Jatkoajan (v)ihastuttavat moderaattorit

  • 2 352 763
  • 14 447

Vaakuna

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En tiedä, että onko yksityisviesteissä jonkinlainen kirjesalaisuuden suoja, mutta kyllä tälläiset pitäisi voida raportoida eteenpäin ja sen myötä potkaista uhkailija ulos.

Hei!

Yksityisviestejä on tosiaan mahdollista raportoida meille. Siihen liittyy tosin sellainen tekninen rajoite, että näemme kopion ainoastaan kulloinkin raportoidusta yksityisviestistä, emme yksityiskeskustelun aiemmista tai myöhemmistä viesteistä. Yksityiskeskusteluihin meillä ei muuten ole minkäänlaista pääsyä.

Yksityisviestien raportointiin ja huomiointiin kurinpitokäsittelyssä, olemme aiemmin vastailleet mm. seuraavissa kysymysketjun viesteissä:



Moderaattorit

Minä keväällä julkaisin samoilla sanoilla kuin saaamani viesti oli minulle tulleena yksityisviestinä ja tägäsin mukaan viestin lähettäneen nimimerkin. Silloin oli juuri tapahtunut se Viertolan kouluampuminen ja minun mittani tuli totaalisen täyteen kaikenlaisesta kiusaamisesta tai "kiusaamisesta". Tälläkin palstalla sitä esiintyy. Olen itse entinen koulukiusattu, ja minulla on aivan ehdoton nollatoleranssi kaikenlaiseen kiusaamiseen. Lällättälyt, vähättälyt ja muut kuuluvat samaan kategoriaan.


@WildCore Kirjesalaisuushan siis tarkoittaa muiden kirjeitä. Kukaan ei saa avata sinun kirjettäsi ilman sinun lupaasi. Mutta sinä olet omat kirjeesi vapaa levittämään julkiseen levitykseen missä ja milloin vaan.
 

kamik

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ja en nyt ole sulle mitään yksityisviestejä lähettämässä. Joko tiedät mistä on kyse tai sitten et. Aivan sama mulle, ei ole oleellista.
Pahoittelut heti alkuun, että puutun asiaan, joka ei mulle kuulu. Mutta toisaalta ollaan julkisella palstalla, jossa kuka tahansa voi lukea toisten viestejä, niin kommentoin nyt asiaa.

Mikä on oleellista ja mikä ei, se riippuu ihmisestä. Esitit väitteen toisesta käyttäjästä, joka halusi nähdä viestit väitteesi tueksi. Mielestäni et voi jättää keskustelua toteamukseen, ettei asia ole oleellinen. Joko esität ne todisteet tai sitten nostat tassun pystyyn ja myönnät kenties tehneesi turhan yleistyksen. En tiedä sinun ja käyttäjä @Metukka välisestä historiasta, eikä sitä tarvitse mulle avata. Tuo nyt vaan osui silmiin, sillä sen voi tulkita sanojen laittamiseksi toisen suuhun. Itse asiahan oli omasta mielestä vähäpätöinen, eikä muutenkaan ole tarkoitus sua tikun nokkaan nostaa.
 

Spine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uramaton Turun Palloseura
Tämä koko @Metukka ja @V-G- välinen accidentti kuvastaa mielestäni koko jatkoajan keskustelukulttuuria.

Toinen puoli on joskus sanonut jotain harmaassa maastossa olevaa. Aikaa kuluu ja tämä toinen osapuoli muistaa tämän. Sitten kun tulee jokin sopiva iskun paikka näpäyttää takaisin, niin lähdetään puhumaan puolitotuutta muokaten sanottua asiaa omaan agendaan sopivammaksi. Tämän jälkeen saadaankin bileet pystyyn ja heitetään noita "ei oleellista" tai "etsi itse" kommentteja. Pistetään sanoja toisen suuhun tai muunnellaan toisen viestejä omaan agendaan sopivaksi. Tästä mielestäni @McTorso myös puhui. Oikeastaan oppikirja esimerkki.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | isn't
Baarikierrokselta palaamassa joten pidetään lyhyenä.

Esitit väitteen toisesta käyttäjästä, joka halusi nähdä viestit väitteesi tueksi. Mielestäni et voi jättää keskustelua toteamukseen, ettei asia ole oleellinen.
Kerroin hänelle, että olin luonut katsauksen pelikieltoihin. Lisäsin perään, että voi haukkua vassariksi, kuten on aiemminkin tehnyt, juurikin koska tapana on ollut kyseenalaistaa yhtä sun toista poliittisella kannalla, kuplalla, vasemmistolaisuudella, liberaaliudella, vihervasemmistolaisuudella jnejnejn. Halusin jo etukäteen poistaa sen vääjäämättömäksi kokemani argumentin, jonka mukaan minä "liberaalina" näkisin punaista vain "konservatiivien" kohdalla - siis siksikin että tätä retoriikkaa oli ketjussa juuri ollut samassa keskustelussa. Pyydettiin näyttöä omalta kohdaltani (itse en muuten omassa viestissäni viitannut vain itseeni, huomhuom. vaan puhuin yleisesti vassariksi haukkumisesta), jonka annoin. Nyt sitten pitäisi varmastikin käyttää aikaa toisten viestihistorioiden kaivamiseen jotta ei jäätäisi jumiin tarkkaan sanamuotoon ("vassari") tai määräasioista saivarteluun, missä en näe kauheasti mitään intoa tms. koska eihän tällaisessa keskustelussa ole oikeasti mitään järkeä. Sitä tarkoitin tuolla oleellisuudella. Vaikka meillä on @metukan kanssa menneet sukset jatkuvasti täällä ristiin, minusta viestien kaivelu ei palvele muuta tarkoitusta kuin jotain nöyryyttämishalua. Mulla ei nyt ole sellaista. Plus että en ole kovin hyvä käyttämään palstan hakumenetelmiä. Menisi luultavasti aivan älyttömän pitkään etsiä viestejä tuhansien joukosta.

Jos joku nyt haluaa kaivella, niin itse muistan nimimerkin ajalta ennen omaa kirjoitusoikeuttani mm. visva-nimikkeen käytöstä toisia palstalaisia kohtaan. Sittemmin on ollut milloin mitäkin paremmistoa ja sen sellaista leimakirvestä. Mutta kuten sanottu, ihan sama mulle noin niin kuin isossa kuvassa.

Pahoittelut nyt tästäkin offtopicista, terkut poppariosastolle ja nyt menen nukkumaan. Jeesus ja burana auta kaikkien vastausten kanssa jotka mahdollisesti aamulla (tai siis aamupäivällä) täällä odottavat.

ping @Spine ja ketä nyt ikinä sattuu kiinnostamaankaan. En taida jatkaa tästä tämän enempää jos sopii.
 

Spine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uramaton Turun Palloseura
Baarikierrokselta palaamassa joten pidetään lyhyenä.


Kerroin hänelle, että olin luonut katsauksen pelikieltoihin. Lisäsin perään, että voi haukkua vassariksi, kuten on aiemminkin tehnyt, juurikin koska tapana on ollut kyseenalaistaa yhtä sun toista poliittisella kannalla, kuplalla, vasemmistolaisuudella, liberaaliudella, vihervasemmistolaisuudella jnejnejn. Halusin jo etukäteen poistaa sen vääjäämättömäksi kokemani argumentin, jonka mukaan minä "liberaalina" näkisin punaista vain "konservatiivien" kohdalla - siis siksikin että tätä retoriikkaa oli ketjussa juuri ollut samassa keskustelussa. Pyydettiin näyttöä omalta kohdaltani (itse en muuten omassa viestissäni viitannut vain itseeni, huomhuom. vaan puhuin yleisesti vassariksi haukkumisesta), jonka annoin. Nyt sitten pitäisi varmastikin käyttää aikaa toisten viestihistorioiden kaivamiseen jotta ei jäätäisi jumiin tarkkaan sanamuotoon ("vassari") tai määräasioista saivarteluun, missä en näe kauheasti mitään intoa tms. koska eihän tällaisessa keskustelussa ole oikeasti mitään järkeä. Sitä tarkoitin tuolla oleellisuudella. Vaikka meillä on @metukan kanssa menneet sukset jatkuvasti täällä ristiin, minusta viestien kaivelu ei palvele muuta tarkoitusta kuin jotain nöyryyttämishalua. Mulla ei nyt ole sellaista. Plus että en ole kovin hyvä käyttämään palstan hakumenetelmiä. Menisi luultavasti aivan älyttömän pitkään etsiä viestejä tuhansien joukosta.

Jos joku nyt haluaa kaivella, niin itse muistan nimimerkin ajalta ennen omaa kirjoitusoikeuttani mm. visva-nimikkeen käytöstä toisia palstalaisia kohtaan. Sittemmin on ollut milloin mitäkin paremmistoa ja sen sellaista leimakirvestä. Mutta kuten sanottu, ihan sama mulle noin niin kuin isossa kuvassa.

Pahoittelut nyt tästäkin offtopicista, terkut poppariosastolle ja nyt menen nukkumaan. Jeesus ja burana auta kaikkien vastausten kanssa jotka mahdollisesti aamulla (tai siis aamupäivällä) täällä odottavat.

ping @Spine ja ketä nyt ikinä sattuu kiinnostamaankaan. En taida jatkaa tästä tämän enempää jos sopii.

Fiilis on kuin päiväkodin hoitajalla. Minua ei kiinnosta pätkääkään juuri teidän tilanne, vaan yleisesti juuri tuo miten pistetään toisten suuhun sanoja. Tässäkin taas kauhean pitkä viesti rumasti sanottua liirumlaarumia. Vieläkään ei tullut yhtäkään todistetta siitä, että @Metukka olisi sinua nimitellyt vassariksi.

Bottom line pitäisi mielestäni keskusteltaessa olla, että jos esität syytöksiä muita kohtaan voit myös tarvittaessa ne todistaa. Ei kyse ole mistään nöyryyttämisestä.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ei osaltani liity tämänpäiväisiin tai muihinkaan yksittäisiin pelikieltoihin tms. mutta tulin vain kehumaan, että @Moderaattorit tekevät minusta täällä oikein hyvää duunia ja ansaitsevat kiitosta myös tiedotuksestaan, kuten toisen ketjun pitkästä viestistään.
Mielipidekysymys. Kiitosta annan minäkin siitä, että @Moderaattorit tiedottivat. Se kertoo siitä, että näkivät täällä käydyn keskustelun niin merkitykselliseksi, että kokivat tuon keskustelun tiimoilta tarpeelliseksi vastata keskustelun herättämiin kysymyksiin.

Itse @Moderaattorit vastaus oli pullollaan jargonia ja poteroihin kaivautumista ilman aitoa halua tarkastella kriittisesti omaa toimintaa ja täten mahdollisuutta muutokseen. Mutta tuosta annan heille rakentavan palautteen ketjuun, johon he tiedotteensa kirjoittivat.
Nyt varmaan ne kovasti tasapuolisuudesta huolissaan olleetkin ovat taas samaa mieltä ja epäkohtapelko on peruutettu?
Huomaatko itse, kuinka alentavasti suhtaudut tässä kyseisssä asiassa kanssasi eriävän näkemyksen omaaviin ihmisiin? Asenteesi on niin tunteikas, etten ihmettele, että kuulut siihen perinteiseen 85 prosenttiin ihmisistä, jotka ovat lähtökohtaisesti muutosvastarintaisia.

Epäkohtia tällä foorumilla on, tietenkin. Ei täydellisyyttä ole olemassakaan niin kauan, kun ihmiset suunnittelevat ja tekevät. Koen erikoisena, että koet tarpeelliseksi vittuilla toistuvasti heille, joilla on halu kehittää palstan toimintaa.
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Kirjoittajaan keskittyvästä viestistä on annettu rikepiste.
Itse @Moderaattorit vastaus oli pullollaan jargonia ja poteroihin kaivautumista ilman aitoa halua tarkastella kriittisesti omaa toimintaa ja täten mahdollisuutta muutokseen.
No nyt tiedät, miltä tuntuu sun voimasuhdevertailu meidän muiden silmiin.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
No nyt tiedät, miltä tuntuu sun voimasuhdevertailu meidän muiden silmiin.
Olisin toivonut, ettei tämäkin keskustelu siirry koskemaan nimimerkkiäni ja viimeksi vuosi sitten tekemääni voimasuhdearviota.

Pätkäisit lainauksen huonosta kohtaa. Kirjoitus jatkui: Mutta tuosta annan heille rakentavan palautteen ketjuun, johon he tiedotteensa kirjoittivat.

Rakentavalla palautteella saadaan aikaan toisia kunnioittavaa keskustelua ja näin syntyy parhaimmillaan jopa uutta tietoa. Minä ainakin olen oppinut voimasuhdearviossa käydyissä keskusteluissa paljon. Sitten on keskusteluun liittyvä vittuilu, jota sinäkin tuossa teet. Se on itse asiasta käytävää keskustelua passivoivaa, pahimmillaan keskustelun lopettavaa.

Vittuilun vaikutus ja siihen puuttumattomuus näkyvät hyvin tämän kesäisessä voimasuhdekeskustelussa. Passiiviseksi meni.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Manchester United, Bruceola
Vähän kyllä hymähdytti tämä, kun käyttäjät toivovat muutosta siihen, että ei laiteta sanoja toisten suuhun ja sitten kun tulee kysymykseen asiallinen vastaus niin…

Itse @Moderaattorit vastaus oli pullollaan jargonia ja poteroihin kaivautumista ilman aitoa halua tarkastella kriittisesti omaa toimintaa ja täten mahdollisuutta muutokseen
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Omalta osaltani annan kiitosta siitä, että Team Moderators ihan oikeasti näki vaivaa ja antoi meille noinkin pitkän vastauksen. Kiitos.

Harmi, että tuo @McTorso erinomainen ehdotus Moderaattori-statuksen paljastamisesta edes Löylyhuoneessa ohitettiin täysin. Oma oikeudentajuun ei mahdu tuollainen ajatuksen tasollakaan , että nimimerkki X voi Moderaattoristatuksen suojissa mahdollisesti itse kirjoitella Löylyhuoneeseen kärkkäästi ja poleemisesti. Tällä ei ole mitään tekemistä avoimuuden ja oikeudenmukaisuuden kanssa. Nyt tämä Team Moderatorsin lähipiirin kuuluvan @Flonaldo pitkään jatkunut väärä pelitapa ja sen salliminen Löylyhuoneessa sekä kruununa erikoinen kurinpitokäsittely, ei ainakaan itselläni vähentänyt epäilyksiä. Varsinkin, kun omaan silmääni Löylyhuoneesta on lentänyt pihalle pienemmilläkin näytöillä. Löylyhuone on kuitenkin tämän keskustelupalstan erikoisuus ja sieltä omaan silmääni eniten syntyy kurinpitokäsittelyä vaativia caseja. On myös monia kirjoittajia, jotka eivät sinne halua kirjoittaa, koska ilmapiiri on sen verran poleeminen useassa ketjussa. Uskoakseni tällaisia nimimerkkejä on paljon myös Team Moderatorsin joukoissa, jos/kun heidän profilointi itsestään ”palstan läpileikkauksena” on osuva. Tässä yhtälössä en ymmärrä miksei voida harkita anonyymiteetin poistamista sellaisilta Team Moderatorsin jäseniltä, jotka aktiivisesti osallistuvat Löylyhuoneen keskusteluun?
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
No ei kyllä ole. Olen vähintään semiaktiivinen kolmella eri aloihin keskittyvällä palstalla ja kaikilla on oma osionsa politiikalle sen oman nichen lisäksi.
No täällä se on ainakin nostettu eri tavalla esiin kontra muu foorumi ihan kurinpitotoimista alkaen. Sinun muista foruumeista en tiedä.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Vähän kyllä hymähdytti tämä, kun käyttäjät toivovat muutosta siihen, että ei laiteta sanoja toisten suuhun ja sitten kun tulee kysymykseen asiallinen vastaus niin…
En laita tuossa sanoja kenenkään suuhun, vaan annan palautetta ja kirjoitan oman näkemykseni vastauksesta ja vieläpä niin, että sanon antavani erikseen palautteen suoraan asianmukaiseen ketjuun. Ja voit olla varma, että perustelen näkemykseni. En todellakaan kritisoinut tuossa muuta kuin kirjoitusta. Pidän kyllä ihmeelllisenä, että pidät aivan normaalia palautetta sanojen laittamisena toisen suuhun.

On aivan eri asiasta kyse, kun joku väittää valheellisesti ja vailla perusteita toisen nimimerkin olevan raiskaajien paapoja tai seksuaalisen ahdistelun vähättelijä. Tuon kaltaiseen leimaamiseen minä olen halunnut puututtavan.
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
No täällä se on ainakin nostettu eri tavalla esiin kontra muu foorumi ihan kurinpitotoimista alkaen. Sinun muista foruumeista en tiedä.
"Politiikka- ja yhteiskunta-alue on TechBBS-keskustelufoorumilla ala-osio, joka on tarkoitettu poliittisten ja yhteiskunnallisten aiheiden sekä niiden ilmiöiden ja haasteiden käsittelyyn.

Ohjeistus, säännöt ja rangaistukset koskevat vain tätä aluetta, muilla alueilla on käytössä TechBBS-foorumin tavalliset säännöt."

Toinen palsta:
"Änkyräryhmän ikioma alue. Jos näet tämän ryhmän, olet liittynyt omissa asetuksissasi änkyräryhmän jäseneksi. Jos alkaa kyllästyttää, voit koska tahansa erota ryhmästä. Liittyä takaisin. Erota. Liittyä. Erota. Liittyä. Änkyräryhmä on avoin ja vapaa kaikille, joilla on liekinkestävä puku ja foliohattu! Keskusteluissa on kuitenkin noudatettava hyviä tapoja, foorumin sääntöjä ja Suomen lakia. Joka näitä sääntöjä rikkoo, pääsee foorumilta jäähylle tavallistakin nopeammassa järjestyksessä."

Nyt tiedät.
 

Kulkija

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kyllä on. Samaa ovat ilmaisseet kokeneensa muutkin nimimerkit.

Jos nyt tarkkoja ollaan, mielestäni ainakin Raskin tilanteessa kerrottiin vain yhden kirjoittajan oma näkemys sinun toiminnasta. Voisi tuota kait palautteeksi myös kutsua?

Mielestäni kun on eri asia "McTorso olet ahdistelijoiden puolustelija/vähättelijä" kuin "olen myös huomannut vähättelyä osaltasi" tai "en olisi uskonut, että lähdet tuohon vähättelylinjalle"
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
"Politiikka- ja yhteiskunta-alue on TechBBS-keskustelufoorumilla ala-osio, joka on tarkoitettu poliittisten ja yhteiskunnallisten aiheiden sekä niiden ilmiöiden ja haasteiden käsittelyyn.

Ohjeistus, säännöt ja rangaistukset koskevat vain tätä aluetta, muilla alueilla on käytössä TechBBS-foorumin tavalliset säännöt."

Nyt tiedät.
Taas oppi uutta, kiitos. Oli selkeästi huono muotoilu eli tarkoitin tuota osion erikoisasemaa tässä foorumissa ja selkeästi sama homma TechBBS-foorumilla. Tätä siis tarkoitin ja sanamuoto kieltämättä huono.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Jos nyt tarkkoja ollaan, mielestäni ainakin Raskin tilanteessa kerrottiin vain yhden kirjoittajan oma näkemys sinun toiminnasta. Voisi tuota kait palautteeksi myös kutsua?

Mielestäni kun on eri asia "McTorso olet ahdistelijoiden puolustelija/vähättelijä" kuin "olen myös huomannut vähättelyä osaltasi" tai "en olisi uskonut, että lähdet tuohon vähättelylinjalle"
Ei pidä paikkansa. Tuo oli yksi, jota en edes pidä kovin pahana. Sitten oli toinen, joka löi aivan yli. Hän pahoitteli jälkeenpäin asiaa niin julkisesti kuin yksityisesti. Oli tosi pahoillaan. Arvostan häntä suuresti. Oli ihmeissään, ettei saanut pelikieltoa. Sitten oli kolmas, joka kirjoitti vain yhden viestin Rask -ketjuun. Lainaan sen tuohon alle:
Itsekin olen huomannut vähättelyä osaltasi, enkä vain tässä tapauksessa.

Jos tuollaista kirjoittaa noin sensitiivisestä asiasta, toivoisi viestiin myös perusteluja. Niitä ei kuitenkaan viestissä ole, koska sellaisia ei ole olemassakaan.

Rask -ketjun lisäksi ovat Lahtisen ja Rönnin raiskauskeskustelut, joiden tiimellyksessä useampi nimimerkki sai leiman otsaansa, myös minä.
 

Kulkija

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Jos tuollaista kirjoittaa noin sensitiivisestä asiasta, toivoisi viestiin myös perusteluja. Niitä ei kuitenkaan viestissä ole, koska sellaisia ei ole olemassakaan.

Tätähän samaa ollaan muuten täälläkin vaadittu, kun ollaan modeja syytetty puolueellisiksi, joka nyt on se pahin syyte modeille. Ei ole näkynyt niitäkään.


Rask -ketjun lisäksi on Lahtisen ja Rönnin raiskauskeskustelut, joiden tiimellyksessä useampi nimimerkki sai leiman otsaansa, myös minä.

Jos puhuu sensitiivisistä aiheista, niissä yleensä myös kuohuu ja niitä leimoja saa aika helposti. Itse ainakin pohtisin mikä omissa viesteissä aiheuttaa kommunikointi virheen ja luo perusteettomasti sellaisen kuvan, että puolustelisi ahdistelijaa.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Jos puhuu sensitiivisistä aiheista, niissä yleensä myös kuohuu ja niitä leimoja saa aika helposti. Itse ainakin pohtisin mikä omissa viesteissä aiheuttaa kommunikointi virheen ja luo perusteettomasti sellaisen kuvan, että puolustelisi ahdistelijaa.
No voihan vittu. On tämä touhua. Vai että kirjoita selvemmin, ettei sinua leimata. Jos joku on kiinnostunut asiasta, voi käydä lukemassa viestini asiaan liittyen, eikä kyllä pitäisi epäselvyyttä olla, ellei sitä erityisesti halua itse keksiä. On se kyllä joillekin täysin mahdoton ajatus, että kehitettäisiin tätä laadukasta palstaa entistä laadukkaammaksi.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Tätähän samaa ollaan muuten täälläkin vaadittu, kun ollaan modeja syytetty puolueellisiksi, joka nyt on se pahin syyte modeille. Ei ole näkynyt niitäkään.
Ja siis vertaat modeille annettua palautetta perusteettomaan leimaamiseen seksuaalirikollisten puolustelijaksi ja seksuaalisen ahdistelun vähättelijäksi? Ei vittu, ei tuossa ole mitään järkeä.
 

Kulkija

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ja siis vertaat modeille annettua palautetta perusteettomaan leimaamiseen seksuaalirikollisten puolustelijaksi ja seksuaalisen ahdistelun vähättelijäksi? Ei vittu, ei tuossa ole mitään järkeä.

Jos joku teksteistäsi sen kuvan saa, että puolustelet seksuaalirikollista tai vähättelee seksuaalista ahdistelua, mitä sille voi tehdä? Muuta kuin juurikin, että kirjoita selvemmin ettei sille jää mahdollisuutta. Kun kirjallinen kommunikointi on siitä haastavaa, että siinä jää se kaikki muu kommunikointi pois paitsi itse teksti.
 

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Muuta kuin juurikin, että kirjoita selvemmin ettei sille jää mahdollisuutta. Kun kirjallinen kommunikointi on siitä haastavaa, että siinä jää se kaikki muu kommunikointi pois paitsi itse teksti.
Tässä on kyse siitä miten niitä kirjoituksia halutaan omassa päässä tulkita. Ymmärretään tahalleen väärin, tehdään omia vääristyneitä tulkintoja joista rakennetaan olkiukkoja joita päästään sitten mätkimään. Jos et ole jonkin asian puolesta, olet sitä vastaan ja päinvastoin.
Tämän uskon olleen @McTorso pointti.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Jos joku teksteistäsi sen kuvan saa, että puolustelet seksuaalirikollista tai vähättelee seksuaalista ahdistelua, mitä sille voi tehdä?
No, ei anna tuollaista kuvaa, jos on seurannut keskustelua. Jos kuitenkin jollekin aidosti tuollainen ajatus tulee mieleen, voi näkemyksensä perustella tai kysyä asiasta minulta. Näin ei ole kuitenkaan asian tila ole ollut. Haluan edelleen korostaa yhden nimimerkin kaunista ja rohkeaa toimintaa. Kun hän jälkikäteen ymmärsi toimineensa väärin, hän suoraan ja kauniisti asiaa pahoitteli.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös