Tämä itsensä jäävääminen nyt pitäisi olla ihan minimivaatimus. Mutta mitä siellä kulisseissa tapahtuu on asia erikseen? Tarkoitan tällä sitä, että sehän on ihan arvailujen varassa, miten paljon tällaisten ammattimaisten mielensäpahoittajien ääni vaikuttaa Team Moderatorsin keskuudessa vaikka kuinka väitetään, että ollaan demokraattisia jne.. Annan vielä ihan rautalankaesimerkin eli jos itse olisin Team Moderatorsin jäsen niin en itse todennäköisesti haluaisi edes koskea tuohon Löylyhuoneeseen, koska a) siellä oleva meno ja aiheet eivät kiinnosta minua yhtään b) en välttämättä pystyisi suhtautumaan ilman ennakkoasennetta tiettyihin asiakokonaisuuksiin, joten todennäköisesti jääväisin itseni kaikesta. Uskoisin, että samalla tavalla ajattelevia henkilöitä on Team Moderatorsin keskuudessa myös (toki, en tiedä saako jäävätä itseään kaikesta *hymiö*). Sitten Team Moderatorsin keskuudessa on varmasti myös jäseniä, jotka todennäköisesti itse osallistuvat Löylyhuoneeseen kärkkäällä ja poleemisella otteella nimimerkin takaa. Tyyppiesimerkkinä tällaisesta tällaisesta kärkkäästä ja poleemisesta otteesta voinee tässä tapauksessa käyttää nimimerkin
@V-G- kirjoitustyyliä, koska hän eilen ilmoitti
julkisesti ettei ole Team Moderatorsin jäsen, joten en spekuloi tässä mitään vaan käytän hänen kirjoitustyyliään vaan apuna rautalankaesimerkissäni. Miten voin varmistua, että ollessani eri mieltä tällaisen kuvitteellisen anonyymin moderaattori
@V-G- kanssa ja vastatessani hänen viesteihin "samalla mitalla", käsitellään minua tasapuolisesti, eikä tällä anonyymilla moderaattorilla ole eriarvoinen asema ?
Minähän en ole viemässä oikeutta keskustella vaan pidän edelleen epäoikeudenmukaisena, että nimenomaan Löylyhuoneessa on mahdollista käydä keskustelua kärkkäästi ja poleemisesti Modestatuksen suojista. Siksi mielestäni anonymiteettia ei pitäisi olla Löylyhuoneessa. Ymmärrän tuon sinun ja Team Moderatorsin huolen aiheen, mutta sinä, kuten monet muut etsitte vaan mielestäni uhkia, ettekä näe mahdollisuuksia. Nykytekniikalla tähänkin varmasti löytyisi joku ratkaisu, mutta siihen en ole oikea henkiöä vastaamaan, koska olen todella huono kaikessa ATKssa.
Tämähän on tämä klassinen asetelma. Vastaan sinulle kysymyksellä eli pystytkö sinä 100% varmuudella poissulkemaan, ettei näin ole toimittu? Vastaus lienee sama molempiin kysymyksiin. Minähän jo kirjoitin aiemmassa viestissäni, jonka mahdollisesti missasit, että ajatuksen tasolla tällainen mahdollisuuskin sotii omaa oikeudentajua vastaan todella isosti ja nykyisellä meiningillä en poissulkisi myöskään käytäntöä. Nykymeiningillä tarkoitan esimerkiksi juurikin tätä Team Moderatorsin lähipiiriin kuuluvan
@Flonaldo pelikiellon hoitamista ja toisena vaikka miten
@Via Dolorosa Sassa-case hoidettiin. Toki, Sassa-casessa ei suorainaisesti samasta asiasta ole kyse.
Eipä tähän taida löytyä lopullista vastausta muulla tavalla kuin liittymällä Team Moderatorsin joukkoon. En taida kuitenkaan jättää anomusta sisään, sillä a) nykyisessä perhetilanteessa 2 pienen lapsen kanssa tällaiseen lisäharrastukseen ei ole aikaa ja aiheuttaisi todennäköisesti avioeron b) olen sen verran periaatteen ihminen, että jos nämä minun esittämät epäilykset pitäisivät paikkansa niin todennäköisesti loppuisi palstaura siihen, koska tällainen sotisi liikaa omia arvoja vastaan. Pidän myös tästä keskustelupalstasta liikaa ottaakseni sen riskin. Toki, en tiedä myöskään hyväksyttäisiinkö minua?