olkikuukkeli
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Kärpät, Carolina Hurricanes, NHL:n suomalaiset
Ainoastaan meidän perheen sisällä Trump ja tullit ovat saaneet aikaan, että vaimo ilmoitti ettei Teslaa tähän taloon tule ja itse päädyin siihen, että tänä keväänä vastaan tulevaan grillin ostoon ei Weberiä edes harkita, vaan meille tulee Kanadassa valmistettu Napoleon. Pidä Donald tunkkisi!
Jo marraskuussa Trumpin valinnan jälkeen suunnitelma Kalifornian road tripistä vaihtui Kanada-road tripiin. Voin sanoa, että tässä vaiheessa olen erittäin tyytyväinen tästä valinnasta. Kun palveluviennissä tuotan aika paljon alijäämää Suomelle, niin lasken rahani liikkeelle aika paljon mieluummin USA:n pohjoisnaapurissa kuin Trumplandiassa itsessään.
Trump toimiikin niin kuin puhuu. Se näyttää monelle tulleen yllätyksenä. Itse tästä "sanewashingista" puhuin jo aikoja sitten ja aika usea puhutteli silloin alarmistiksi. Demokratia elää nyt etsikkoaikaansa, jo ensimmäiset 13 päivää ovat olleet helvetin vaarallisia kaikille Yhdysvaltojen (entisille?) liittolaisille. Samalla Trumpin hallinto nakertaa maan demokratiaa sisältä päin. Hirveää tätä on seurata, mutta tällaista se on ollut historiassa ennenkin. Ihmisten kollektiivista itsesabotaasia ja tyhmyyttä monimutkaisten asiakokonaisuuksien ja pahoinvoinnin äärellä. Monesti tällaiset kiristyneet ovat johtaneet sotiin. Sellaiset tuntuivat kai vielä vuosikymmen sitten hyvinkin kaukaisilta asioilta, mutta eivätpä tunnu enää.