Tämä on juuri se positiivinen ajatus tässä Venäjän väkisin luomassa "kriisissä". Me olemme monessa asiassa erimielisiä, mutta mikä länsimaissa yhdistää pääasiassa kaikkia vasemmalta-oikealle on se, että me haluamme elää rauhassa ja vapaana. Tämä tulee yhdistämään länsimaisia ihmisiä ja myös EU:ta. Tästä olen iloinen. En ole varmaan koskaan tuntenut yhtä paljon yhteyttä moniin ihmisiin, joiden kanssa olen muuten eri mieltä lähes kaikesta.
Putinin pelottelu sekä "hajoita ja hallitse" toimii tosiassa vain Venäjällä ja venäläisiin (ja venäjänmielisiin länsimaissa asuviin), alistuneita puudeleita, joilla ei ole omaa tahtoa. Kukaan ei uskalla sanoa poikkipuolista eriävää mielipidettä vaan ottaa kaiken venäläisen median propagandan sellaisenaan ja tuijottelee omia varpaitaan.
Positiivisena tosin olen nähnyt twitterissä myös vahvoja itsenäisesti ajattelevia venäläisiä, jotka pyytää anteeksi omasta puolestaa tämän psykopaatin tekemisiä.
Jep! Ja se minkä Putin aliarvioi, on ihmisen tahto puolustaa itseään, perhettään, kotiaan ja kotimaataan. Hyökkääjät hyökkää, koska Putin käskee, mutta vastapuolella on maailman kovin polte puolustaa. Kyllä Venäjä sodan voittaa, mutta hinta voi olla aivan järjetön.