Oon itsekkin laittanu merkille noita linjureiden omituisia vihellyksiä/viheltämättä jättämisiä, mutta kun tarkemmin miettii, niin kyllä niitä ihan joka suuntaan tulee. Vasta muistan ihmetelleeni kaksi kertaa putkeen että miksi Jokereille ei vihelletty pitkää kiekkoa, vaikka tilanne oli selvä. En tiedä, kai mä oon softpowerin paha uhri, kun en nää tuomarityöskentelyssä mitään Jokereita systemaattisesti sorsivaa.
Miksi en usko tähän tuomareiden salaliittoon? A) Jokereita sorsimalla KHL ampuu omaan nilkkaansa laajentumistoiveidensa kanssa.
B) Rotan omistus Jokereista. Kuulostaisi todella omituiselta, että KHL:än hallituksessa istuvan henkilön ja KHL:n päätöksiin osallistuvan henkilön osaomistamaa joukkuetta syrjittäisiin KHL:n puolesta.
C) Softpower kärsisi
Voihan se olla että edellämainitut kohdat eivät merkkaa mitään venäläisessä ajatusmaailmassa. Mutta niin pitkään kun näyttöä ei ole, niin en jaksa uskoa tuohon sortamiseen.
Uskoni perustan siihen, että olen nähnyt muutamaa peliä lukuunottamatta Jokereiden pelit kahteen kertaan, ja toiset kerrat olen enemmänkin keskittynyt tähän tuomareiden käyttäytymiseen. Miksi? Väänäsen tapaus iski niin pahasti tunteisiin, niin silloin olin sitä mieltä, että Jokereita tullaan varmasti sortamaan tässä sarjassa, ja jos näin on, niin se vaikuttaa suuresti omaan mielenkiintoon. Oma mielenkiinto häviäis sarjaan aika nopeasti jossa omaa joukkuetta vedettäisiin kakkoseen systemaattisesti. Joten aloin katselemaan pelejä myös toiseen kertaan etsiäkseni tätä sortamista, ja muutenkin pelillisesti, koska toiseen kertaan katsottuna pelistä huomaa eriasioita kun hektisellä live hetkellä. Valehtelematta n.15- 20 peliä on jäänyt katsomatta toiseen kertaan ensimmäisen kauden jälkeen.
Vieläkään en ole nähnyt tuota Jokereiden sortamista. En linjatuomareiden, enkä päätuomareiden toimesta. Yksittäisiä pelejä on mennyt aivan vihkoon, mutta nämäkin aikalailla tasoissa pitkässä juoksussa, että kuka niistä on hyötynyt.
Siinä vaiheessa jos Jokereita aletaan sortamaan tuomareiden puolesta, niin lähden vaikka itse repimään Jokerit pois KHL:stä.