikielloista. Hyvää toimintaa siinä suhteessa @Moderaattorit . Minä olen kirjoittanut moderaattoreiden linjasta ja nimenomaisesti siitä, minkälaisia kirjoituksia jätetään rankomatta toistuvasti. Tämän ongelman olen kirjoittanut auki kyllä perin selvästi ja useat näkevät saman haasteen. Jostain syystä minkäänlaista vastetta ei moderaattoreiden puolelta tule.

Tämän palstan taustatouhut ovat ruvenneet aukeaman mulle vasta nyt. Aiemmin suhtauduin itsekin pikkasen hymähdellen foliohattuihin. Foliohatut ovat kuitenkin turhia. Ehkäpä pyykkipojat nenään sen sijaan. Sen verran palstan taustatoiminta lemuaa.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Jotta mitään virheellisiä käsityksiä ei jää elämään: Jatkoaikaa julkaisee Jatkoaika ry. Jatkoaika ei ole osa mitään suurempaa kokonaisuutta, siihen ei kuulu muita sivustoja, Jatkoaika ei markkinoi mitään muita uutis- tai keskustelupalstoja, Jatkoaikaa ei myydä yhdessä minkään muun sivuston kanssa (muuten kuin kansainvälisten mainosverkostojen toimesta).

Matti Liljaniemi

Kiitos tarkennuksesta. Törmäsin nimeesi useilla eri foorumeilla tekijänä. Kuten Supervuoro ja Koripallo comit ja kuvittelin, että kyse on mm. mainosten osalta jonkinlaisesta yhteistyöstä.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Eihän kukaan tässä loukkaantunut ole. Argumentit on ollut erittäin heikkoa tähän mennessä.

Kuten kirjoitin, Jatkoaikaa moderoidaan viherliberaalin silmin. Se ei tarkoita vasemmistoliberaalia, vaikka termit usein sekoitetaan. Myös osa oikeistoa on viherliberaalia.

Se mikä vaikuttaa olevan ongelmana, on viherliberaali moderointi. Toisessa päässä kuviteltua akselia on kansalliskonservatiivinen moderointi. Kun Jatkoajassa tulee esille se, että täällä ei saa sanoa suoraan, kyse on myös mittareista.

Tere Sammallahti ei voisi kauan kirjoittaa palstalla. Eikä Riikka Purra. Tai useita muita kansanedustajia. Heidän tekstinsä on enemmän tai vähemmän kansalliskonservatiivista, osin edelleen rasistista. Kokoomuksen oikeaa laitaa tai persuja kannattavat kokevat vääräksi sen, että he eivät voi kirjoittaa esimerkiksi äänestämänsä kansanedustajan näkemyksiä ilman rankaisemista.

Samaan aikaan persuja ja Orpon hallitusta voi haukkua alatyylisesti ja spämmätä molemmat ketjut vihervasemmiston heitoilla päivästä toiseen. Jos yrittää persuista joku asiallista viestiä kirjoittaa, se mitätöidään jollain sloganilla tms. Itse olen pystynyt kirjoittamaan asiallisia viestejä molempiin, mutta en ihmettele, että moni kokee modelinjan olevan toispuolinen.

e: Jatkojan modelinja on muuttunut paljon. Kuten Suomikin. Muistan alkuvaiheessa pari vuosikymmentä sitten miten esimerkiksi rasisimiin ei kiinnitetty huomiota. Tämä muuttui vähitellen, mutta vielä 2020-luvulla romanien niputtaminen varkaiksi ja huijareiksi oli aivan tavallista.
 
Viimeksi muokattu:

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tämän palstan taustatouhut ovat ruvenneet aukeaman mulle vasta nyt. Aiemmin suhtauduin itsekin pikkasen hymähdellen foliohattuihin. Foliohatut ovat kuitenkin turhia. Ehkäpä pyykkipojat nenään sen sijaan. Sen verran palstan taustatoiminta lemuaa.
Toinen ja samalla viimeinen yritys (ensimmäiseen suoraan kysymykseen ei käyttäjä @Spine vastannut) :

Mikä siinä palstan taustatoiminnassa lemuaa? Mitä on taustalla?
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Toinen ja samalla viimeinen yritys (ensimmäiseen suoraan kysymykseen ei käyttäjä @Spine vastannut) :

Mikä siinä palstan taustatoiminnassa lemuaa? Mitä on taustalla?
Erikoisia viheltämättä jättämisiä.

Isossa kuvassa linja, jonka suojissa voi leimata kanssakirjoittajan milloin miksikin. Hieno esimerkki vaikuttaa olevan tämä yksi perustajajäsen. Siis aidosti lemuaa niin paljon, että paljon hyvää jää tuon haisun alle.

Tavan kirjoittajat ovat alisteisessa asemassa moderaattoreihin, jotka osallistuvat täällä ”piilossa” keskusteluihin. Tuota valtaa käytetään ainakin joidenkin moderaattoreiden toimesta väärin.

Rikepisteitä jaetaan yksittäisten moderaattoreiden toimesta miten sattuu vailla yhteistä järkevää linjaa. En ymmärrä, miksi moinen rikepistebyrokratia on edes rakennettu, muutoin kuin lisäämään yksittäisen moderaattorin valtaa.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
...Rikepisteitä jaetaan yksittäisten moderaattoreiden toimesta miten sattuu vailla yhteistä järkevää linjaa. En ymmärrä, miksi moinen rikepistebyrokratia on edes rakennettu, muutoin kuin lisäämään yksittäisen moderaattorin valtaa.

Mistä näet nykyisen linjan? Julkistetaanko jokainen rikepiste?
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC
Yleisesti valitus on ollut sitä että kaikkia mielipiteitä ei kuulemma suvaita ja omaa mielipidettään ei saa sanoa. Jos se mielipide on räikeästi rasistinen, misogyninen, tasa-arvoa vastaan jne. niin hyvä vaan että niitä ei sallita. Olkoon se sitten tätä kiljuttua vihervasemmistopropagandaa.

Ps. En ole vasuri.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Yleisesti valitus on ollut sitä että kaikkia mielipiteitä ei kuulemma suvaita ja omaa mielipidettään ei saa sanoa. Jos se mielipide on räikeästi rasistinen, misogyninen, tasa-arvoa vastaan jne. niin hyvä vaan että niitä ei sallita. Olkoon se sitten tätä kiljuttua vihervasemmistopropagandaa.

Vähän turha uhriutuminen "vasemmistopropagandasta" kun kyse ei ole siitä.
 

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Erikoisia viheltämättä jättämisiä.

Isossa kuvassa linja, jonka suojissa voi leimata kanssakirjoittajan milloin miksikin. Hieno esimerkki vaikuttaa olevan tämä yksi perustajajäsen. Siis aidosti lemuaa niin paljon, että paljon hyvää jää tuon haisun alle.
Kiitos vastauksesta. Olen, yllättäen, eri mieltä, mutta arvostan silti vastausta ja edes jotain konkreettista.
Tavan kirjoittajat ovat alisteisessa asemassa moderaattoreihin, jotka osallistuvat täällä ”piilossa” keskusteluihin. Tuota valtaa käytetään ainakin joidenkin moderaattoreiden toimesta väärin.
Oletko oikeasti sitä mieltä, että olisi hyvä jos moderaattorien nimimerkit olisivat julkisia? Meikäläisen hyvin vahva tuntuma on se, että sen jälkeen heidän keskustelustaan ei tulisi yhtään mitään, mikä johtaisi siihen ettei kukaan haluaisi enää moderoida.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Sitten vielä tuokin. Osa julkaistaan, osa ei. Miksi? On kyllä ihmeellistä salailua.

Eli väitteesi rikepisteiden linjasta on virheellinen tai oikeastaan mahdoton muodostaa taustatietojen puutteellisuuden takia. Eli rikepisteiden linja voi olla täydellisesti linjassa tai sitten ei, sitä ei voi tietää taustatietojen puutteellisuuden takia.

Moderoinnista käydään näitä keskusteluja aika ajoin, yleensä sytykkeen antaa kirjoittajan kokema henkilökohtainen vääryys, mitä komppaavat samanhenkiset kirjoittajat. Hyvää ja tarpeellista keskustelua, moderaattoreiden on hyvä nähdä kirjoittajien mielipiteitä.

Jatkoaika on hyvä palsta, täällä saa sanoa ja vängätä. Toisaalta palsta on hyvin moderoitu vapaaehtois voimin.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
No mä en ole huomannut yhtään poistoa/bannia perustellun mielipiteen takia. Mielelläni niitä esimerkkejä näkisin.

Se, oli se pointti.

Minusta taas banneja ja poistoja tulee antaa perustellunkin mielipiteen takia. Kyse bannissa ei ole perusteluista vaan esimerkiksi siitä, sisältääkö viesti vaikkapa juutalaisvihaa tai rasismia.

Viherliberaaliin moderointiin kuuluvat erilaiset arvot kuin kansalliskonservatiiviseen moderointiin. Aiemmin Jatkoaika oli lähempänä jälkimmäistä kuin nyt, mutta samaan aikaan kun Jatkoajan moderointi on siirtynyt lähemmäksi viherliberaaleja arvoja, Euroopassa, USA:ssa ja Suomessa kansalliskonservatiiviset arvot ovat kasvaneet.

Ja tämä näkyy jääkiekosta kiinnostuneiden nuorten ja muiden eräänlaisena tyytymättömyytenä modelinjaan. Aiempaa konservatiivisempaa linjaa muistellaan monien toimesta parempana "kun vielä sai sanoakin jotain".
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Eli väitteesi rikepisteiden linjasta on virheellinen tai oikeastaan mahdoton muodostaa taustatietojen puutteellisuuden takia. Eli rikepisteiden linja voi olla täydellisesti linjassa tai sitten ei, sitä ei voi tietää taustatietojen puutteellisuuden takia.
Jo pelkästään se, että välillä rikepisteet ovat esillä, välillä eivät, herättää epäilyksen. Miksi kaikki eivät ole esillä? Eivätkö ne kestä päivänvaloa? Minusta tökeröä ja mielivaltaista toimintaa, johon soisi muutoksen.

Ja kyllä rikepisteisiin voi ottaa kantaa, vaikka jostain syystä modet eivät koe tarpeelliseksi niitä aina julkisesti merkitä esille. Olen nähnyt rikepisteitä, jollaisista on annettu suoria pelikieltoja ja olen nähnyt niin heppoisia rikepisteitä, joiden yleisesti jakaminen lopettaisi keskustelun kokonaan.
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Kyllä pitäisi aina Kymmenen uutisten alkuun tulla päivittäinen katsaus Jatkoajassa jaettuihin pelikieltoihin ja eritoten rikepisteisiin, tarkkojen perustelujen kera. Muuten tämä on mielivaltaista ja salamyhkäistä varjoissa tapahtuvaa suhmurointia. Eihän meistä kukaan voi nukkua öitään rauhassa kun ei ole mitään konstia tietää onko jossain jaettu rikepiste, ja jos on, millä perusteilla se on annettu!!!

Minä voin hyväkäytöksisenä ja suoraselkäisenä totuuden ja tolkun miehenä olla esimerkkinä teille kaikille muille, käyttäytykää kuten minä niin ei varmasti tule mitään pelikieltoja eikä edes rikepisteitä. Näin helppoa se on!
 

Flonaldo

Jäsen
Ihmisiä ollaan itse kukin ja joskus rapatessa roiskuu, eikä sen perusteella ole kohtuullista joutua liiallisen ryönän kohteeksi. Siksi pyydän anteeksi nimimerkiltä @Flonaldo.
Ei tässä mitään anteeksipyyntöjä tarvita, mutta anteeksi annetaan toki. Ei tämä niin vakavaa ole. Keskustelun aiheet voivat olla, mutta ei se, että nimimerkit toisistaan kirjoittelevat mitä nyt sitten kirjoittelevatkaan.

Henkilöllisyytesi tietäen odotusarvot ovat hieman korkeammalla ja siksi päädyin asian framille tuomaan, mutta jälkikäteen ajateltuna ei olisi pitänyt.
Modet ovat tosiaan palstalla linjanneet, että jos joku on henkilöllisyytensä "paljastanut" tai se on jotenkin tullut yleisesti tietoon, siihen eivät päde silloin nimimerkin henkilöllisyyteen liittyvät sääntöpykälät. Ja se on myös omasta mielestäni ihan selvä ja ok.

Mutta itse pidän hieman erikoisena ja palstakirjoittelun "käytöskoodin" ulkopuolelle menevänä, että täällä julkisesti googletellaan ja tehdään jotain keittiöanalyyseja henkilöstä.

Yksi googlettelija toki tuttuun tapaan minua aiemmin vuosia vainonnut nimimerkki, joka muun muassa on tänne pasteillut ikääntyneiden vanhempieni kotiosoitetta yms.

Ja siitä päästään tähän keskusteltuun moderaattoreiden julkisuuteen. En Jatkoajan moderaattoreiden mahdollisista oman nimimerkin kirjoitteluista tiedä mitään, mutta aika monella voi olla sellaisia viestejä, joista riittävän sinnikäs stalkkaaja selvittää tai ainakin luulee selvittäneensä moderaattorin henkilöllisyyden.

Omat kokemukseni moderoinnista ovat kauan, kauan, kauan sitten, mutta sen ja joidenkin myöhempien toisaalla kokemieni juttujen perusteella suosittelisin moderaattoreille, että pitävät nykyisestä yksityisyydestään tiukasti kiinni.

Kuvittele tämän ketjun kaikkein änkyrimmät nimimerkit pommittamaan soittoja ja viestejä perjantai-iltana klo 23, lähettelemässä FB-viestejä, tagaamassa X-tunnuksesi julkisesti johonkin "paljastuksiin" jne. Alkaisi olla sen jälkeen vähissä halukkaat vapaaehtoismoderaattorit.

Ja nuo yllä kuvatut siis ihan oikeasti tapahtuneita asioita. Jollekin (vaikkapa minulle) sellaisia juttuja, että eivät mene lainkaan ihon alle, pikemminkin naurattaa ja hauskoja juttuja kerrottavaksi. Joku toinen voi oikeasti menettää yöunensa.
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Mutta itse pidän hieman erikoisena ja palstakirjoittelun "käytöskoodin" ulkopuolelle menevänä, että täällä julkisesti googletellaan ja tehdään jotain keittiöanalyyseja henkilöstä.

Tästä olen täysin samaa mieltä. Mutta ottaen huomioon, että erään palstaväännön jälkeen teikäläinen ilmestyi esimerkiksi tutkimaan LinkedIn-profiiliani niin vähän nyt on kahdet rattaat.

Tämä vaiheessa jossa en mielestäni ollut kertonut kuka olen. Ja vastaus tähän oli muistaakseni, että ”muutaman viestin jälkeen kyllä selviää kuka on takana”
 

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Mutta itse pidän hieman erikoisena ja palstakirjoittelun "käytöskoodin" ulkopuolelle menevänä, että täällä julkisesti googletellaan ja tehdään jotain keittiöanalyyseja henkilöstä.

Boldasin tuosta viestistä sen oleellisimman asian (siis minun mielestäni oleellisimman) tähän tänään käytyyn keskusteluun. Ymmärränkö nyt oikein, että sinä olet peräänkuuluttamassa palstakirjoittelun käytöskoodia sinua kohtaan "väärin" käyttäytyneeltä nimimerkiltä? Onko tuo Israel-ketjun toiminta mielestäsi oikean käytöskoodin mukaista toimintaa? Pitäisikö sielläkin mielestäsi vaalia jotain käytöskoodia? Sinä hyökkäsit siellä melko käsittämättömällä hyökkäyksellä toista kanssakirjoittajaa vastaan, joka ei ollut syyllinen mihinkään muuhun kuin siihen että oli eri mieltä kanssasi. Tästä käytöskoodista kuulisin mielelläni lisää, jos siihen kuuluu mm. nimimerkki Flonaldon kanssa samaa mieltä oleminen.

Ja viimeinen lause toimii nimenomaan aasinsiltana tähän ketjun tauhkan alle hukkuneeseen keskusteluun; ollaanko Jatkoajan keskustelupalstalla moderoinnissa tasapuolisia kaikkia kirjoittajia kohtaan, vai vaaditaanko täällä myös jonkinlaista tiettyä maailmankatsomusta tai näkökulmaa, saadakseen spämmätä rauhassa mitä vaan.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Mutta itse pidän hieman erikoisena ja palstakirjoittelun "käytöskoodin" ulkopuolelle menevänä, että täällä julkisesti googletellaan ja tehdään jotain keittiöanalyyseja henkilöstä.
Huhhuh. Kertoo palstan moderoinnista kyllä karua kieltään, että sinä olet viime öisen täysin törkeän, valheellisen ja leimaavan viestisi jälkeen täällä kirjoittelemassa palstakirjoittelun käytöskoodista. Huhhuh.
 

Spine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uramaton Turun Palloseura
Tästä olen täysin samaa mieltä. Mutta ottaen huomioon, että erään palstaväännön jälkeen teikäläinen ilmestyi esimerkiksi tutkimaan LinkedIn-profiiliani niin vähän nyt on kahdet rattaat.

Tämä vaiheessa jossa en mielestäni ollut kertonut kuka olen. Ja vastaus tähän oli muistaakseni, että ”muutaman viestin jälkeen kyllä selviää kuka on takana”

Siis onko tämä tosi? Eikö jatkoajan pitäisi olla anonyymi? Vai päteekö tämä vain meille normaaleille pulliaisille?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös