Syria recruiting troops from its military to fight with Russian forces in Ukraine
Up to 16,000 volunteers to be paid $3,000 a month – a sum up to 50 times a Syrian soldier’s monthly salarywww.theguardian.com
Ainakin tämän jutun mukaan tarjous on tälläinen.
Areenasta löytyy tällainen dokumentti mikäli aihe kiinnostaa:On tuosta joskus elokuvakin tehty.
Kiitti pitääpä tsekata...Areenasta löytyy tällainen dokumentti mikäli aihe kiinnostaa:
Oikean Punaisen Lokakuun tapaus
Vahva suositus.
Ongelma on siinä, että länsimaat eivät uskalla eivätkä halua mennä Putinin tasolle uhkauksissaan. Sanotaan sitä sitten pelkuruudeksi, sivistykseksi tai miksi tahansa, totuus on kuitenkin se, että juuri tämä syvä kuilu erottaa länsimaat ja Venäjän toisistaan. Putin uskaltaa panna ranttaliksi Ukrainassa, koska tietää, että vaikka NATOlla on sotilaallinen voima murskata Venäjä, he eivät tule käyttämään sitä, vaikka Ukraina on hätää kärsimässä, koska maa ei kuulu NATOon.Hurjimmillaan juurikin näin.
Ennen pitkää länsimaiden pitäisi katsoa tai paljastaa Putinin bluffi.
Tavalla tai toisella.
Välimerellä on lentotukialus ilmeisesti, sieltä olisi mahdollisuus lähettää hävittäjät tuhoamaan Venäjän kolonnat.
Vaikea uskoa. Ydinasedoktriinihan on rakennettu sitä varten, ettei yksittäinen henkilö voi tällaista päätöstä tehdä, eli toisin sanoen suorittaa kansallista itsemurhaa, vaikkappa tilanteessa, jossa henkinen tasapaino sattuisi järkkymään. Koko doktriinihan olisi merkityksetön jos sen voisi ohittaa niin, että nuo kaksi muuta henkilöä siirretään syrjään hänen toimesta, jonka henkinen tasapaino on järkkynyt.Ei varmaankaan ole virallista tietoa kerrottu missään, mutta usein olen törmännyt väittämään, että juuri tuo Gerasimov ja Shoigu olisi se porukka, joka Putinin lisäksi tarvitaan. Nyt, mikäli heidät on puhdistettu, niin... ... onko se pelkkä Putin?
Vai kuvattiin kameralla näyttöä ja se välkkyi siinä? Jännästi Sergei katos kovin äkkiä kun lännessä alettiin puhua salaliitoista.Eka mielikuva oli, että tuohon laitettiin valokuva Shoigusta veppikameran eteen
Eikö olisi parempi myydä kaikille niille ajatus, että Putin teloituttaa jokaikisen yksi kerrallaan?Vai kuvattiin kameralla näyttöä ja se välkkyi siinä? Jännästi Sergei katos kovin äkkiä kun lännessä alettiin puhua salaliitoista.
Pitää tehdä sama jokaikiselle silovikille, kertoa et x, y ja z puuhaa kapinaa
Myönnän, minua ahdistaa ja pelottaa. Ei itseni, vaan perheeni ja läheisteni vuoksi.
Asiaa ei yhtään helpota (joka tosin on aivan oma syyni), että olen päivittäin yhteyksissä useammankin korkeassa asemassa olevan upseerin kanssa.
Näyttää siltä, että Venäjä pelaa korkeilla panoksilla sököä: mitä vain voi tapahtua, mikään ei perustu mihinkään ns.länsimaiseen logiikkaan.
Isoin huoli näyttää ammattilaisten silmin olevan se, että mikä on Venäjän todellinen kynnys käyttää taktista ydinasetta ja miten muu maailma siihen vastaisi?
Asia, jota ihan vakavasti Kremlissä pohditaan… all in?
Miten poistua tästä muuten ”voittajana\ uskottavasti”?
Elämme hulluja aikoja, aivan kamalaa, että lapset joutuvat tämmöistä kokemaan ja miettimään.
Ei,mulla muuta. Kiitos tästä ketjusta.
Kyllä. Antakaa numero, niin soitan sinne.Eikö olisi parempi myydä kaikille niille ajatus, että Putin teloituttaa jokaikisen yksi kerrallaan?
Jos Venäjä haluaisi pykälän verran kiristää ydinasepelotettaan, niin todennäköisesti se suorittaisi ydinkokeen omalla maaperällään ja uutisoisi siitä näyttävästi. Edellisestä alkaakin olla melkoisesti aikaa. Tästäkin olisi äärettömän pitkä matka siihen, että niitä käytettäisiin hyökkäyssodassa ei-ydinasevaltiota vastaan.Mikäli ikinä siirrytään ydinaseisiin (Tuskin, mutta ihan ääritapauksessa mahdollista edelleen ja etenkin kun mikäli ensin olisi jo kemialliset ja biologiset aseet käytetty.) niin ne ainakin alkuun voivat olla niin pieniä kuin mitä vain Venäjältä ikinä löytyykään.
Tämä olisi huomattavasti todennäköisempi kuin ydinasehyökkäys taktisin tai muuten.Jos Venäjä haluaisi pykälän verran kiristää ydinasepelotettaan, niin todennäköisesti se suorittaisi ydinkokeen omalla maaperällään ja uutisoisi siitä näyttävästi. Tästäkin olisi äärettömän pitkä matka siihen, että niitä käytettäisiin hyökkäyssodassa ei-ydinasevaltiota vastaan.
NATOn eläköitynyt pääsihteeri (tmv. iso kiho) epäili CNNn haastattelussa, että ryssät tulee vielä iskemään ensin ”kevyellä” / taktisella ydinaseella ja nimenomaan ei Ukrainassa vaan suoraan NATOa vastaan tyyliin jossain Puolan raja-alueella, jossa on jo NATOn joukkoja. Tämän tarkoituksena on katsoa, uskaltaako NATO vastata samalla mitalla ja jos/kun (?) ei, niin sitten Putikalla ja ryssillä on etulyöntiasema aika pitkäksi aikaa.Jos Venäjä haluaisi pykälän verran kiristää ydinasepelotettaan, niin todennäköisesti se suorittaisi ydinkokeen omalla maaperällään ja uutisoisi siitä näyttävästi. Tästäkin olisi äärettömän pitkä matka siihen, että niitä käytettäisiin hyökkäyssodassa ei-ydinasevaltiota vastaan.
Samat tiedustelutahot, joilta vähän väliä on lipsahdellut näitä muitakin tietoja. Ei tietenkään suoraan, vaan ennemmin käyttäen sellaisia kanavia, joihin venäläisetkin pitävät yhteyksiä. Ei siellä vlad sotarikollinen jokaiseen puheluun itse vastaa. Ja Venäjän tapauksessa ei edes tarvitsisi kummemmin keksiä satuja, totuuden kertominen ja korkeintaan pienten pilvilinnojen rakentelu luulisi riittävän.Kyllä. Antakaa numero, niin soitan sinne.
Eli kuka sen myisi?
Tuosta löytyi vähän pidempi pätkä, ja tuo shoigun video pyörii looppina siinä. Tuo maa on kyllä jotakin aivan omanlaistaanVai kuvattiin kameralla näyttöä ja se välkkyi siinä? Jännästi Sergei katos kovin äkkiä kun lännessä alettiin puhua salaliitoista.
Pitää tehdä sama jokaikiselle silovikille, kertoa et x, y ja z puuhaa kapinaa
Vaikka on kuinka eläköitynyt NATO:n kiho, niin hirveän vaikea uskoa tällaiseen skenaarioon. Hyökkäys Natoa vastaan ydinaseella, vaikkakin taktisella, on täysin absurdi ajatus ja täydellinen itsemurha.NATOn eläköitynyt pääsihteeri (tmv. iso kiho) epäili CNNn haastattelussa, että ryssät tulee vielä iskemään ensin ”kevyellä” / taktisella ydinaseella ja nimenomaan ei Ukrainassa vaan suoraan NATOa vastaan tyyliin jossain Puolan raja-alueella, jossa on jo NATOn joukkoja. Tämän tarkoituksena on katsoa, uskaltaako NATO vastata samalla mitalla ja jos/kun (?) ei, niin sitten Putikalla ja ryssillä on etulyöntiasema aika pitkäksi aikaa.
Yrittäessäni kaivaa netistä, että milloin Venäjä on tehnyt edellisen ydinkokeen (olisiko jopa NL:n aikana?), törmäsin tällaiseen uutiseen:Tämä olisi huomattavasti todennäköisempi kuin ydinasehyökkäys taktisin tai muuten.
Omasta mielestäni ydinasehyökkäyksen vaara on laskenut. Moni on eri mieltä. Perustelen näkemystäni sillä, että eihän Putin saa edes sotilaita sotimaan kuin pakottamalla ja eliittinä venäläisittäin pidettävän kansalliskaartin paikallisjohtoa ei sotiminen edes kiinnosta. Taustalla on haluttomuus koko sotaan.
Tässä tilanteessa kieltäytyminen vahvistamasta koodia tai suorittamasta teknisesti ydinaseen laukaisua on korkea. Yhtään ydinasetta ei lähde Putinin käsistä ja en yllättyisi, jos muut laukaisusta päättävät olisivat jo tehneet valmiin "njet" päätöksen.
Voi olla, mutta miten veikkaat Naton tuollaisessa tilanteessa vastaavan? Itse olen varma, että kukaan järkevä ihminen ei halua ydinsotaa ja tuossa tapauksessa ydinaseella vastaaminen tarkoittaisi sitä.Vaikka on kuinka eläköitynyt NATO:n kiho, niin hirveän vaikea uskoa tällaiseen skenaarioon. Hyökkäys Natoa vastaan ydinaseella, vaikkakin taktisella, on täysin absurdi ajatus ja täydellinen itsemurha.
Venäläisten viime aikojen suorittamisen tason tietäen en ihmettelisi yhtään, jos kyseisessä testissä jäisi ns. kuti piippuun.Jos Venäjä haluaisi pykälän verran kiristää ydinasepelotettaan, niin todennäköisesti se suorittaisi ydinkokeen omalla maaperällään ja uutisoisi siitä näyttävästi.
Voi olla jonkinlainen kulttuurishokki. Olen lukenut, että Bosnian sodan aikana Lähi-Idästä tuli uskonnollisia fanaatikkoja taistelemaan bosniakkien puolelle. Bosniakkien hyvin maallistunut muslimikulttuuri oli kuitenkin näille shokki, ja suurin osa palasi nopeasti kotiinsa.
Mitenpä itse kuvittelet, että Nato vastaa jos sitä vastaan hyökätään ydinasein? Jos tästä ei 5. artikla laukea, niin koko puolustusliittouma olisi täysin merkityksetön. Vaikka Putin olisi menettänyt järkensä, niin tuskinpa hänen ympäriltään löytyy montaa henkilöä, jotka tällaista korttia haluavat lähteä katsomaan ja kuten todettua, doktriini ei mahdollista yksittäisen henkilön tekevän tällaista päätöstä.Voi olla, mutta miten veikkaat Naton tuollaisessa tilanteessa vastaavan? Itse olen varma, että kukaan järkevä ihminen ei halua ydinsotaa ja tuossa tapauksessa ydinaseella vastaaminen tarkoittaisi sitä.