Jatkoajan (v)ihastuttavat moderaattorit

  • 2 352 888
  • 14 447

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Siis onko tämä tosi? Eikö jatkoajan pitäisi olla anonyymi? Vai päteekö tämä vain meille normaaleille pulliaisille?

Toki pätee vain meihin taviksiin. Mutta ylläpito ja moderaattorit(?) pääsevät kyllä käsiksi IP-osoitteisiin, joiden avulla taitava IT-osaaja kyllä selvittää henkilöllisyyden nopeastikin. Tuon homman laillisuus on toki siinä ja tässä, mutta mitäpä jostain GDPR-laista piittaamaan, jos on omasta mielestään oikealla asialla.
 

Kilgore Trout

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Siis onko tämä tosi? Eikö jatkoajan pitäisi olla anonyymi? Vai päteekö tämä vain meille normaaleille pulliaisille?
Pyrin kirjoittamaan se mielessä pitäen, että mikään nimimerkki ei välttämättä suojaa maailman tappiin, ja esimerkiksi omat lapseni saattavat joskus lukea kirjoittamani tekstit. Silti pidän outona, jos kirjoittajien henkilöllisyyksiä pyritään selvittämään henkilökunnan puolesta.
Esimerkiksi minä olen kirjoitellut kiinteällä IP:llä.
 

Flonaldo

Jäsen
Ymmärränkö nyt oikein, että sinä olet peräänkuuluttamassa palstakirjoittelun käytöskoodia sinua kohtaan "väärin" käyttäytyneeltä nimimerkiltä? Onko tuo Israel-ketjun toiminta mielestäsi oikean käytöskoodin mukaista toimintaa? Pitäisikö sielläkin mielestäsi vaalia jotain käytöskoodia?
Ymmärsit nyt väärin. Henkilökohtaisuudet, provoilut, typerät viestit ovat "normaalia" toimintaa keskustelupalstoilla. Ja niistä sitten moderaattorit jakavat kunkin foorumin linjausten mukaisesti seurauksia. Sellaista mitä nyt Jatkoajassakin tapahtuu päivittäin. Ei sen takia, etteikö tämän palstan moderointi olisi tehtäviensä tasalla, vaan koska se nyt on nettikeskustelussa ollut osa sitä siitä lähtien, kun netissä on keskusteltu.

Sen sijaan mielestäni nimimerkeillä toimivassa keskustelussa toisten käyttäjien googlettelu ja havaintojensa julkinen pyörittely ei sitä ole, vaan on poikkeuksellista. Kiitokset ja hatunnosto nimimerkille @#7, joka ainoana kehtasi tagata mukaan keskusteluun, kun muilla oli hyvät seläntakanahuutelut menossa.

Siis onko tämä tosi?
Ei tietystikään ole. Osa vuosikausia jatkunutta paskanlevityskampanjaa ja häirintää.

Ja näppärästi sitten @Noppa10 siirtyi jo sen pohjalta syyttämään rikolliseksi.
 

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Ja näppärästi sitten @Noppa10 siirtyi jo sen pohjalta syyttämään rikolliseksi.

Ketäs minä nyt olen syyttänyt rikolliseksi? Totesin vain sen, että jos ylläpito tai moderaattorit käyttävät tuollaista keinoa henkilöllisyyden selvittämiseen, on se rikos. Ei kai nimimerkki Flonaldolla ole mitään mahdollisuutta selvittää kenenkään yksittäisen nimimerkin henkilöllisyyttä sen enempää kuin nimimerkillä Noppa10:lläkään..?

edit. Ja siitä suuremmalla syyllä, jos ymmärsin väärin, avaatko vähän sitä käytöskoodia TÄLLÄ keskustelupalstalla minullekin? On meillä toki tuolla säännöt, mutta omat viestisi rikkoivat ainakin viittä pykälää Israel-ketjussa. Onko olemassa joku sääntöjen ulkopuolinen koodisto, jota ei tuonne ole kirjattu? Ymmärrän toki jos on, onhan kiekossakin tuollainen. Tällä palstalla kuitenkin kirjoittelee sakkia laidasta laitaan, niin olisi hyvä jos tällaisia koodeja kirjoitettaisiin kokeneempien kirjoittajien toimesta enemmänkin auki.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | isn't
Kerrataan vielä tämä kurinpitokäsittelyn aikana kirjoittaminen.
Vastataan nyt tähän ketjuun.



Itse asiassa ei ole meidän yleinen käytäntö. Valtaosa pelikielloista annetaan ilman väliaikaisia kirjoitusoikeuksien poistoja. Olipahan viimeisessäkin pelikieltosatsissa sellainen tapaus, jossa kurinpitokäsittelyn aikana käyttäjä päätti varmistaa itselleen pelikiellon kirjoittamalla provon alkuperäisen kurinpitokäsittelyn startanneen viestin jälkeen.

Mutta kyllähän me voimme väliaikaisen pelikiellon tai "putkareissun" antaa ja aina silloin tällöin näin toimitaankin. Joskus taustalla on varmistelu keskustelun pysymisestä järkevänä, mutta vielä useammin kyse on käyttäjän itsensä suojelulta mahdollisesti isommalta pelikiellolta (känniviestit lienee hyvä esimerkki tästä puolesta).

Moderaattorit
Eli:
- Valtaosa, joka tarkoittaa siis enemmistöä tapauksista, kirjoituskielloista annetaan ilman sitä edeltävää väliaikaista kirjoituskieltoa.
- Joskus, eli ei ollenkaan aina, toimitaan toisinkin.

Onko tämä oikeasti vaikeaa ymmärtää tai jotain?

KIrjoituskiellon antamisessa menee käytännössä aina vuorokausi tai pari. Se, että siellä on punakynänootti, on viesti muille palstalaisille: "älkää vääntäkö tästä enempää, modet ovat huomanneet asian jo, ja penalttia on tulossa". Se ei ole mikään "normaalisti tässä vaiheessa olisi jo rangaistu, mutta nyt mietitään miten saataisiin hyvikselle takaportti vapauteen".

Tässä.
Ei.
Ole.
Mitään.
Salaliittoa.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Alkaa olemaan koko Jatkoajan keskustelupalstan historian hämmentävimpia vaiheita menossa.
En pysy perässä kyllä yhtään.

Ei tää liian vakavaa saisi olla. Ottakaa happea ja relatkaa.

Peace and love, please!
 

Alejandro

Jäsen
Yksi googlettelija toki tuttuun tapaan minua aiemmin vuosia vainonnut nimimerkki, joka muun muassa on tänne pasteillut ikääntyneiden vanhempieni kotiosoitetta yms.
En ymmärrä. Miksi tällaisesta toiminnasta ei ole annettu porttikieltoa? Ihan sairasta touhua.

Tästä olen täysin samaa mieltä. Mutta ottaen huomioon, että erään palstaväännön jälkeen teikäläinen ilmestyi esimerkiksi tutkimaan LinkedIn-profiiliani niin vähän nyt on kahdet rattaat.

Tämä vaiheessa jossa en mielestäni ollut kertonut kuka olen. Ja vastaus tähän oli muistaakseni, että ”muutaman viestin jälkeen kyllä selviää kuka on takana”
Ei tämäkään kovinkaan terveelliseltä toiminnalta kuulosta, jos tosiaan pitää paikkaansa,

Huhhuh, tuntuu ihan kuin olisin ollut ihan jollain eri foorumilla kaikki nämä vuodet. Jatkoaika on joillekin melko vakava juttu.
 

Tjapalala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, FC Honka
Niin, keskustelussa nyt on monesti tapana pohtia erilaisia tulokulmia käyttäen mahdollisia skenaarioita. Ei noissa raiskauskeskusteluissa kyllä kukaan ole suoraan syyttänyt ketään valehtelijaksi, vaan ennemminkin pohdiskellut myös sellaisen mahdollisuuden olemassaololla. Tämä ei ole mitään raiskaajan puolustelua, vaikka sellaiseksi täällä nykyään tuota harrastavat kirjoittajat leimataankiin.
Jos ihan ensimmäisenä kun tällainen uutinen tulee, niin kokee tarpeeksi tulla pohtimaan, että onkohan nyt näin edes tapahtunut niin kyllä toi aika aseenteliseelta vaikuttaa omaan silmään. En nyt viittaa sinuun vaan yleisesti monella tuntuu olevan oletuksena, että mitään syytöksen alaista ei voi tapahtua. Meidän ”äijä” on hyvä tyyppi.
Tuo persuketju on kyllä lähtenyt lapasesta kauan aikaa sitten. Kerran päivässä joku käy postaamassa sinne jonkun kyseenalaisen linkin tai lausahduksen persuilta ja kun joku yrittää jotain toisenlaista tulokulmaa nähdä, on paikalla samantien puolenkymmentä (yleensä samat) nimimerkkiä haukkumassa ja leimaamassa niin nimimerkkiä kuin niitä persujakin.
Mä sinäänsä ymmärrän tämän, mutta kun niiden idioottuksien laukojat ovat yleensä eduskuntaryhmän-PJ, ulkomaankauppa ja -kehitysministeri sekä entinen meppi. Eli merkittävässä asemassa olevia. Kyllä mun mielestä on tärkeätä, että hölmöjä ja rasistisia kommentteja nostetaan esiin eikö hyssytellä.
fiksummat kirjoittajat sitten mieluummin jättävät mielipiteensä kirjoittamatta kuin ottavat tuollaista paskaa niskaansa
En tiedä oliko tarkotuksellinen, mutta aika hauska tuo fiksummat kirjoittajat. Eli samaa mieltä sinun kanssa olevat? Oletko sinä näitä fiksumpia kirjoittajia? Olenko minä tyhmempi kun uskallan kirjoittaa ja ottaa paskan niskaa!?
Joskus ne merkittävät muutokset aiheuttavat ennakkoon suurta vastarintaa, kun myöhemmin huomataan niiden parantaneen epäkohtia.
Mikä on merkittävä muutos mitä tässä ajetaan ja mitä epäkohtaa tässä aiotaan parantaa? Jos aiot sanoa, että kaikilla on samat oikeudet niin kaipaisin tähän hieman perusteluita. Tähän on tuotu yksi esimerkki ja sekään ei päde oikein. Kyseinen käyttäjä on kurinpidossa ja on saanut aikaisemmin rankkua. Eli onko muuta vai onko kyse tästä yksittäisestä tapahtumasta? Ja jos kyse on, että pelkäät kirjoittaa oman mielipiteesi niin onko mielipiteesi rasistinen, homofoobinen tai sekstinen? Ja siksi et uskalla sitä kertoa.
Mielestäni Team Moderatorsin jäsenen paikka ei ole Löylyhuoneessa.
Minkä takia ei? Miten koet että ”piilossa olevat moderaattorit ovat huono asia Löylyhuoneessa? Mistä tiedät ketkä käyttäjät ovat moderaattoreita Löylyhuoneessa. Mutta olisko jotain esimerkkiä antaa miten tässä tällä hetkellä toimitaan väärin?
Tuota valtaa käytetään ainakin joidenkin moderaattoreiden toimesta väärin.
Ja tähänkin kaipaisin esimerkin? Miten joku moderaattori on käyttänyt valtaa väärin? Antamalla sinulle rikepisteen? Onko mahdollista että vika oli sinussa ja ansaitsit kyseisen rikepisteen.
Yleisesti valitus on ollut sitä että kaikkia mielipiteitä ei kuulemma suvaita ja omaa mielipidettään ei saa sanoa. Jos se mielipide on räikeästi rasistinen, misogyninen, tasa-arvoa vastaan jne. niin hyvä vaan että niitä ei sallita. Olkoon se sitten tätä kiljuttua vihervasemmistopropagandaa.
Tämä on kyllä se. Mutta kun mitään ei sanoa ja muita ”vihollisia” suojellaan jne. Paljon puhutaan hajusta, mutta tuntuu että se oma köntsä nyt siellä housuissa pullottaa enemminkin.
 

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Jos ihan ensimmäisenä kun tällainen uutinen tulee, niin kokee tarpeeksi tulla pohtimaan, että onkohan nyt näin edes tapahtunut niin kyllä toi aika aseenteliseelta vaikuttaa omaan silmään. En nyt viittaa sinuun vaan yleisesti monella tuntuu olevan oletuksena, että mitään syytöksen alaista ei voi tapahtua. Meidän ”äijä” on hyvä tyyppi.

Mä sinäänsä ymmärrän tämän, mutta kun niiden idioottuksien laukojat ovat yleensä eduskuntaryhmän-PJ, ulkomaankauppa ja -kehitysministeri sekä entinen meppi. Eli merkittävässä asemassa olevia. Kyllä mun mielestä on tärkeätä, että hölmöjä ja rasistisia kommentteja nostetaan esiin eikö hyssytellä.

En tiedä oliko tarkotuksellinen, mutta aika hauska tuo fiksummat kirjoittajat. Eli samaa mieltä sinun kanssa olevat? Oletko sinä näitä fiksumpia kirjoittajia? Olenko minä tyhmempi kun uskallan kirjoittaa ja ottaa paskan niskaa!?

Ensimmäiseen kappaleeseen; Tuossahan se pointti nimenomaan on. Tällä palstalla tunnutaan yleisesti hyväksyvän vain se mielipide, että epäilty on syyllinen. Jos joku esittää vastakkaisen mielipiteen, alkaa kivittäminen ja leimaaminen. Miksi? Ei se "väärä" asenteellisuus ole rikos. Tuo kirjoittamasi nimenomaan huokuu sitä, että se mahdollinen epäilty tulee lähtökohtaisesti "tuomita". Miksi sinä (ja moni muu) saa tehdä tällaisen päätelmän, mutta minä (ja moni muu) ei saa tehdä muunlaista?

Toiseen kappaleeseen; Olen itsekin sitä mieltä, että idioottimaisuuksista on hyvä ja kiva keskustella, varsinkin jos ne on tulleet tunnetuilta vaikuttajilta. Tähän et sitten kuitenkaan kommentoinut mielipidettäsi siihen, että miksi positiiviset uutiset persuista pyritään hautaamaan tuolla ketjussa negatiivisen trollauksen alle?

Viimeiseen kappaleeseen; En pidä itseäni fiksuna kirjoittajana, johan sen tämä ketju osoittaa; en minä ole lopettanut kirjoittamista, vaikka tuossa lainauksessa sanon fiksujen niin tekevän. Enkä minä pidä sinua tyhmänä kirjoittajana, päinvastoin tägäsin sinut toiseen ketjuun esimerkkinä hyvästä keskustelijasta (mitä tämäkin viestinvaihto edustaa). Lähinnä tarkoitin sitä, että tuossahan oli oikein hyvä keskustelu palstan moderoinneista meneillään, jossa vaihdettiin mielipiteitä ja argumentteja puolin ja toisin ilman suurempaa draamaa. Aina tiettyyn pisteeseen asti. Kukin päätelköön itse, mikä se piste oli.
 

Tjapalala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, FC Honka
Ensimmäiseen kappaleeseen; Tuossahan se pointti nimenomaan on. Tällä palstalla tunnutaan yleisesti hyväksyvän vain se mielipide, että epäilty on syyllinen. Jos joku esittää vastakkaisen mielipiteen, alkaa kivittäminen ja leimaaminen. Miksi? Ei se "väärä" asenteellisuus ole rikos. Tuo kirjoittamasi nimenomaan huokuu sitä, että se mahdollinen epäilty tulee lähtökohtaisesti "tuomita". Miksi sinä (ja moni muu) saa tehdä tällaisen päätelmän, mutta minä (ja moni muu) ei saa tehdä muunlaista?
No mä ajattelen, että ei ihan näinkään. Mä yritän avaa omaa ajatteluani. Mä ajattelen, että epäilyä ei tule tuomita lähtökohtaisesti. Hyvin vahvasti kannatan, että tutkitaan ja tehdään päätös sen jälkeen. Mä kuitenkin ajattelen, että syytöksen epäilijä myös lähtökohtaisesti puhuu totta (kunnes toisin todistetaan). Eli tutkitaan asia ensin ja tehdää tuomiot. On mun mielestä eri kirjoittaa, että on mahdollista että asiat eivät ole menneet juuri näin tai jos todisteita alkaa tulla enemmän sen puolesta että syytteet ei pidä paikkansa. Mutta osa ratsastaa paikalle sanomaan että raha-ahne akka tai että kostonhimoinen ämmä. Se on mun mielestä sitä asenteellista oletusta.
Toiseen kappaleeseen; Olen itsekin sitä mieltä, että idioottimaisuuksista on hyvä ja kiva keskustella, varsinkin jos ne on tulleet tunnetuilta vaikuttajilta. Tähän et sitten kuitenkaan kommentoinut mielipidettäsi siihen, että miksi positiiviset uutiset persuista pyritään hautaamaan tuolla ketjussa negatiivisen trollauksen alle?
En puuttunut, koska en ole huomannut tai kokenut, että positiivinen toiminta perussuomalaisista yritetään tukahduttaa. Mä oon kyllä tässä bias sen suhteen, että yleisesti en koe persujen tekevän hirveästi positiivisia asioita. Eli sun mielestä positiivinen asia voi olla mun mielestä negatiivinen.
Viimeiseen kappaleeseen; En pidä itseäni fiksuna kirjoittajana, johan sen tämä ketju osoittaa; en minä ole lopettanut kirjoittamista, vaikka tuossa lainauksessa sanon fiksujen niin tekevän. Enkä minä pidä sinua tyhmänä kirjoittajana, päinvastoin tägäsin sinut toiseen ketjuun esimerkkinä hyvästä keskustelijasta (mitä tämäkin viestinvaihto edustaa). Lähinnä tarkoitin sitä, että tuossahan oli oikein hyvä keskustelu palstan moderoinneista meneillään, jossa vaihdettiin mielipiteitä ja argumentteja puolin ja toisin ilman suurempaa draamaa. Aina tiettyyn pisteeseen asti. Kukin päätelköön itse, mikä se piste oli.
Mä ajattelin, että ei ehkä ollut tarkoitettu sellaisenaan kun sen pysty tulkita. Mutta kyllä mun mielestä tänään on ollut myös hyvää keskustelua, mutta omasta mielestä se on hukkunut kyllä enemmän siihen, että osa käyttäjistä ei osaa katsoa peiliin. Aika paljon hyvää kriitikkiä hukkuu omaan subjektiiviseen kokemukseen epäreiluudesta.
 

repalefarkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
per aspera ad astra
Hyvää iltaa.

Tulinpahan vaan ilmoittamaan että en lukenut viestiäkään ja kiisteltävä aihekkin on täyttä paskaa.
 

WarWas

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÅIFK. Kaikki Fin maajoukkueet. 99+
Minä voin hyväkäytöksisenä ja suoraselkäisenä totuuden ja tolkun miehenä olla esimerkkinä teille kaikille muille, käyttäytykää kuten minä niin ei varmasti tule mitään pelikieltoja eikä edes rikepisteitä. Näin helppoa se on!
Jatkoajan vähintään viisinkertainen penalttihenkilö puhuu kokemuksen äänellä, uskokaa häntä!!
 

WarWas

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÅIFK. Kaikki Fin maajoukkueet. 99+
Toki pätee vain meihin taviksiin. Mutta ylläpito ja moderaattorit(?) pääsevät kyllä käsiksi IP-osoitteisiin, joiden avulla taitava IT-osaaja kyllä selvittää henkilöllisyyden nopeastikin. Tuon homman laillisuus on toki siinä ja tässä, mutta mitäpä jostain GDPR-laista piittaamaan, jos on omasta mielestään oikealla asialla.
Juuh ei :D
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Toki pätee vain meihin taviksiin. Mutta ylläpito ja moderaattorit(?) pääsevät kyllä käsiksi IP-osoitteisiin, joiden avulla taitava IT-osaaja kyllä selvittää henkilöllisyyden nopeastikin. Tuon homman laillisuus on toki siinä ja tässä, mutta mitäpä jostain GDPR-laista piittaamaan, jos on omasta mielestään oikealla asialla.
Eikä selvitä. Olen taitava IT-henkilö 30 vuoden kokemuksella enkä tee IP-osoitteella hevon helvettiä. Se vaatisi sellaisia työkaluja, joiden käyttäjät ovat turvaselvitettyjä jannuja, joilla on lisäksi pääsy sellaisiin rekistereihin, joita ei luovuteta kuin viranomaisille. Mut on turvaselvitetty useaan otteseen, mutta siitä huolimatta en saa IP-osoitteella selville kuin sen ylläpitäjän. Onko foliorullassa vielä tavaraa jäljellä?
 

WarWas

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÅIFK. Kaikki Fin maajoukkueet. 99+
Eikä selvitä. Olen taitava IT-henkilö 30 vuoden kokemuksella enkä tee IP-osoitteella hevon helvettiä. Se vaatisi sellaisia työkaluja, joiden käyttäjät ovat turvaselvitettyjä jannuja, joilla on lisäksi pääsy sellaisiin rekistereihin, joita ei luovuteta kuin viranomaisille. Mut on turvaselvitetty useaan otteseen, mutta siitä huolimatta en saa IP-osoitteella selville kuin sen ylläpitäjän. Onko foliorullassa vielä tavaraa jäljellä?
Mäkin ja oikeastaan kaikki voisi sanoa tänneoman IP-osoitteen ja sillä ei ole paskaakaan merkitystä. No mun kohdalla selviää Turun alue millä ei enää ole merkitystä ja voisin myös vaihtaa sen jos nappaisi.
 

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mikä on merkittävä muutos mitä tässä ajetaan ja mitä epäkohtaa tässä aiotaan parantaa?
Se olisi merkittävä muutos täällä Jatkoajassa, sitä tarkoitin.
Epäkohta on siinä, että tavallinen käyttäjä ei tiedä keskustelevansa moden kanssa, jos ja kun sellaisia tilanteita tulee. Modetkin ovat ihmisiä arvomaailmoineen ja pystyvät halutessaan käyttämään hyväkseen asemaansa tämän toisen osapuolen sitä tiedostamatta. Heillä on asemansa puolesta enemmän valtaa tehdä kurinpitopäätöksia, joskin eivät pelikieltoja ymmärtääkseni yksin päätä, mutta pelikieltoihin johtavia rikepisteitä voivat jakaa.
 

Tjapalala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, FC Honka
Se olisi merkittävä muutos täällä Jatkoajassa, sitä tarkoitin.
Epäkohta on siinä, että tavallinen käyttäjä ei tiedä keskustelevansa moden kanssa, jos ja kun sellaisia tilanteita tulee. Modetkin ovat ihmisiä arvomaailmoineen ja pystyvät halutessaan käyttämään hyväkseen asemaansa tämän toisen osapuolen sitä tiedostamatta. Heillä on asemansa puolesta enemmän valtaa tehdä kurinpitopäätöksia, joskin eivät pelikieltoja ymmärtääkseni yksin päätä, mutta pelikieltoihin johtavia rikepisteitä voivat jakaa.
Henkilökohtaisesti ajattelen, että se ei ole ongelma että ei tiedä keskustelevan moderaattorin kanssa. Joo varmaan hekin tekevät virheitä. Mä ajattelen kuitenkin, että systemaattisesti moderaattorit eivät jaa täällä rikepisteitä solkenaan muille. Mä luulen, että meillä olisi kyllä täällä esimerkkejä jos niin tapahtuisi. Saa toimittaa jos löytyy. Se ei tarkoita, että ei joskus tulisi helppoja rikepisteitä. Jos mennään sinun mainitsemaan jääkiekkoon niin erilaisilla tuomareilla on erilaisia tuomioita. Se ei tee siitä huonompaa. Mut kyllä mä ajattelen, että vähän niiku tuomarina oleminen niin modena oleminen olisi vittuimaista hommaa. Avoimuutta lisäisi, mutta kyllä se myös synnyttäisi turhaa spekulaatiota mikä on vaikuttanut mihinkin ja kuka on kenenkin kaveri.

Itse en siis koe, että täällä on suurta epäreiluutta.
 

WarWas

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÅIFK. Kaikki Fin maajoukkueet. 99+
Se olisi merkittävä muutos täällä Jatkoajassa, sitä tarkoitin.
Epäkohta on siinä, että tavallinen käyttäjä ei tiedä keskustelevansa moden kanssa, jos ja kun sellaisia tilanteita tulee. Modetkin ovat ihmisiä arvomaailmoineen ja pystyvät halutessaan käyttämään hyväkseen asemaansa tämän toisen osapuolen sitä tiedostamatta. Heillä on asemansa puolesta enemmän valtaa tehdä kurinpitopäätöksia, joskin eivät pelikieltoja ymmärtääkseni yksin päätä, mutta pelikieltoihin johtavia rikepisteitä voivat jakaa.
Mitä merkitystä on keskusteleeko moden vai meidän tavisten kanssa jos osaa asiallisesti keskustella? En todellakaan ymmärrä tässä mitään epäkohtaa.
P.S. Jos olet asiallinen ihan IRL kuin kirjoittaessa niin todella suurella todennäköisyydellä sinulla ei ole ongelmaa eikä kukaan suutu.
K.I.S.S.
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Tästä olen täysin samaa mieltä. Mutta ottaen huomioon, että erään palstaväännön jälkeen teikäläinen ilmestyi esimerkiksi tutkimaan LinkedIn-profiiliani niin vähän nyt on kahdet rattaat.

Tämä vaiheessa jossa en mielestäni ollut kertonut kuka olen. Ja vastaus tähän oli muistaakseni, että ”muutaman viestin jälkeen kyllä selviää kuka on takana”

Korjaan itse muistini tekemää tepposta sen verran, että tuo selvitys tuli muualta, ei kyseiseltä henkilöltä mutta taisin silloin toimituksen (silloisen) suuntaan avautua monesta asiasta, pääasiassa silloisesta tasosta ja kummasti seuraavana aamuna Linkkari vilkutti kuinka sieltä(kin epäilisin) oli käyty heti ihmettelemässä. Ja kun en usko sattumiin. Käsi puoliksi ylös virheen merkiksi.

Ja ilmeisesti se, että esimerkiksi nostin esille erään viestin jossa nimimerkki Flonaldo aikanaan puolusteli Liljaniemen tekstiä kirjoittaen tyyliin "mitä Liljaniemi tässä tarkoittaa" ottaa ainakin pahasti mieheen, niin pahasti että se on häirintää. Toki myös "ei ole mahdollista että kirjautuu toisen tunnuksilla, kyllä minä tiedän" on viesti josta olen nyt jo yli 40 vuoden osaamisella rullaavaa Ylläpitoa muistuttanut.
 

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mitä merkitystä on keskusteleeko moden vai meidän tavisten kanssa jos osaa asiallisesti keskustella? En todellakaan ymmärrä tässä mitään epäkohtaa.
Osaako ne entiset ja nykyiset modet tai vahvan Jatkoaika-taustan omaavat nimimerkit itsekään aina keskustella asiallisesti? Ja jos eivät, koskeeko heitä samat säännöt?
Siitähän tässä on koko päivä väännetty puolin ja toisin, mutta se sitä osaltani tällä erää.
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Kuten kirjoitin, Jatkoaikaa moderoidaan viherliberaalin silmin. Se ei tarkoita vasemmistoliberaalia, vaikka termit usein sekoitetaan. Myös osa oikeistoa on viherliberaalia.
Mikä ihmeen viherliberaali :D

Ei kai sun elämä pyöri löylyhuoneessa? Muualla politiikka ei näyttele pienintäkään osaa, ei keskustelussa eikä moderoinnissa. Musta alkaa tuntua, että löylyhuoneen sulkeminen ja politiikan kieltäminen jäljelle jäävissä osioissa olisi aika vänkä temppu. Pelikieltojen määrä ainakin romahtaisi.

Tämä on edelleen pääpainoltaan jääkiekkopalsta.
 

WarWas

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÅIFK. Kaikki Fin maajoukkueet. 99+
Osaako ne entiset ja nykyiset modet tai vahvan Jatkoaika-taustan omaavat nimimerkit itsekään aina keskustella asiallisesti? Ja jos eivät, koskeeko heitä samat säännöt?
Siitähän tässä on koko päivä väännetty puolin ja toisin, mutta se sitä osaltani tällä erää.
En ota tuohon kantaa kun en tiedä, mutta vastasin siihen alkuperäiseen kysymykseesi missä kyselit, että onko ongelma jos ei tiedä onko toinen mode vai ei.
 

WarWas

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÅIFK. Kaikki Fin maajoukkueet. 99+
Mikä ihmeen viherliberaali :D

Ei kai sun elämä pyöri löylyhuoneessa? Muualla politiikka ei näyttele pienintäkään osaa, ei keskustelussa eikä moderoinnissa. Musta alkaa tuntua, että löylyhuoneen sulkeminen ja politiikan kieltäminen jäljelle jäävissä osioissa olisi aika vänkä temppu. Pelikieltojen määrä ainakin romahtaisi.

Tämä on edelleen pääpainoltaan jääkiekkopalsta.
Itse tykkään tästä tyylistä, että saa jutella muustakin, onhan täällä Bond-ketjukin ja samat tyypit analysoivat hokipelejä. Mielestäni asiallisuus on kaiken aa ja oo.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös